Ja sam Katja.
Stanovnica crnih rupa.


Ovaj blog je moja misao...
(točnije pisao)


...i skica utopijskoga portreta mojih želja.
(za velikim riječima)


A ovo su citati koje planiram zaljepiti na zid wc-a kako bih nužno ostala uvijek inspirirana.
FUCK SMALL TALK!

"Ljepotice prepuštam muškarcima bez mašte."
MARCEL PROUST





TUŽALJKA
Iz moga svijeta, gdje si bila čudo,
ti zauvijek odlaziš. O što će
od moga čuda ostati u svijetu drugih ljudi?
O zašto, moje čudo, rastat ćeš se sa mnom
i biti nekom samo žena?
Što možeš biti ti na zemlji, zvijezdo moga neba?

ANTUN BRANKO ŠIMIĆ


COMPARISON IS THE THIEF OF JOY.

TIME DESTROYS ALL THINGS. - Irréversible

AND NOW THAT YOU DON'T HAVE TO BE PERFECT YOU CAN BE GOOD. - Steinbeck

31.08.2015. | 00:42
DOTAKNEM SE I TE TEME S VREMENA NA VRIJEME


Sjedimo za stolom. Rano je i ja sam još potpuno uspavana. On je pak krajnje poletan, lice mu je svježe obrijano i nekako energično priča o politici dok otpuhuje dimove cigarete u zagrebačko jutro. Otpijam gutljaj kave da bih bila u stanju donekle razumjeti ga. Njegovo se mumljanje šalicu kasnije pretvara u vrlo zanimljivu tezu:

Kapitalizam je sistem osuđen na propast. Kada će 99,99% svjetskog bogatstva biti u rukama najbogatije elite promjena će biti nužna i zahtjevana od strane onih koji u nju ne spadaju. Srednje klasa će izgubiti svoje značenje. Biti ćemo duboko u siromaštvu. Toliko nezamislivo duboko da neće biti drugog načina osim raspodjele bogatstva (mislim si ja pritom: elita se isto može seksat, što ćemo im mi ostali, ma kakva raspodjela?!). Na snagu će stupiti socijalizam.

'ČESI SU PSI, A HRVATI ŠLJAM'

Nikada previše ne ulazim u politička pitanja. Nemam ni znanja ni vremena. A ni velike želje za diskusijama na tu temu. Teza o kojoj smo raspravljali (više On nego ja) za jednom od brojnih jutarnjih kava je svakako zanimljiva, revolucionarna ali i puna rupa koje bi se počele nizati u daljnjoj raspravi. To je ujedno i teza koja me sjetila Karla Marxa (stoga i prigodan podnaslov).

Jeste li znali da je Karl Marx bio kroatofob?
Jeste li znali da pojam 'kroatofobija' uopće postoji?

Kroatofobija (ili croatofobija ili hrvatofobija) je termin koji se koristi za opisivanje iracionalnog straha ili mržnje prema Hrvatima, hrvatskoj kulturi, hrvatskoj povijesti i svemu što je povezano s Hrvatskom i Hrvatima.

Marx je, naime, gledao na hrvate kao slab i reakcionaran narod koji je zagušio revoluciju 1849. Pa da, Jelačić je kriv za sve. Hrvati su smeće koje je stopiralo njemačku slobodu.

Baš Marx i njegove netrepeljivosti prema 'nepovijesnim narodima' (narodi bez revolucionarnog potencijala) već dobro poznatom strujom svijesti dovele su me do Dylana i njegove izjave u jednom intervjuu 2012.:
'Ako nosite u krvi nasljeđe robovlasnika ili člana (Ku Klux) Klana, crnci to mogu osjetiti. Ta se stvar vuče do danas. Jednako kao što Židovi mogu osjetiti krv nacista ili kao što Srbi mogu osjetiti krv Hrvata.'

Makar je ova izjava definitivno protumačena krivo ( zar bi jedan Dylan ikako mogao biti kroatofob, zar je uopće potrebno bilo raditi tolike drame?) polako dolazim do zaključka. Definitivno je problem u neznanju! Govorimo stvari u koje nismo dovoljno upućeni i stoga često griješimo. Govorimo gluposti! Govorimo drugima kako bi nas smatrali mudracima današnjeg doba, mudrijima od sebe. Pravimo se, pretvaramo, maskiramo i imitiramo.
I ovaj post je dio sveopće gladi za pameti koju nemamo!
Sve smo više zatupljeni a sve se više izdajemo za najpametnije!

Možda umjesto da razmišljamo o promjeni sustava počnemo razmišljati o promjeni sebe. Možda bi nas to dovelo negdje...


Komentari (5)Print#