Bobanac: Nisam rekao kako Vrgorčani mogu čekati kraj istrage o Stupici

četvrtak , 14.04.2011.

Na mail bloga stiglo je priopćenje GO SDP-a Vrgorac koje na molbu pošiljatelja objavljujemo u cijelosti.



SOCIJALDEMOKRATSKA PARTIJA HRVATSKE
GRADSKA ORGANIZACIJA VRGORAC
Ulica Tina Ujevića 14,
21 276 Vrgorac
Kontakt: 091/589-0875


Zainteresiranim medijima
na znanje

Vrgorac, 13. travnja 2011.


Predmet: priopćenje povodom napisa u medijima

List Slobodna Dalmacija objavio je 13. travnja članak Mate Primorca sa zaključcima konferencije za novinare koju su dan ranije održali predsjednik HDZ-a Vrgorac Ivica Pandžić, tajnik HDZ-a Vrgorac Petar Erceg i predsjednik HSS-a Vrgorac Davor Radić. U spomenutom članku iznesen je čitav niz neistina na moj račun koje želim demantirati ovim tekstom. Ovo priopćenje istovremeno je i demanti članka novinara portala Dalmacijanews Željka Primorca, na temu iste konferencije.
Naime, spomenuta trojka Pandžić, Erceg i Radić održala je konferenciju za novinare povodom konferencije koju sam održao sa stranačkim kolegama i saborskim zastupnicima Rankom Ostojićem i Arsenom Baukom radi saznanja kako se fiktivni građani upisuju i u popis stanovništva. Pred kraj konferencije dotakao sam se i blokirane ceste Vrgorac-Makarska, te rekao da slučaj Stupica treba istražiti USKOK, ali da Vrgorčani mogu istragu čekati eventualno dva do tri dana. Stava sam bio onda, a i danas, da istraga ne smije usporavati gradnju tunela zbog mnogobrojnih Vrgorčana koji svako jutro putuju na posao na Makarsko primorje. Novinar tportala je krivo prenio moju izjavu, pa je ispalo da sam rekao kako Vrgorčani mogu čekati kraj istrage. Na upozorenje kako je izjava krivo prenesena, novinar tportala ju je uredno korigirao. Dokaz da me se krivo citiralo možete pročitati i u Makarskoj kronici koja je izašla 12. travnja, a u kojoj se jasno ističe moja izjava da ukoliko ministar Božidar Kalmeta blokira radove na tunelu, trebalo bi pozvati građane na javni neposluh.
Iako sam, dakle, odmah demantirao novinara tportala, novinar portala Dalmacijnews Željko Primorac iskoristio je krivo prenesenu izjavu za konstrukciju laži kako sam izjavio da Vrgorčani mogu čekati koliko god treba, čime je pokušavao isprovocirati sukobe među građanima Vrgorca, kao što to i inače radi. I ne samo da je tu neistinu prenio jednom, već on i dalje nastavlja sa širenjem laži. Koliko god navedeno bilo neetično, još je skandaloznija činjenica da je u tom članku na portalu Dalmacijanews potpuno izmišljena izjava drugog člana SDP-a s ciljem destabilizacije stranke. Primorac je inače ravnatelj Gradskog kulturnog središta, pa se pitamo jeli mu to u opisu posla, odnosno jeli plaćen za širenje laži? Vrgorčane zanima koliko je etično tijekom radnog vremena ravnatelja GKS-a istraživati i pisati članke za portal Dalmacijanews, uz korištenje gradske logistike.
Ponovno ističem kako nisam izgovorio što mi se imputira, na kraju krajeva GO SDP Vrgorac, kojem sam na čelu, je od prvog dana nakon odrona lobirao i javno upozoravao javnost da se problem stijene na Stupici mora što prije riješiti. Među ostalim, sudjelovali smo i suorganizirali prosvjed na Stupici na Badnjak 2010. godine, a inicirali smo i prijam kod predsjednika Republike Hrvatske, dr. Ive Josipovića, kako bi ga upozorili na problem.
Na konferenciji su se gospoda Davor Radić, Petar Erceg i Ivica Pandžić dotakli i snage SDP-a na proteklim lokalnim izborima 2009. godine u Vrgorcu. Potpuno mi je jasno da trenutnoj lokalnoj vlasti u Vrgorcu ne odgovara jačanje SDP-a i naša beskompromisna borba protiv malverzacija i pljački stanovnika Vrgorske krajine, ali niti ja, niti moji suradnici nećemo odustati. Jasna je nervoza nakon što je vrgorski SDP u samo dvije godine sa 9% glasova skočio na 38% glasova, sa daljnjim trendom rasta. Nervoza je još i jasnija, kada se uzme u obzir da je prema medijskom priznanju čelnika HDZ-a Vrgorac, HDZ na izborima za mjesne odbore ostvario puno lošiji rezultat nego je bilo očekivan. Kolika je jačina npr. HSS-a Vrgorac nije mi poznato budući da ni na lokalne izbore ni za izbore za mjesne odbore nisu izašli samostalno, već redovito uz HDZ-ove skute.
Kad sam čuo da čelnici koalicije HDZ i HSS organiziraju konferenciju za novinare, pomislio sam kako će se pred javnosti pohvaliti da su otvorili gospodarsku zonu na Ravči, kako su krenuli radovi na bušenju tunela Ravča-Drvenik, odnosno da se dobro puni gradski proračun ili otvaraju nova radna mjesta. Ali od njih ništa od toga nismo čuli. Čuli smo zato floskule i laži, u maniri njihovih nadređenih stranačkih drugova. Organizirali su presicu kako bi vikali i bukali, ali ništa na kraju nisu rekli. Tako tipično za njih. Njihov strah i nervoza su potpuno opravdani, jer ćemo zajedno sa građanima Vrgorca nastaviti borbu za bolji Vrgorac, Vrgorac rada i poštenja, Vrgorac bez političkih ucjena i proračunskih malverzacija.
Na kraju ću samo ponoviti ono što sam već više puta izrekao za brojne medije i kod čega i SDP Vrgorac, kojemu sam predsjednik, stoji. U slučaju „Stupica“ šest mjeseci je bilo sasvim dovoljno za provođenje javnog natječaja. Kad je već donesena odluka da se gradi tunel, ta odluka se mora provesti čim prije jer Vrgorčani ne mogu čekati. I na kraju ističem kako vjerujem da spomenuti slučaj treba biti predmet interesa USKOK-a, ali da eventualna istraga ne smije prolongirati radove, niti dana.
Usprkos tome što je u ovom slučaju pravo i pravda na našoj strani, i što je itekako moguća opcija traženja pravne zadovoljštine, mišljenja smo kako je izrugivanje aktera ove konferencije od strane građana, gospodi iz HDZ-a i HSS-a najveća kazna koju mogu dobiti.
Spomenuta konferencija SDP-a u Splitu bila je na prvom mjestu organizirana s namjerom da se građanima ukaže na činjenicu kako se fiktivni građani upisuju i u popis stanovništva, iako je takva praksa nezakonita i koja dovodi u pitanje projekt vrijedan 170 milijuna kuna. Ma da je tu sve jasno, čelnici koalicije HDZ-HSS u Vrgorcu pokušavaju zbuniti javnost marginalizirajući slučaj. Iako nije poznato rade li to namjerno, što je veliki problem, ili iz neznanja, što bi bio još veći problem, siguran sam da građani shvaćaju bit stvari i neće nasjesti na namjerne pokušaje zbunjivanja. Jasno je da ukoliko se na popis upišu i stanovnici koji ne žive u Gradu Vrgorcu, time će sam popis doći u pitanje, a svi oni koji su kritizirali lažne popise birača, sada će izgubiti jedini vjerodostojan alat kojim su mogli dokazati taj drastičan nesrazmjer između broja punoljetnih građana i broja birača. U cilju razvoja demokracije i građanskog društva, SDP će se i dalje zalagati za poštivanje zakona i osiguravanje legalnosti i legitimnosti izbora, ma što o tome mislili naši politički protivnici.

S poštovanjem

Rade Bobanac, dipl.iur.
Predsjednik GO SDP-a Vrgorac

<< Arhiva >>