Što mjeri vrgorska mjerna stanica?

srijeda , 17.01.2007.

Guglajući internetom naišao sam na stranicu na kojoj je moguće vremenske uvjete i prognozu za cijelu Hrvatsku, pa tako i Grad Vrgorac. Radi se o stranici vrgorac.pljusak.com/wx.htm. Ona se nalazi unutar mreže automatskih vremenskih stanica. Kad sam istu otvorio, u prvi mah sam se obradovao kad sam vidio da je moguće pročitati trenutnu temperaturu, tlak zraka, padaline, vlagu i ostale mjerljive pokazatelje vremena u Vrgorcu. Ali, kako se mi često po nečemu lošem ističemo, ni ovo nije bila iznimka. Naime, dok se stanje na nekim mjernim stanicama u Zagrebu i u ostalim "naprednijim" dijelovima Hrvatske mijenja svakih nekoliko minuta, za Vrgorac piše ovo:
Lokacija
Vrgorac
317 m nadmorske visine (above sea level)
N 43.202407
E 17.373940
Situacija u 22:10 dana 1/8/07
Znači pokazatelji vremena nisu mijenjani punih devet dana. Zar je to moguće! Obični laik, koji se ne razumije u klimatologiju, zna kako se temperatura, padaline, tlak, vlaga itd. moraju mjeriti u pravilnim razmacima. To se inače radi nekoliko puta dnevno kako bi se mogli što točnije izračunati mjesečni i godišnji prosjeci, na temelju čega stručnjaci izračunavaju mikroklimatske karakteristike područja gdje je pojedina mjerna stanica. A što je najsmješnije, za Vrgorac se na dnu navedene stranice daju prosječni podaci za tekući mjesec. To su očito nepotpuni, a s time i krivi podaci. Koje koristi od stanice ako ne daje prave informacije? Zbog toga se dogodi da sam ja u jednom diplomskom radu, koji se bavio stanovništvom vrgorskog kraja, u poglavlju klima, pročitao podatke za prosječnu temperaturu i padaline za Sinj i Opuzen, kao, te su slične našima. Premda se vlasnici ove mreže na samom dnu stranice pravdaju da je mreža neslužbenog karaktera i da nije moguće pratiti vrijeme 7/24/365, to im nije opravdanje. Ajme majko, koja neprofesionalnost.

<< Arhiva >>