Mladi i nezaposlenost
Kao što nam je opće poznato stanje u našoj državi a to je nezaposlenost građana svih dobi a posebno mladih. Stanje je sve teže a situacija zabrinjavajuća. Mladih je sve više na burzi , a da se to stanje popravi nitko nista ne poduzima. Mladi s podrućja naše općine nemaju nikakvu šansu da se zaposle, da rade u svojoj struci il bilo što drugo kako bi bili samostalni i uspješni.
Općina nema nikakvu strategiju povodom te problematike. Mladi u većini slučajeva rade na određeno vrijeme, na sezonskim poslovima ili povremeno putem agencija za privremeno zapošljavanje. Njihov radni odnos karakterizira velik broj prekovremenih sati, male plaće, bez mogućnosti su profesionalnog usavršavanja i napredovanja u karijeri ili dodatne izobrazbe i edukacije. I zbog toga je potrebno nešto poduzeti povodom toga problema, potrebno je dovesti ulagače dati im neke olakšice da bi se otvorila radna mjesta, pod uvjetom da se samo zapošljavaju radnici, radnice iz nase općine to bi nam dalo novu nadu u bolje sutra. Mladi sa područja Viškova mogli bi sami otvarati radna mjesta, no za to je potrebno puno više kreditnih mjera za mlade, mjera poticanja poduzetništva te puno više otvaranja prostora i prilika mladima. Vrlo dobro znamo da je kod nas puno obrazovani i visokoškolovani mladih ljudi i to nam je dokaz da nije problem u njima. Od općine se očekuje da:da olakšice tvrtkama koje če zapošljavati mlade sa iskustvom ili bez iskustva, jer bez prilike za rad nitko neće steći iskustvo. |
Prometni kaos u Općini Viškovo i dalje ostaje
HSLS Viškovo organizirao je okrugli stol na temu: „Prometne gužve i stanje glavnih prometnica u općini Viškovo“ na kojoj su sudjelovali direktor ŽUC-a Georg Žeželić, stručnjak za ulaganja u cestogradnju pri ŽUC-u Milko Samsa i profesor sa Prometnog fakulteta u Rijeci Ivica Brozović.
U vrlo žustroj raspravi, na kojoj su mještani Općine Viškovo mogli sudjelovati sa svojim pitanjima, raspravljalo se o najfrekventnijim točkama križanje Marinići, križanje prema Škurinju, križanje kod Plodina, križanje za Juge i Juraše, centar Viškova, križanje Sroki, križanje Pogled. Osim prometa tražila su se rješenja i za odvodnju oborinskih voda na Marčeljima i Marinićima te prometna rješenja za prilaz osnovnoj školi. Mještani su kao najveći problem iznijeli da porast stanovništava Općine Viškovo nije pratio razvoj infrastrkukture te što se tiče sigurnosti prometa građevinske i prometne karakteristike glavne ceste kroz općinu, na većem dijelu trase, niti izbliza ne zadovoljava po svojim osobinama minimalne tehničke i zakonske propise. U cilju povećanja protočnosti vozila kroz općinu Viškovo kao i povećanja sigurnosti odvijanja prometa i kretanja pješaka HSLS je izradio snimak postojeće situacije i ponudio alternativna rješenja sa kružnim tokovima, boljom vertikalnom i horizontalnom signalizacijom te semaforizacijom. Prema riječima gosp.Simse ŽUC je na nekoiliko lokacija analizirao izgradnju kružnih tokova pa između ostalog i na skretanju kod Plodina međutim najveći problemi, kako na ovoj lokaciji tako i na niz drugih, jesu imovinsko pravna pitanja za koja je odgovorna Općina Viškovo. Naime, ŽUC upravlja isključivo sa cestom dok za pješački kolnici su u nadležnosti lokalne jedinice samouprave. Također je istaknuto da ŽUC upravlja sa preko 1000 km cesta u PGŽ- i da je prema svim pokazateljima upravo cesta kroz Viškovo naopterećenija cesta u prometu međutim da planiranje investicija isključivo ovise o projektima koje definira Općina Viškovo. Prema riječima direktora Žeželića u posljednih 20 godina nikada nije izrađena Studija o prometu kroz općinu jer tko je mogao očekivati da će općina Viškovo imati ovako velik prirast stanovništva. Kada su u pitanju prometne nezgode istaknuo je da su one isključivo nemarnost sudionika u prometu jer se ne poštuju znakovi i upozorenja na cesti. Jedna od mještanki istaknula je problem prilaza u svoju ulicu iz smijera Viškovo-Lučnići koja mora, prema prometnim rješenjima, ići u grad Rijeku da bi došla u svoju ulicu jer iz vlastite općine to joj je onemogućeno. Ovakvi apsurdi samo su jedan od problema s kojim mještani općine žive svaki dan. Unatoč rješenjima koja su moguća i izvediva nedostatak planova Općine Viškovo i raspoloživa financijska sredstva i nerješena imovinsko-pravna pitanja glavni su problem trenutne situcije. Direktor ŽUC-a istaknuo je da će izgradnjom zaobilaznice postojeća cesta će se značajno rasteretiti te da će mnogobrojni problemi nestati. Prof.Brozović istaknuo je da ovakvi argumenti ne mogu biti razlog prometnog kaosa koje svakodnevno proživaljavaju stanovnici ove općine te da je pod hitno potrebno izraditi studiju razvoja županijske ceste jer da izgradnjom zaobilaznice i dalje će ostati problemi s kojima će se mještani susretati. Milko Samsa istaknuo je da nije isplativo raditi manje kružne tokove niti druga ponuđena rješenja jer se sve usmjerilo na izgradnju zaobilaznice Rijeka-Marišćina koja bi trebala biti gotova u sljedećih 2-3 godine a do tada se mještani moraju strpiti. Na upit ing.stroj.Ivana Babića koji je bio i moderator okruglog stola ispred HSLS-a Viškovo zašto ŽUC u svom planu za ulaganja u 2013. godini nema planiranih sredstava za najfrekventniju prometnicu koja prolazi kroz općinu Viškovo? Predstavnici ŽUC su potvrdili da je to točno ali raspoloživa sredstva su usmjerena prema izgradnji zaobilaznice. Međutim Samsa je istaknuo da se plan ulaganja radi u uskoj koordinaciji sa Općinom Viškovo koja nema razvojne programe po pitanju cesta za 2013. godinu. Predsjednik HSLS-a Viškovo Ljubomir Jelić istaknuo je da izgradnjom zaobilaznice neće nestati problemi koji svakodnevno muče mještane jer će i dalje postojeća cesta ostati u funkciji. Također je istaknuo da je zaobilaznica preduvjet za puštanje sredstava iz IPA fondova koji su dodjeljeni za izgradnju ŽCGO Marišćina i da je nemoguće presotalu dionicu izgraditi u roku od godine dana. Direktor Žeželić je istaknuo da je sretan da je ovaj problem prebačen na HC jer iz njegove perspektive prošli su svi rokovi da se uistinu ova dionice izgrade do druge polovice 2014. godine. Istaknuo je da unatoč što nisu rješena imovinsko-pravna pitanja za zaobilaznicu tender će biti objavljen u proljeće ove godine. U ovoj fazi je i izmještanje plinovoda koji prolazi kroz ucrtanu trasu ali da je realnije govoriti da će cesta biti završena u roku od 2-3 godine. Na pitanje što je sa komunalnim doprinosom koji se mora uplatiti u proračun Općine Viškovo mještani nisu dobili odgovor kao niti koliki je kom.doprinos obračunat. Po završetku rasprave sudionici su istaknuli zaključke koji su u koliziji jer stručnjaci iz prometa Prof.Brozović je istaknuo da bez kvalitetne studije nije moguće nuditi alternativna rješenja ali da podržava HSLS Viškovo koji se zalaže za izgradnju barem tri kružna toka za koja postoje svi preduvjeti te da se na ljudsku psihu ne može utjecati ali da svakako cilj mora biti prometnica koja je sigurna za sve sudionike u prometu. Predstavnici ŽUC-a slažu se da je ovakva prometnica neadekvatna ali da se radi o zatečenom stanju na koju se bez značajnih novčanih sredstava ne može puno utjecati. Pozvali su Općinu Viškovo da dostave projedloge ali i mogućnost zajedničkog djelovanja kako bi se istaknuti problemi riješili. Direktor Žeželić je napomenuo da će Viškovo dobiti modernu zaobilaznicu koja će riješiti veliki broj problema koji danas tište mještane. |
Problematika odvijanja prometa u općini Viškovo – crna prometnica
HSLS Viškovo želi upoznati javnost sa problemima u prometu u općini, jer smatramo da je postojeća situacija nepodnošljiva. Nismo zadovoljni postojećim prometnim rješenjima.
Tu prvenstveno mislimo na neprestane gužve u prometu, kao i potencijalno velike opasnosti što je posljedica nekvalitetno izvedenih prometnih rješenja. Nije se provela analiza za urbanistički razvoj općine, kao što se nije vodila briga da infrastrukturni projekti prate razvoj općine, u pogledu povećanja stambenih jedinica, tj., broja građana. Velike gužve kojima smo svjedoci svakodnevno s pravom stvaraju veliko nezadovoljstvo naših sugrađana. Da ne spominjemo povećani rizik mogućih prometnih nesreća i njihovom pogibeljnom završetku. Kao ukupni dojam, nameće se mišljenje da postojeća glavna prometnica (županijska cesta Ž-5025) koja prolazi kroz općinu Viškovo, na način kako je izvedena u građevinskom smislu i način regulacije prometa, ne zadovoljava potrebe građana i drugih korisnika. Mi u HSLS-u smatramo da je postojeće stanje neodrživo, te ovim putem želimo pozvati sve građane Viškova da se odazovu na OKRUGLI STOL na ovu temu koja će se održati 08.veljače 2013. godine u 18:00 sati u Domu Marinići. Kao jedino rješenje svih problema vezanih za glavne prometnice kroz općinu Viškovo, bilo bi izrada odgovarajuće stručne studije za rekonstrukciju županijske prometnice kroz cijelu općinu. Prometna studija treba dati odgovor što treba učiniti da se, po našem mišljenju, otklone evidentni nedostaci na županijskoj cesti Ž-5025. Spomenimo neke: - loša prometna signalizacija - prometno nepravilno projektirana i izvedena raskrižja - neizgrađene pješačke staze - iznenadna suženja kolnika - neizgrađena odvodnja oborinskih voda - na pojedinim dionicama nepravilni uzdužni i poprečni nagibi - loše održavanje kolnika i kolničke konstrukcije - loše zimsko održavanje pješačkih staza Posljedica neadekvatnog stanja glavnih prometnica u općini Viškovo nisu samo prometne gužve, već i ugrožena sigurnost prometa. Te ju kao takvu možemo prozvati - crna prometnica. Navedeno možemo potkrijepiti sljedećim podacima: BROJČANI POKAZATELJI O PROMETNIM NESREĆAMA U OPĆINI VIŠKOVO Vremensko razdoblje: 1.1.2008 - 30.9.2012 Ukupan broj nesreća: 570 Ukupan broj poginulih: 5 - na mjestu: 1 - pri prijevozu: 2 - do 30 dana: 2 Ukupan broj ozlijeđenih: 229 od toga teško 32 i lako 197 osoba Iz grafičkog prikaza prometnih nesreća u općini Viškovo vidljiva je prostorna distribucija i njihovo gomilanje upravo na našoj glavnoj prometnici što je posljedica navedenih nedostataka. Kao jedno od rješenja sigurnosti i protočnosti, što će se predloženom studijom izraditi od strane prometnih stručnjaka, vidimo izgradnjom kružnih raskrižja u našoj općini. Našu posebnu pozornost su preokupirale slijedeće 3 kritične točke: Raskrižje Marinići Raskrižje Plodine Raskrižje centar Viškovo Pritom ne umanjujući značaj sanacije drugih prethodno navedenih nepravilnosti koje su na žalost brojne. Što želimo: Postizanje višeg stupnja sigurnosti odvijanja prometa na cestama te rekonstrukcijom postojećih prometnica (odgovarajuće korekcije zavoja, korekcije poprečnog nagiba kolnika, otvaranje preglednosti prometnice i dr.). Zato se zauzimamo za uvođenje kružnih raskrižja – jer svjetska iskustva potvrđuju da se na taj način znatno smanjuje broj konfliktnih točaka odnosno opasnih točaka presijecanja. Kružnim raskrižjima bitno će se povećati stupanj sigurnosti u odnosu na sadašnja klasična rješenja raskrižja, ali istovremeno povećati i protočnost prometa. Navedeno smatramo jednim od glavnih prioriteta za rješavanje. Dolaskom na vlast nakon lokalnih izbora 05/2013 godine, sustavno ćemo rješavati navedene probleme kroz izradu prometne studije i pritiska na Županijsku Upravu za ceste da krene u investicije uz potporu općine. Mi u HSLS-u smatramo da je krajnje vrijeme da se pokrene pitanje rješavanja prometnih problema u našoj općini jer samo na taj način prometnica može zadovoljiti zahtjeve razvitka i suvremenog načina stanovanja u urbanom naselju kakvo bi trebalo postati naše. |
| < | veljača, 2013 | > | ||||
| P | U | S | Č | P | S | N |
| 1 | 2 | 3 | ||||
| 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
| 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
| 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
| 25 | 26 | 27 | 28 | |||