FINANCIJSKA IZVJEŠĆA HSLS
|
Općina Viškovo stagnira jer nema tko da je vodi
Komunalna infrastruktura u Općini Viškovo u jako lošem je stanju i nedostatna za svaki ozbiljan napredak u gospodarskom i socijalnom smjeru. Izrazito nekvalitetne ceste, nedostatna i nekvalitetna mreža vodovoda, nedostatna mreža odvodnje oborinskih i otpadnih voda, nedovoljna plinoficiranost u nekim dijelovima čak i elektrificiranost, održavanje i čišćenje javnih površina neravnomjerno i u nekim djelovima izrazito nekvalitetno napravljeno - to je današnja slika komunalne infrastrukture Općine Viškovo. S druge strane, građani pojedine komunalne usluge plaćaju višestruko i skupo. Ovakvim stanjem najviše su pogođeni stanovnici dijelova općine koje su izgrađene u posljednjih 5 godina čija je kvaliteta komunalne (a pogotovo društvene) opremljenosti naselja višestruko niža od stanovnika šireg i užeg centra.
Dok se Sanja Udović i njezini sljedbenici hvale po lokalnim novinama o velikim uspjesima u njezinom mandatu zamjenice, njezini mještani vode svakodnevnu borbu oko egzistencijalnih stvari. Ovoj općini nužno je dovršenje mreže dovodnje pitke i odvodnje otpadnih voda na cijelom području općine, i poticati plinofikacije za većinu domaćinstava. Uvesti razdvajanja pojedinih vrsta otpada, pogotovo obavezno razdvajanje organskog od ostalog otpada za sva kućanstva, što je doseg modernog društva i izraz ekološke svijesti mještana. Ukinuti naknadu za priključenje na komunalnu infrastrukturu jer se ista već naplaćuje putem komunalnog doprinosa, komunalne naknade i prihoda iz cijene komunalne usluge, tj. građanima se praktički ista usluga naplaćuje dva puta- prigodom priključenja i tijekom korištenja.Za stanovnike koji nemaju bilo koju od osnovnih komunalnih usluga (asfaltirana cesta, struja, plin, pitka voda, odvodnja otpadnih voda) izvršiti povrat uplaćenog poreza i to po 3% za svaku od navedenih usluga. Svi građani uplaćuju jednak porez, pa su zaslužili istu razinu komunalne infrastrukture. Ovakvom bi se mjerom ponukalo dosada vladajuću strukturu da što prije osigura svim mještanima jednake uvjete za život. Započeti projekt i izgradnju kanalizacije i rješenja oborinskih voda. Pogotovo za područja koja svakodnevno vode bitku kako se riješiti oborinskih voda. Stanovnike koji imaju ovakve probleme osloboditi od naknade za oborinske vode sve do onog trenutka dok se problem ne riješi. Samom činjenicom da mještani općine Viškovo plaćaju višestruko veći komunalni doprinos od susjednih općina pa i grada Rijeke dovoljan je pokazatelj socijalne osjetljivosti i brige o mještanima. U vrijeme kada je većina općina smanjila komunalni doprinos da bi ljudi mogli legalizirati svoje objekte jedna smo od rijetkih općina koja naplaćuje 70 kuna po kubnom metru a tome su kumovali koalicija SDP-HDZ Viškovo. |
izvještaj o potrošenim sredstvima
|
Jedino jačanje gospodarskog sektora može spasiti Općinu Viškovo
Poduzetnici sa područja Općine Viškovo su prepušteni sami sebi jer dosadašnje političke strukture nisu imale sluha niti volje pomoći u premošćivanju gospodarske krize koju su osjetili i mnogobrojni poduzetnici iz naše općine. Iako svojom aktivnošću najviše doprinose punjenju proračuna, političke strukture su potpuno marginalizirale gospodarstvenike i njihove potrebe. U proteklih nekoliko godina isključivo se razvoj općine bazirao na turizmu koje je nametnula Sanja Udović što je potpuno promašena strategija ali i opasna za ovaj kraj.
U Općini Viškovo je zasigurno najveća koncentracija gospodarskih potencijala u riječkom prstenu koji obuhvaća Klanu, Jelenje, Kastav . Općina Viškovo mora postati predvodnik gospodarskog razvoja u ovom dijelu Primorsko-goranske županije. Unatoč tome što općina Viškovo danas puni gotovo 45 mil. kuna i ima veći proračun od proračuna svih drugih okolnih općina gospodarski nije dovoljno razvijen. Veći dio proračunskih prihoda ostvaruje se iz komunalnog doprinosa i poreza na dohodak, a ne proizvodnjom. Usprkos dobre obrazovne strukture radne snage, njene vještine i dostupnosti ne stimulira se zapošljavanje, a konstantno raste opadanje gospodarske aktivnosti. Ujedno raste i siromaštvo iako je više od 60% proračunskih prihoda s naslova poreza, dakle opterećuju se i onako preopterećeni građani. Poduzeća su potpuno demotivirana za ulaganja u razvoj i otvaranje novih radnih mjesta. Za narednih 4 godine uz vlastite kompetencije naša strategija se isključivo bazira: na malom i srednjem poduzetništvu i brojnim obrtnicima kojima treba osigurati preudvjete za njihov rast i razvoj i to što hitnijim završetkom poduzetničke zone koju treba namjeniti prvenstveno za visoke tehnologije i reciklažna postrojenja. Zemljište će biti dodjeljeno na dugogodišnje koncesije, bez nakande uz obavezu zapošljavanja mještana općine Viškovo. Izgradnja će biti oslobođena dijela naknade za komunalnu infrastrukturu. U poduzetničku zonu dovesti poznate strane korporacije kako bi kod nas proizvodile i unapređivale svoju tehnologiju, čime bi obrazovali i vlastiti kadar, te raspolagali vlastitim znanjem u visokim tehnologijama. Time bi se općina Viškovo postupno pretvarala u centar znanja na ovim prostorima. U ovim projektima ponudit ćemo i suradnju sa susjednim općinama. Osnovati vlastito komunalno društvo kako bi se izbjeglo davanje ogromnih svota za održavanje i infrastrukturu. Komunalno društvo će zaposliti domaće stanovnike i time utjecati na punjenje proračuna Općine Viškovo na nekoliko načina. Svi poslovi koji se u sadašnjoj strukturi dodjeljuju putem natječaja će ići u blagajnu komunalnog društva koje će zasigurno gospodariti duhom dobrog gospodarstvenika. Prihodi s naslova dobiti reinvestirati u vlastito širenje. Porez na dohodak kao i dobit društva vraćat će se u proračun Općine Viškovo. Osloboditi od vodnog doprinosa i komunalne naknade dvije godine one tvrtke koje zaposle u prvoj godini 15, a u drugoj najmanje 10 novih radnih mjesta. Primjeniti smanjenu stopu komunalnih naknada za tvrtke koje ulažu u proširenje prizvodnje putem izgradnje novih kapaciteta i otvaranje novih radnih mjesta. Ojačati i potencirati stvaranje klastera na području Općine Viškovo. Naime zbog nemogućnosti dobivanja većih poslova u građevini potrebno je složiti klaster od građevinskih tvrtki koje će moći kandidirati se za velike projekte. Klaster građevinara i klaster metaloprerađivača. Poduzetnički inkubator - u postojećoj poduzetničkoj zoni sagraditi objekt koji će omogućiti mladim poduzetnicima s prostora Općine Viškovo da razvijaju svoje poduzetničke ideje. Služio bi svim poduzetnicima s prostora Općine Viškovo koji imaju inovacije i ideje da ih preoblikuju u proizvode. Osnovati ured za investicije koji će uz odjel za gospodarstvo općine Viškovo biti uslužni servis potencijalnim ulagačima da svoju energiju ne troše na ishodovanje kojekakvih dozvola već bi se upravo ovaj odjel koristio za koordinaciju između resornih uprava koje izdaju sve potrebne dozvole. Osnivanje ureda za EU projekte koji će imati zadatak pružati stručnu pomoć za sve potencijalne projekte koji imaju mogućnost povući sredstva iz raspoloživih programa EU. |
OBJAVA OKVIRNIH PODATAKA O VISINI I IZVORU VLASTITIH SREDSTAVA
HSLS Ogranak Viškovo
Temeljem čl. 12. i čl. 13. Zakona o financiranju političkih aktivnosti i izborne promidžbe (“Narodne novine” br. 24/11., 61/11., 27/13.) objavljuju se okvirni podaci o visini i izvoru vlastitih sredstava koja se namjeravaju utrošiti za izbornu promidžbu: Za potrebe izborne promidžbe otvoren je, 23. travnja 2013. godine, poseban račun broj 2360000-1501272957 (IBAN HR5423600001501272957) za HSLS Općina Viškovo MB: 03469611-289 kod Zagrebačke banke Zagreb dioničko društvo, Trg Bana Josipa Jelačića 10 OIB:92963223473, poslovni centra neprofitne institucije Savska 62, Zgareb. Visina i izvori sredstava: donacija fizičke osobe- 3.500 kn. Prethodna izvješća i izvješća o primljenim donacijama za financiranje izborne promidžbe i izvješća o rashodima s ažuriranim i specificiranim donacijama i rashodima, dostavit će se i objaviti sukladno odredbama Zakona |
O PROGRAMU Hsls-a Viškovo
Program je izrađen temeljem detaljnog uvida u postojeće stanje i odnosi se na osnovne djelatnosti Općine. Za svaki dio ovog programa u tijeku je izrada detaljnih provedbenih elaborata. Program je temeljen na načelima objektivnosti i stvarne provedivosti.
Osnovne polazišne točke programa HSLS-a Viškovo su: 1. Menadžerski način upravljanja općinom - Općina kao poduzeće 2. Potenciranje stvarnog gospodarskog rasta - primarno u proizvodnji i visokim tehnologijama 3. Borba protiv korupcije i nezakonitosti u radu općinske uprave 4. Mladi kao osnovni čimbenik napretka života u općini - mladi stručnjaci kao nositelji provedbe konkretnih projekata 5. Poticaj javno - privatnog financiranja pojedinih projekata 6. Stvaranje moderne komunalne infrastrukture za razvoj općine 7. Stvaranje socijalnih uvjeta za dostojanstven život svih mještana 8. Ekološki pristup provođenju svih projekata Sastavnice programa su: 1. GOSPODARSTVO 2. KOMUNALNA INFRASTRUKTURA I PROMET 3. DRUŠTVENE DJELATNOSTI - zdravstvo i socijalna skrb - kultura - obrazovanje - sport 4. PROJEKTI I PITANJA VAŽNI ZA OPĆINU VIŠKOVO 1. GOSPODARSTVO „GOSPODARSKI RAST = PROSPERITET OPĆINE“ U Općini Viškovo je zasigurno najveća koncentracija gospodarskih potencijala u riječkom prstenu koji obuhvaća Klanu, Jelenje, Kastav . Općina Viškovo mora postati predvodnik gospodarskog razvoja u ovom dijelu Primorsko-goranske županije. Unatoč tome što općina Viškovo danas puni gotovo 45 mil. kuna i ima veći proračun od proračuna svih drugih okolnih općina gospodarski nije dovoljno razvijen. Veći dio proračunskih prihoda ostvaruje se iz komunalnog doprinosa i poreza na dohodak, a ne proizvodnjom. Usprkos dobre obrazovne strukture radne snage, njene vještine i dostupnosti ne stimulira se zapošljavanje, a konstantno raste. Ujedno raste i siromaštvo iako je više od 60% proračunskih prihoda s naslova poreza, dakle opterećuju se i onako preopterećeni građani. Poduzeća su potpuno demotivirana za ulaganja u razvoj i otvaranje novih radnih mjesta. Mi ćemo : 1. Otvoriti dvije poduzetničke zone na širem području općine i to prvenstveno za visoke tehnologije i reciklažna postrojenja. Zemljište će biti dodijeljeno na dugogodišnju koncesiju, bez naknade, uz obvezu zapošljavanja mještana općine Viškovo. Izgradnja će biti oslobođena dijela naknade za komunalnu infrastrukturu. U poduzetničke zone dovesti ćemo poznate strane korporacije kako bi kod nas proizvodile i unapređivale svoju tehnologiju, čime bi obrazovali i vlastiti kadar, te raspolagali vlastitim znanjima u visokim tehnologijama. Time bi se Općina Viškovo postupno pretvarao i u centar znanja na ovim prostorima. U ovim projektima ponuditi ćemo suradnju i susjednim općinama. 2. Osnovati vlastito komunalno društvo kako bi se izbjeglo davanje ogromnih svota za održavanje i infrastrukturu. Komunalno društvo će zaposliti domaće stanovnike i time utjecati na punjenje proračuna Općine Viškovo na nekoliko načina. Svi poslovi koji se u sadašnjoj strukturi dodjeljuju putem natječaja će ići u blagajnu komunalnog društva koje će zasigurno gospodariti duhom dobrog gospodarstvenika. Prihodi s naslova dobiti reinvestirati u vlastito širenje. Porez na dohodak kao i dobit društva vraćat će se u proračun Općine Viškovo. 3. Osloboditi od vodnog doprinosa i komunalne naknade dvije godine one tvrtke koje zaposle u prvoj godini 25, a u drugoj najmanje 25 novih radnih mjesta. 4. Primjeniti smanjenu stopu poreza na dobit za one tvrtke koje povećaju plasiranu proizvodnju za više od 20% u fiskalnoj godini i koje jasno prikažu reinvestiranje u daljnji razvoj. 5. Primjeniti smanjenu stopu komunalnih naknada za tvrtke koje ulažu u proširenje prizvodnje putem izgradnje novih kapaciteta i otvaranje novih radnih mjesta. 6. Ojačati i potencirati stvaranje klastera na području Općine Viškovo. Naime zbog nemogućnosti dobivanja većih poslova u građevini potrebno je složiti klaster od građevinskih tvrtki koje će moći kandidirati se za velike projekte. Klaster građevinara i klaster metaloprerađivača. 2. KOMUNALNA INFRASTRUKTURA I PROMET KOMUNALNA INFRASTRUKTURA Komunalna infrastruktura u Općini Viškovo u jako lošem je stanju i nedostatna za svaki ozbiljan napredak u gospodarskom i socijalnom smjeru. Izrazito nekvalitetne ceste, nedostatna i nekvalitetna mreža vodovoda nedostatna mreža odvodnje oborinskih i otpadnih voda, nedovoljna plinoficiranost u nekim dijelovima čak i elektrificiranost, održavanje i čišćenje javnih površina neravnomjerno i u nekim djelovima izrazito nekvalitetno napravljeno - to je današnja slika komunalne infrastrukture Općine Viškovo. S druge strane, građani pojedine komunalne usluge plaćaju višestruko i skupo. Ovakvim stanjem najviše su pogođeni stanovnici dijelova općine koje su izgrađene u posljednjih 5 godina čija je kvaliteta komunalne (a pogotovo društvene) opremljenosti naselja višestruko niža od stanovnika šireg i užeg centra. Mi ćemo: 1. U periodu 2013.-2017. dovršiti mrežu dovodnje pitke i odvodnje otpadnih voda na cijelom području općine, a izvršiti plinofikaciju za većinu domaćinstava. 2. Održavanje javnih površina, nerazvrstanih cesta, groblja i javne rasvjete vršiti putem godišnjih javnih natječaja uz striktno poštivanje jediničnih cijena i unaprijed izrađenih troškovnika. Tako će se postići da i javna općinska poduzeća posluju ekonomičnije jer će o tome ovisiti i njihov prihod (mislimo na Komunalno društvo). 3. Uvesti razdvajanja pojedinih vrsta otpada, pogotovo obavezno razdvajanje organskog od ostalog otpada za sva kućanstva, što je doseg modernog društva i izraz ekološke svijesti mještana. 4. Ukinuti naknadu za priključenje na komunalnu infrastrukturu jer se ista već naplaćuje putem komunalnog doprinosa, komunalne naknade i prihoda iz cijene komunalne usluge, tj. građanima se praktički ista usluga naplaćuje dva puta- prigodom priključenja i tijekom korištenja. 5. Za stanovnike koji nemaju bilo koju od osnovnih komunalnih usluga (asfaltirana cesta, struja, plin, pitka voda, odvodnja otpadnih voda) izvršiti povrat uplaćenog poreza i to po 3% za svaku od navedenih usluga. Svi građani uplaćuju jednak porez, pa su zaslužili istu razinu komunalne infrastrukture. Ovakvom bi se mjerom ponukalo Vlast da što prije osigura svim mještanima jednake uvjete života. PROMET Loš prigradski i gradski promet, pogotovo u vrijeme odlaska i dolaska s posla i škole, gužve i zastoji, neredovitost prometovanja svakodnevna su slika u životu mještana Općine Viškovo. Unatoč izradi nekoliko prometnih studija i velikim godišnjim subvencijama Autotroleju (par milijuna kn. godišnje!) stanje se ne mijenja nego se čak i pogoršava. Viškovo je i u širem smislu na periferiji prometnih tokova grada Rijeke. Broj putnika koji prođe kroz javni prijevoz je višestruko veći nego u drugim općinama što je i srazmjerno broju stanovnika. Mi ćemo: 1. Do 2015. dovesti u funkciju sustav parkirališta Milihovo . Naime, postojeće parkiralište nije u dovoljnoj mjeri u upotrebi a s druge strane se opterećuju pojedina područja koja prouzrokuju prometni kolaps na području užeg centra. Rasteretiti uži dio oko Crkve i dio oko groblja na način da se zabrani parkiranje. 2. Razriješiti odnos sa Autotrolejom da se uvedu nove linije koje bi služile za češće korištenje javnog prijevoza za posao. Naime, Općina Viškovo bi sa 5% povoljnijim mjesečnim kartama dodatno stimulirala mještane da koriste gradski prijevoz za odlazaka i dolazak na posao. 3. Vršiti pritisak na Županijske vlasti ali i Ministarstva da se što prije završi Županijska cesta Rijeka-Marišćina. Naime kroz zajedničke koordinacije koje moraju biti češće i redovite vršiti pritisak na realizaciju ovog nužnog projekta. 4. Započeti projekt i izgradnju kanalizacije i rješenja oborinskih voda. Pogotovo za područja koja svakodnevno vode bitku kako se riješiti oborinskih voda. Stanovnike koji imaju ovakve probleme osloboditi od naknade za oborinske vode sve do onog trenutka dok se problem ne riješi. 3. DRUŠTVENE DJELATNOSTI ZDRAVSTVO I SOCIJALNA SKRB Razina usluge zdravstvene zaštite u općini je na vrlo niskom nivou i nedovoljna za potrebe ovog broja stanovnika kao što ima Općina Viškovo. Niski stupanj usluge u primarnoj zdr. zaštiti, duga čekanja za preglede, zastarjelost i nedostatak osnovne medicinske opreme naša su svakodnevica. Socijalna skrb svodi se na financiranje stotina udruga građana i nešto manje ustanova koje se bave ovom djelatnošću, ali bez ikakovog sustava tako da to financiranje najčešće ima minorne ili nikakve koristi za grupe građana kojima socijalna skrb doista treba. Čekanje na upis u domove umirovljenika traje godinama, a njihova kvaliteta je loša. Mi ćemo: 1. Dio kapitalnih donacija u zdravstvene ustanove u iznosu od 1 mil. kn. godišnje uložiti u kupovinu medicinske opreme za ambulantu i dom zdravlja. Tako bi se dio specijalističkih pregleda mogao obaviti u neposrednoj blizini mjesta stanovanja, čime bi se smanjio pritisak i dugo čekanje na preglede i velikim bolnicama gdje je danas stanje gotovo neizdrživo. 2. Umirovljenicima i rodiljama povećavati naknade sukladno rastu proračuna , a najmanje 3% godišnje. 3. Sustavom javno - privatnog financiranja izgraditi najmanje 2 doma umirovljenika. Privatnim ulagačima općina će bez naknade dodijeliti zemljište i osloboditi ih davanja za komunalnu naknadu. Nakon dovršetka objekta, 20% kapaciteta punila bi općina, i to za najteže slučajeve umirovljenika koji nemaju mogućnosti pod normalnim uvjetima smještaja u dom. Ovakvim sustavom dopunio bi se kronični nedostatak smještajnih kapaciteta za umirovljenike. 4. Objediniti i poboljšati sustav financiranja udruga svih stradalnika domovinskog rata, bilo da se radi o dragovoljcima, invalidima, obiteljima poginulih i nestalih. 5. Objediniti sredstva za prevenciju ovisnosti o duhanu, alkoholu i opojnim drogama. Ovim, ne malim, sredstvima gospodari se potpuno bez reda i s više stavki tako da pojedine udruge građana sa više naslova dobivaju sredstva za istu djelatnost. 6. Odrediti standard novčane pomoći invalidima, kao i svim osobama koje trebaju tuđu pomoć. Napraviti program prilagodbe pristupa svim javnim objektima u općini za potrebe invalida. Posebice osigurati kod gradnje novih športskih objekata opremljenost pristupa i sadržaja opremom potrebnom za invalide. KULTURA Loša kulturna ponuda, unatoč značajnim sredstvima koja općina godišnje izdvaja u kulturnom pogledu smješta Viškovo, umjesto u Europu, gdje kulturološki pripadamo, na potpunu periferiju modernih kulturnih tokova. Mi ćemo: 1. Osnovati Kulturni savjet Općine Viškovo koji će imati tri osnovna zadatka: I. Pomoći produkciju najkvalitetnijih autora sa područja naše općine i pomoći njihovu prezentaciju izvan granica države. II. Organizirati u Viškovu najmanje dvije velike kulturne manifestacije (koncert, izložba, predstava itd...) svjetskog nivoa kvalitete, kako bi se probudio nesumnjiv interes mještana za posjetom kulturnim institucijama. III. Omogućiti najtalentiranijim mladim umjetnicima ove općine da dobiju potrebnu scenu za pokazivanje svojih dijela široj javnosti. 2. Poticati rad udruga koje okupljaju mlade. Najkvalitetnijim udrugama dodijelit ćemo neiskorištene prostore bez naknade. 3. Izdvojiti sredstva za financiranje rada Halubajskih zvončara, te napraviti fond iz kojeg bi mogli imati sredstva za prezentiranje na međunarodnoj sceni. Mislimo da se općina treba trajno odužiti najkvalitetnijim udrugama koji obilježavaju kulturni život općine. 4. Njegovati kulturno bogatstvo i tradiciju Halubaja ali i drugih kulturnih naslijeđa i cijele Hrvatske 5. Na prostoru Općine Viškovo izgraditi Centar Kulture sa novom dvoranom koja bi koristila za poboljšanje kulturnog stvaralaštva na prostorima naše općine. OBRAZOVANJE Katastrofalno stanje u sustavu predškolskog i osnovnoškolskog obrazovanja u Viškovu rezultat je dugogodišnjeg nemara i nedostatka ulaganja u kapitalnu obrazovnu infrastrukturu. U predškolskom odgoju unatoč činjenici da se u svaku odgojnu skupinu godišnje upiše 35% više djece od optimalnog broja, oko 50-ak djece godišnje ostaje neupisano u vrtiće, a preko 120 djece dnevno se prevozi od mjesta stanovanja do najbližeg vrtića, jer na svom području nemaju predškolsku ustanovu. Još je lošije stanje u osnovnom školstvu gdje škola radi u tri smjene što je nedopustivo u modernom obrazovnom procesu. Ubrzana stanogradnja zanemarila je u potpunosti izgradnju prateće infrastrukture, a najviše je takva politika utjecala na nedostatak objekata u sustavu školstva. Mi ćemo: 1. Poduzeti sve radnje da se u periodu od 4 godine izgradi nova školska zgrada sa svom pratećom infrastrukturom. 2. Izgraditi objekt dječjeg vrtića 3. Poticati izgradnju privatnih vrtića putem programa javno-privatnog financiranja. Investitorima će općina dodijeliti zemljište bez naknade i osloboditi ih obveze plaćanja komunalne naknade 4. Povećati broj i iznos stipendija najnadarenijim učenicima i studentima. Sa poduzetnicima naše općine napraviti suradnju gdje bi stipendisti imali obvezu 2 godine nakon završetka školovanja odraditi u ovim poduzećima. Ovakvi poslodavci stimulirali bi se kroz određene mjere poput smanjenja komunalne naknade za vrijeme rada. 5. Izgraditi multimedijalni centar u kojemu će svako dijete, učenik, student mještanin općine Viškovo moći koristiti različite program. Uvest ćemo učenje stranih jezika (talijanski, njemački i engleski) u pola cijene a isto tako uvesti školu informatičkog opismenjavanja. Također besplatno korištenje interneta i čitanja dnevnih tiskovina. SPORT Birokratski način financiranja doveo je do toga da veliki broj udruga participira u sustavu financiranja, ali bez pravog učinka. Nisu stvoreni uvjeti za bavljenje sportom (nema dovoljno sportskih objekata niti dovoljno educiranog trenerskog kadra), pa sukladno tome sportski rezultat nije niti približno adekvatan a pogotovo nije adekvatan značajnim sredstvima koje općina Viškovo godišnje izdvaja za programe sporta . Nedostatak polivalentnih dvorana i bazena kritičan i praktično u potpunosti onemogućava organizirano bavljenje sportom, kako šireg pučanstva, tako i športskih klubova. Mi ćemo: 1. Napraviti čertverogodišnji program izgradnje sportskih objekata unutar kojeg ćemo izgraditi najmanje polivalentnu športsku dvoranu i jedan bazen. 2. U šestogodišnjem razdoblju izgraditi jednu atletsku dvoranu sa mogućnošću treniranja gimnastike. Atletika, gimnastika i plivanje bazični su sportovi i kroz njihovu razvijenost ogleda se cjelokupna sportska kultura jedne općine. Razvoj objekata za ove sportove desetljećima se sustavno zanemarivao i to uglavnom na račun razvoja kolektivnih loptačkih sportova. 3. Napraviti i financirati program unutar kojeg bi se svako dijete moglo bez naknade dva puta tjedno baviti sportom, uz stručni nadzor u općinskim objektima. 4. Osnovati vlastitu sportsku akademiju za edukaciju stručnog kadra u sportu i to isključivo sukladno stvarnim potrebama mladeži i građanstva. 5. Međunarodne nastupe velikih sportskih klubova financirati na bazi sponzoringa, odnosno, za sredstva koje će općina uložiti u njihovo sufinanciranje tražiti protuuslugu promoviranja općinskih projekata na njihovim utakmicama, kao i stalnu prisutnost najvećih sportskih zvijezda ove općine u provedbi projekata od interesa za općinu. U njihove uprave svakako delegirati predstavnike općinu. 6. Putem javno-privatnog financiranja poticati izgradnju sportskih objekata i sportskih centara dodjelom zemljišta bez naknade i oslobađanjem od komunalnih pristojbi. Zauzvrat, dio termina korištenja sportskih objekata općina bi koristila u sustavu javnih potreba u sportu. |
VIŠKOVO KSENIJA ŽAUHAR, LJUBO JELIĆ I ŽELIMIR KOVAČEVIĆ U UTRCI ZA IZVRŠNU VLAST
Mažuran će odluke donositi s građanima - zauhar-jelic-kovacevic
Naše političko djelovanje omogućit će zaštitu lokalnih interesa od nametanja rješenja s viših političkih struktura, poručuje nositeljica liste Ksenija Žauhar VIŠKOVO » Nositeljica liste Mažuran Ksenija Žauhar ušla je u utrku za načelnicu općine Viškovo, a njezinu ekipu zamjenika načelnice čine predsjednik viškovskog HSLS-a Ljubomir Jelić i nezavisni Želimir Kovačević. Poručuju da će voditi pozitivno usmjerenu kampanju, temeljenu na konkretnom programu s tri ključne točke: decentralizaciji i većem uključivanju građana u odlučivanje o bitnim odlukama putem zborova građana i mjesnih odbora u svakom viškovskom naselju, potenciranju gospodarskog rasta u proizvodnji i visokim tehnologijama, te nastavku borbe svim sredstvima protiv županijskog deponija u Marišćini. – Želja nam je uspostaviti kontrolirani razvoj usmjeren na zaštitu okoliša te osigurati zdravo i ugodno življenje, uz očuvanje svih resursa i za buduće generacije. Na lokalnom nivou ne smije se voditi »visoka« politika i provoditi tuđe interese, već se trebaju rješavati svakodnevni problemi mještana. Stoga će naše političko djelovanje omogućiti zaštitu lokalnih interesa od nametanja rješenja s viših političkih struktura, poručuje Žauhar. Ljubo Jelić naglasio je da će se ključna pitanja donositi u dogovoru s mještanima, jer svi žive u istoj općini i dijele istu sudbinu. – Jedino zajedničkim djelovanjem, bez pristajanja na umjetne podjele, možemo izboriti promjene. Reorganizirat ćemo općinsku upravu kao servis mještana, boriti se protiv korupcije i nezakonitosti i uključiti mlade stručnjake kao nosi Petrc vladao autokratski Kao razlog kandidature Žauhar ističe da zajedno sa zamjenicima osjeća moralnu i ljudsku odgovornost suprostaviti se dosadašnjem autokratskom i partitokratskom stilu i načinu upravljanja načelnika Gorana Petrca. – Stavljajući sebe ispred mještana, Petrc je koristio poziciju čelnika općine i izvršavao naloge političkih centrala koji su služili isključivo zadovoljavanju potreba interesnih skupina ili pojedinaca. Posljedice se očituju u katastrofalnom stanju na terenu, gdje se uz dugogodišnje bahato i neučinkovito trošenje novca mještana, ovu općinu pretvorilo u općinu deponija, a njene mještane u taoce cijele županije. Uništen je cjelokupni prostor, a time zapečačena naša i budućnost budućih naraštaja, kaže nositeljica liste Mažuran Ksenija Žauhar telje provedbe konkretnih mjera. Potencirat ćemo javno-privatno financiranje pojedinih projekata te osnovati ured za fondove EU, kaže Jelić. Ističe da će stvoriti modernu komunalnu infrastrukturu za razvoj općine, podići kvalitetu predškolske brige i osnovnoškolskog obrazovanja, poticati kulturne i sportske aktivnosti te podržati aktivnosti župe, ali i stvoriti socijalne uvjete za dostojanstven život svih. Zalagat će se za uvođenje primarne selekcije otpada, zatvaranje Marišćine, nadzor nad sanacijom Viševca, inzistirati na hitnoj sanaciji Sovjaka i osigurati ekološki pristup u provođenju svih projekata. Želimir Kovačević iznio je inicijativu za smanjenje previsokog komunalnog doprinosa za legalizaciju objekata. |
Mladi i nezaposlenost
Kao što nam je opće poznato stanje u našoj državi a to je nezaposlenost građana svih dobi a posebno mladih. Stanje je sve teže a situacija zabrinjavajuća. Mladih je sve više na burzi , a da se to stanje popravi nitko nista ne poduzima. Mladi s podrućja naše općine nemaju nikakvu šansu da se zaposle, da rade u svojoj struci il bilo što drugo kako bi bili samostalni i uspješni.
Općina nema nikakvu strategiju povodom te problematike. Mladi u većini slučajeva rade na određeno vrijeme, na sezonskim poslovima ili povremeno putem agencija za privremeno zapošljavanje. Njihov radni odnos karakterizira velik broj prekovremenih sati, male plaće, bez mogućnosti su profesionalnog usavršavanja i napredovanja u karijeri ili dodatne izobrazbe i edukacije. I zbog toga je potrebno nešto poduzeti povodom toga problema, potrebno je dovesti ulagače dati im neke olakšice da bi se otvorila radna mjesta, pod uvjetom da se samo zapošljavaju radnici, radnice iz nase općine to bi nam dalo novu nadu u bolje sutra. Mladi sa područja Viškova mogli bi sami otvarati radna mjesta, no za to je potrebno puno više kreditnih mjera za mlade, mjera poticanja poduzetništva te puno više otvaranja prostora i prilika mladima. Vrlo dobro znamo da je kod nas puno obrazovani i visokoškolovani mladih ljudi i to nam je dokaz da nije problem u njima. Od općine se očekuje da:da olakšice tvrtkama koje če zapošljavati mlade sa iskustvom ili bez iskustva, jer bez prilike za rad nitko neće steći iskustvo. |
Prometni kaos u Općini Viškovo i dalje ostaje
HSLS Viškovo organizirao je okrugli stol na temu: „Prometne gužve i stanje glavnih prometnica u općini Viškovo“ na kojoj su sudjelovali direktor ŽUC-a Georg Žeželić, stručnjak za ulaganja u cestogradnju pri ŽUC-u Milko Samsa i profesor sa Prometnog fakulteta u Rijeci Ivica Brozović.
U vrlo žustroj raspravi, na kojoj su mještani Općine Viškovo mogli sudjelovati sa svojim pitanjima, raspravljalo se o najfrekventnijim točkama križanje Marinići, križanje prema Škurinju, križanje kod Plodina, križanje za Juge i Juraše, centar Viškova, križanje Sroki, križanje Pogled. Osim prometa tražila su se rješenja i za odvodnju oborinskih voda na Marčeljima i Marinićima te prometna rješenja za prilaz osnovnoj školi. Mještani su kao najveći problem iznijeli da porast stanovništava Općine Viškovo nije pratio razvoj infrastrkukture te što se tiče sigurnosti prometa građevinske i prometne karakteristike glavne ceste kroz općinu, na većem dijelu trase, niti izbliza ne zadovoljava po svojim osobinama minimalne tehničke i zakonske propise. U cilju povećanja protočnosti vozila kroz općinu Viškovo kao i povećanja sigurnosti odvijanja prometa i kretanja pješaka HSLS je izradio snimak postojeće situacije i ponudio alternativna rješenja sa kružnim tokovima, boljom vertikalnom i horizontalnom signalizacijom te semaforizacijom. Prema riječima gosp.Simse ŽUC je na nekoiliko lokacija analizirao izgradnju kružnih tokova pa između ostalog i na skretanju kod Plodina međutim najveći problemi, kako na ovoj lokaciji tako i na niz drugih, jesu imovinsko pravna pitanja za koja je odgovorna Općina Viškovo. Naime, ŽUC upravlja isključivo sa cestom dok za pješački kolnici su u nadležnosti lokalne jedinice samouprave. Također je istaknuto da ŽUC upravlja sa preko 1000 km cesta u PGŽ- i da je prema svim pokazateljima upravo cesta kroz Viškovo naopterećenija cesta u prometu međutim da planiranje investicija isključivo ovise o projektima koje definira Općina Viškovo. Prema riječima direktora Žeželića u posljednih 20 godina nikada nije izrađena Studija o prometu kroz općinu jer tko je mogao očekivati da će općina Viškovo imati ovako velik prirast stanovništva. Kada su u pitanju prometne nezgode istaknuo je da su one isključivo nemarnost sudionika u prometu jer se ne poštuju znakovi i upozorenja na cesti. Jedna od mještanki istaknula je problem prilaza u svoju ulicu iz smijera Viškovo-Lučnići koja mora, prema prometnim rješenjima, ići u grad Rijeku da bi došla u svoju ulicu jer iz vlastite općine to joj je onemogućeno. Ovakvi apsurdi samo su jedan od problema s kojim mještani općine žive svaki dan. Unatoč rješenjima koja su moguća i izvediva nedostatak planova Općine Viškovo i raspoloživa financijska sredstva i nerješena imovinsko-pravna pitanja glavni su problem trenutne situcije. Direktor ŽUC-a istaknuo je da će izgradnjom zaobilaznice postojeća cesta će se značajno rasteretiti te da će mnogobrojni problemi nestati. Prof.Brozović istaknuo je da ovakvi argumenti ne mogu biti razlog prometnog kaosa koje svakodnevno proživaljavaju stanovnici ove općine te da je pod hitno potrebno izraditi studiju razvoja županijske ceste jer da izgradnjom zaobilaznice i dalje će ostati problemi s kojima će se mještani susretati. Milko Samsa istaknuo je da nije isplativo raditi manje kružne tokove niti druga ponuđena rješenja jer se sve usmjerilo na izgradnju zaobilaznice Rijeka-Marišćina koja bi trebala biti gotova u sljedećih 2-3 godine a do tada se mještani moraju strpiti. Na upit ing.stroj.Ivana Babića koji je bio i moderator okruglog stola ispred HSLS-a Viškovo zašto ŽUC u svom planu za ulaganja u 2013. godini nema planiranih sredstava za najfrekventniju prometnicu koja prolazi kroz općinu Viškovo? Predstavnici ŽUC su potvrdili da je to točno ali raspoloživa sredstva su usmjerena prema izgradnji zaobilaznice. Međutim Samsa je istaknuo da se plan ulaganja radi u uskoj koordinaciji sa Općinom Viškovo koja nema razvojne programe po pitanju cesta za 2013. godinu. Predsjednik HSLS-a Viškovo Ljubomir Jelić istaknuo je da izgradnjom zaobilaznice neće nestati problemi koji svakodnevno muče mještane jer će i dalje postojeća cesta ostati u funkciji. Također je istaknuo da je zaobilaznica preduvjet za puštanje sredstava iz IPA fondova koji su dodjeljeni za izgradnju ŽCGO Marišćina i da je nemoguće presotalu dionicu izgraditi u roku od godine dana. Direktor Žeželić je istaknuo da je sretan da je ovaj problem prebačen na HC jer iz njegove perspektive prošli su svi rokovi da se uistinu ova dionice izgrade do druge polovice 2014. godine. Istaknuo je da unatoč što nisu rješena imovinsko-pravna pitanja za zaobilaznicu tender će biti objavljen u proljeće ove godine. U ovoj fazi je i izmještanje plinovoda koji prolazi kroz ucrtanu trasu ali da je realnije govoriti da će cesta biti završena u roku od 2-3 godine. Na pitanje što je sa komunalnim doprinosom koji se mora uplatiti u proračun Općine Viškovo mještani nisu dobili odgovor kao niti koliki je kom.doprinos obračunat. Po završetku rasprave sudionici su istaknuli zaključke koji su u koliziji jer stručnjaci iz prometa Prof.Brozović je istaknuo da bez kvalitetne studije nije moguće nuditi alternativna rješenja ali da podržava HSLS Viškovo koji se zalaže za izgradnju barem tri kružna toka za koja postoje svi preduvjeti te da se na ljudsku psihu ne može utjecati ali da svakako cilj mora biti prometnica koja je sigurna za sve sudionike u prometu. Predstavnici ŽUC-a slažu se da je ovakva prometnica neadekvatna ali da se radi o zatečenom stanju na koju se bez značajnih novčanih sredstava ne može puno utjecati. Pozvali su Općinu Viškovo da dostave projedloge ali i mogućnost zajedničkog djelovanja kako bi se istaknuti problemi riješili. Direktor Žeželić je napomenuo da će Viškovo dobiti modernu zaobilaznicu koja će riješiti veliki broj problema koji danas tište mještane. |
Problematika odvijanja prometa u općini Viškovo – crna prometnica
HSLS Viškovo želi upoznati javnost sa problemima u prometu u općini, jer smatramo da je postojeća situacija nepodnošljiva. Nismo zadovoljni postojećim prometnim rješenjima.
Tu prvenstveno mislimo na neprestane gužve u prometu, kao i potencijalno velike opasnosti što je posljedica nekvalitetno izvedenih prometnih rješenja. Nije se provela analiza za urbanistički razvoj općine, kao što se nije vodila briga da infrastrukturni projekti prate razvoj općine, u pogledu povećanja stambenih jedinica, tj., broja građana. Velike gužve kojima smo svjedoci svakodnevno s pravom stvaraju veliko nezadovoljstvo naših sugrađana. Da ne spominjemo povećani rizik mogućih prometnih nesreća i njihovom pogibeljnom završetku. Kao ukupni dojam, nameće se mišljenje da postojeća glavna prometnica (županijska cesta Ž-5025) koja prolazi kroz općinu Viškovo, na način kako je izvedena u građevinskom smislu i način regulacije prometa, ne zadovoljava potrebe građana i drugih korisnika. Mi u HSLS-u smatramo da je postojeće stanje neodrživo, te ovim putem želimo pozvati sve građane Viškova da se odazovu na OKRUGLI STOL na ovu temu koja će se održati 08.veljače 2013. godine u 18:00 sati u Domu Marinići. Kao jedino rješenje svih problema vezanih za glavne prometnice kroz općinu Viškovo, bilo bi izrada odgovarajuće stručne studije za rekonstrukciju županijske prometnice kroz cijelu općinu. Prometna studija treba dati odgovor što treba učiniti da se, po našem mišljenju, otklone evidentni nedostaci na županijskoj cesti Ž-5025. Spomenimo neke: - loša prometna signalizacija - prometno nepravilno projektirana i izvedena raskrižja - neizgrađene pješačke staze - iznenadna suženja kolnika - neizgrađena odvodnja oborinskih voda - na pojedinim dionicama nepravilni uzdužni i poprečni nagibi - loše održavanje kolnika i kolničke konstrukcije - loše zimsko održavanje pješačkih staza Posljedica neadekvatnog stanja glavnih prometnica u općini Viškovo nisu samo prometne gužve, već i ugrožena sigurnost prometa. Te ju kao takvu možemo prozvati - crna prometnica. Navedeno možemo potkrijepiti sljedećim podacima: BROJČANI POKAZATELJI O PROMETNIM NESREĆAMA U OPĆINI VIŠKOVO Vremensko razdoblje: 1.1.2008 - 30.9.2012 Ukupan broj nesreća: 570 Ukupan broj poginulih: 5 - na mjestu: 1 - pri prijevozu: 2 - do 30 dana: 2 Ukupan broj ozlijeđenih: 229 od toga teško 32 i lako 197 osoba Iz grafičkog prikaza prometnih nesreća u općini Viškovo vidljiva je prostorna distribucija i njihovo gomilanje upravo na našoj glavnoj prometnici što je posljedica navedenih nedostataka. Kao jedno od rješenja sigurnosti i protočnosti, što će se predloženom studijom izraditi od strane prometnih stručnjaka, vidimo izgradnjom kružnih raskrižja u našoj općini. Našu posebnu pozornost su preokupirale slijedeće 3 kritične točke: Raskrižje Marinići Raskrižje Plodine Raskrižje centar Viškovo Pritom ne umanjujući značaj sanacije drugih prethodno navedenih nepravilnosti koje su na žalost brojne. Što želimo: Postizanje višeg stupnja sigurnosti odvijanja prometa na cestama te rekonstrukcijom postojećih prometnica (odgovarajuće korekcije zavoja, korekcije poprečnog nagiba kolnika, otvaranje preglednosti prometnice i dr.). Zato se zauzimamo za uvođenje kružnih raskrižja – jer svjetska iskustva potvrđuju da se na taj način znatno smanjuje broj konfliktnih točaka odnosno opasnih točaka presijecanja. Kružnim raskrižjima bitno će se povećati stupanj sigurnosti u odnosu na sadašnja klasična rješenja raskrižja, ali istovremeno povećati i protočnost prometa. Navedeno smatramo jednim od glavnih prioriteta za rješavanje. Dolaskom na vlast nakon lokalnih izbora 05/2013 godine, sustavno ćemo rješavati navedene probleme kroz izradu prometne studije i pritiska na Županijsku Upravu za ceste da krene u investicije uz potporu općine. Mi u HSLS-u smatramo da je krajnje vrijeme da se pokrene pitanje rješavanja prometnih problema u našoj općini jer samo na taj način prometnica može zadovoljiti zahtjeve razvitka i suvremenog načina stanovanja u urbanom naselju kakvo bi trebalo postati naše. |
| < | lipanj, 2013 | |||||
| P | U | S | Č | P | S | N |
| 1 | 2 | |||||
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |