nedjelja, 30.07.2006.

Pajo Paksu

Pošto će uskoro drugi rok za maturante koji nisu prošli na prvom ja
sam se sjetijo svog polaganja mature i to sam izvuko
Iz arhiva BalKanIde


Matura!

Bilo je to davne1983. godine kad sam išao na polaganje zadnjeg ispita tzv.ispita zrelosti.
Taj četvrti srednje mi je bijo jedini koji sam završijo bez popravka.
Predo ja matursku radnju i dan prije kažem starcima: „Sutra ujutro u 8 polažem
maturu i za par dana ću vam donjet svjedodžbu.“
Starci me odma izljube i dobro počaste lovom.
Oma sam ošo brijat po gradu. Naždero se ko majka te završijo na štajgi i
došo kući u pet ujutro mrtav pijan.
U sedam ujutro me budi stara i kaže:"Ajd ustaj reko si da danas polažeš maturu!"
Otvorim oči, a meniiiiii se spavaaaa pa kažem:"Nije danas već u osmom
mjesecu, lago sam vas."-pa se okrenem na drugu stranu.
Čujem di stari pita staru u hodniku kad je ova izašla iz sobe:"Šta je? Šta
ne ustaje?"
-"Kaže da je matura u osmom mjesecu!"-stara se pokunji.
-"Ma kurac osmi mjesec, taj je roknijo pa nas zajebava."

Došo i taj osmi mjesec i to baš nedjelja, a ja se ope nadero, al sam usto
jer sam imo utaknicu pa sam navuko na sebe gornji dijo pumine trenerke,
rifle i šangajke(malo odrpane) jer mi sve nije moglo stat u sporcku torbu
popularno nazvanu vinbldonka.
Nisam se stigo ni umit, ni počešljat jer sam žurijo.
Čim sam došo u hodnik ekonomske, oma počupam krmelje i zapalim kako bi došo
malo sebi.
Kad sam došo sebi skužim njih sedamosam iz mog razreda. Ovi muški u
odijelima, sve obrijani, izglancani, a pice u večernjim haljinama našminkane,
izfrizurirane,neznaš jel su ljepši muški il žemski.

Ja onako zbunjen, jer se nisam još ni otrjeznijo pitam:"Aupičku pa jel to
večeras maturalna zabava, a ja mislijo polaganje mature?"
-"Ma nije Pajo, sad je jutro, jebga ovo je drugi rok mature!"-odgovore skoro uglas.
-"AAAAAAAaaaa...znači i vi ste se ožderali ko ja pa niste došli na prvi
rok!"-kažem sa olakšanjem.
-"Ma bili mi i pali."-ope uglas.
Taman sam mislijo neš duhovito odgovorit, kad dolazi moj razredni starješina
Blaž i kad me ugleda kaže: "Pajo pa di si na prvom roku?"
-"Jebga prevarijo me ribar, a dobro društvo, a daste vidili pice na
štajgi...dobreeeeeeeee samo pune picajzla jebga...nemoš ovce i novce!"-
-" Dobro…dobro..Mogo si se bar obuć ko čovjek, a ne doć ko spadalo. Danas postaješ
čovjek!"-prozbori velike riječi.
-"Ma nemam ja još puno vremena, ako za posata ne dođem na red jebga moraću i
na treći rok, jer moram na utaknicu. A kad je treci rok profesore?"
- pitam i unesem mu se u lice, a po izrazu njegovog lica zaključim da nisam stigo ni zube oprat.
-"Dobro...dobro..."-odgovori pa utekne.
Taman sam mislijo krenit ono me prozove.
Uđem onako čupav, a ovi iz komisije skoro popadali od smijeha kad su me
vidili, dok je Blaž vrtijo očima.
Oma Blaž postavi pametno pitanje:"Zašto si to odabro za matursku radnju?"
-"Šta odabro? Pa vi mi to zadali, niste me ni pitali..ja sam tijo ono o.."
E tu me prekine Blaž:"Dobro...dobro..ide drugo pitanje!"
Sad da ne prepricavam uglavnom Blaž kaže:"Sjedi cetr!"
-"Pa sjedim."-odgovorim zbunjeno.
-"Mislijo sam reč:" Četr moš ić!"
Izišo ja van, a ovi se uzjebali što čekaju na red:"Jesi položijo? S kolko?"
-"Jesam s četr."-odgovorim pa potrčim da bi stigo na vrijeme na lokose.
-"E kad je Pajo položijo i to s četr onda ćemo i mi."-zaključe s olakšanjem.

Došo ja na lokose, a pita trener:"Kasniš?"
-"Polago maturu jebga."
-"Nedjeljom? Sereš Pajo?"
-"Ne serem."

Image Hosted by ImageShack.us
/Svi neki pročelavi, prosjedi, pretili i mrzovoljni, a prije 20 godina sve je bilo nekao drugačije, napetije.../

- 01:00 - Komentariši (23) - Izprimtaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.