Vincimus - HGspot marketing

utorak, 15.04.2008.

Mobilnost

U današnjem svijetu strke, užurbanosti i mobilnosti osnovno pravilo „postojanja“ je biti mobilan. Prije nešto više od 5 godina bilo je nezamislivo biti dostupan uvijek i svugdje, ali danas, dok veliki informatički divovi poput Microsofta, Nokie, HP-a, Sonyja, Olympusa diktiraju naš život, naš način poslovanja i komuniciranja, nezamislivo je opstati na tehnološki izolirani način. Ljudi mobilni telefon nose sa sobom čak i „tamo gdje kralj ide pješke“ jer ne mogu zamisliti ni sekundu bez svog ljubimca.

Današnji svijet mobilnosti sastoji se od 6 segmenata: mobiteli, prijenosna računala, MP3 playeri, GPS uređaji, fotoaparati i organizatori. U svakom segmentu postoji nekoliko velikih proizvođača koji se dotiču i drugih segmenata na način da jedni drugima ulaze u branšu. Npr. HP je jedan od lidera u proizvodnji prijenosnika, a istodobno ulazi i u segment mobilnih uređaja i organizatora sa svojim IPAQ uređajima (najnoviji model je IPAQ 614c). Istodobno, Nokia je lider u proizvodnji mobilnih telefona, ali nešto pokušava i u branši GPS uređaja sa svojim modelom Nokia 500 Auto Navigation. Što se tiče digitalnih fotoaparata, koji su gotovo potpuno istisnuli klasičan film, mobilni telefoni su se toliko približili low i middle segmentu s modelima Nokia N96 i Sony Ericsson K850i, da je postalo upitno isplati li se uopće kupiti digitalac, ili uložiti u bolji mobilni telefon koji će u jednom integrirati telefon, organizator, fotoaparat, mp3 player i GPS uređaj? Odgovor na to pitanje nije baš jednostavan…

Kao prvo, potrebno je individualizirati potrebe. Recimo da ste mlad čovjek koji prati trendove i kojemu je potrebno imati što manje gadgeta koji pružaju što više mogućnosti, uložit ćete u bolji mobitel koji će vam pružiti sve navedeno. Uz mobitel, dobro će vam doći i prijenosno računalo (npr. Acer Aspire 5520G ili skuplji model Sony Vaio FZ19VN) budući da često putujete, nosite posao sa sobom i želite se „pokazati“ u društvu. Istodobno ćete se diviti skupim ultra laganim modelima poput Toshibe Qosmio G30-10B. S druge strane, ukoliko ste obiteljski čovjek koji manje putuje, a mobitel koristite uglavnom za razgovor i slanje SMS-ova, odabrat ćete neki jeftiniji mobitel (npr. Nokia 6233), o laptopu ćete razmišljati u „doglednoj“ budućnosti, a svakako ćete nabaviti obiteljski digitalni fotoapart iz middle segmenta (poput modela Olympus Ľ1030 s 12 mpx i 3.6x optičkim zoom-om), a svom djetetu ćete za rođendan kupiti MP3 player od 1 GB (poput modela Apple iPod Shuffle).

Što se događa s mobilnom tehnologijom? Kakva je budućnost? Sudeći prema sve bržoj izmjeni tehnoloških standarda realno je u sljedeće 2-3 godine očekivati potpuno odumiranje nekih od proizvoda (GPS uređaji, organizatori, low segment digitalci, mp3 playeri) ili njihovo fokusiranje na određeni asortiman i vrstu potrošača. Proizvođači digitalaca će se najvjerojatnije u bližoj budućnosti orjentirati isključivo na profesionalni i poluprofesionalni segment potrošača proizvodnjom SLR fotoaparata poput Nikona D80 budući da im je budućnost u low i mid segmentima ozbiljno ugrožena od strane proizvođača mobilnih uređaja.

Mobilni telefon polako „guta“ organizatore, digitalce, mp3 playere i GPS uređaje. Mobilnost se polarizira na mobilne telefone i prijenosna računala kao što smo vidjeli u prvom primjeru s modernim mladim čovjekom. Pitanje je jedino hoće li svjetska ekonomija i veliki tehnološki divovi dozvoliti da se takvo što dogodi? Navedeni proizvodi koji se gase i dalje im osiguravaju nebeske profite. Ukoliko u borbu uđe još nekoliko divova, konkurentnost bi mogla potaknuti ubrzanje inovacija te tako bitno ubrzati navedeni proces odumiranja proizvoda. Bilo kako bilo, za nas male korisnike je jasno da bez većine tih proizvoda danas ne možemo „preživjeti“ pa bili oni zasebni, ili integrirani u jedno.

- 12:48 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>