Vido Bogdanović

08.04.2009., srijeda

ZELENI VALOVI

Mi koji svakodnevno vozimo Gružem, i po nekoliko puta na dan, svjesni smo da nešto nije u redu sa zelenim valom. Iako bučno najavljivan i masno plaćen, vozači svjedoče da im se često palu crvena, a ne zelena svjetla pri nailasku na sljedeći semafor. Bilo tko iole tehnički obrazovan teoretski će lako dokazat da je zeleni val moguć i u dvosmjernoj ulici, i to za oba smjera. U čemu je onda problem? Meni se čini da su se pomiješale kruške i jabuke budući na pravcu od Iliine glavice do Solske baze na trasi pokrivenoj zelenim valom imamo nekoliko križanja različitog režima. Nazorova ulica je dvosmjerna, onda je Vukovarska jednosmjerna pa obale Stjepana Radića i Ivana Pavla II opet dvosmjerne. Semafori su opremljeni tipkalima za pješake koji su izvan funkcije. Pritisko, ne pritisko isto ti se piše. Operater često semafore na vrh Nazorove i ispod Zavoda za zapošljavanje prebaci na trepereće žuto. Kolone zbog usporenog prometa posebno se stvaraju negdje od bazena prema Kantafigu i od Doma zdravlja preko Splitskog puta do Iliine glavice. Kolone na oba ta smjera su uglavnom od automobila koji napuštaju grad. I očito im postojeća svjetlosna regulacija usporava kretanje umjesto da ga olakšava i ubrzava. Postavlja se pitanje čemu tolika investicija leži mrtva, odnosno stvara veće poteškoće nego da je nema?

zeleni val

Amo bit malo lukavi i zločesti. Ako je već nemoguće ili vrlo složeno i teško uskladit semafore da ostvarimo zeleni val u oba smjera, amo provat ostvarit zelene valove barem u izlaznim pravcima kako bi omogućili automobilima da što brže napuste uže središte grada i time barem dijelom rasteretili kolabirajući cestovni promet. A ulazne automobile kako zapadne, bolje i da ostanu izvan grada. Budući već postoji kompletna infrastruktura s kabliranim semaforima ne bi bio nikakav problem zaduženo računalo programirat tako da su recimo semafori od Tommya do Solske baze usklađeni da zeleni val funkcionira za vožnju prema zapadu. Isto tako bi semafore od Splitskog puta do Iliine glavice trebalo programirat da se ostvari zeleni val prema istoku. Potrebno bi bilo stavit u funkciju i tipkala za pješake tako da pješački semafori nepotrebno ne zaustavljaju kolonu ukoliko nema pješaka zainteresiranih za prolaz. Postavljanje induktivne petlje u asfalt na placi ko što je to na drugim velikim križanjima spriječilo bi nepotrebno zaustavljanje kolone ukoliko nema automobila na izlazu s place. I je li ovo bilo teško?

sretan

- 14:37 - Komentari (14) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< travanj, 2009 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga