blog :: arhiv :: o nama :: ostalo |
|||
"Briljantin" u Komediji
Nakon dugo vremena, selimo se na pokoji mjuzikl u kazalište Komediju. Iako u tom kazalištu već igra gotovo godinu i pol, mjuzikl "Briljantin" Jima Jacobsa i Warrena Caseya i jučer je uspio popuniti gledateljima gotovo svako slobodno mjesto. Redatelj hrvatske inačice predstave je Igor Barberić, a glazba ne bi bila potpuna bez dirigenta Dinka Appelta. Proteklo ljeto bilo je neopisivo romantično za Sandy Dumbrowski (Renata Sabljak/Danijela Pintarić) i Dannyja Zukoa (Igor Barberić/Branko Glad). No, već ujesen oni se sreću u istoj školi te ih društvo razdvoji. Sandy nije znala kako Dannyja njene novostečene prijateljice Betty Rizzo (Ana Kraljević), Marty (Mila Elegović), Jan (Nina Kaić) i Frenchy (Morana Paškiević) smatraju huljom i šljamom, dok Danny ne može pokazati svojim prijateljima Kenickieju (Zoran Simikić), Rogeru (Branko Glad), Dodyju (Nikola Milat) i Sonnyju (Ivica Kovačević/Boris Barberić) imalo privrženosti prema Sandy. I dok se tinejdžerske dogodovštine isprepliću kazališnim daskama u plesu i pjesmi, Miss Lynch (Hrvoje Banaj), profesorica, pokušat će okupiti sve na ples kojemu će sudac biti slavni Vince Fontaine (Igor Mešin/Adalbert Turner), a gdje će pjevati Johnny Casino (Đani Stipaničev/Ervin Baučić). U ulozi Patty Symcox našla se Tina Vrtar Stipić, dok je energični lik Cha Cha Digregorio odlumila Ivana Masnjak, a Eugenea Marinko Leš. Ova zagrebačka inačica poznatog brodvejskog mjuzikla jedna je od predstava u kojoj se primijeti ogromna količina uloženog truda. Pjesme su uglavnom danas veoma poznate, iako prevedene - gledatelj može prepoznati melodije koje je već negdje otprije zasigurno čuo (možda upravo iz filma?), a to su skladbe poput Summer Nights, Beauty School Dropout, We Go Together... Jedino što je ponegdje u predstavi znalo zasmetati jest što od glasnoće glazbe nije bilo moguće čuti što pojedini likovi govore. Ali to zapravo i nije toliko bitno, jer oni svojim kretnjama vjerno opisuju sve što govore. Zato, prebacite se iz kućnog naslonjača i filma iz 1978. u naslonjač Komedije i predstavu koja igra sada, upravo za vas! B. D. "Brak iz računa" u Kerempuhu
Kazalište Kerempuh u posljednje vrijeme nije imalo previše predstava klasičnih autora, ali čini se kako ruski dramatičari ovoga puta nisu zaobišli niti ovaj ansambl glumaca. U režiji Dražena Ferenščine, Kerempuh je odlučio publici ponuditi "Brak iz računa" A. P. Čehova. Glumci koje smo imali priliku vidjeti na televiziji u "Nad lipom 35", unijeli su svoj humor i u Čehovljeve likove, portretirajući ih tako dobro, da gledatelja ponekad prožmu trnci (pogotovo u trenucima kada se mlatara puškom po pozornici, i kada se ona uperi u publiku, jer svi znamo da rekviziti u Čehovljevim dramama uvijek moraju biti iskorišteni). Pomoćnik redatelja bio je Marko Juraga, scenograf Miljenko Sekulić, a kostimografkinja Mirjana Zagorec. Moram priznati kako su napravili dobar posao. A predstava ne bi bila niti upola toliko dobra da nije glazbe Mate Marišića, te glazbenika koji su ju izvodili. Priča započinje Njuhinovim (Vlatko Dulić), koji izlazi na pozornicu i pokušava održati predavanje o štetnosti duhana, iako su mu prsti već posmeđili od ovisnosti istime. Zatim se prisjeća kako je Lomov (Edo Vujić) jednom davno prosio ruku Natalije Stjepanovnu (Elizabeta Kukić) od njenog oca Čubukova (Zvonimir Zoričić). Danas, pak, treba se ponovno udati njihova kći (Linda Begonja), nakon što joj je umro suprug, a usred njenog "žalovanja" dolazi Smirnov (Dušan Bućan), koji ju zaprosi kako bi dobio natrag novac koji je njenom pokojnom suprugu bio posudio. I kako samo Rusi znaju, ovaj zaplet se treba rasplesti, a kako drugačije negoli na svadbi. U predstavi također glume i već s Kerempuhom povezivani Robert Ugrina i Hrvoje Kečkeš. Kada gledate današnje televizijske sapunice, ponekad se čini kao da su neki glumci stvoreni izričito za kazalište, a ne za televiziju. Naime, ovdje se dogodio suprotan slučaj, i to je jedina zamjerka predstavi. Vjerojatno je samo publika naviknuta vidjeti ih na malim ekranima, radije negoli uživo. A volim misliti kako se i način glume ponešto razlikuje... No, općenito, predstavu vrijedi pogledati, ponajprije zato što je to Čehov, kojega imamo u prijevodu Vladimira Gerića prilike pogledati u samom centru Zagreba. B. D. Vještica iz Blaira se vraća...
Ljudi se vole vraćati u prošlost, kombinirati sadašnje ideje i modu s trunčicama prošlih (iako ne toliko davnih) vremena.
King Kong i Godzilla najpoznatiji su primjeri klasičnih čudovišta pretvorenih u same legende, no Njujorkeri su odlučili stvoriti vlastito čudovište s namjerom da uđe u povijest i tako ostane zapamćeno. Dugoočekivani američki film 'Cloverfield' pojavio se ove godine u svjetskim kinima te svojom energičnom pojavom izazvao neopisivu znatiželju filmofila. Naime, radi se o 'nečemu' što napada grad New York te na početku filma nitko ne zna o čemu se zapravo radi. Čak ni gledatelji nakon gledanja foršpana, istraživanja o filmu i komentiranja na forumima nisu znali o čemu je riječ; mistično je biće spretno sačuvano u tajnosti do same premijere. Gledatelji su požurili po ulaznice i gledali film s adrenalinskom dozom napetosti. Petero se prijatelja, nakon što su priredili oproštajnu večeru zbog odlaska jednog od njih u Japan, nađe u središtu sukoba monstruoznog čudovišta koje uništava cijeli grad bez žaljenja s njujorkerškim vojnim snagama koje pokušavaju situaciju dovesti u red i spasiti što više ljudi šaljući ih u spremne helikoptere. Film je snimljen uz pomoć video kamere kojom tih petero ljudi zabilježava neočekivani događaj za buduće naraštaje. No, nitko ne zna hoće li ih uopće i biti. Kamera se prenosi iz ruke u ruku, dok glavni glumci polako nestaju sa scene. Dirigentsku palicu držali su Matt Reeves i J. J. Abrams, dok je Drew Goddard pisao note. U glavnim ulogama snašli su se manje poznati glumci: Michael Stahl-David, T. J. Miller, Jessica Lucas, Odette Yustman, Lizzy Caplan i Mike Vogel. Usporedila sam film s Vješticom iz Blaira upravo zbog načina snimanja, a i slične tematike koja je u ovom slučaju - ne toliko strašna. Ni u jednom trenutku nisam pomislila da bih žanr filma svrstala pod horor upravo zbog nerealnosti same ideje. Unatoč tome, definitivno ga vrijedi pogledati jer je Amerika stvorila svoje vlastito čudovište! T. S. Završio 10. Wella Fashion Week Zagreb
Zagreb u posljednje vrijeme kao da ima više modnih i estradnih događanja negoli onih čisto kulturoloških, pa se i mi tako povremeno selimo svojim člancima u te sfere, odnosno ovoga puta u Balon Boćarskog doma, gdje se održavao deseti zagrebački Wella Fashion Week. Naime, od pet dana koliko je trajao, tjedan mode bio je najzanimljiviji u subotu, kada je održana posljednja večer na kojoj su dodijeljene nagrade najboljima. I upravo ta večer donijela je živost u atmosferu dinamičnim revijama, koje su ovoga puta više podsjećale na kakve kazališne predstave, ali zaista pronijele smijeh publikom. Najprije, podijeljene su nagrade, od kojih je naupečatljivija ona koju je dobila Ines Zrnc Gregorina za najbolju kolekciju. Nakon što su nagrade podijeljene i Tini Ivašković za najboljeg mladog dizajnera, dok je Mu:n odabrala publika, i manekenki Martini Čular i manekenu Danielu Bobiću, održala se kratka revija pobjednika s proteklih pet godina. Kako je ova večer bila "zvjezdana", reviju su, među ostalima, nosili: Maja Vučić, Ivanka Mazurkijević (koja je svojom karizmatičnošću oduševila publiku), Barbara Nola, Senka Bulić, Nada Abrus, Ida Prestar, Josipa Pavičić, Monika Kravić i drugi...
Enegičan nastup Ivanke Mazurkijević Tjedan mode završio je revijom Romea Giglija (Italija), koji je predstavio i mušku i žensku odjeću. Ove godine, nastupili su mnogi strani dizajneri, kao što su to u utorak bili Nu-Nu (Njemačka), Maria Cardenas (Irska) i Michelle Love Holder (UK), u srijedu Lejla Salibasic (UK) i Gut's Dynamite Cabarets (Japan), u četvrtak Romero Bryan (UK), Victoria Kyriakides (Grčka), Andrew Majtenyi (Kanada), Ling & Dawei (Francuska), Mariano la Barbiera (Italija) te Louis de Gama (UK), a u petak Nerckermann, Avirex (SAD), Luu Anh Tuan (Vijetnam), Daria Kostenko (Mađarska), Tiqe (Češka) te Christophe Guillarme (Francuska). Strani dizajneri su nenadmašni, neusporedivi s domaćima, već i prema samom načinu izvedbe, ali su svejedno i domaće i strane kolekcije ispremješano izlazile na piste. No, od tolike količine dizajnera, ljudi su najčešće odlazili već pri prvoj stanci, jer pokazalo se kako je dvosatno gledanje u pistu prenaporno, a temperatura u Balonu nije bila dovoljno dobro regulirana (osim u subotu) te se ponekad znala popesti na same granice nepodnošljivosti. Ella Dvornik na pisti Najmlađe zvijezde ovoga tjedna, dakako, bili su Ella Dvornik i Ivan Friščić. Ona je posljednju večer nosila revije kao jedna od zvijezdi, dok je Ivan na afterpartyju u lounge baru Hemingway stao u obranu domaćih dizajnera, napominjući za Velika očekivanja kako mu se veoma svidjela Ines Zrnc Gregorina, ali i dvojac Andrea Vidas i Dajana Vuksan. I dok nas od prošlog modnog događanja dijeli samo jedan mjesec, mladi dubrovački dizajner Natalio Dangradović se u razgovoru s nama prisjetio Cro a Portera, i svog vrhunskog ogrtača od šamota po kojem je na njemu bio prepoznatljiv. Drugi su komentirali kako je vrsta glazbe pokupljena s Pradine revije, a pista je tako neizmjerno podsjećala na onu Karla Lagerfelda. No, kako to obično biva, i ovo događanje je privedeno kraju. Još samo ostaje tradicionalni Buvljak, koji će se održati kao posljednja, humanitarna točka u Cinestaru u Novom Zagrebu u petak. Ivan Friščić (u lounge baru Hemingway) Sljedećega tjedna valja se preseliti na Zagrebački sajam knjiga, koji je počeo u ponedjeljak, a trajat će do sljedećeg petka, i iz vizualnog i dinamičnog se tako preseliti na drugu vrstu umjetnosti - književnost. B. D. Kauboji!
Uhvatila sam još jednu fenomenalnu predstavu Teatra Exit, zahvaljujući
Hvala, Misuzuu :) *treptrep* --- Koliko puta se ja mogu zavrtjeti na stolcu vičući Kumbaya, toliko puta Teatar Exit može napraviti spektakularne predstave, nižući ih jedne za drugima profesionalnom spretnošću (inače se profesionalno bavim vrtenjem na stolcu, da ne bi bilo zabuna). Autor i redatelj: Saša Anočić Igraju: Živko Anočić, Matija Antolić, Saša Anočić, Hrvoje Barišić, Krunoslav Klabučar, Rakan Rushaidat, Radovan Ruždjak, Ivana Starčević --- Mjuzikl 'Kauboji' rasprodao je ulaznice na samoj premijeri i puni dvoranu svakom izvedbom. Osmero likova skupilo se s jednim ciljem - napraviti predstavu. Pratimo njihov mukotrpan rad od same audicije pa do finalne izvedbe predstave. U ovoj predstavi, predstava nije samo predstava, već vrtlog života u kojem se svi počinju gubiti, ali uz pružanje uzajamne pomoći, uspješno se sprijateljuju i jedni drugima postanu više od kolega. Iznenađenje je da svaki od glumaca posjeduje talent sviranja instrumenta ili pjevanja, tako da je stage zaista pretvoren u pravu pozornicu, uz mnogo ispreplitanja westernskih tonova i ritma Zapada. Živahna glazba, okorjeli kauboji, žestoki viski, odličan sarkazam i pozornica sve su što ovu predstavu čini remek djelom :) Preporuka ravno iz šešira. *bows* *glanca pištolj* (E da. Oni stepaju :) Thora Blood and Chocolate
Stephenie Meyer entuzijastično zbraja prihode od svojih knjiga, dok se Annette Curtis Klause zbunjeno pita nije li trebala inzistirati na upečatljivijim naslovnicama svojih knjiga (blijede ruke + jabuka je out :E).
Fantastični roman 'Krv i Čokolada' je jedan od nekolicine romana uspješne (ali ne Stephenie-Meyer-uspješne :D) američke spisateljice Annette Curtis Klause. Tijekom čitanja ovog romana, izreka Homo homini lupus poprima novu definiciju pa se pitamo postoje li gospoda i gospođe homo lupus i jesu li možda u ovom trenutku na putu do naših ulaznih vrata. Loup-garoux su ljudski vukovi kojima je božica Selena darovala iznimnu moć metamorfoze. Svakog punog mjeseca događa se intenzivna pretvorba u vukove, no je li se moguće oduprijeti? Vivian (šesnaestogodišnja loup-garoux) se preselila s majkom u novi grad da bi izbjegla opasnost koja je prijetila njihovom klanu. Neprihvaćena od društva, veže se za mladog wannabe pjesnika Aidena koji je fasciniran vukodlacima što nju još više privlači. No, usprkos njezinoj ljubavi prema njemu, dolazi do različitih konflikata između ljudi i vukodlaka te Vivian treba odabrati stranu. Ljudi ili vukodlaci? Prema Annettinom romanu snimljen je i film čiji se završetak bitno razlikuje od njezinog. Vodite se za onom starom... prvo knjiga, onda film ;) Thora Ispravak prethodnog članka
Zbog službenih stranica kazališta Gavella, koje navode Natašu Janjić u ulozi Adelme u predstavi Turandot, poveli smo se za tom krivom informacijom, i stoga se želimo ispričati glumici Nataši Janjić, ali još i više glumici Ivani Bolanči, koja je zaista odglumila Adelmu na daskama ovoga kazališta te večeri.
Naime, izgleda da se ponekad zaista treba povesti za vlastitim predosjećajem, radije negoli za službenim informacijama koje nam se nude. Hvala na razumijevanju! B. D. |
"Velika očekivanja" su blog koji se bavi književnošću, kazalištem, umjetnošću, arhitekturom, filmom, glazbom, a ponekad zađe i u svijet mode. Ukratko, bavi se zanimljivostima u kulturi koju pokušava, uvijek u nekim drugačijim oblicima, prenijeti na čitatelja.
Naslov je preuzet s poznatog romana Charlesa Dickensa, kako bi najbolje opisao potragu za umjetnosti u kulturi te britkost stila kojim je ovaj blog pisan. Naravno, to je samo mišljenje šestorice ljudi koji su ga pokrenuli, a na vama je, čitatelji, da procijenite naše i nadodajete vlastite kritike. E-mail redakcije: velikaocekivanja@gmail.com Dizajn: Vjetrovito Fotografije: Boris Copyright © 2007-2009, Velika očekivanja
|