Tekma za tekmom, polako, prvenstvo u nogometu se odigrava prema planu. Cirkuski bubnjevi zaglušuju povike siromaha iz obližnjih favela, ljudi štrajkaju, stadioni se grade, gladijatori plešu svoj ples, svako četiri godine, pa opet. Na domaćoj sceni ništa nova, ili se tako čini, Crveni križ cijepa pomoć za građane pogođene nedavnim poplavama, određuje dozimetar, vatrogasci su zaradili svoje dnevnice, i to ne bilo kakvi vatrogasci, oni pravi, naravno.
Na lokalnoj sceni uvijek iste zvijezde, političke ili one koje pjevaju u snobovskom okružju domaće dalekovidnice prodavajući nam bečku školu sa okusom ćevapa iz somuna. Puno zuje, malo meda daju rek'o bi jedan napaćeni puk, nebitno, tamo negdje, na jugu.
Vrijeme, k'o vrijeme, ne da se prevariti, ide dalje, neovisno o našim ili vašim, neovisno o ičemu, teče, ali samo nama, zar ne?!
Jer Bogu je svejedno, njega ne zanima ni što je prošlo, što je sada, niti što će biti, jebi ga, on je onaj koji jest. A mi, jesmo li što naučili??? Sumnjam!!!
Vjerojatno pogađate, pokušavam uhvatiti trenutak, jer trenutak čini vrijeme, a vrijeme određuje vječnost, zato i ovakav rastrešeni uvod u nešto, ni sam ne znam što, trebalo bi pitati fotografe, njima je lakše.
Klateći se između portala i gužvajući štogod tiskano među prstima, pokušavam shvatiti, kako je moguće da jedna obična kožna bubamara zatomi u nama svaki sustav vrijednosti koji smo gradili, ili sam samo pomislio da smo gradili.
Svaki dan se pitam kako se moja domovina Hrvatska, pretvorila u referendumsku Hrvatsku??? Jer ovdje, pod našim nebeskim svodom, ne možeš ništa ako nisi skupio 10 posto od nečega da bi spasio živu glavu od novovjekih nositelja suvremene misli ili predumišljaja.
Tako, samo po sebi nije logično da iver ne pada daleko od drveta, a prije jest. Pederi su došli na svoje, dobili su vatrene guzice poslužene na pikselima u HD rezoluciji.
A bubamara se i dalje kotrlja, i to nije sramotno, jer sramota više i ne stanuje ovdje. Sodoma i Gomora su samo priče iz davnina.Koga briga?!
Outsourcing, spin-off, stare hrvatske riječi samo ih se nešto slabo sjećam, kažu to ide s tradicijom, hrvatskom, kapitalističkom naravno. Naravnohulna (agnosticima i ateistima prilagođena riječ) namjera, da radnike pretvoriš u robove, dobiva strani predznak, a domaće uprizorenje. Štulić bi rekao da mrtvi fazani lete, ali ovdje se naravno radi o guskama, ili možda ne, a nigdje magle. Ni kupreške, niti bilo koje druge, magle nema, ali kokoši i dalje rano liježu, guske više ne vide ni pod maksimalnom vidljivošću. Neka! Važno da je bubamara tu, neka se kotrlja, jer sve su nam uzeli, bar to da nam ostane !!!!
Nekako se između redaka upitam što čovjeku osta?? Da li može biti lovac? Ako nema love i dozvolu, ne može! Pa, kako da se vrati korijenima, ne može loviti ni ribu ni divljač, kažu da je nečije, ali čije?! Gdje je ZKU ili katastarski izvadak da su oni to od boga kupili ili dobili u najam, pa ga daju u podnajam, te ga nama naplaćuju.Još nam i kredit daju da sve to kupimo, i zastavice kockastih boja, da navijamo, za ono što je bilo naše, a više nije!
Neka, važno je da nam je dobro, samo mi to ne vidimo, bitno je da se bubamara kotrlja.Kažu da ako sleti na tebe, da ti donosi sreću. Super!
Voda, zrak, hrana plus 25 posto jednako Hrvat i eto ti zbilje na bespućima povijesne neozbiljnosti ili možda nečeg drugoga, nedokučivoga.
Pogađate, ništa nije bitno, ni važnije od četvrtice zabijene Kameruncima, ali što kada se svijetla pogase??? Što naredne četiri godine kad ne bude bubamare??? Logika sama govori da sreća ode s bubamarom, a nama osta 25 posto na ništa, ili se možda varam. No, vidjećemo.
Čekamo da zavjesa padne i da se svijetla pozornice ugase, a onda što Bog da !!!!
P.S. Vidimo se 10. Lipnja 2016. godine u Francuskoj, aaaako Bog da!!! :)))))))
Foto: MORH - DUZS
HELIKOPTER MI8 MTV- 1
Pogonska grupa:
- dva turboosna motora Isotov TV3-117VM snage 1617 kW (2200 KS) svaki; odnosno 2500 KS jedan u slučaju otkaza drugog u trajanju od 60 minuta
Dimenzije:
- površina glavnog rotora 356,1 m2
- dijametar glavnog peterokrakog rotora. 21,294 m
- dijametar repnog rotora 3,908 m
- dužina s rotorima u radu 25,262 m
- visina 5,521 m
- klirens 0,445 m
- stajni trap neuvlačivi, tricikl
- rastojanje između glavnih kotača 4,510 m
- baza kotača 4,281 m
Masa:
- Praznog helikoptera 7085 kg
- Normalna poletna težina 11100 kg
- Maksimalna poletna težina 13000 kg
Karakteristike:
- maksimalna brzina (masa 11100 kg) - 250 km/h
- maksimalna brzina (masa 13000 kg) - 230 km/h
- brzina krstarenja pri gašenju požara - 120 km/h
- operativni vrhunac leta (masa 11100 kg) - 6000 m
- operativni vrhunac leta (masa 13000 kg) - 4800 m
- vrhunac lebdenja bez utjecaja zemlje - 3980 m
Dolet na na visini od 500 m sa krstarećim brzinama pri punim osnovnim spremnicima sa 5% - totnim ostatkom goriva:
- pri korisnom teretu 2117 kg - 495 km
- pri korisnom teretu 4000 kg - 465 km
- s jednim dopunskim rezervoarom 725 km
- s dva dopunska rezervoara 950 km
Ograničenja za vjetar:
- čeoni 20 m/s
- lijevi bočni 10 m/s
- desni bočni 10 m/s
- leđni 10 m/s
- pri gašenju požara čeoni 15 m/s
Meteo minimum pri gašenju požara:
- podnica oblaka 200 m
- vidljivost 2000 m
Gorivo:
- u osnovnim spremnicima 2615 lit.
- osnovni + 1 dopunski 3530 lit.
- osnovni + 2 dopunska 4445 lit.
Nosivost:
- bez dopunskih spremnika unutar transportne kabine teret do 4000 kg, 24 potpuno opremljena vojnika ili 28 putnika ili u sanitetskoj inačici 12 nosila s ranjenicima i pratilac
- na vanjskom nosaču kao podvjesni teret do 3000 kg (ili 5000 kg na pričuvi goriva s posebnom bravom za nošenje i posebno pripremljenim helikopterom)
IZVOR: Radne skripte DUZS-a
Avion Canadair CL 415
Proizvođač: Kanada,
Posada: tri člana (pilot, kopilot i tehničar-letač),
Pogonska skupina: dva turboprop motora Pratt & Whitney
svaki snage 2380 KS sa četverokrakim elisama.
Dimenzije:
- dužina 19,81 m
- raspon krila 28,38 m
- visina 9,11 m
- površina krila 100,33 m2
Težine:
- prazan 12 600 kg
- maksimalna 19 890 kg
Gorivo:
- u internim spremnicima 5796 l
Maksimalna brzina (H=0 m) 187 kt (365 km/h)
Radna brzina 120 -150 kt
Dolet: na razini mora 1050 Nm
Ostale značajke:
- duljina polijetanja 700 m
- duljina skupljanja vode 1340 m
- max. ostajanje u zraku 7 h
- max. ostajanje na požaru 4 h
- kapacitet spremnika vode 6130 l
- kapacitet spremnika pjene 340 l
- vrijeme skupljanja vode 12 s
- min. dubina vode 2 m
- površina pokrivanja vodom 110 x 25 m (ovisi o H)
Potrošnja goriva u krstarenju: 900 l/h
Potrošnja goriva u radu na požaru: 1100 l/h
Ograničenja visine valova: načelno 2m
Ograničenja brzine bočnog vjetra: nema (demo 22 kts)
IZVOR: Radne skripte DUZS-a
Dok se jedni osvrću, ja se držim one legendarne izreke iz jednog ex-yu filma : „ Ne okreći se sine“! Prošlost nas istina uvijek prati na svakom koraku, ali zbog osobne higijene ne čačkam po njoj niti me toliko zanima, tek je zadržim u pamćenju koliko mogu iz pragmatičnog razloga stare izreke da je povijest učiteljica života, ili tko zaboravlja na prošlost, taj nema ni budućnosti.
Tako i ovaj komentar želim napisati u tom duhu, a razlog moga osvrta su osvrti dvojice gradonačelnika Metkovića, sadašnjega i bivšega. Dok Božo Petrov u jednom potpuno iskrenom obraćanju javnosti gotovo kirurškom preciznošću građanima prenosi osjećaje sa sjetom na proteklih godinu dana MOST-ove vladavine i sve ono što je išlo uz to, drugi osvrt, od strane Stipe Gabrića, iskreno rečeno također me ugodno iznenadio. Osjeti se brate promjena, i to golema. To samo govori u prilog tezi da je MOST bio neminovnost u povijesti grada Metkovića, te da isti svojom pojavom i djelovanjem uistinu pozitivno djeluje na budući razvoj grada na Neretvi u svakom smislu razvoja.
Dakle, dok u prvom osvrtu Božo Petrov dijeli sa nama svoja promišljanja i postavlja stvari na svoje mjesto, te govori ljudima da on nije mesija nego običan i vrijedan čovjek, i koji će sve učiniti za boljitak svoje sredine u okviru mogućnosti koje mu sadašnji trenutak dozvoljava, drugi osvrt od strane HSS-a, potpisan od Stipe Gabrića, bez obzira što se ono „big I“ još vidi u tragovima, suštinski ne ide protiv prvog osvrta, nego onako, gotovo roditeljski pokušava reći, eto, jesam ti rek'o .
E, sad, da ne bih ipak ostao cijepljen protiv samog sebe, bez želje za zlobom ili nekim drugim negativnim osjećajem imam želju da se kratko osvrnem na drugi osvrt, dakle onaj od Stipe Gabrića.
Rubrika „ Što nije bilo dobro“
Gabrić govori o podjelama u gradu kao Alisa u zemlji čudesa, pokušavajući ih imputirati novoj garnituri u gradu, zaboravljajući da je glavni kreator tih podjela upravo bio on, prozivajući ljude sa radija,te uporno stvarajući neprijatelje, što stvarne, što nestvarne, toliko da sam frekvenciju 97.00 Mhz gotovo iskrčio iz radija. Također govori o prijavama i o policijskim nadzorima kao nečemu lošem!? Ne da je loše, nego je bilo nužno sve prijaviti, pa kada se steknu uvjeti neka se čisti ako ima šporkice, a ima itekako! Samo u resoru koji poznam izravna šteta je blizu milijun kuna, bez one neizravne, koja je nastala nečinjenjem.
Što se druge točke osvrta tiče, dovoljno je prisjetiti se sklapanja posla izgradnje nasipa sa poduzećem koje je u 2010-toj godini bilo blokirano 10 puta ( izvor business.hr) i otpisa komunalnog doprinosa Hrvatskim vodama u iznosu preko 10 milijuna kuna. Možda se ja i ne razumijem u biznis, ali znam da toliku lovu ne bih ni ćaći oprostio!!!! Kako god okrenem, mojim sivim stanicama teško objašnjive odluke!
Nastavak projekata, treća točka.
Mislim da ne postoji korektnija politička struja, koja je na samom startu pozvala sve one koji žele i mogu pomoći, bez obzira na stranačku pripadnost, da se primaknu. Iz toga naravno proizlazi gola istina da nijedan započeti projekt neće biti zaustavljen ako nema „kvaku“, niti je zaustavljen.To bi bilo postupanje van zdrave pameti, što MOST sebi nikako ne bi dopustio.
Parking, četvrta točka.
Upravo jučer i prekjučer, prolazim ulicom Matice Hrvatske i ne mogu se čudom načuditi. Red, nećete vjerovati, red automobila parkiranih na lijevoj strani, a sa desne nijedan nepropisno parkiran.Ako je uvođenje naplate parkinga u gradu trebalo poslužiti nečemu, to se u ovoj ulici neposredno vidi. Na stranu činjenica da od mene gradski parking neće vidjeti ni lipe, jer ja u kojemu sam se god gradu nalazio uvijek sam birao slobodnu zonu, makar bila 5 km udaljena od ciljanog mjesta posjeta.Zaključak! Naplaćivanje parkinga i uvođenje zona je dobra i mudra odluka, koja je također podložna kritiki i promjenama, ali to samo po sebi pokazuje da grad diše!!! Da se kojim slučajem problemu pristupilo oslanjajući se na vlasničke knjige i katastar, e to bi onda tek bila sapunica! Krepaj kenjče dok trava naraste.
Na kraju posta, dakle, čisto zadovoljstvo sa obadva osvrta objavljenim u lokalnim glasilima, a uz to čestitka i Stipi Gabriću za povratak među narod sa političkih visina uz pozdrav tukcu od drugog tukca i radosti što su orlu otpala jaja, pa sada možemo mirno divanit !!!!
P.S. Nade ne boj se, o'š'o killer ))))))))))))))))))))!
Zanimljiva anketa na INDEX.HR - ovaj bloger se odlučio, a rezultat do sada mu daje za pravo da se raduje budućnosti ---- GLASUJTE I VI, DA ZNAMO GDJE SMO ????
< | lipanj, 2014 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
Ovaj blog je otvoren radi promicanja istine o radu i djelovanju vatrogasaca Metkovića. VATRU GASI - BRATA SPASI
Vremenska prognoza za Metković
Peludna prognoza za Metković
Google Translate
Javna vatrogasna postrojba Metković
Neretva i Matijevići
Metković lagano
Hrvatska vatrogasna zajednica
Vatrogasni portal
Udruga profesionalnih vatrogasaca Hrvatske
Sindikat državnih i lokalnih službenika i namještenika
Adresa e-pošte: wwolfblog@gmail.com