ROSENBAUER I LUVETI PREZENTIRALI ELEKTRIČNO VATROGASNO VOZILO RT
[ # ]

ZAGREB
Piše: D. Najman

Kod RT-a je značajno poboljšan radijus okretanja, a ovjes kotača koji je razvio Rosenbauer omogućuje znatno širi kut upravljanja - čak i kod pogona na sve kotače. Radijus okretanja RT-a je znatno manji od konvencionalnog vozila iste veličine. Proizvodnja električnih vozila nije zaobišla segment žurnih službi, posebice vatrogastvo za koje se razvijaju i proizvode električna navalna vozila. Austrijski proizvođač vatrogasne opreme Rosenbauer International AG u Zagrebu je predstavio električno vatrogasno vozilo RT u suradnji s tvrtkom Luveti koja je Rosenbauerov dugogodišnji zastupnik na hrvatskom tržištu. Prezentacija je okupila 50-ak sudionika, mahom vatrogasaca i vatrogasnih zapovjednika, a događaj je organiziran u prostoru zagrebačke Javne vatrogasne postrojbe na Savskoj cesti. Prezentaciju su od strane proizvođača vodili Markus Zellinger, Nicole Auer i Peter Velše, dok su iz Luvetija sudjelovali Tino Herceg, Zoran Delaš, Tihana Rašić, Anton Andreata, Stjepan Lozar i Ivica Ilić.
320

Luveti je zastupnik Rosenbauera od 2017. godine, od kada tržištu isporučujemo vatrogasna vozila iz Rosenbauerovih pogona. Istaknuli bi tri Panther aerodromska vozila za zračne luke Zagreb, Split i Zadar, kao i osobnu zaštitnu opremu, kacige, rukavice, odijela, čizme, te ostalu vatrogasnu opremu, kao što su motorne vatrogasne pumpe, potopne pumpe, vatrogasne armature, cijevi...”, rekli su u uvodu prezentacije predstavnici Luvetija, nakon čega su okupljeni pogledali mogućnosti električnog vozila RT kojeg je Rosenbauer počeo razvijati 2016. godine. RT je predan na testiranje korisnicima u Dubaiju, Amsterdamu i Berlinu. Rosenbauer je do sada isporučio 21 vozilo, a 31 novo naručeno vozilo čeka isporuku.

Karakteristike i mogućnosti RT-a

“Rosenbauer je dizajnirao RT od početka kao čisto vatrogasno vozilo. Za mnoge proizvođače, novi proizvod je samo zbroj njihovih novih pojedinačnih dijelova – u većini slučajeva to znači obnovu komponenti i daljnji razvoj postojećih ideja. No, to nije tako i s Rosenbauerom. Naši programeri su ponovno razmotrili cjelokupni koncept vatrogasnog vozila. Zahtjev je bio jasan, jer ovaj model treba predstavljati budućnost vatrogasnih vozila”, rekao je na prezentaciji u JVP-u Zagreb predstavnik Rosenbauera koji je dodao da je “RT električno vozilo, ali to nije njegova jedina kvaliteta. Električni pogon samo je početna točka dugog niza značajki dizajna koje nude važne prednosti za upravljanje intervencijama i prilagođavanje okolini same intervencije.” “RT nije dizajniran da bude samo vrhunsko vozilo u smislu tehnologije. Cilj je bio zadovoljiti buduće zahtjeve vatrogasnih službi. Zbog toga RT nije samo prekretnica za Rosenbauer, već i za cjelokupno vatrogastvo današnjice”, moglo se čuti. Nadalje, spomenuto je kako je više od 150 godina Rosenbauer pionir i partner službama spašavanja. Jedinstveni su u svojoj sposobnosti pružanja učinkovitih rješenja za svaki odlučujući trenutak u kontroli požara, spašavanje osoba i imovine, te katastrofa. Od sigurnosnih sustava za sve vrste hitnih vozila do digitalne aplikacije za osobnu i tehničku opremu, Rosenbauer kroz detaljne razgovore s krajnjim korisnicima razvija rješenja kako bi mogao biti na raspolaganju ugroženima kada je najveća potreba.


Komunikacijska struktura kabine
Kokpit i kabina za posadu su redizajnirani kako bi se osigurala najveća moguća interakcija između članova posade:
• Kokpit ima rotirajuće sjedalo vozača i zapovjednika;
• Kabina za posadu nije prostorno izolirana od kokpita,
• Obje značajke omogućuju ovalni raspored sjedenja za poboljšanu komunikaciju.

320

Dinamika i sigurnost vožnje

Na prezentaciji električnog vatrogasnog vozila u JVP-u Zagreb istaknut je veliki okretni moment od samog početka, kao i dva elektromotora ukupne snage od 360 kW (490 KS), što omogućuje rapidno ubrzanje, a to je posebno važno pri hitnim intervencijama i situacijama. Također je istaknuto nisko težište vozila te ravnomjerna raspodjela opterećenja osovina, što daje stabilnost u zavojima, čime se smanjuje rizik od prometnih nezgoda. “Kod RT-a je značajno poboljšan radijus okretanja, a ovjes kotača koji je razvio Rosenbauer omogućuje znatno širi kut upravljanja - čak i kod pogona na sve kotače. Radijus okretanja RT-a je znatno manji od konvencionalnog vozila iste veličine. Zahvaljujući upravljanju svim kotačima, sposobnost se značajno povećava. Koncept vozila bez kardanskog vratila omogućuje da prostor za opremu može biti maksimalno iskorišten. S regulacijom razine, podvozje se može spustiti na ulaznu visinu od samo 260 mm. To omogućuje lak pristup kabini za posadu bez stepenica, a također smanjuje visinu pri dohvatu opreme iz, za to, predviđenih prostora. Ova značajka smanjuje dugotrajno opterećenje korisnika, što donosi osjetno poboljšanje radnih uvjeta, posebno za profesionalne vatrogasne postrojbe koje su na dnevnoj bazi na više intervencija”, rekao je Markus Zellinger iz Rosenbauera, uz napomenu kako je kod RT-a integrirana i LED rasvjeta visokih performansi, čime se osigurava osvjetljenje operativnog područja bez sjene. RT je, uz to, središte vlastitog komunikacijskog sustava, što uključuje autonomnu Wi-Fi mrežu, stalnu vezu s kontrolnim centrom podataka, podatkovni centar EMEREC, pa čak i integraciju dronova za analizu incidenta temeljenu na fotografijama i videu iz zraka. Upravljački program RT-a podržava elektronički sustav ogledala, uključujući upozorenje za mrtvi kut i pogled unatrag. Senzori upozorenja na udaljenost koji otkrivaju prepreke također su dio sustava. RT je, osim toga, intuitivan i jednostavan za korištenje s pomoću ekrana osjetljivih na dodir.

Niska razina buke i ispušnih plinova

Električni motori RT-a su gotovo nečujni, što uvelike smanjuje razinu buke na mjestu nesreće i olakšava rad spasilačkim službama. Električni pogon RT-a nije samo snažan, već je i bez emisija odnosno nema ispuha, tj. plinovi se ne emitiraju kada nisu potrebne dulje operacije crpljenja. Ova značajka uvelike poboljšava kvalitetu zraka u neposrednoj okolini vozila. Osim toga, oporavak putem elektromotora smanjuje trošenje kočnica, a time i stvaranje čestica fine prašine. To je od značajne koristi za stanovništvo, a posebno za okoliš u urbanim područjima s mnogo hitnih intervencija, velikom količinom prometa i visokom gustoćom izgrađenosti. Zbog održivosti, plastika ojačana staklenim vlaknima (GFRP) je po prvi puta potpuno izbačena iz vatrogasnog vozila. Čestice vlakana sadržane u GFRP-u mogu se nenamjerno udisati, što može rezultirati zdravstvenim problemima. (D. Najman) …. zaštita.info

29.06.2024. ...09:48 [ Komentari (0) ] Isprintaj

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.





eXTReMe Tracker
free counters