MATO ORINA LEGENDA ORAHOVAČKOG VATROGASTVA
[ # ]

ORAHOVICA

Priču o više od 130 godina orahovačkog vatrogastva nemoguće je ispričati bez spominjanja obitelji Orina, a posebno Mate Orine (61), legende vatrogastva na širem području Orahovice. Mato Orina je u protekloj, 2014. godini, nakon punih 47 godina rada u vatrogastvu, otišao u zasluženu mirovinu. No Mate je u mirovini samo na papiru – kada zasvira vatrogasna sirena, i danas redovno ode na svaku intervenciju. - To je jače od mene. Osjećam se zdravo i spremno i ne mogu sjediti kod kuće misleći kako moji kolege sada spašavaju ljude i imovinu, a da ne odem i ja pomoći. To je nešto što svaki vatrogasac mora imati u sebi, vatrogastvo se jednostavno voli i srcem i tijelom i dušom. Počašćen sam što ste me nazvali legendom orahovačkog vatrogastva, ali taj epitet može nositi samo i jedino pokojni gospodin Franjo Francek Hocenski! – kaže Mato Orina.
Image and video hosting by TinyPic
U vatrogastvo se zaljubio još kao dijete, a svoj prvi vatrogasni ispit položio je u rujnu 1968. godine. - Moja obitelj živjela je jako blizu vatrogasnog doma. Redovno sam odlazio gledati vatrogasne vježbe i sve što su vatrogasci radili. Uživao sam i samo gledajući tadašnjeg zapovjednika Matu Kruljca u odori i sanjao da i ja jednog dana budem na čelu vatrogasne postrojbe. Tako je krenulo, bio sam član dječjih i mladih sekcija, a 1981. godine završio sam školu za profesionalnog vatrogasca, što se danas zove škola za vatrogasnog tehničara. Od tada sam neprestano uz ovo društvo, 22 godine sam bio zapovjednik društva i potom 20 godina zapovjednik Vatrogasne zajednice Orahovica. Posebno se ponosim što sam bio i ratni zapovjednik DVD-a Orahovica u Domovinskom ratu – u dahu priča uvijek nasmijani Mato Orina.

Iza njega je više od 100 samo požarnih intervencija, a ostale tehničke ne može ni izbrojiti. U sjećanju su mu ostala dva velika požara. - Jedan od najvećih požara u mom životu svakako je onaj iz 1987. godine, kada je gorio planinarski dom na Jankovcu. Svuda okolo šuma, a dom gori. Imali smo samo stari kamion marke TAM, no uspjeli smo spasiti sve. Drugi je bio nedavno, 2011. godine, u tvornici Ciprijanović u Orahovici, a naša je intervencija također završila uspješno – nastavlja Mato. Svi su danas aktivni operativni vatrogasci iz šire regije učili od njega i on je ponosan na sve njih. - Ponosan sam na svoje učenike. Oni su danas vrhunski vatrogasci i pošteni obiteljski ljudi. Posebno mi je drago da je moj sin Robert naslijedio od mene veliku ljubav prema vatrogastvu, koje je danas i njegov život – kaže Mato Orina, dobitnik brojnih vatrogasnih i drugih odlikovanja.…. icv.com

Image and video hosting by TinyPic

03.01.2015. ...09:00 [ Komentari (0) ] Isprintaj

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.





eXTReMe Tracker
free counters