OSIJEK
Piše: Mirna Čulo
Foto: Karlo Konig
Bio pun akcije ili proveden bez većih intervencija, radni dan naših vatrogasaca započinje u 7:00 ujutro i završava u 19:00 navečer. Tako je počeo i naš. Poslije svakodnevnog, redovitog pregleda vatrogasnih vozila, te teorijskog tečaja na kojem se svaki dan uče razne teorije spašavanja te simuliraju akcije, sa zanimljivom ekipom osječke vatrogasne postrojbe uputili smo se teoriju provesti u praksu.Nakon ugodne vožnje sa zapovjednikom Borisom Banjanom koji nam je srdačno odgovorio na mnoga pitanja stigli smo na svoje prvo odredište. Sokolski dom, točnije klizališe na kojem smo uz vatrogasnu ekipu naučili kako se provodi spašavanje unesrećenih osoba na ledu. Uz čamac, kolut za spašavanje, ljestve, užad i spretnu ekipu vidjeli smo na koje se sve načine može spasiti čovjek ili životinja.
Vraćajući se istim putem u vatrogasnim kolima, poprilično nas je zaintrigirala vatrogasna oprema, različite vrste vozila, te radne navike i informacije koje svaki vatrogasac mora znati. Pa smo tako uposlili Roberta Mužara, vatrogaca osječke postrojbe, da nam pobliže objasni što se to krije u pojedinom vozilu, gdje vatrogasci spavaju, te koliko su efikasni i brzi. Evo što smo saznali… U garažama javne profesionalne vatrogasne postrojbe krije se oko 20-ak vatrogasnih vozila. Nismo obišli baš sva, no otkrili smo što se krije u onima koja najčešće izlaze na teren. Nakon obilaska navalnih, akcidentnih, šumskih, kemijskih, tehničkih, zapovjednih vozila te različitih vrsta cisterni,kombiniranih vozila, zglobnih platformi i auto-ljestvi zaključili smo kako nije nimalo lako biti vatrogasac te kako je JPV Grada Osijeka jedna od najopremljenih postrojbi u svijetu.…. pročitaj više
|