VLAK SMRTI: VATROGASCI NISU ZNALI ŠTO RADE, DOŠLI U SPLIT NA MORE
[ # ]

SPLIT
Piše: Ines Brajević
Foto: Mario Todorić, Nikola Vilić / CROPIX

Svjedočenjem Sergija Pribudića, vozača robela koji je izletio s tračnica nakon nagibnog vlaka nastavljeno je suđenje optuženima za nesreću u Rudinama. U HŽ-u je zaposlen od 1996., a tijekom godina je oko sedam puta sudjelovao u tretiranju pruge retardantom.

Kazao je kako se prskanje nikada nije radilo na način na koji se napravilo u srpnju 2009. godine kada je poginulo šest ljudi. Ranijih godina su retardant uvijek miješali s vodom i polijevali ga vatrogasnim šmrkovima, a prije dvije godine to su napravili izrađenim prskalicama. Bio je iznenađen kada su mu kazali da za ovaj retardant ne treba voda.

- Kada smo došli do Labina Dalmatinskog namjeravali su ponoviti prskanje. Otišao sam do prometnice i zatekao je u suzama. Kazala mi je: "Što ste to napravili, izletio je nagibni?!" Rekli su mi da se vratim na mjesto nesreće jer im treba pomoć i da vozim oprezno. Krenuli smo prema Kaštel Starom, ali se robel počeo nenormalno ponašati. Ubrzavao je iako sam uključio sve sustave kočenja.

Vidio sam da nema šanse da se zaustavimo pa smo iskočili s vozila. Kontaktirao sam one koji su već bili na mjestu nesreće i rekao im da robel juri prema njima i neka miču ljude s pruge. Samo sam molio Boga da robel iskoči prije mjesta gdje je iskočio nagibni vlak - kazao je Pribudić.

Drago Ivanković, šef službe zaštite od požara u HŽ-u, tvrdi da ga je Ivica Medak isključio iz povjerenstva za javnu nabavu retardanta te da je jedan od optuženih, Drago Rogulj, upozoravao kako se prskanje obavlja nestručno.- Ovdje se desio sumrak vatrogastva na željeznici - zaključio je Ivanković.Tihomir Grgat, direktor nabave u HŽ infrastrukturi kazao je da mu je Medak dao tehničke karakteristike retardanta, ali da ne postoji služba za provjeru svojstava sredstva. Vatrogasci DVD-a Stružac u Split su odlučili doći jer su se zaželjeli mora. Nisu imali pojma što rade.

- Nisam bio na moru četiri godine, dobio sam ponudu da pomognem Jozi Bazini i pristao sam. Nisam znao što ću raditi, to su mi kazali tek kada sam došao u Split. Nikada ranije nisam sudjelovao u prskanju pruge. Moj brat je sudjelovao u izradi prskalice. Vario je neko željezo, ali nije uopće znao što radi - ispričao je Mario Bičan, zapovjednik DVD-a Stružac.Suđenje na splitskom Županijskom sudu nastavlja se u četvrtak.
dalmacijanews

02.03.2011. ...13:16 [ Komentari (0) ] Isprintaj

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.





eXTReMe Tracker
free counters