PRIMJENA CAFS-a U UNUTARNJOJ NAVALI?!
[ # ]

ZAGREB
Piše: Mario Starčević

Vatrogastvo, kao i sve druge strukovne organizacije, treba i mora pratiti suvremene trendove, posebno u primjeni novih tehnologija, tehnika i taktika gašenja požara.

Pierce CAFS.

Upravo se početkom ovog tisućljeća činilo, kako će primjena koprimirane zračne pjene (CAFS, te njemu vrlo sličan one-seven sustav) revolucionirati brzinu i djelotvornost gašenja požara. Npr., državni program vatrogasnih vozila (2002.-2009.) nudio je vozila s obveznim CAFS-sustavom (naravno onih, koja su bila namijenjena gašenju požara).

Međutim, ponukan razgovorom s jednim od zapovjednika JVP Zagreb, u kojem mi je ukazao na poseban oprez prilikom primjene CAF-sustava u unutarnjoj navali, jer za to postoje preporuke (npr. u Njemačkoj), obratio sam se JVP Berlin, te odmah dobio integralno izvješće istražnog povjerenstva Ministarstva unutranjih poslova njemačke pokrajine Baden-Württemberg o nesreći na požaru, koja se dogodila 2005. godine u Tübingenu, čije osnovne sadržaje, ali i iz njih proistekle naputke, dajem u nastavku teksta. Također je očito, da su iskustva jedne pokrajine proširena na operativne postupke cijele Njemačke, tako da je daljnji tekst hrvatskim vatrogasnim zapovjednicima, ako ništa drugo, vrlo dobra osnova za razmatranje praktične primjene CAF-sustava.

Moja je zahvala prvenstveno upućena vatrogasnom dužnosniku JVP Berlin, gospodinu Jürgenu Langenberg, koji mi je dostavio integralno izvješće, ali i dozvolu za njegovo objavljivanje. Odmah se ispričavam, ako je ovo izvješće već negdje objavljeno i prevedeno: ja sam se potrudio da ga nađem (jer očito, informacije su „kolale“ na terenu), a kako to nisam uspio, potrudio sam se, da prenesem smisleno osnovne sadržaje narečenog izvješća. opširnije / klikni /

15.08.2009. ...12:01 [ Komentari (0) ] Isprintaj

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.





eXTReMe Tracker
free counters