uskoplje

06.01.2009., utorak

Nadam se da ćemo jedanput opet svi u Uskoplju živjeti

Branimir Batinić ima 14. godina, učenik je 8. razreda Hrvatske dopunske nastave u Berlinu. Mentor mu je gđa Vlasta Morović.
Branimir je osvojio prvu nagradu za literarni rad u dobnoj skupini od 13 do 16 godina na 5. natječaju literarnih i novinarskih radova ZLATNA RIBICA 2008., kojeg organizira Matica hrvatskih iseljenika. Branimir je pisao na temu:

Istražujem svoje korijene


Ja sam Branimir Batinić. Imam četrnaest godina, a trenutno živim u Berlinu, glavnom gradu Njemačke. Moja obitelj je rasuta po cijeloj Europi. Neki su u Švicar-skoj, Austriji, Hrvatskoj i Bosni. Potječemo iz Uskoplja. To je mjesto u srednjoj Bosni u blizini Bugojna.

Mama mi je rođena u Voljicu, koje je samo sedam kilometara udaljeno od mog sela Vilić Polja. A sve je počelo u Dalmaciji u Imotskome. Moji pradjedovi s obje strane su odatle. Otamo su onda početkom 19. stoljeća otišli u našu lijepu Herceg-Bosnu. Moj prapradjed s tatine strane zvao se Ivo Batinić. Imao je dva sina koji su se zvali Marijan i Petar.

Marijan i Petar su bili panjevi. Tako su nastale dvije obitelji Batinića. Prva se zvala Marijanovići od prapradjeda Marijana, a drugi Petrovci po Petru. Te dvije obitelji žive još u istom selu i njih je najviše tamo. Poslije toga je Marijanov sin imao moga pradjeda Peru. Radio je kao poljoprivednik. Njegova žena se zvala Kata i ona je s njim imala dvoje djece. Jedan od tih je bio moj dragi djed Ivica Batinić Marijanović na koga sam ja ponosan.

Moja baka se zove Ruža Batinić s djevojačkim prezimenom Bandić. Možda je nešto u rodu s Milanom Bandićom gradonačelnikom Zagreba? Moj djed je bio sa svojim bratom Jozom gastarbajter u Austriji. Imao je s mojom bakom osmero djece. Zovu se Stipo, Ljuban, Bose, Pavo, Branko(umro kao beba), Branko, Ivica (moj tata) i Josip , koji je danas svećenik u Isusovačkom redu. Svi su do rata živjeli u našem lijepom selu. A već prije su najstariji Stipo i Ljuban otišli u dijasporu za kruhom.

Tako smo onda i mi ostali, kad je završio Domovinski rat, otišli u daljinu u Njemačku, u glavni grad Berlin. Ovdje sam dobio treću sestru Milijanu, a ostale dvije zovu se Ivana i Vedrana.

Živim ovdje već 14 godina, a došao sam s dvije sestre iz Splita , gdje sam se i ja rodio. Pošto živim u dijaspori moram posebno istaknuti svoj nacionalni ponos i da sam Hrvat iz Bosne. To me još više tjera da budem uvijek iznad svih, pošto, ako nisi dobio prvo mjesto, nisi dobio ništa!

Nastojim završiti školu u mojoj Schiller gimnaziji i upisati fakultet građevi-narstva. Sestra Vedrana također ide u gimanziju, a najstarija sestra Ivana je već završila za inžinjera menadžmenta i udana je.

Svako ljeto se cijela obitelj sastane, a pogotovo je lijepo kad svi rođaci dođu pa se zafrkavamo. Onda opet nazad u Berlin i cjeli ritam života počne ispočetka.Ali ipak, nadam se, da ćemo svi jedanput opet dolje živjeti, ako Bog da, i da ću osvojiti prvo mjesto na ovom natjecaju.


Branimir Batinić, 8. razred, 14 godina
Hrvatska dopunska nastava – Berlin, Njemačka
Mentor: Vlasta Morović

Foto 1.: Pradjed Pero između mog djeda Ivice (desno) i svog brata Ante (lijevo)
Foto 2.: Moj djed Ivica, stric Jozo i pas Garo
Foto 3.: Djed Ivica, baka Ruža i brojna obitelj
(matis.hr)

- 23:50 - Komentari (219) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< siječanj, 2009 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Opis bloga

Linkovi

Lektira