Izmedju dva stupa

<>

C.W. Leadbeater - Astralna razina 13. dio


3) Prirodni duhovi svih vrsta

U ovom razredu postoji toliko mnogo odjela i toliko su različiti da bi im trebalo posvetiti posebnu raspravu .
ukoliko bi donekle htjeli biti pravedni . Neke karakteristike su im ipak zajedničke i bit će dovoljno ako o
njima stvorimo neku ideju
Prvo moramo razjasniti da se ovdje bavimo bićima koja se temeljito razlikuju od svih dosad promatranih .
Iako elementarnu esenciju i životinjska astralna tijela s pravom ne ubrajamo u razred ljudskih astralnih
bića, monadička će se esencija , koja u njima djeluje ipak jednom toliko razviti i manifestirati u nekom
budućem čovječanstvu kojeg možemo usporediti s našim . Kada bismo mogli gledati našu evoluciju,
bezbroj vremenskih epoha unatrag kroz prošle svjetske cikluse , vidjeli bismo da je ono što sada nazivamo
čovjekom, prošlo sličnim stepenicama svog uspona .

Ipak , to nije slučaj s golemim carstvom prirodnih duhova, oni nikad nisu bili članovi ljudskog roda
niti će ikada postati, njihov pravac evoluciije sasvim je odvojen od našeg , a njihova jedina veza s nama
je boravljenje na istoj planeti. S obzirom na neposredno susjedstvo , nužno je, pri slučajnom susretu
imati prijateljske osjećaje . Naši se pravci razvitka razlikuju , pa jedni za druge možemo malo učiniti .
Mnogi su pisci ove duhove pribrojili elementarnim bićima . U stvarnosti , oni su elementarna bića
( ili točnije životinje) jedne više evolucije . Iako su na višem stupnju od naše elementarne esencije , s njom
imaju neke zajedničke karakteristike , npr. djele se u 7 velikih razreda , koji na isti način nastanjuju
sedam stanja ili stupnjeva tvari , kao i odgovarajuće vrste esencije . Tako postoje oni , da ih tako nazovemo
koji su najlakše shvatljivi, zemljani , vodeni ,zračni i vatreni (eterički ) duhovi- određena inteligentna
astralna bića koja se zadržavaju i djeluju u bilo kojem od ovih stupnjeva tvari .

Može se pitati kako je moguće , da bilo koja vrsta stvorenja može nastaniti čvrstu tvar stijene ili jedan
dio zemljine kore ? Odgovor je : budući da su prirodni duhovi izgrađeni od astralne tvari, tvar stijene
nije smetnja njihovom gibanju ili pogledu . Fizička je materija u svom krutom stanju njihov prirodni
element, jedini na koga su naučeni i u kojem se osjećaju kao kod kuće. isto vrijedi , naravno , i za one ,
koji žive u vodi , zraku ili eteru . U srednjevjekovnoj literaturi zemljani se duhovi često nazivaju patuljcima
vodeni duhovi undinama , zračni duhovi silifima , a eterički duhovi salamanderima . U narodnom jeziku
poznati su pod mnogim imenima: vile , vilenjaci , kućne vile ,patuljasti kućni duhovi ,orijaši , satiri , vražići
nimfe i td . S nekim od ovih naziva označava se jedna posebna vrsta , a neke se primjenjuju za sve bez razlike .

Njihovi oblici su mnogi i različiti no najčešće sliče ljudskom samo su manji . Kao i gotovo svi stanovnici
astralne razine , mogu poprimiti svaki izgled po volji; ali bez sumnje svaki ima svoj vlastiti oblik, ili bolje
rečeno najomiljeniji oblik u koje živi , ukoliko nema neki specijalni razlog da poprimi koji drugi .
Pod normalnim okolnostima nisu vidljivi fizičkom oku , ali imaju sposobnost materijalizirati se do stupnja
vidljivosti, ukoliko žele biti viđeni. Među prirodnim duhovima postoji veliki broj vrsta ili rasa , a pojedinci
tih vrsta razlikuju se po inteligenciji i karakteru jednako koliko i ljudi . Općenito , radije potpuno izbjegavaju
čovjeka . Njegovi običaji i zračenje ( aura ) najčešće su im mrski , a stalna silovitost astralnih struja koje
pokreću čovjekove nemirne, slabo savladavane želje i požude , smetaju i dosađuju im . S druge strane
postoji dosta primjera gdje su prirodni duhovi sklopili prijateljstvo s ljudima i pružali im pomoć , koliko
im je bilo moguće . Nalik je to opisima, u poznatim pričama , o škotskim vilama i ostalim izvještajima .

Ova spremnost na pomoć , ipak je razmjerno rijetka . U većini slučajeva kada dođu u dodir sa čovjekom
pokazuju ravnodušnost ili nesklonost , ili pak uživaju zavaravati ga i priređivati djetinjaste podvale .
U skoro svim osamljenim gorskim krajevima postoji u narodu velika količina pripovjetki koje dobro
ilustriraju te čudesne karakterne crte, a svatko tko je posjetio spiritističke seanse tijekom kojih se očitavahu
fizički fenomeni , sjetit će se primjera šaljivih , priprostih , ali dobrohotnih grubih šala koje gotovo uvijek
označavaju prisutnost nekog iz nižih redova prirodnih duhova .
U njihovim varkama mnogo im pomaže čudesna sposobnost zbunjivanja i opsjene onih koji su podložni
njihovom utjecaju . Takve žrtve privremeno vide i čuju samo ono što ti vragolani žele , jednako kao što
hipnotiziran čovjek čuje , vidi , osjeća i vjeruje sve što hipnotizer želi . Prirodni duhovi nemaju moć
hipnotizera nad ljudskom voljom , osim u slučaju vrlo slaboumnih ljudi, ili takvih , koji se predaju takvom
stanju bespomoćnoga straha, da privremeno sasvim izgube svoju volju . Oni ne mogu raditi ništa više
od varki osjetila , ali u toj su umjetnosti istinski majstori, a bilo je slučajeva gdje su opsjenili znatan broj
ljudi odjednom . Pozivajući u pomoć prirodne duhove indijski žongleri izvode najčudesnije stvari -
cijelo slušateljstvo podlježe halucinaciji i primorano je utvarati si da vidi i čuje cjeli niz događaja koji
se uopće nisu zbili .

Prirodne duhove možemo gledati kao neku vrstu astralnih ljudi , izuzevši okolnost da ni jedan od njih
pa ni najviši - ne posjeduje trajnu, reinkarnirajuću individualnost . Očito , ono što se u njihovom
pravcu evolucije razlikuje od naše jest da se razvija više inteligencije prije odvijanja trajne individualizacije
ali o stupnjevima koje su već prošli , i koji još leže pred njima , možemo doista malo znati .
Životni vjek u različitim odjelima jako varira. Kod nekih je vrlo kratak , kod drugih , pak , mnogo duži
od čovjekovoga . Ta bića su nam toliko strana da nam je nemoguće razumjeti puno od njihovog načina
života , ali u cjelini to je , jednostavni , veseli i neodgovorni život , nalik životu gomile sretne djece pod
iznimno povoljnim fizičkim okolnostima .

Iako spremni na varke i šale ,rijetko kad su zlobni ako ih se ne izazove neopravdanim nametanjem ili
dosađivanjem. No , kao cjelina oni također u određenoj mjeri sudjeluju u univerzalnom osjećaju
nepovjerenja prema čovječanstvu i čini se da su općenito skloni osjećati se neugodno prilikom prve pojave
novog učenika na astralnoj razini, tako da ih on obično najprije upoznaje u neugodnom ili zastrašujućem
obliku . Ako se ne dopusti zastrašiti njihovim dosjetkama, brzo ga primaju kao nužno zlo i ne brinu više
o njemu, dok se neki od njih mogu kasnije s njim sprijateljiti i pokazivati veselje pri susretu .

Neke su vrste ovog razreda mnogo manje djetinjaste , mnogo dostojanstvenije od onih do sada opisanih.
Ovdje pripadaju bića koja se ponekad štuju pod imenom šumski bogovi ili lokalni seoski bogovi .
Ta bića su vrlo prijemčljiva na laskanje u obliku iskazanog poštovanja , vesele se tomu i obično su spremni
koliko je u njihovoj moći ,zahvaliti se za uzvrat kakvom malom uslugom . ( Seoski bog je, također ,
često umjetno elementarno ibće , ali tu vrstu ćemo obraditi na za nju odgovarajućem mjestu )

Adept zna kako se može koristiti uslugama prirodnih duhova. Obično mazi mogu steći njihovu pomoć
putem ceremonije zazivanja ( invokacije ), ili molbe , poziva (evokacije), a to znači : ili da privuče
njihovu pažnju kao uputitelj molbe i zaključi s njima neku vrst pogodbe, ili da pokuša pokrenuti
utjecaje koji ih sile na poslušnost. Obje metode su nepoželjne , a zadnja je čak vrlo opasna , jer
izvršilac razvija veliko neprijateljstvo koje može biti sudbonosno . Skoro je i nepotrebno spomenuti da
učeniku okultizma, vođenom od pravog majstora , nije dopušteno poduzeti bilo što sličnoga.

- <> - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.

< srpanj, 2006 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

  • <3

    Kao i svaki cvijet, svaka mladost vene, starosti uzmice,
    cvjeta svaka mudrost i svaka vrlina u svoje vrijeme
    i vjecno nesmije trajati. Srce na svaki zov zivota
    mora spremno biti na oprostaj i nove pocetke,
    da bi se hrabro i bez tuge predalo novim,drugim vezama.
    Neka car se krije u svakom pocetku,
    ona nas stiti i pomaze nam zivjeti.

    Koracajmo veselo kroz prostor u prostor,
    ne prionimo nijednom
    kao domovini, duh svijeta
    ne zeli nas okovati i ograniciti, korak
    po korak zeli nas uzdignuti, prosiriti.
    Tek sto smo u jednom zivotnom
    krugu domaci i prisni postali.
    Samo tko je spreman na polazak i put,
    moze se odhrvati navici
    koja koci.

    Mozda ce nas jos i smrtni cas ka novim prostorima
    mlade poslati, zov zivota nikada nece prestati...
    Stoga hajde, srce, oprosti se i iscjeli"

    Hesse





    "Mudro je imati snove koji su dovoljno veliki
    da ih ne izgubimo iz vida dok ih slijedimo"

    Oscar Wilde


    "Cijeli svijet razdijeljen je na dva dijela. Jedan je vidljiv, a drugi nevidljiv.
    Ono vidljivo samo je odraz onog nevidljivog."

    Zohar 1 , 39

    "Priroda je duzna, kad nebude mogla da izdrzi moj sadasnji oblik
    da mi podari novi oblik postojanja"

    Goethe

<>3>

  • A. M. O. R. C.

    !Virtualni muzej!

    !!! Pr




    Bnei baruch Kabbala

    TJ


    Opstanak planeta



    !Fraktali - kolekcija slika


    [LINK=http://www.esotheria.com/]Knjige ezoterija[/LINK
    Nuit templAPOD

    Giza Piramid
    J.Krishnamurti - Unutrašnja revolucija


    Na dan moje smrti, kada budu nosili moje tijelo
    Ne misli da ću osjećati bol za ovim Svijetom.
    Ne plači i ne govori: "Šteta, šteta."
    Kada se mlijeko pokvari veća je šteta.
    Kada vidiš da me polože u grob, ja neću nestati.
    Zar Sunce i Mjesec nestanu kada zađu?
    Tebi se čini smrt, a to je rađanje.
    Grob ti se čini tamnica, a duša je slobodna postala.
    Koje to zrno ne nikne kada se stavi u zemlju?
    Pa zašto da sumnjaš u zrno čovjekovo?

    Al-Ghazzali


    Još nisam susreo čovjeka od kojega se ne bi moglo nešto naučiti
    ( Alfred de Vigny)

    " ... Vjera je individualni čin.
    Organizirana vjera ima
    tendenciju odumiranja,
    kristaliziranja, teži postati
    praznovjerje, sekta, religija
    radi dogmatskog nadmetanja
    s drugima.
    Istina je zemlja bez puteva
    ( KRISHNAMURTI)

    Siromaštvo nije jednostavno nedostatak novca.
    U krajnjem slučaju to je nedostatak osjećaja osobe
    za stvarnost vlastitog unutarnjeg bića ( PROGOF)

    NEBESKA PJESMA

    Duh se nikada nije rodio
    i nikad nece prestati.
    Prije njega vrijeme nije postojalo
    Kraj i pocetak su samo sni.
    Neroden , besmrtan i nepromjenjiv
    ostaje duh zauvijek
    Smrt ga uopce ne dotice,
    iako njegova kuca izgleda mrtva .

    !Fantastic art!

  • MOLITVA ZA NOVO DOBA

    Ja sam Kreator svemira.
    Ja sam Otac i Majka svemira.
    Sve je poteklo iz Mene.
    Sve ce se vratiti k Meni.
    Um, duh i tijelo Moji su hramovi
    za Sebstvo da ostvari u njima
    Moje vrhovno Bice i Postanje.
    -----------------------------------

  • "Želis li spoznati sebe, onda znaj da si iz dvije
    stvari stvoren. Jedno je ta vanjska ljuska,koja se
    naziva tijelo i kojom vanjsko oko moze gledati.
    Ono drugo je unutarnje, koje se jednom naziva
    duša, jednom duh, jednom srce i koje se može
    spoznati samo unutarnjim očima"

    Al - Ghasali

    R. Steiner.
    Knjige
    M. Pogačnik
    Pogacnik
    G. R. Hodson

    Blog.hr
    Forum.hr
    Internet Monitor
    Kozmički plesači
    Knjige ezoterija
    NUITemple
    APOD


    Giza Piramid
    J.Krishnamurti - Unutrašnja revolucija

    Još nisam susreo čovjeka od kojega se ne bi moglo nešto naučiti
    ( Alfred de Vigny)

    " ... Vjera je individualni čin.
    Organizirana vjera ima
    tendenciju odumiranja,
    kristaliziranja, teži postati
    praznovjerje, sekta, religija
    radi dogmatskog nadmetanja
    s drugima.
    ISTINA JE ZEMLJA BEZ
    PUTEVA ( KRISHNAMURTI)

    )Siromaštvo nije jednostavno nedostatak novca.
    U krajnjem slučaju to je nedostatak osjećaja osobe
    za stvarnost vlastitog unutarnjeg bića ( PROGOF)

    NEBESKA PJESMA

    Duh se nikada nije rodio
    i nikad nece prestati.
    Prije njega vrijeme nije postojalo
    Kraj i pocetak su samo sni.
    Neroden , besmrtan i nepromjenjiv
    ostaje duh zauvijek
    Smrt ga uopce ne dotice,
    iako njegova kuca izgleda mrtva .