srijeda, 26.08.2015.

Emigranti ili seoba naroda ?

1993.godine Južnoafrički fotograf Kevin Carter je objavio ovu fotografiju u The New York Timesu,a koja je snimljena u Sudanu. Za nju je u travnju 1994. godine dobio Pulitzerovu nagradu. Ova djevojčica je bila na izmaku snaga, nije mogla da hoda i lešinar je stajao i čekao da umre. Šta je napravio Kevin? Poslušao je uputstva da se zbog raznih bolesti ne diraju djeca, okrenuo i vratio u logor. Da li je devojčica uspjela da se domogne spasa, nije poznato. Tri mjeseca nakon dobivanja prestižne nagrade izvršio je samoubojstvo ugljični monoksidom (u garaži je gumeno crijevo sproveo od auspuha upaljenog automobila do vozačkog prozora). Prije toga ostavio je oproštajnu poruku, a u jednom njenom djelu je pisalo:

"Žao mi je, veoma mi je žao... Bol koji sam osjetio u ovozemaljskom životu prevazišlo je radosti. Progone me stravična sjećanja na izgladnjelu i ranjenu djecu...

Devedesete godine prošlog stoljeća bile su jedan od najtežih perioda u povijesti Sudana, koji je kulminirao smrću više od 70 000 ljudi koji su umrli od gladi.

Ti ljudi nisu putovali mjesecima i trošili do 10 000 dolara da bi stigli do Europe.

Kad pogledam sliku današnjih izbjeglica ne vidim da ih prate lešinari, ne vidim da objeručke prihvataju hranu za spas. Kada vidim fotografije tih osoba vidim dosta njih koji ne bi sigurno trebali dobiti azil. Ja ne mogu reći kao Kevin Carter da vidim "izgladnjelu i ranjenu djecu". Postavljam sam sebi pitanje pa zašto su krenuli u Europu ? Saudijska Arabija je također bogata država, ali tamo nitko nije krenuo. Zašto ne idu tamo? Saudijska Arabija je mnogo bliža. Možda griješim,ali ovo mi sliči na seobu naroda. Azilanti inače švercaju se u kamionima,a ovi dolaze i ulaze u Europu svaki dan po 20 000 ljudi, od Italije, Grčke,Malte...

Sada nije bitno tko je kriv za ovu situaciju, nego je stvar u tome kako je riješiti. Svima nama ,ne samo onima koji obnašaju vlast, visi Damoklov mač. Damoklov mač je oštri mač koji je bio obješen samo o jednu konjsku dlaku te je visio iznad Damokla koji se na jedan dan zamijenio sa vladarom Sirakuze Dionizija II.

Oznake: azilanti


- 17:52 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.