Caught in the trapula

< listopad, 2004 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Tokijske pričice
Meet Tokyo, part I
Japanci kao ekološki osvješteni radoholičari bez smisla za odijevanje i humor
Lude noći Roppongija
O balkanskim barbarima i gejšama
Organiziranost i pedantnost Japanaca
Stanovanje u Tokiju
Podstanarstvo
Vodič za razmjenu vizitki
Kako zbariti Japanku
Tokijska željeznica i metro

Places to go
Forum.hr
Nokaut forumi

BLOG.HR
Zanimljivi
Hal:UI
Ptica Trkachica
Marita
Jimblog
Plavuša sa Harvarda
The Flapper Girl
Big Mamma
Barbie Lobotomy
Zrinsko pismo
Jesus Quintana

Korisni
AUTOfreak
Hot
Direktor svemira

Simpa
Ane
Ida
Jordan
Bestijica
Bridge
Loptica skochica
Regina Elena

Trla baba lan
Plodovi zemlje
Drito Konj
Placebine halucinacije
Mentalne diareje
Jupiter
Soulfox
Love & marriage
T.R.A.S.H.

All over the world
Bushman
New York city
Eureka
The Last Broadcast
Laos

Designerski wow
Duchess
Rat design
My virtual lounge
Melted

Cool Recycle bin
Scorpy
Annie De Meni
Keks i smrad
Usagino igralište
Dax
Pixie

Opis bloga
Za obične besmrtnike.
Trapula mail

18.10.2004., ponedjeljak

deja vu za dobro jutro

U posljednje vrijeme više puta sam doživio situacije, koje su mi se činile poznate tj. već doživljene. Osjećaj već doživljenog iskustva dosta me je zaokupirao, a oduvijek sam pokazivao interes za sličnim psihološkim fenomenima, te posebno paranormalnim pojavama.

Vjerujem da ste i vi dosad doživjeli takva iskustva u kojima vam s neka nova situacija čini sasvim poznatom i već doživljenom. Naravno, riječ je o fenomenu pod stručnim nazivom deja vu (deža vi), u čijem nazivu su francuske riječi značenja "već viđeno". U praksi se najčešće definirao kao neobičan osjećaj ili iluzija da smo vidjeli ili doživjeli nešto što doživljavamo po prvi put.
Međutim, ponekad doista i doživljavamo nešto novo, iako smo već tu bili. Zanimljivo ha?

Osjećaj da smo nešto već vidjeli ponekad je toliko jak, da smo gotovo sigurni kako smo na tom mjestu već bili. Moguće i da jesmo, no naše iskustvo je ponekad nepotpuno i fragmentirano, te nije poptpuno obrađeno u pamćenju. Novi događaj djeluje kao inicijator koji u našem sjećanju pobudi taj nepotpuni mozaik, a fragmenti koji su nam poznati nam stvaraju privid da smo već bili na tom mjestu, ili da smo već doživjeli isto iskustvo.

deja vu se ponekad javlja na osnovi iskustva iz djetinjstva. Slike i priče koje smo čuli dok smo bili djeca većinom nisu kristalno jasne u našem sjećanju, no neki događaji "prizvati" će te djeliće sjećanja i voila, imamo deja vu.

Zanimljivo je također da se uzrok ovog fenomena ponekad ne nalazi u fragmentima sjećanja. deja vu može biti i proizvod neurokemijske reakcije u mozgu, koja nije povezana sa nikakvim stvarnim iskustvom iz prošlosti. Pri tome se čovjek osjeća čudno i često povezuje novo iskustvo sa sjećanjem.

Tu će završiti skraćeni stručni dio kojeg se prisjećam iz raznih literatura. Ipak, psihološki fenomeni su ponekad toliko složeni da teško mogu ići pod neke definicije. Uvijek sam volio priupitati stručnjake koji se bave ovim fenomenom sljedeće:
"Zašto u takvim situacijama imam snažan osjećaj da će netko nešto reći ili učiniti, a samo nakon
par sekundi to se doista i dogodi?
Nemojte mi reći da imam vizije, ili još gore, sa sam freak. No doista mi se to dogodilo nekoliko puta, ali gle čuda, većina tih situacija u kojima mi se na trenutak učinilo sve jasno kao dan je nestala iz mog sjećanja. Teško se mogu prisjetiti situacija u kojima sam doživio deja vu i u kojima mi je iskustvo bilo upravo kako sam opisao.

Kada sam iz znatiželje upisao na Google "deja vu", među prvim rezultatima mi se pojavio site http://www.dejavu.com/, no to iskustvo ipak nije za mene deja vu, jer sam tamo već bio. Gle čuda ha?

- 09:33 - Komentari (12) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>