TOŠE...NJEGOVI SNOVI...O NJEMU...OBITELJI - Toše = Anđeo - Blog.hr

utorak, 20.11.2007.

TOŠE...NJEGOVI SNOVI...O NJEMU...OBITELJI

Todor - Toše Proeski ostat će upamćen kao najveći pjevač pop muzike na ovim prostorima, ali što je još važnije kao lijepo odgojen mladić, veliki dobrotvor i humanitarac.Samo nekoliko dana pred smrt, snimljen je i film o njegovom životu, gdje je govorio o svom rodnom gradu, porodici, balkanskoj karijeri. Tekst koji slijedi je malo podsjećanje na uzoran život, blistavu karijeru i humanost ovog čovjeka i uzora

Kruševo
„Jedino ovde mogu da se odmorim, zato što me ovdje ljudi ne tretiraju kao po ostalim gradovima. Tu sam domaći i apsolutno sam opušten. Imam mnogo omiljenih mjesta u Kruševu. Klub ‘Planet’ je mjesto gde provodim svoje slobodno vreme. Tamo se uglavnom okupljam sa svojim drugarima. Postoji jedno mjestašce gdje volim da parkiram auto i da u autu pustim film i tako se opustim. Odatle je prelijep pogled na cijelu Pelagoniju. Imate osećaj da je cio svijet vaš. Manastir je mjesto gde se duhovno punim. Veoma često sam tamo“, govorio je Toše o svom rodnom Kruševu.

Familija
Bio je vezan za svoju familiju. Govorio je često da ne može živjeti bez savjeta oca Nikole, bez gibanice majka Dominike i bez igre sa nećacima Kristijanom i Nikolom. Za uspjeh na estradi zaslužan je njegov glas, ali i dobar odgoj koji je ponio iz kuće.
Roditelji su osjetili koliko je Toše talentiran pa su ga podržali da upiše Srednju muzičku školu u Bitoli.

Prvi nastup
„Dječji festival ‘Zlatno slavujče’ mi je bio jedan od prvih nastupa u životu i pamtit ću ga po tome što sam imao jaku glavobolju, zbog treme.“. Na njegovo muzičko opredjeljenje veliki uticaj je imala njegova starija sestra Dora Ristovska. Uz nju je od malih nogu počeo slušati rock muziku.

Crkva
Toše Proeski bio je poznat kao vjernik . U rodnom Kruševu započeo je renoviranje manastira Svetog Preobraženja, zajedno sa svojim ocem Nikolom i prijateljima.
„Ne stidim se i čast mi je da kažem da sam u ovoj crkvi više puta radio i fizičke poslove i mogu jedino da se ponosim time. Svoj mir nalazim ovde i mislim da je ovo suština. Ovdje nema moje slave, nema popularnosti. Ovdje je moj mir i znam da ću poslije svega da završim ovdje. Mislim da je vjera nešto što ostaje doživotno“.

„Beovizija“
Sredinom aprila 2003. godine nastupa na svojoj prvoj „Beoviziji“, a njegova pjesma „Čija si“ donosi mu prvu pobjedu i veliku popularnost u Srbiji i Crnoj Gori.
„Mislim da je najveći korak koji sam uradio bila ‘Beovizija’, odnosno prvi izbor u Srbiji za pesmu ‘Evrovizije’ sa kompozicijom ‘Čija si’. To je jedna od rijetkih pesama koju ja ne treba da pjevam. Znači ne treba ni da je počnem. Publika je sama počinje i sama završava“.Album „Ako me pogledaš u oči“ je prvi Tošetov album snimljen na srpskom jeziku i značio je mnogo za njegovu balkansku karijeru.

Humanost
Kad god je mogao, pjevao je da pomogne drugima.
Krajem prosinca 2002. godine Toše održava humanitarne koncerte pod motom „ Sa muzikom, za život“ i potvrđuje po ko zna koji put privrženost deci. Sav prihod od koncerta doniran je djeci bez roditeljskog staranja „11. listopada“ u Skoplju, Domu za djecu sa specijalnim potrebama „Macal Čarov“ i specijalnom zavodu.
Tradicionalni koncert „Muzikom za život“ održao je 15. prosinca 2003. godine, a prikupljeni novac donirao je klinici za dječije bolesti iz Skoplja. Svoj posljednji humanitarni koncert nedavno je održao na prepunom Gradskom stadionu u Skoplju, u akciji prikupljanja sredstava za obnovu pojedinih škola u zemlji.

<< Arhiva >>

0