Slike

Jeruzalem: pogled na crkvu Svetog groba


Jeruzalem: "Zid plača"


Izrael: Sredozemna obala u Cezareji


Tel Aviv

Jeruzalem i ostalo

četvrtak, 18.03.2010.

Crkve brvnare biciklom (nastavak)

U prošlom postu počeo sam pripovijedanje o nedjeljnoj vožnji biciklom od središta Zagreba, preko Bundeka i Jakuševca prema Velikoj Mlaki i Pleškom polju. Na slikama sam pokazao i dvije drvene crkve na koje sam naišao na tom putu, novu crkvicu kod Bundeka i crkvu u Jakuševcu.
Danas opisujem nastavak. Od Jakuševca krenuo sam uz ranžirni kolodvor, prošao dva podvožnjaka i došao do sela Mičevec u kojem se nalazi velika moderna crkva sv. Benedikta. Kod nje treba skrenuti desno, pa uz vatrogasni dom nastaviti prema Velikoj Mlaki. Putem sam prošao ispod autoceste i prešao željezničku prugu.

Na kraju sam stigao i do Velike Mlake gdje sam našao drvenu crkvicu sv. Barbare.

Image Hosted by ImageShack.us
By dtep at 2010-03-18

Mnogi ovu crkvu smatraju najljepšim primjerom drvene izgradnje u sakralnoj arhitekturi u Hrvatskoj. Crkva je prvotno izgrađena negdje u prvoj polovici 17. stoljeća, jer ima i zvono koje je lijevano u Grazu 1642. godine. Ipak, ona je više puta pregrađivana i obnavljana, tako da nije sve iz toga najranijeg razdoblja. Najstariji sačuvani dio crkve prostor je svetišta oko oltara.
Prošle nedjelje kad sam onamo naišao biciklom, ljudi su upravo izlazili iz crkve, pa mislim da su toga popodneva imali križni put. Zbor je nastavio s probom pjevanja, pa je crkva ostala otvorena tako da sam mogao ući i napraviti par fotografija ove spektakularne unutrašnjosti.

Image Hosted by ImageShack.us
By dtep at 2010-03-18

Najstariji slikani sloj u svetištu potječe iz 1699. godine, ali prema zapisima crkva je oslikavana i ranije. Zadivljujuće je u svemu da nema gotovo milimetra slobodnog drveta, bez boje.

Image Hosted by ImageShack.us
By dtep at 2010-03-18

Kad se u crkvu uđe, pozornost privlači krilni oltar sv. Barbare iz 1679. godine.

Image Hosted by ImageShack.us
By dtep at 2010-03-18

Lijepo je uređen i okoliš crkve.

Image Hosted by ImageShack.us
By dtep at 2010-03-18

A tu se odmah nalazi i tradicijska drvena kuća kakve se nalaze po Turopolju, Pokuplju i Posavini. U njoj je župni ured.

Image Hosted by ImageShack.us
By dtep at 2010-03-18

Meni je preostalo još da sjednem na bicikl i nastavim vožnju.

Image Hosted by ImageShack.us
By dtep at 2010-03-18

Čekala me još crkvica Ranjenog Isusa na Pleškom polju. O njoj u sljedećem postu.

- 17:14 - Komentari (4) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< ožujak, 2010 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Misli (duhovne i obične), putopisi, vijesti i slike iz Svete zemlje.

O meni:
- rođen u Sisku 1970.
- završio "Siđinu" i Gimnaziju u Sisku
- studij u Zagrebu
- živim u Jeruzalemu od 1996.
- zanimanje: između ostaloga, još uvijek i student (na doktoratu)
- ime: Darko
- elektronička pošta
Dosadašnje teme
Ako odavde želiš pristupiti svom računu na blog.hr.