Slike

Jeruzalem: pogled na crkvu Svetog groba


Jeruzalem: "Zid plača"


Izrael: Sredozemna obala u Cezareji


Tel Aviv

Jeruzalem i ostalo

četvrtak, 23.02.2006.

Život iza Herodovih vrata

Herodova vrata Zlatna vrata
Stjepanova vrata
Herodova vrata
Herodova vrata, o imenu
Trgovina uz Herodova vrata
Osim trgovine, o kojoj sam vam par riječi jučer rekao, ima iza ovih vrata, u srcu Muslimanske četvrti Jeruzalema, još zanimljivosti. Uđete li na Herodova vrata u grad, najbolje je da se zaputite ulicom koja se zove Derviševa. Njome se na kraju stiže do Mjesta odakle kreće Križni put, ali i do velike džamije Al-Akse i zlatne Kupole nad Stijenom.
Nedavno je u Derviševoj ulici oslikano pročelje jedne od zgrada u kojoj na katu živi neka židovska obitelj, dok je prizemlje namijenjeno nečem sasvim drugom. Riječ je o maloj džamiji. To je zapravo omiljeno mjesto molitve za ovaj dio Muslimanske četvrti, pa ćete, po završetku molitve, vidjeti jako mnogo ljudi koji odavde izlaze i pitati se kako li su samo svi stali unutra.

Image Hosted by ImageShack.us

Ima uz ovu džamiju, međutim, i sasvim osobita priča. Kao što se vidi na natpisu (nažalost, engleski je dio natpisa oštećen), džamija se zove »Šeik Miki.«

Image Hosted by ImageShack.us

Priča kaže da je negdje u 16. stoljeću jedan franjevac prešao na islam i postao vrlo cijenjen među muslimanima. Nakon nekog vremena on se ipak htio vratiti u katoličku Crkvu, no muslimanima se to nije svidjelo, pa su ga pogubili. Grob mu se nalazi ispred Herodovih vrata, ali, nakon zadnje obnove toga prostora, više nije vidljiv, ostao je ispod popločenja. Najbliža pak džamija dobila je njegovo ime »Šeik Miki.« Pretpostavlja se da mu je ime bilo Mihael.
Kad sam prošlog tjedna prolazio tim dijelom grada naišao sam i na ovaj prizor.

Image Hosted by ImageShack.us

Lampice nisu ovdje radi slavlja nekakve Nove godine. Ne, ovako se ukrašava prostor ispred kuće čovjeka koji se vratio s hodočašća, s hadža ili hadžiluka. Vlasnik kuće s lijeve strane bio je za nedavnog hodočašća u Meki. Vidi se to i po novooslikanom zidu kuće, na kojem je vidljivo i svetište u Meki. Ovdje ga zovu Kaba, a mislim da se u našim krajevima zove Ćaba.

Image Hosted by ImageShack.us

Svetište je okruženo minaretima, palmom te mjesecom i zvijezdama. I ulazna su vrata u zelenilu.
Ovdje, iz Derviševe ulice, može se ući u čitav niz zanimljivih uličica i prolaza, koje mame znatiželjnike.

Image Hosted by ImageShack.us

Mi ćemo se ipak vratiti prema Herodovim vratima, izaći iz Staroga grada, te se uz njegov sjeverni zid zaputiti prema vjerojatno najljepšim jeruzalemskim vratima, koja se zovu Damaščanska.

Image Hosted by ImageShack.us

Nastavak: Damaščanska vrata povijesno


- 08:20 - Nove komentare možeš upisati ispod (15)

  • Je su li to ona, Damašćanska vrata, koja je sagradio Sulejman veličanstveni? (feby 23.02.2006. 08:42)
  • @feby: Da. Sulejman Veličanstveni dao je izgraditi većinu današnjih gradskih vrata. (Darko 23.02.2006. 08:45)
  • Zanimljivo, kao i uvijek :) Židovska obitelj gore, a džamija dolje...nevjerojatno. (Trill 23.02.2006. 10:02)
  • uf, opet nisam pročitao zadnjoih par postova. dakle krećem... (run'N'gun 23.02.2006. 10:43)
  • Čitam, Darko, redovno i pozdravljam te :)) Helix (lijepe su priče iz povijesti, ali svakodnevni život današnjice je nešto što se ne može preskočiti i što također budi radoznalost, pogotovo ako je tako različito od onoga što nas okružuje) ( 23.02.2006. 11:03)
  • @Trill: Ima i zanimljivijih mišunga! @run'N'gun: Samo narpijed. @Helix: Upravo sam se vratio iz grada i snimio hrpu svakodnevnih (uglavnom trgovačkih) slika. To će biti za jedan od budućih postova. (Darko 23.02.2006. 11:32)
  • Ne znam zasto, ali meni je Saar Hacion ljepsi! (De gustibus ...) (Borut 23.02.2006. 13:43)
  • @Borut: Možda zato što su ta vrata nekako netaknuta i izdvojena. Damaščanska su zamišljena kao svečanija. (Darko 23.02.2006. 15:49)
  • Šeik Miki, veliš he he! Da nije Disney tu imao svoje prste, ono šeik Miki Maus? (naturaliter 23.02.2006. 18:34)
  • Preispitivanje vlastite vjere, prelazak na drugu, eventualni povratak staroj ... sve je to dio ljudske prirode i pravu na izbor i na traženje Onoga radi koga vjera i jest. Ono što me žalosti je ne samo da je u 16. stoljeću netko radi toga platio glavom, nego da i danas ima mjesta na kojima bi jednako prošao. Vezano za mandarine ... znači, kada jednom dođem u Izrael, zoveš me na dodatak uz ručak? :))) (pegy 23.02.2006. 19:10)
  • @naturaliter: Nisam baš siguran. Ja sam prvo pomislio na kapetana Mikija. @pegy: Ma vodim te u Jerihon gdje ćeš imati još veći izbor voća. :) (Darko 23.02.2006. 20:23)
  • Darius i njegov novi srever!!!!???? Kad imam malo vremena onda je preko 700 blogera u akciji i nema šanse da nešto otvoriš ili još gore komentiraš. Na jedvite jade sam uspio motvoriti tvoj blog i to bez polovice slika. Sad mi ostaje samo da uz pomoć mašte zamišljam ono o čemu pišeš. Nisam siguran da mi uspjeva. Ali pišem i dalje samo da iskoristim datu mi šansu da barem negdje ostavim komentar. Ove slike gore (prvih dvije tri ) me malo po svojem izgledu podsjećaju na neke gradove u Dalmaciji - uzane, stiješmkene među visokim zgradama (ta stješnjenost upravo daje utisak kako su i trokatnice visoke i negdje gore) i nikada nemaš pojma kamo će te odvesti, izgubiš se za čas. :))) (alkion 23.02.2006. 21:18)
  • @Alkion: I mene ove uličice podsjećaju na dalmatinske gradove. Jedino, kao što to uvijek ponavljam, Jeruzalemu nedostaje more! A kad sam bio tek stigao u Jeruzalem, trebalo mi je nekoliko mjeseci dok se nisam naučio snalaziti unutar Starog grada. :) Što se tiče slika, ja sam otkrio da ponovno učitavanje stranice nekad pomaže, jer je slike koje su se prvi puta učitale kompjuter zapamtio, pa se onda drugi puta koncentrira na otvaranje onih koje u prvom pokušaju nije učitao. (Darko 23.02.2006. 21:35)
  • Darko, sad mi je krivo što tvoj site nisam već ranije otkrio. Ovo je izvrsno, kao da sam, kroz objektive tvoje kamere, ponovo obilazim taj divan grad, samo s tom razlikom što ti više znaš od mene i sjajno obraćaš pažnju na vrijedne stvari. (aish 23.02.2006. 23:05)
  • @aish: Uvijek se možeš vratiti na prijašnje teme pomoću izbornika s desne strane. I ja sam tek sad, zahvaljujući ovom tvom komentaru, otkrio tvoj blog s tumačenjima parašot. I tamo ima dosta postova za pročitati. :) (Darko 24.02.2006. 08:06)

  • - 08:20 - Komentari (0) - Isprintaj - #

    << Arhiva >>

    < veljača, 2006 >
    P U S Č P S N
        1 2 3 4 5
    6 7 8 9 10 11 12
    13 14 15 16 17 18 19
    20 21 22 23 24 25 26
    27 28          


    Dnevnik.hr
    Gol.hr
    Zadovoljna.hr
    Novaplus.hr
    NovaTV.hr
    DomaTV.hr
    Mojamini.tv

    Opis bloga
    Misli (duhovne i obične), putopisi, vijesti i slike iz Svete zemlje.

    O meni:
    - rođen u Sisku 1970.
    - završio "Siđinu" i Gimnaziju u Sisku
    - studij u Zagrebu
    - živim u Jeruzalemu od 1996.
    - zanimanje: između ostaloga, još uvijek i student (na doktoratu)
    - ime: Darko
    - elektronička pošta
    Dosadašnje teme
    Ako odavde želiš pristupiti svom računu na blog.hr.