Slike

Jeruzalem: pogled na crkvu Svetog groba


Jeruzalem: "Zid plača"


Izrael: Sredozemna obala u Cezareji


Tel Aviv

Jeruzalem i ostalo

četvrtak, 29.12.2005.

Hanuka u Jeruzalemu (2)

Hanuka Već sam o Hanuki pisao, no taj židovski blagdan traje osam dana, pa se stalno nešto događa. Jučer sam popodne morao obići neke trgovine u središtu Jeruzalema, pa ću vam sada približiti i nešto ugođaja ovog osobito radosnog blagdana.
Hanuka je blagdan svjetla koji podsjeća na sukob Židova i helenista, to jest onih koji su u drugom stoljeću pr. Kr. Židovima htjeli nametnuti helenističku, grčku kulturu i način života. Helenisti su tada u Hramu u Jeruzalemu počeli prinositi poganske žrtve Jupiteru Olimpskom (25. mjeseca kisleva 167. god.).
Židovi su pod vodstvom Makabejaca poveli ustanak. Od tih Makabejaca, koji su zapravo obitelj koja je dobila nadimak Makabi, što znači »čekič«, dolazi i naziv poznatih sportskih klubova o kojima se i kod nas često čuje.
Makabejci osvajaju Jeruzalem i, 25. kisleva, tri godine nakon početka progona, čiste hram i ponovno uvode žrtvovanje jedinomu Bogu. Toga se dana spominje blagdan Hanuke.
Rekao sam da je to i jedan od radosnijih blagdana, pa se to osjeća i na ulicama. U središnjoj jeruzalemskoj ulici Ben Yehuda postavljeno je nekoliko pozornica, a na njima mladi prikazuju scene iz povijesti makabejske borbe.

Image Hosted by ImageShack.us

Zato će se tu naći i oni odjeveni u Makabejce, kao i oni odjeveni u Grke.
Na drugoj pozornici pjeva zbor i privlači lijepi broj slušatelja.

Image Hosted by ImageShack.us

Na trećoj se pozornici djevojke spremaju za svoju predstavu.

Image Hosted by ImageShack.us

Uskoro im se pridružuju i dvije pjevačice. Osobito je ova desna imala lijepi glas. Ljudi su okolo stajali i slušali u tišini.

Image Hosted by ImageShack.us

Nešto dalje svoju su predstavu održavali dečki. Spominjali su Judu Makabeja, jednog od pet Matatijinih sinova i junačkog vođu židovske pobune. Spominju međutim i omrznutoga Antioha IV. helenističkog kralja Sirije, koji je bio, čini mi se, sedmi nasljednik Aleksandra Velikog na području Bliskog istoka.

Image Hosted by ImageShack.us

Ja sam, međutim, morao doma, a usput sam kupio i kutiju onog tipičnog za Hanuku.

Image Hosted by ImageShack.us

Da, to su suf ganyiot, a mi bismo rekli: krafni (u Sisku su u muškom rodu, a negdje drugdje su to krafne). Uzeo sam deset komada, a dva sam dobio besplatno i pojeo ih putem.
Sad su svuda fini i svježi, jer ih ljudi kupuju k'o ludi.
Još o Hanuki u postu Nova godina i Hanuka.

- 09:36 - Komentari (22) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< prosinac, 2005 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Misli (duhovne i obične), putopisi, vijesti i slike iz Svete zemlje.

O meni:
- rođen u Sisku 1970.
- završio "Siđinu" i Gimnaziju u Sisku
- studij u Zagrebu
- živim u Jeruzalemu od 1996.
- zanimanje: između ostaloga, još uvijek i student (na doktoratu)
- ime: Darko
- elektronička pošta
Dosadašnje teme
Ako odavde želiš pristupiti svom računu na blog.hr.