Slike

Jeruzalem: pogled na crkvu Svetog groba


Jeruzalem: "Zid plača"


Izrael: Sredozemna obala u Cezareji


Tel Aviv

Jeruzalem i ostalo

nedjelja, 25.12.2005.

Božić u Betlehemu (1)

Zvijezda rođenja Badnjak u Betlehemu
Evo me budnog, nakon što sam se jutros rano vratio u Jeruzalem iz Betlehema.
Ići na Božić u Betlehem uvijek je poseban doživljaj. Cilj je uvijek isti: mjesto Isusova rođenja označeno srebrnom zvijezdom u špilji ispod bazilike Isusova rođenja. Na zvijezdi još od križarskoga doba na latinskom piše: »Ovdje je od Djevice Marije rođen Isus Krist«. Malo riječi, ali onome koji vjeruje, to je i više nego dovoljno.
No, božićno slavlje u Betlehemu započinje već na Badnjak.
Najprije smo negdje oko podneva autobusom prošli kroz veliki nedavno izgrađeni zid koji dijeli palestinski Betlehem od izraelskog Jeruzalema.

Image Hosted by ImageShack.us

Neću vas, međutim, sada zamarati politikom. Čim smo stigli do Betlehema, zauzeli smo mjesto na Trgu jaslica, u očekivanju jeruzalemskoga biskupa. Za to vrijeme dolazili su skupine izviđača, svirajući gajde

Image Hosted by ImageShack.us

i bubnjeve.

Image Hosted by ImageShack.us

S našeg se mjesta jako dobro vidjela i bazilika Isusova rođenja, izgrađena u doba cara Konstantina u 4. st., pa obnovljena u doba cara Justinijana u 6. st.

Image Hosted by ImageShack.us

Često se u takvim prilikama vidi i malu djecu što ih roditelji, zbog nekog zavjeta, odjenu u franjevce ili pravoslavne monahe. Evo ovdje jednog malog »monaha« koji je spremno svima pozirao, dok se mama diskretno odmakla.

Image Hosted by ImageShack.us

Ubrzo po dolasku biskupa, to jest katoličkog jeruzalemskog patrijarha, krenula je procesija prema bazilici Rođenja, a iz nje u crkvu svete Katarine, koja se na nju naslanja i u kojoj ćemo navečer proslaviti Polnoćku. Pred procesijom stupa tzv. kawas odjeven u janjičarsku nošnju. To je ostatak neke vrste kršćanske policije u Svetoj zemlji iz turskog doba. Sada je to samo atrakcija za turiste.

Image Hosted by ImageShack.us

Procesija je završila u crkvi.

Image Hosted by ImageShack.us

Do polnoćke je još bilo kojih sedam sati, pa sam sišao do špilje Rođenja. Obično, a osobito na Badnjak i Božić, ona je puna ljudi. I to sam snimio, ali sada vam želim pokazati kako je izgledala kada sam sinoć našao skoro sat vremena kad smo u njoj bili samo koji fratar, jedan Peruanac i ja.

Image Hosted by ImageShack.us

I to u punoj tišini. To ja zovem »Tiha noć«. Bili smo tako pred zvijezdom rođenja koja se na gornjoj slici nalazi u dnu, ali i uz jaslice, koje su na donjoj slici obučene u mramor, a nalaze se na samo dva metra od mjesta rođenja.

Image Hosted by ImageShack.us

I polnoćka, u prepunoj crkvi svete Katarine, bila je poseban doživljaj. Evo trenutka u kojem patrijarh na kraju mise kadi lik maloga Isusa koji će biti postavljen u jaslice u špilji Rođenja i ondje će ostati do Bogojavljenja ili Sv. Tri kralja.

Image Hosted by ImageShack.us

Na kraju smo po kiši, ali radosni, napustili crkvu u kojoj smo proslavili Božić, a ja sam uspio još uhvatiti ovaj prizor.

Image Hosted by ImageShack.us

Krenuli smo prema autobusu, pa natrag u Jeruzalem. Ne moram vam reći koliko je bilo lijepo, niti koliko još toga imam za ispričati. O tome sljedećih dana.
Za sada samo još i to da sam se u špilji Isusova rođenja, dok sam ondje bio gotovo sam, stigao sjetiti i svih hrvatskih blogera, kao i svih onih koji prate ovaj moj blog.
Još vam jednom svima želim sretan i blagoslovljen Božić!
Nastavak: Božić u Betlehemu (2)

- 12:44 - Komentari (9) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< prosinac, 2005 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Misli (duhovne i obične), putopisi, vijesti i slike iz Svete zemlje.

O meni:
- rođen u Sisku 1970.
- završio "Siđinu" i Gimnaziju u Sisku
- studij u Zagrebu
- živim u Jeruzalemu od 1996.
- zanimanje: između ostaloga, još uvijek i student (na doktoratu)
- ime: Darko
- elektronička pošta
Dosadašnje teme
Ako odavde želiš pristupiti svom računu na blog.hr.