Velika nagrada Španjolske - - > Catalunya, Barcelona - Scuderia F E R R A R I - Blog.hr

Scuderia F E R R A R I

13.05.2005., petak

Velika nagrada Španjolske - - > Catalunya, Barcelona




66 × 4,627 km = 305,256 km

Rekordno vrijeme staze:
Rubens Barichello
(Ferrari)
1:20,143 min.

Pobjednik 2004:
Michael Schumacher
(Ferrari, Bridgestone)
1:27:32,841 h


Barcelona je jedan od najljepših gradova na svijetu. Spektakularna arhitektura, ugodna klima, odlična atmosfera na ulicama koje vibriraju nevjerojatnim životnim ritmom. Dodajte tome i vrhunski nogomet koji se igra na Nou Campu, te tisuće malih "tapas" barova u kojima za male novce možete sjajno jesti i piti i evo formule za dug i lijep život. U takvu se formulu odlično uklapa i organizacija vrhunskih sportskih priredbi, pa je, 15-tak kilometara od središta Barcelone, smještena "Circuit de Catalunya", jedna od ovogodišnjih 19 postaja svjetskog prvenstva Formule 1. Grand prix vikendi u Barceloni, a ovo je bio 15. takav vikend, tradicionalno su vrući. Ovaj put nije bilo potrebno ni mediteransko sunce — Fernando Alonso dovoljno je podgrijao atmosferu. Sve ulaznice bile su rasprodane, 115 tisuća gledatelja željelo je svjedočiti prvoj španjolskoj pobjedi na njihovoj stazi. Prvi puta u povijesti crvene boje Ferrarija bile su sasvim potisnute u drugi plan, a na svakom koraku vijorile su nebesko plave zastave sa žutim križem, prigodno podudarne boje Alonsove rodne Asturije i Renaulta. Iako zvuči nevjerojatno, Španjolci, točnije Katalonci, uspjeli su besprijekorno organizirati čak i noćnu moru svih utrka Formule 1 — transport na i sa staze, pa je golema rijeka navijača brzo i efikasno smještena na tribine i jednako ekspeditivno odaslana na kućne adrese. "Circuit de Catalunya" je nekako "rubna" staza. Iako ne pripada u nova aritektonska čuda Hermana Tilkea, poput Bahreina, Turske ili Kine, sa samo 15 godina tradicije ipak još ne pripada klasicima poput Monte Carla ili Spa Francorchampa. Uvjeti su fantastični. Sve je napravljeno s mjerom, prolazi i komunikacija su savršeni, a atmosferu koja je vladala na tribinama nije potrebno posebno opisivati. Nažalost, kada je staza građena, ostavljeno je vrlo malo mjesta gdje se može preticati i to se pokazalo i u nedjeljnoj utrci. Budući da se više od 50 posto kruga vozi s papučicom gasa stisnutom do kraja, te da su i zavoji vrlo brzi, nema jakih kočenja na kojima se obično koristi djelić sekunde u kojem suparnik ranije koči. Zbog toga je bilo iznimno važno dobro odvoziti kvalifikacije. A kvalifikacije su počele bez BAR-Honde. Bilo je čudno vidjeti golemu rupu sa suprotne strane bokseva, prostor na kojem obično stoje četiri golema kamiona te momčadi. FIA je bila neumoljiva, bodovi Buttona i Sata iz Imole su izbrisani, a BAR-Hondu ponovo ćemo vidjeti tek na Nurburgringu. Momčad koja je prošle sezone bila druga u poretku konstruktora, čiji su vozači 10 puta stajali na postolju, neće osvojiti ni boda do sedme utrke ove sezone. Sva tri dana koliko su automobili jurili stazom, bilo je jasno da je, nakon početnih uspjeha Renaulta, McLaren Mercedes uspio napraviti najveći pomak u ovom dijelu sezone. Raikkonen je već u Imoli bio vrlo brz, a u Barceloni je sasvim potukao konkurenciju. Peti put u karijeri odvozio je najbolju startnu poziciju, a, nakon gotovo dvije godine i Monaca 93., u prvom su redu bile tradicionalne engleske momčadi — McLaren i Williams. Ferraristi su ponovo morali priznati da ove sezone neće biti mnogo razloga za slavlje. Bez obzira na Schumacherovo majstorstvo, na gotovo sumanute pokušaje da nešto napravi — veteran vozač i TV komentator Niki Lauda rekao je nakon utrke da Schumacher posljednje dvije utrke vozi preko limita — Bridgestone jednostavno nema odgovor za F 2005. Ovosezonski model Ferrarija ždere gume nemilosrdno, a svi pokušaji da se nešto promijeni dramatično ugrožavaju aerodinamička svojstva F 2005. Vjerojatno je prava slika Ferrarijeva stanja Rubens Barrichelo. Dok genijalni Nijemac čupa dušu i srce Ferrariju, ne bi li barem održao privid konkurentnosti, bljedunjavi Brazilac grca pri dnu poretka družeći se uglavnom s Jordanima i Minardijima. Iako su Španjolci priželjkivali Alonsovu pobjedu, nitko nije bio previše tužan nakon konačnog raspleta. Bilo je jasno da je McLaren neuhvatljiv, pa su se španjolski navijači veselili i drugom mjestu Fernanda Alonsa i povećanju prednosti u poretku vozača. Posebna priča G.P. Španjolske bio je pobjednik, Kimi Raikkonen. O Fincu sam se naslušao svakakvih priča. U Sauberovom šatoru rado će s novinarima podijeliti priču o razuzdanim tulumima koji su se događali u stanu kojeg je Peter Sauber ustupio Kimiju na korištenje, te o hrpama praznih boca votke koje su čistačice morale iznositi nakon Kimijevih alkoholnih seansi. U razdoblju između Imole i Barcelone prekinuo je vezu s dugogodišnjom djevojkom. Trač kaže da je curi bilo dosta frajera koji, kad ne juri stazama Formule 1, vrijeme uglavnom provodi u društvu braće po votki. Davno sam naučio da se u pričama iz "paddocka" Formule 1 najčešće krije puno zavisti i zle namjere, ali i pokoje zrnce istine. U Španjolskoj je Raikkonen definitivno potvrdio nadimak "Ice Man". Ledeni čovjek prihvatio je trijumf u vrućoj Barceloni kao činjenicu koja će sada postati pravilo. Najbolji je štos provalio na pressici nakon utrke. Upitan što mu je na dodjeli trofeja šapnuo nevjerojatno popularni španjolski kralj Juan Carlos, rekao je — nemam pojma, nisam ga baš čuo, ali čini se da je baš ok tip. Novinari su popadali sa stolaca. Prva četvrtina najduže sezone Formule 1 je za nama. Barcelona je potvrdila mnogo stvari koje smo naslutili nakon Imole. Za dva tjedna vozi se najveća utrka u kalendaru. Najveća po glamouru, povijesti, jet setu koji pohodi stazu u Monte Carlu. Princa Rainiera više neće biti u svečanoj loži, no fantastičnog ozračja u kojem se voze Velike nagrade Monaca, sigurno neće nedostajati.




1. Kvalifikacije

P. No Driver Team - Engine Tyres Times Ave/Gaps
1. 16 TRULLI Toyota M 1'14"795 222.705 Km/h
2. 5 ALONSO Renault M 1'14"811 + 0'00"016
3. 9 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'14"819 + 0'00"024
4. 17 R.SCHUMACHER Toyota M 1'14"870 + 0'00"075
5. 8 HEIDFELD Williams BMW M 1'15"038 + 0'00"243
6. 7 WEBBER Williams BMW M 1'15"042 + 0'00"247
7. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'15"398 + 0'00"603
8. 6 FISICHELLA Renault M 1'15"601 + 0'00"806
9. 2 BARRICHELLO Ferrari B 1'15"746 + 0'00"951
10. 14 COULTHARD RedBull Cosworth M 1'15"795 + 0'01"000
11. 12 MASSA Sauber Petronas M 1'15"863 + 0'01"068
12. 10 MONTOYA McLaren Mercedes M 1'15"902 + 0'01"107
13. 15 LIUZZI RedBull Cosworth M 1'16"288 + 0'01"493
14. 11 VILLENEUVE Sauber Petronas M 1'16"794 + 0'01"999
15. 19 KARTHIKEYAN Jordan Toyota B 1'18"557 + 0'03"762
16. 18 MONTEIRO Jordan Toyota B 1'19"040 + 0'04"245
17. 21 ALBERS Minardi Cosworth B 1'19"563 + 0'04"768
18. 20 FRIESACHER Minardi Cosworth B 1'20"306 + 0'05"511



2. Kvalifikacije

P. No Driver Team - Engine Tyres Times Ave/Gaps
1. 9 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'16"602 217.451 Km/h
2. 7 WEBBER Williams BMW M 1'16"626 + 0'00"024
3. 5 ALONSO Renault M 1'16"880 + 0'00"278
4. 17 R.SCHUMACHER Toyota M 1'17"047 + 0'00"445
5. 16 TRULLI Toyota M 1'17"200 + 0'00"598
6. 6 FISICHELLA Renault M 1'17"229 + 0'00"627
7. 10 MONTOYA McLaren Mercedes M 1'17"570 + 0'00"968
8. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'18"153 + 0'01"551
9. 12 MASSA Sauber Petronas M 1'18"361 + 0'01"759
10. 14 COULTHARD RedBull Cosworth M 1'18"373 + 0'01"771
11. 15 LIUZZI RedBull Cosworth M 1'19"014 + 0'02"412
12. 11 VILLENEUVE Sauber Petronas M 1'19"686 + 0'03"084
13. 19 KARTHIKEYAN Jordan Toyota B 1'20"711 + 0'04"109
14. 18 MONTEIRO Jordan Toyota B 1'20"903 + 0'04"301
15. 21 ALBERS Minardi Cosworth B 1'21"578 + 0'04"976
16. 20 FRIESACHER Minardi Cosworth B 1'22"453 + 0'05"851



Startne pozicije (Starting Grid)

1.
Kimi Raikkonen
West McLaren Mercedes
2.
Mark Webber
BMW Williams
3.
Fernando Alonso
RenaultJenson Button
British American Racing
4.
Ralf Schumacher
Panasonic Toyota Racing
5.
Jarno Trulli
Panasonic Toyota Racing
6.
Giancarlo Fisichella
Renault
7.
Juan Pablo Montoya
West McLaren Mercedes
8.
Michael Schumacher
Scuderia Ferrari Marlboro
9.
David Coulthard
Red Bull Racing
10.
Felipe Massa
Sauber Petronas
11.
Vitantonio Liuzzi
Red Bull Racing
12.
Jacques Villeneuve
Sauber Petronas
13.
Narain Karthikeyan
Jordan Grand Prix
14.
Tiago Monteiro
Jordan Grand Prix
15.
Christijan Albers
Minardi Cosworth
16.
Patrick Friesacher
Minardi Cosworth
17.
Nick Heidfeld
BMW Williams
18.
Rubens Barrichello
Scuderia Ferrari Marlboro




REZULTATI

P. No Driver Team - Engine Tyres Gaps/Laps Average Stops
1. 9 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1h27'16"830 209.845 Km/h
2. 5 ALONSO Renault M + 0'27"652 208.743 Km/h
3. 16 TRULLI Toyota M + 0'45"947 208.020 Km/h
4. 17 R.SCHUMACHER Toyota M + 0'46"719 207.989 Km/h
5. 6 FISICHELLA Renault M + 0'57"936 207.549 Km/h
6. 7 WEBBER Williams BMW M + 1'08"542 207.134 Km/h
7. 10 MONTOYA McLaren Mercedes M 1 lap(s)
8. 14 COULTHARD RedBull Cosworth M 1 lap(s)
9. 2 BARRICHELLO Ferrari B 1 lap(s)
10. 8 HEIDFELD Williams BMW M 1 lap(s)
11. 12 MASSA Sauber Petronas M 3 lap(s)
12. 18 MONTEIRO Jordan Toyota B 3 lap(s)
13. 19 KARTHIKEYAN Jordan Toyota B 3 lap(s)




POREDAK

VOZAČ NACIONALNOST MOMČAD BODOVI
1. F. Alonso Španjolac Renault 44
2. J. Trulli Talijan Toyota 26
3. K. Raikkonen Finac McLaren-Mercedes 17
4. G. Fisichella Talijan Renault 14
5. R. Schumacher Nijemac Toyota 14
6. M. Webber Austrijanac Williams-BMW 12
7. M. Schumacher Nijemac Ferrari 10
8. J-P. Montoya Kolumbijac McLaren-Mercedes 10
9. D. Coulthard Škot Red Bull-Cosworth 10
10. N. Heidfeld Nijemac Williams-BMW 9
11. R. Barrichello Brazilac Ferrari 8
12. A. Wurz Austrijanac McLaren-Mercedes 6
13. J. Villeneuve Kanađanin Sauber-Petronas 5
14. P. de la Rosa Španjolac McLaren-Mercedes 4
15. C. Klien Austrijanac Red Bull-Cosworth 3
16. F. Massa Brazilac Sauber-Petronas 2
17. V. Liuzzi Talijan Red Bull-Cosworth 1
18. T. Monteiro Portugalac Jordan-Toyota 0
19. N. Karthikeyan Indijac Jordan-Toyota 0
20. P. Friesacher Austrijanac Minardi-Cosworth 0
21. C. Albers Nizozemac Minardi-Cosworth 0
22. J. Button Britanac BAR-Honda 0
23. T. Sato Japanac BAR-Honda 0
24. A. Davidson Britanac BAR-Honda 0


MOMČAD GUME BODOVI
1. Renault Michelin 58
2. Toyota Michelin 40
3. McLaren-Mercedes Michelin 37
4. Williams-BMW Michelin 21
5. Ferrari Bridgestone 18
6. Red Bull-Cosworth Michelin 14
7. Sauber-Petronas Michelin 7
8. Jordan-Toyota Bridgestone 5
9. Minardi-Cosworth Bridgestone 0
10. BAR-Honda Michelin 0





- 14:57 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< svibanj, 2005  
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Kalendar utrka