|
Svantevid
29.04.2005., petak
Formula za "račun krušaka i jabauka" na dobrome putu
Ovu moju (sasvim osobnu) formulu
za "(ob)račun krušaka i jabuka na dobrome putu"
napisao sam jednog nadahnutog jutra točnije, 08.09.1999.godine.
Isprva je ona bila u funkciji analize šireg psihosocijalnog aspekta, ali tek kasnije,
uvidio sam njenu funkcionalnu primjenu i na suptilnijoj razini, u naročito
kriznim periodima znanim kao razdoblje propitivanja
tipa - "(za)što mi se to (ne)događa?"
Za bolje razumijevanje potrebno je svaki red (označen rednim brojem na lijevoj strani)
suptilno poistovjetiti sa nekom vlastitom situacijom.
Napomena: brojevi u produžetku na desnoj strani nisu odgovori, odgonetke niti sugestije
Služe samo kao okvir za razmišljanje.
Prionite, ako ste dovoljno iskreni...
Neželjeno stanje stvari (1)-----------------------------------------------------(1) zbrka
trenutak je suočavanja (2)--------------------------------------(2) to bee or not to bee
unutar praktičnog stanja naše svijesti (3)---------------------------(3) akcija, djelovanje
Negiranje postojećih okolnosti (4)-------------------------------------(4) glava u pijesku
pridonosi nasilnim rješavanjima stanja (5)-------------------------(5) pobuna, revolucija
Prema prirodnoj povezanosti svih stvari (6)------------------------------------(6) karma
nasilna rješenja (7)---------------------------------------------------------(7) diktatura
u suštini su također nasilje (8)-------------------------------------------------(8) nasilje
Prirodno, svako novonastalo nasilje
iziskuje nova razrješenja.
Rješavanja nasilja -silom (9)-------------------------------9) zaplitanje, kontrarevolucija
rađaju ponovnim nasiljem.
Jedino stvarno razrješenje (10)-----------------------------------(10) spas u zadnji čas
nudi sposobnost prihvaćanja (11)--------------------------------------(11) otrježnjenje
prirodnog stanja stvari (12)------------------------------------------------(12) evolucija
Takav način prihvaćanja
podrazumjeva poznavanje stvari
kakvim one jesu (13)-------------------------------------------------(13) božanska pjesma
i zahtjeva odgovornost (14)------------------------------------------------(14) služenje
unutar njihova razrješenja.
Odgovornost spram naše svijesti
je naša dužnost (15)--------------------------------------------------------(15) dharma
Jedina dužnost nakon znanja (16)---------------------------(16) vjerodostojni autoritet
razvijanje je odgovornosti...
Stara indijska kaže.....
Ako ne znaš što ti je
potraži gdje ti je
i to ti je!
|
24.04.2005., nedjelja
Primjećivanje
Primjećujem....da ovdje baš i nisam primjećen.....
A i zašto bi? Nisam još niti počeo davati sebe u izobilju
a da bih primao...
Mnogi ako ne i svi, patimo od iste boljke. Još od kad za sebe znamo, ne, ne, još i puno prije toga, skretali smo pažnju drugih na svoje postojanje. Primjećivanje nas samih, onoga što radimo, onoga što želimo.
Široki je spektar primjećivanja. Od pukih beskorisnih potreba do gotovo profesionalne deformiranosti primjećivanja.
Analiziramo li malo poslove kojima se bavimo, vidjet ćemo da se sastoje od doslovce - "radnih obveza primjećivanja". Naravno, one su opravdane svrhom posla i lako ih je sakriti iza paravana uočavanja ili zamjećivanja te svrsishodnog praćenja ali kako nitko nije lišen vlastitog faktora prosudbe, u svrhama ma koliko uzvišene one bile, čući naše sasvim osobno primjećivanje, kao i potreba za (ne)prepoznavanjem ovog svojstva.
Što želim reći?
Nema nikakvog zla u primjećivanju, jedino što nas ponekad prati osjećaj kako primjećivanje koje nama pripada, posjeduje neko sasvim uzvišeno svojstvo. Kad ne bi bilo tako, mislim da se ljudski rod ne bi u tolikoj mjeri odmakao od prirode. Kažem odmakao, jer nemam bolju riječ za "ono" što stoji između čovjeka i prirode. Priroda je toliko samoprimjetna do nama gotovo bolnih granica te ju je stoga puno lakše uzimati u obzir kao samozatajnu silu banalnih cikličkih ponavljanja. Ali ona je u svakom trenutku svjesna i sigurna u djelovanje, dok čovjek, zarobljeni primjetitelj njene samosvjesti, vječito traga za primjenom svoje nadmoći nad njom.
Uzdignuti se iznad njenih pukih ciklusa, pobijediti vlastiti neupitni dotok vremenu.
Zašto bi bilo nemoguće? - primjetit ćete , ali i zašto bi bilo jednostavo?
Zato jer jednostavne stvari nisu rezervirane za čovjeka.
P.S. Apropos - "odmaku od prirode"
Mediji (ne)službeno iznose činjnicu kako među strahovitim žrtvama nedavnog tsunamija nije bilo niti jedne životinje!
Da, proradio je instinkt.
Ne, "odmak" je samo uzeo svoj danak....
|
23.04.2005., subota
Franca-Zeta-Katarina
Pregledavajući danas stare fotoalbume zapela mi za oko jedna slika.
Stavio sam je uz još jednu sa interneta pa sada i vas pitam:
Ima li sličnosti kod ove dvije osobe???
Zanemarite frizuru, šminku i stilski vremenski odmak.
Zar nema nešto isto u tim pogledima?
Desnu superpopularnu Catherine Zetu Jones svi poznajete a lijevo je moja baka Franca.
Usput, moja mama se zove Katarina...
P.S. htio sam staviti veće slike ali to (još) ne znam napraviti
|
10.04.2005., nedjelja
nastavak
Počeo pa prestao sa pisanjem, kao već toliko puta do sada.
Sasvim očekivano dakle, i bez "novogodišnjih odluka" ipak nastavljam kampanjski svoje misaone "projekte".
Eh, kad se samo prisjetim kolike su moje spisateljske ambicije otišle s vjetrom. Otišle ili još uvijek možda lelujaju po bazenima podsvjesti... Sjećam se kako sam još davno akumulirao svoju prvu knjigu (prvu ili neku nakon prve, kad već jednom stasam kao pisac). Trebala se zvati "Plićak trenutne neozbiljnosti".
Zvuči li zanimljivo? Zvuči li poznato? Ili naprosto, samo zvuči...stvarnošću mojeg duha.
Ako zvuči "poznato", onda je to zbog parafraze (oponima, suprotnosti, ne znam pravu stručnu riječ?) naslovu -
"Bespuća povijesne zbiljnosti"- znate već kojeg autora.
Ne, moj naslov nije inspiriran autorom, kao ni njegovom tematikom, već pod okriljem te i tekve (te i tekve - eto vidite što znači biti oslobođen utjecaja!) konotacije refleksnih doživljaja u rasponu samog naslova.
Stoga bi moja knjiga mogla biti vrlo neozbiljna gledajući u kontekstu one prve - preozbiljne.
Ali puka suprotnost naslova krije svojstvo kojemu sam tako sklon. Ono je možda cabaretskog tipa ali od njega živiš kao pjesnik, pisac, zanesenjak. Svojstvo zaljubljenosti u trenutak "u kojem možeš shavtiti cijeli svijet" ali ne možeš napraviti ništa.
Možda zato što tvoje shvaćanje nije samo poruka svijetu već poruka tebi samome a trenutak u kojem primaš tu poruku nagoni te na ples pokreta i grimasa, koji sa strane zabavlja svekoliko gledateljstvo a zapravo tek rijetki vide tvoje bolno koprcanje u plićaku.
Bolno ili ne, zbiljnost je i (ili) neozbiljnost.
Jednako tome kao i ljubav, nagoni na igru, na grijeh na ovisnički odnos razmjene aktivnog i pasivnog izvršitelja ljubavanog užitka.
Ta pjesnici pjevaju o boli, kroz isti taj ovisnički odnos, zazivajuči mač nad krunom cvijeta, kako bi njihova himna nadahnula neka nova stvaranja.
Do nekog novog stvaranja gospodo....
|
Plićak trenutne neozbiljnosti
Evo i mene.
Ovo je moj veliki korak, nadam se da već na startu neću zaroniti u povratak, jer u suprotnom morao bih se vječno sjećati svojeg kukavičluka.
Neznanje je ono što nas čini neodlučnima i uzdam se jedino u volju i dobru namjeru.
Zovem se Svantevid.
Zapravo, za sad još jedino sam sebe tako zovem.
Znam, nekako je odveć mitski. Ali meni dovoljno časno zvuči u vremenima mitologijskim kakva su ova.
Dijelit ću sa vama ovaj prostor (da ne kažem bojno polje) nadam se često. Ne zbog toga što je blogerstvo u Hrvata u porastu već naprosto zato što je moja duša blogerska oduvijek i tek je sada naišla na svoj medij.
Moram priznati da mi tehnička strana još vrlo zaostaje, ali molim, samo mi dajte malo vremena i prilike da se dokažem. Nisam ni siguran znam li i sve ovo postaviti kako treba? Ako imate kakav prijedlog ili kometar slobodno ga uputite.
Za sada toliko, gorim od želje mojeg prvog "ukazanja" na ma i kakvoj listi...
Do skorog čitanja
Svantevid...
|
|
|
|
travanj, 2005 |
> |
P |
U |
S |
Č |
P |
S |
N |
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|
|
|
|