Sumanuti graficar

petak, 09.06.2006.

Koliko vrijedi utjecaj a koliko naklada

Dojavljuje kolega iz Poslovnog dnevnika da njihova tiskovina prodaje u pet tisuća primjeraka, od čega pola u pretplati. S obzirom na izvor sklon sam vjerovati. A Poslovni su valjda jedine dnevne, tjedne, mjesečne i ine novine koje apsolutno ne ovise o oglašivačima i oni im ne mogu diktirati što i kako pisati. Jer - Poslovni nema oglasa. Ako ih ne čitate, bacite oko na tu, ponekad vrlo zanimljivu novinu, da vidite čudo nad čudesima: Tiskovinu koja opstaje bez oglasa.

Imao sam nekoliko rasprava s urednicima i marketerima iz "Najvećih hrvatskih dnevnih novina" (dakle, iz nekoliko njih) i svi se slažu da je naklada jedini kriterij za prodaju oglasnog prostora. Ma nemoj. Tu smo se malo razišli i umalo je pao religijski rat. Naime (opet moja omiljena najguplja riječ za počet' rečenicu), je li važniji utjecaj ili naklada? Drugim riječima, ako Poslovni čita 5000 "ljudi koji donose odluke", kako to lijepo kažu Ameri, ne bi li bilo logično da se određena kategorija oglasa objavljuje u njemu, a ne u primjerice Jutarnjem? Čemu oglas za "novi super brzi xy server za konvergente tehnologije" u sveopćoj tiskovini za široko čitateljstvo? Čemu oglas za Business School u Večernjem?

Pratio sam malo posljednji mjesec Poslovni i ne mogu se oteti dojmu da sam u pravu. U toj bi se tiskovini dalo poobjavljivat oglasa i oglasa, jer ako mogu slične tiskovine poput BusinessWeeka i sličnih imat' hrpe oglasa, onda mogu i oni. (Pritom ne zaboravit da poslovne tiskovine, gledano u globalnim razmjerima, ne dostižu astronomske naklade.) Čini se da marketeri s kojima sam pričao ne dijele moje mišljenje ili jednostavno idu linijom manjeg otpora i ne žele popričati s oglašivačima i objasniti im gore navedeno.

BTW, nije mi jasan impresum u Poslovnom: Marketing im, navodno, rade ljudi iz EPH, a Poslovni je, navodno, u potpunosti odvojen od EPH. S druge strane (čitaj Styria) stižu informacije da se Masmedia, dakle navodno 100-postotni vlasnik Poslovnog dnevnika, na mala vrata organski povezuje sa Styrijom. Novi IT sustav uvode im ljudi iz Večernjaka, a i njihovi marketeri bili su na dogovorima s vlasnikom Poslovnog glede suradnje. Procurila je i vijest da će im i novi serveri biti u Večernjem. Kad se tome pridoda glasina da iza Poslovnog stoji osobno Nino Pavić, bez znanja WAZ-a, tu ni dragi Bog ne zna tko koga i zašto.

Cijela situacija je prilično suluda, morat ću malo prokopat po tome.


- 23:22 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>