Život jedne podstanarke

petak , 17.01.2014.

Dora Raguž 22-godišnja je studentica Fakulteta političkih znanosti. 2009. godine mali istarski gradića Vodnjan Dora je zamijenila Zagrebom, kako bi započela svoje studiranje. S dolaskom u Zagreb počele su i brige oko odabira pravog podstanarskog stana. Tokom svog boravka u Zagrebu, u pet godina promijenila je četiri podstanarska stana. Donosimo vam neka od njenih iskustava.



Kako je bilo priviknuti se na novi način života, daleko od svog rodnog mjesta?

Dora; Nije bilo toliko teško kao što sam očekivala. Normalno da mi je bilo neobično na početku, ali brzo sam se naviknula na Zagreb i taj neki novi način života. Preuzela sam obaveze koje su dosad radili moji roditelji, vodila sam računa da režije budu na vrijeme plaćene, počela sam kuhati. Više od mamine, nedostajala mi je zapravo bakina kuhinja.
Još uvijek mi nedostaje, ali zato sam naučila i sama nešto skuhati. Cimerica i ja najčešće kuhamo vikendima i iako su ideje uglavnom naše, mame su nam još uvijek pri ruci s ponekim savjetom.

Koliko dugo si birala podstanarski stan, jesi li ga birala prema lokaciji ili stanarini? Da li ti je bila važna blizina tramvaja, autobusa?

Dora; Cimerica i ja birale smo stan i prema lokaciji i prema stanarini. Imale smo određeni budžet, a htjele smo da je stan blizu faksu i jednoj i drugoj. Nagledale smo se svakakvih stanova prije nego što sam naišle na ovaj u kojem sad živimo. Ovim smo bile oduševljene od prve, kad smo vidjele slike u oglasu na njuškalu, a sama odluka o uzimanju stana pala je već nakon nekoliko minuta kad smo ga došle vidjeti uživo. Sad smo tu već treću godinu i dobro nam je, gazda je korektan, a mislim da smo i mi dosta dobre podstanarke.

Život u studentskom domu si otpisala odma u početku ili?

Dora; Ne bi rekla da sam ga otpisala, mislim da sam prije odustala od života u domu jer sam smatrala da ga ne bi uspjela ni dobiti.

Budući da si u pet godina promijenila četiri stana, zanima nas kakvi su to stanovi bili? Kakvi su bili uvjeti življenja u njima? Da li si tražila stan koji isključivo ima sve što ti treba ili si mogla živjeti bez perilice rublja i tv-a?

Dora; Bili su to uglavnom stanovi u kojima se moglo normalno živjeti, negdje bolje, negdje lošije. Nisu sami stanovi bili glavni i jedini faktor promjene. Kod biranja stanova bilo mi je važno da ima osnovne uvjete za život, normalan krevet i kupaonicu s umivaonikom. Bitno mi je da stan ima i perilicu za rublje, ali tv mi nije potreban. U stanu u kojem trenutno živim nemam televiziju i ne fali mi, čak ni kada se vratim kući u Vodnjan više ne gledam tv.
Ipak, vrlo mi je važan internet. Bez interneta, ništa. J



Živiš sa cimericom već par godina, koliko vam je u odabiru stana bila bitna njegova kvadratura? Da li ste željele svaka svoju sobu (što automatski znači i veća stanarina) ili?

Dora; Mislim da dvije spavaće sobe ne mora nužno značiti i višu stanarinu, to prije ovisi o tome koliko stan ukupno ima soba, dakle o samoj kvadraturi. Nije nam bila bitna veličina. Živim sa najboljom prijateljicom i dijelimo sobu, svaka ima svoj krevet, imamo i dnevni boravak pa mislim da je malo privatnosti ipak omogućeno kada je potrebna.

Kakvi su vaši cimerski odnosi? Imate li neki dnevnik rada, pravila koja se morate pridržavati? Poštujete li ih? Zajednički život nije narušio vaše prijateljstvo?

Dora; Nemamo dnevnik rada, to mi zvuči prilično smiješno rješenje čak i za ljude koji su bili potpuni stranci prije zajedničkog življenja, mislim da se nekakav dogovor može postići i bez strogog držanja do onog što piše u "rasporedu". Često čujem da se prijatelji brzo posvađaju kad krenu zajedno živjeti, ali to nije slučaj i kod nas. Mi se prije svega dobro zabavljamo, a dijeliti stan s nekim tko te kuži je stvarno super.



Kakvi su bili tvoji stanodavci? Da li su ti znali nenajavljeno banut u stan ili su dolazili u dogovoreno vrijeme?

Dora; Svi su uglavnom bili dobri. Nemam baš nekih većih primjedbi. Kada se stanarina i režije plate na vrijeme, sve je dobro. Znam, sretnice smo. J

Održavate li dobrosusjedske odnose? Držite li se kućnog reda zgrade, čistite li snijeg kada je na vama red?

Dora; Živim u maloj zgradi u kojoj ima par stanova, a osim nas, najdugovječnije stanarke su dvije starije žene. Kad se vidimo pozdravimo se, ponekad i popričamo. Simpatične su gospođe. Očito, nemamo kućni red, ali kad padne snijeg, zajedno čistimo jer je ipak nepristojno da dvije starije žene čiste snijeg za nas mlade. Tako da su nam susjedski odnosi sasvim solidni, ako ne i bolji od mnogih.

Vaši studenti podstanari

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.