veljača, 2008  
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29    

Veljača 2008 (7)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari On/Off

Opis bloga

Sve o autima

Free Counter
Free Counter


Kakav je nas blog?
Moze i bolje!
Uzasan!
Nema boljega!
Dobar info blog o autima!
Pre dobar!
pollcode.com free polls



Klarica

Dodo

Maja,Mimi,Jopa

Eurosmijeh

Dora i Emily

Tea Iskra

Jopa

Tu gledamo mail

Slikice

myspace layout codes

myspace layout



myspace layouts

myspace layouts



myspace layout images

myspace layout





myspace layouts

myspace layouts



cool myspace layouts

cool myspace layouts



myspace layouts

myspace layouts



myspace layout images

myspace layout



myspace layouts

myspace layouts



pimp myspace profile

pimp myspace profile



myspace layout codes

myspace layout



profile editor

profile editor



myspace layouts

myspace layouts



myspace layouts

myspace layouts



layouts myspace

layouts myspace



myspace layouts

myspace layouts



free myspace layouts

free myspace layouts



pimp myspace profile

pimp myspace profile



layouts myspace

layouts myspace



profile editor

profile editor




myspace graphics

myspace graphics



myspace layout codes

myspace layout



myspace backgrounds

myspace backgrounds



myspace layouts

myspace layouts



myspace layouts

myspace layouts

subota, 16.02.2008.

Hummer H1 - konac jedne legende

Photobucket

Prvo izrazito mobilno multifunkcionalno vozilo (High Mobility Multi-Purpose Wheeled Vehicle – HMMWV ili Humvee) namijenjeno vojnim svrhama američki proizvođač AM General kreirao je za potrebe natječaja koje je raspisalo američko ministarstvo obrane 1979. godine. Nakon dva mjeseca opsežnih testiranja Humvee se pokazao kao vozilo s najboljim terenskim sposobnostima, pa je AM General dobio ugovor u vrijednosti od 1,2 milijarde dolara.

Photobucket

Proizvodnja je započela 1984, a do 1991. proizvedeno ih je 72.000. Iako je AM General imao namjeru komercijalno eksploatirati Humvee još pokraj 80-ih, prilika za to se ukazala tek 1990. kada su dva Hummvea odradila utrku od Londona do Pekinga preko devastiranih prometnica i bespuća SSSR-a bez ikakvih problema. Čitav događaj medijski je popratila američka nacionalna televizija, a Humvee je preko noći američkom puku postao veoma interesantno vozilo.

Ipak puni potencijal i izuzetne terenske mogućnosti koje su ga lansirale u zvijezde Humvee je imao prilike iskazati u, za Amerikance, vrlo uspješnoj operaciji Pustinjska oluja gdje je upravo HMMWV odigrao ključnu ulogu. Legenda kaže kako je upravo nakon Pustinjske oluje čelnicima AM Generala pristupio poamerikanizirani austrijski body builder Arnold Schwarzenegger koji je bio impresioniran Hummerovim mogućnostima i poželio jedan za vlastite potrebe.

Photobucket

Schwarzenegger je ujedno i najveći kolekcionar Hummerovih vozila, a kroz svoje filmove promovirao ih je unedogled i jedan je od najzaslužnijih za globalni uspjeh američkog proizvođača. Serijska izvedenica dobila je ime H1, a gradila se u istoj tvornici kao i vojni HMMWV. Štoviše, dva su automobila dijelila isti pogon, istu šasiju, diferencijale, kočnice i ovjes, a jedino što ih je razlikovalo bilo je izostavljanje čeličnih branika i oružja na civilnoj verziji.

Do sredine 1995. proizvedeno je više od 100.000 primjeraka koji su se prodavali po doista paprenoj cijeni od 100.000 američkih dolara. Visoka cijena ipak nije zaustavila Hummer na putu do internacionalne slave. Fanatici su bili zaluđeni terenskim sposobnostima ovog automobila. Za legendarnog Hummera nije postojao pojam neprohodnog terena.

No prava fama i zaluđenost vezala se za monumentalne benzinske (i kasnije dizelske) agregate V8, koji su bili izuzetno lijeni i inertni, no izrazito moćni i gotovo neuništivi. Ipak, moć ovih agregata dolazila je uz gotovo katastrofalno visoku potrošnju, koja je 90-ih kroz rast cijena naftnih derivata na tržištu ubrzo postala omča oko vrata legendarnog H1.

Photobucket

Kako bi zadržali klijentelu i visoku prodaju, u GM-u su se odlučili 2002. predstaviti nasljednika – model H2. H2 je bio prezentiran kao SUV za avanturiste, no naišao je na slab odaziv potrošača naviklih na testosteronski H1. Prošle godine predstavljena je i treća generacija – model H3 koji se gradi usporedo s većim H2. H3 je dobio novi, štedljiviji agregat, postao je manji i lakši te doživio redizajn eksterijera i interijera, no prema posljednjim prodajnim rezultatima, čini se da će Hummeru trebati još puno čarolije i karizme kako bi se vratio na stare staze slave i uspjeha.

- 21:39 - Komentari (11) - Isprintaj - #


<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.