Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/streetraceandcars

Marketing

Hummer H1 - konac jedne legende

Photobucket

Prvo izrazito mobilno multifunkcionalno vozilo (High Mobility Multi-Purpose Wheeled Vehicle – HMMWV ili Humvee) namijenjeno vojnim svrhama američki proizvođač AM General kreirao je za potrebe natječaja koje je raspisalo američko ministarstvo obrane 1979. godine. Nakon dva mjeseca opsežnih testiranja Humvee se pokazao kao vozilo s najboljim terenskim sposobnostima, pa je AM General dobio ugovor u vrijednosti od 1,2 milijarde dolara.

Photobucket

Proizvodnja je započela 1984, a do 1991. proizvedeno ih je 72.000. Iako je AM General imao namjeru komercijalno eksploatirati Humvee još pokraj 80-ih, prilika za to se ukazala tek 1990. kada su dva Hummvea odradila utrku od Londona do Pekinga preko devastiranih prometnica i bespuća SSSR-a bez ikakvih problema. Čitav događaj medijski je popratila američka nacionalna televizija, a Humvee je preko noći američkom puku postao veoma interesantno vozilo.

Ipak puni potencijal i izuzetne terenske mogućnosti koje su ga lansirale u zvijezde Humvee je imao prilike iskazati u, za Amerikance, vrlo uspješnoj operaciji Pustinjska oluja gdje je upravo HMMWV odigrao ključnu ulogu. Legenda kaže kako je upravo nakon Pustinjske oluje čelnicima AM Generala pristupio poamerikanizirani austrijski body builder Arnold Schwarzenegger koji je bio impresioniran Hummerovim mogućnostima i poželio jedan za vlastite potrebe.

Photobucket

Schwarzenegger je ujedno i najveći kolekcionar Hummerovih vozila, a kroz svoje filmove promovirao ih je unedogled i jedan je od najzaslužnijih za globalni uspjeh američkog proizvođača. Serijska izvedenica dobila je ime H1, a gradila se u istoj tvornici kao i vojni HMMWV. Štoviše, dva su automobila dijelila isti pogon, istu šasiju, diferencijale, kočnice i ovjes, a jedino što ih je razlikovalo bilo je izostavljanje čeličnih branika i oružja na civilnoj verziji.

Do sredine 1995. proizvedeno je više od 100.000 primjeraka koji su se prodavali po doista paprenoj cijeni od 100.000 američkih dolara. Visoka cijena ipak nije zaustavila Hummer na putu do internacionalne slave. Fanatici su bili zaluđeni terenskim sposobnostima ovog automobila. Za legendarnog Hummera nije postojao pojam neprohodnog terena.

No prava fama i zaluđenost vezala se za monumentalne benzinske (i kasnije dizelske) agregate V8, koji su bili izuzetno lijeni i inertni, no izrazito moćni i gotovo neuništivi. Ipak, moć ovih agregata dolazila je uz gotovo katastrofalno visoku potrošnju, koja je 90-ih kroz rast cijena naftnih derivata na tržištu ubrzo postala omča oko vrata legendarnog H1.

Photobucket

Kako bi zadržali klijentelu i visoku prodaju, u GM-u su se odlučili 2002. predstaviti nasljednika – model H2. H2 je bio prezentiran kao SUV za avanturiste, no naišao je na slab odaziv potrošača naviklih na testosteronski H1. Prošle godine predstavljena je i treća generacija – model H3 koji se gradi usporedo s većim H2. H3 je dobio novi, štedljiviji agregat, postao je manji i lakši te doživio redizajn eksterijera i interijera, no prema posljednjim prodajnim rezultatima, čini se da će Hummeru trebati još puno čarolije i karizme kako bi se vratio na stare staze slave i uspjeha.

Post je objavljen 16.02.2008. u 21:39 sati.