11
subota
prosinac
2004
NICK CAVE Australski "princ tame" govori o posljednjem albumu "Abattoir Blues"/"Lyre of orpheus"EKSKLUZIVNO
Moj je svijet bolji od stvarnosti
- Hocete li me pitati o Zagrebu - s protupitanjem je Nick Cave zapoceo nas razgovor u Becu. Izraz lica i ton glasa jasno je odavao da mu to i ne bi bilo najmilije pitanje, pa sam i ja uzvratio pitanjem bi li on htio da ga pitam o Zagrebu.
- Ne. Uvijek svi pitaju o nekom koncertu, a ja ih se uglavnom ne mogu sjetiti pa to zna ispasti neugodno - iskreno je priznao Cave, ali odmah dodao da je temu zapo~eo jer je mislio da cemo razgovarati za televiziju (dvije kamere su bile postavljene iza nas). Ta mala sitnica dobro je pokazala da je 11 sati ujutro prerano za 47-godisnjeg australskog "princa tame". Uistinu, da se na njemu nije primijetilo svje`e obrijano lice, ~ovjek je mogao pomisliti da je upravo ustao iz kreveta, a ni to vjerojatno nije daleko od istine. Zato je i normalno da mu je trebalo odre|eno vrijeme da pocne suvislije odgovarati na pitanja, ali se u svakom trenutku primjetila njegova lucidnost.
Je li posljednji album "Abattoir Blues"/"Lyre of Orpheus" od po~etka bio zamisljen kao dvostruki?
- Ne, album nikada nije bio zamisljen kao dvostruko izdanje. Jednostavno smo oti{li u studio i snimili dvadesetak pjesama mislecii da }emo imati samo jedan album. Inace se uvijek rijesim onih nepotrebnih i tako stvorim album, ali ove pjesme doista volim te mi je bilo tesko odabrati koje cu objaviti, a koje baciti. I zato sam ih sve objavio. Zadovoljan sam jer mi se ~ini da pjesme doista dobro funkcioniraju kao dvostruki album.
Cini mi se da kako starite sve manje pokusavate impresionirati publiku, a sve vise "samo" pisete pjesme.
- Je.. mi se Sto publika misli. Prestar sam da bih razmisljao o tome sta publika misli.
Kako je bilo stvarati album nakon odlaska Blixe Bargelda, mozda i glavnog clana The Bad Seedsa?
- Bilo je dobro.
A zasto je on otisao?
- Ne znam zasto je zapravo otisao, ali to je za nas bila velika stvar. Za The Bad Seeds njegov odlazak je bio veliki udarac u trbuh. Udarac nakon kojega mozete, da nastavimo boksackim rjecnikom, lezi i ostati nokautiran ili se podici i nastaviti borbu. Mi smo napravili ovu drugu stvar. I onda smo nokautirali svijet s dvostrukom kombinacijom - ubojitom ljevicom i sna`nom desnicom.
Koliko je u tom oporavku pomogla cinjenica da glazbu stvarate tvornickim ritmom, svaki dan od 9 do 17 u svojem uredu?
- Da nemam svoj ured vjerojatno bih objavio samo jednostruki album. Ali imam svoju ured u kojem naporno radim, svakodnevno naporno radim. No, to za mene nije nova stvar. Oduvijek sam tako radio, od prvog trenutka kada sam se poceo baviti muzikom. Neki ljudi su pod dojmom da glazbenici nista ne rade. To je istina, mnogi glazbenici nista ne rade. Mnogi napisu dvadesetak pjesama svake tri godine i odrze nekoliko koncerata, to za mene nije pravi rad. Ja moram puno raditi jer kada ne bih svaki dan pisao pjesme postao bih nesretna osoba.
Je li ta radoholi~nost uzrok i brojnih suradnji, kao sto je ova posljednja s Marianne Faithfull?
- Uvijek volim raditi s novim ljudima. A ona je odlicna. Izvrsna je pjevacica i zamolila me je da pjevam s njom. Kako sam mogao odbiti? Nitko ne odbija Marianne Faithfull! Ona je poput bozice. Jednog dana me je nazvala i rekla: "Hoces li napisati neke pjesme sa mnom." Ja sam odgovorio: "Sa zadovoljstvom Marianne".
S Faithfull istodobno je radila i PJ Harvey, vasa bivsa velika ljubav. Jeste li je vidali u studiju?
Ne. Hvala Bogu, ne.
Zasto "hvala Bogu, ne"?
(dugacka stanka s nekoliko nervoznih osmjeha) Ona je snimila svoje pjesme u drugom studiju na drugoj strani svijeta. Izgradili smo veliku ogradu izmedu nas.
Pjevate "Get ready for love" (spremite se na ljubav), ali koliko vjerujete da ljubav moze biti dugovjecna?
- Ne znam, ali nadam se da moze. Nisam siguran sto se moze dogoditi od dana do dana i doista me nije briga sto je buducnost donijeti. Jednostavno iz svakog dana pokusavam izvuci najbolje sto se moze. Zasada je dobro.
U va{im pjesmama ima dosta religioznih konotacija. Koliko vjerujete i razmi{ljate o institucionaliziranim religijama?
- Institucionaliziranu religiju shvacam vrlo ozbiljno, a mislim da bi je tako i svi ostali trebali shva}ati jer ona diktira nacin na koji se svijet okrece. To mi se cini zastrasujuce. Osobno ne sudjelujem ni u jednoj religiji niti sam dio neke institucionalizirane religije, ali vjerujem u Boga. I zato me uznemirava kada vidim kako se ime Bo`je ovih dana iskoristava za sulude, okrutne i barbarske ciljeve jebenog psihopata. I zato mislim da moram pisati o svojoj vjeri i nacinu na koji je shvacam.
Jedan album se zove "Lyre of Orpheus", koliko vi mo`ete biti Orfej koji svojom glazbom stvara vojsku podanika?
Mislm da kada slusate pjesmu "Nicka Cave & The Bad Seedsa" da je to drukcije iskustvo nego kada slusate pjesme brojnih drugih izvodaca. Morate uci u moj svijet kada slusate moju pjesmu. Neki to vole napraviti, drugi ne. To je svijet koji sam stvorio za sebe i u njemu se doga|aju brojne cudne stvari. On nema previse poveznica sa stvarnim svijetom. Stvarni svijet je puno dosadniji od mojeg
Kylie nije stvorena za ozbiljnu glazbu
S "Where the Wild Roses Grow" uskrsnuli ste karijeru Kylie Minogue. Je li vam zao sto se ona opet vratila plesnim pjesmama? - Ne, nimalo. Ona bi uvijek trebala pjevati plesne pjesme. Ona je pop-zvijezda i ne bi se trebala baviti ozbiljnom glazbom. Bio sam vrlo zabrinut kada je usla u razdoblje kad je mislila da mora snimati ozbiljnu glazbu. Ona nije stvorena da bi snimala ozbiljnu glazbu, stvorena je za pop-glazbu, a pop-glazba zna biti sjajna stvar. Ako je iskrena, zarazna i tjera te na ples, pop-glazba je odlicna. Zato sam sretan zbog nje i to sam joj oduvijek govorio. Jednom smo svirali zajedno i rekla mi je da bi htjela pjesmu kao "Mercy Seat", a ja sam joj rekao: "Ti si jeb... pop-pjeva~ica. Nemoj to pokvariti. Budi ono sto jesi." Bilo je grozno kada je snimila onaj "ozbiljni" album. Mislim, spasti s mene na Manic Street Preachers znaci totalno izgubiti dobar ukus. Pa to je najgori bend na svijetu. Oni i Red Hot Chilli Peppers .
komentiraj (4) * ispiši * #