Slogica

Jesi mu oprao ruke!!!!!!

pranje_ruku

Ova bitka se vodi na nekoliko bojišta.Traje vjerojatno od pamtivijeka. Bore se djeca protiv roditelja, roditelji protiv djece, bake i djede protiv roditelja, ženski spol protiv muškog.
No svi su u jednom u pravu. Ruke treba prati. Problem nastaje u pitanju, koliko često??

Svi smo se mi natezali sa klincima oko pranja ruku. Higijena je bitna i ukoliko je provodimo redovito, djeca će biti zdrava..

Nakon početnih neuspjeha, zastao sam i razmislio. Nakon toga sam uspio!!! Bilo je zapravo vrlo jednostavno.

Prvo sam kreirao ugodnu atmosferu za pranje ruku.

Kako, pitate se? Kupio sam u dućanu sa dječjim potrepštinama plastičnu i jeftinu klupicu. Klinci su se vrlo lako mogli popeti do lavaboa. Zatim sam obićni sapun, zamijenio sa sapunom u pjeni. Kažu da je napravljen specijalno za djecu. Ima ga za kupiti na puno mjesta i izbor proizvođaća je veliki.Šapnuti ću vam, u DM-u je naj jeftiniji.

Zatim sam uz sve to pranje ruku pretvorio u zabavu. Pjevušili smo, pjevali, smijali se i prskali (na mamim sveopći užas – zašto se majke uzrujavaju kada se poprska ogledalo a opet je čisto u pet sekundi posla??).

rukice

Prestao sam se uzrujavati oko toga dali je kapnulo štogod vode na odjeću, prska li pjena na sve strane i dali pranje traje poduže. Klincima sam ostavio na izbor, žele li da im tata opere ruke ili će prati sami.

Djeca uče na kinetički način. Što to znači?? Pa ono što vide to i rade. Dakle prvo sam nasapunao svoje ruke, pa onda njihove.. Skužili ste?

Tu je također, strpljenje vrlina. Živciranje samo može zakomplicirati proces. Nije prihvatio prvi put? Nema veze, bude sutra…

Rezultat nije izostao. Klinci več sami traže prati ruke.

Ah da, stvari koje ne želim da se smoče, jednostavno sam premjestio. Ako to niste napravili, vaša je greška. Nemojte vikati na djecu.

Natezanja više nema. Niti malo. Zapravo, trenutno mi je jedini zadatak da pazim da vode ne bude pre vruća ili pre hladna.

A to je ozbiljan posao! Pogledajmo koliko je opasna vruća voda:


Stručnjaci nabrajaju da se ruke moraju prati u svim mogućim prilikama. Također na mnoštvo mjesta sam vidio prijedlog da se djeci pokažu slikice i crteži bakterije.

Osobno sam preskočio taj dio. Nisam htio da klinci peru ruke jer im se nešto gadi.. Bezveze, zar ne??

Postoji jedna zgodna igrica kojom na lak naćin možete objasniti maloj djeci kako se bakterije i prljavština prenose sa čovjeka na čovjeka ili sa stvari na čovjeka. Mora vas biti više.Brašno stavite u tanjur. Stanite u krug. Jedna osoba neka dobro zaprlja ruku brašnom. Zatim neka da ruku drugoj osobi. Tako trebate napraviti puni krug. Brašno će se vjerojatno vratiti osobi od koje je krenulo.. Iskustveno učenje je najbolje!!

Moji klinci peru ruke

A što ako se zaboravi. Ja uvijek klincima to napomenem. I kažem im da drugi put nećemo zaboraviti.. A u sebi se tješim da ako je čistoća pola zdravlja onda je valjda prljavština druga polovica. Što je u principu i istina. Pretjerana čistoća, također nije zdrava.

Prati ruke treba znati.. Nije dovoljno, namočiti, nasapunati i isprati. Treba temeljito istrljati dlan i gornji dio dlana.

Mnoštvo bakterija nalazi se na noktima. Njih trebamo žestoko izribati.

Tu je i zglob . U pregibima istog, nalazi se mnoštvo prljavštine. Naravno treba ga nasapunati i oprati.

Također dobro je nakon pranja, ruke obrisati upijajućim, papirnatim ručnicima. Navodno klasično brisanje ruku, ručnikom ostavlja više od 30% bakterija netaknutim.
pranje_ruku_dijagram
Faze ispravnog pranja ruku

Kada smo kod postotaka dali ste znali da 56% ljudi ne pere svoje palčeve. A palac je skoro 40% prljavštine na ruci, 28% ljudi ne pere gornji dio svoje ruke a 89% ljudi nikada ne pere svoj zglob na ruci – koji je onako usput, vrlo prljav. I što je najgore 35% ljudi nikada ne pere nokte… A nokti su pravo igralište za bakterije..

U principu sa djecom je sve zabavno, nema nikakvog razloga da pranje ruku ne bude jedna od takvih aktivnosti…

Za kraj još jedna činjenica. Ukoliko netko bolestan dotakne, recimo kvaku, još 14 osoba koje diraju istu će biti u doticaju sa njegovim bakterijama…

Perimo ruke!!

04.03.2010. u 07:58 |
0 Komentara | Print | # | ^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< ožujak, 2010 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Veljača 2011 (3)
Siječanj 2011 (2)
Prosinac 2010 (5)
Studeni 2010 (4)
Listopad 2010 (7)
Rujan 2010 (4)
Kolovoz 2010 (3)
Srpanj 2010 (6)
Lipanj 2010 (5)
Svibanj 2010 (8)
Travanj 2010 (7)
Ožujak 2010 (12)
Veljača 2010 (10)
Siječanj 2010 (8)
Prosinac 2009 (6)


Komentari da/ne?

Opis bloga

Image and video hosting by TinyPic

Roditeljstvo... Savjeti za preživjeti i biti sretan roditelj. A time imati i sretno dijete...


Podržavamo...

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Slogica



Free Counters




Linkovi

www.slogica.com.hr
Slogica - stolica za vaše sretno dijete