skuteri i samo skuteri
30.07.2009., četvrtak
Leovince hand made 70
29.07.2009., srijeda
Plin za skutere
Auto plin zbog svojih karakteristika ima povoljan utjecaj na agregat.. 1. Tiši i mirniji rad 2. Vijek trajanja motora produljuje se za oko 35% Potpuno sagorijevanje smjese plin-zrak u cilindrima agregata ne dovodi do gubitka goriva u ispušnim plinovima. Ulje u motoru ima veću dugotrajnost ( duže zadržava vlastite karakteristike ) . Ne dopušta stvaranje korozije koja nastaje prisustvom aditiva koji se dodaje benzinu radi poboljšanja njegovih osobina. Kada u skuter ugradite plin potrošnja će porasti za 10-20% najčesće zbog nekvalitetnog ukapljenog plina GPL-LPG, ali ipak to pada u drugi plan jer se vozite 50% jeftinije nego na benzin.. Prednosti plina u odnosu na utjecaj na prirodu su sljedeće: ne ispuštaju olovo, proizvode manje ugljičnog dioksida i ne razgradivih ugljikovodika. Cijena ugradnje za skutere je od 1500 do 2000 kuna. |
Tuning po klasama(50ccm)
Prije nego što počnem ovaj tekst o tuniranju skutera želio bih prvo napomenuti javnosti kako je nabrijavanje skutera veoma složen i mukotrpan posao....Potrebno je neprestano ulaganje što se može i izraziti na vašoj(tatinoj)lisnici..Jednom kad počnete nema više kraja.....tj to je kraj bez dna!!Vi morate stalno nešto dodavati i dodavati i nikad u potpunosti nečete biti zadovoljni....to je jedna vrsta droge koja ima i pozitivnih strana!!Nema večeg gušta nego kad stavite novu spulju(auspuh)i kad vam čujete taj novi zvuk a nemožete iz face izbaciti taj svoj smiješak...ili kad npr.stavite kit...veče zapremnine....pa kad vam skut poleti...e da to je taj osječaj....ili kad idete race sa nekim gradskim šminkićem...i dobijete ga....a onda umirete od smijeha,,,e da da...baš je to dobra strana tuninga!!! Ovako postoje 3 kategorije tuninga: 1.CITY 2.MIDRACE 3.RACE 1.CITY Ovo je najjeftiniji tuning i daje povečanje performansa za nekih 60-70 %. Znači ukoliko je skuter tvornički(serijski)imao 5 ks sad če imati 7-9ks što možemo za uložene lovu smatrati vrlo dobrim povečanjem. a)Prvi korak bi bio dakle auspuh! Tu spadaju:Leo Vince ZX,Polini Funky,Leo Vince RR,Metrakit HM,Yasuni Z,Technigas Next R,Laser XPro,Arrow extreme,itd.... Moja preporuka:Leovince RR-razlog-dostupnost,cijena,dobro radi sa serijskim cilindrom ali i base kitom)cijena-oko 1000kn. b)Drugi korak bi bio kit!! Tu spadaju:Malossi sport,Polini,Top Performance,te nešto jači MHR(on je između base kita i midrace kita) Moja preporuka:Malossi sport-razlog-cijena,dugotrajnost!-cijena oko 1000kn Važno je i napometu da ugradnjom kita vaš skuter ima zapremninu 70ccm(točnije 68) c)Karburator Noviji skuteri imaju 17,5 karbove što je sasvim dovoljno....ali neki stariji imaju 12...te bi bila preporuka da si nabave 17,5...cijena oko 400-500kn! dodaci za max dobit d)Variomat Znači nabavak sportskog variomata koji bi pomogao da nestanu rupe u ubrzanju! Preporuka-Malossi 2000 e)Federi kvačila,federi kontrasta i rolice-zajedno oko 300kn!! Zaključak:Za nekih 2200kn povečanje snage i za 60% je čisto lijepa računava...uz dodatne komponente cifra raste ali se vuče maximum iz priloženog! 2.MIDRACE Važno je napomenuti da ovaj stupanj tuninga daje puno veče performanse od seriskog cilindra ali traži zato i veču potrošnju ali i brigu!! a)Kit - što drugo preporučiti osim Due+ ("ljubicastog"). Cijena mu se kreće oko 1300 kn i s obzirom na performanse je best buy kit!!. b)S obzirom na visoke okretaje i snagu koju taj kit razvija svakako treba imati i odgovarajući auspuh. Izbor auspuha je najbolnija tocka pri instalaciji tog kit-a, budući da se rijetko koji suspuh dobro "slaže" s njim. Moja preporuka svakako ide modelu Nardo (proizvodi ga takoder Top performance),4Race od Polinija te eventualno Gianelli shot. Cjena Narda je oko 1300 kn. c)Karburator- minimalna preporuka pri izboru rasplinjača je 17.5mm, dok bi se maksimalno trebalo ograničiti na 24 mm. Izbor proizvođača će najčešće pasti na provjerena imena kao što je Dellorto, dok će najbolji odnos performanse/potrošnja biti postignut promjerom 19mm. Cijena je 400-500 kn S obzirom na serijski agregat performanse su povečane i do 120%. U ovom slučaju cijena tuninga izlazi oko 3000 kn.Također, veoma je preporucljivo promjeniti radilicu, prvenstveno radi sigurnosti da će nova (sportska radilica) izdržati povećana opterećenja. Njihove cijene kreću se oko 800-1200 kn. Napomenuo bi da je bitno staviti karbonske lamelice umjesto serijskih metalnih, jer metalne vole puknuti i ošteti klip/cilindar dok karbonske i ako puknu neće ništa oštetiti jer izgore. Karbonske lamelice su posebno bitne kod većeg karburatora jer se bolje otvaraju pa omogućavaju bolje ulaženje smjese u karter. Ako želite dobiti apsolutni maximum iz motora preporucamo malossi Over range i slične dodatke. Samo usporedbe radi, opisani skuter, sa svim navedenim modifikacijama, klase MIDRACE , može se mjeriti sa Gilerom Runner SP180.:) 3.RACE Najjača i naravno, najskuplja opcija tuninga je naša RACE klasa. To je klasa bez kompromisa i puno pogovora - ukoliko imate 10000 kn i spremni ste ih ulozit u skuter, to je pothvat za vas. Takvi skuteri su čak brži od sportskih motocikala poput R1 u prvih nekoliko desetaka metara u ubrzanju. Ovdje se sve komponente stavljaju odjednom i "uštelavaju" zajedno, te su gotovo uvijek i od istog proizvođača. a)Kit - Najjaci su u ponudi: MHR TEAM Modular Head, Polini Evolution i Hebo Manston. b)Ispuh Ovdje kao i u čitavoj klasi, nema puno izbora. Prema pravilu - race kit ide sa race auspuhom. Za MHR team stavlja se MHR auspuh, za HEBO kit auspuh istog proizvođača itd. c)Radilica - vjerojatno najvažnija komponenta. Obavezna je izmjena pri montaži ostalih dijelova, jer standardna nije predviđena i nemože izdržati novonastala opterećenja. Također, kao i kod ispuha, svaki proizvođač kita, za ovu klasu proizvodi i radilice, kao i ispuhe. Za MHR team stavlja se MHR radilica, 12mm bolcna. Za Evolution - naravno, EVOLUTION radilica. U kombinaciji sa HEBO kit-om, koristi se bilo koja od dvije upravo navedene. d)Rasplinjać – upotrebljava se MINIMALNO 21mm, što zna potrošnju dignuti do vrtoglavih 15l, no vjerujemo da to nikome tko razmišlja o ovome stupnju tuninga ne predstavlja bitan faktor. Od dodataka koji se kombiniraju sa ovim osnovnim dijelovima, nazovimo ih tako, ugrađuje se i sportski variomat te sportska elektronika. Ukratko - sve što je u katalogu. Postoji još hrpetina sitnica koje možete staviti, ali i ne morate. Sve ovisi o tome koliki ste skuter freak i koliko ste spremni uložiti. Spomenimo samo neke stvari. Tu su sportski amortizeri, novi kočioni diskovi, sportske gume, itd. Svi ti djelovi pridonose vašoj sigurnosti. |
piaggio nrg power
piaggio nrg mc3
28.07.2009., utorak
Auspuh-TT
Test-ixil twin
Nova aprilia sr 50
runnerice..nove i stare
Auspusi
Auspusi - vrlo sportska opcija i vrhunska kvaliteta i dizajn. U kombinaciji sa Polini kitom, dobit ćete maksimalnu iskorištenost. |
Prijenos
Rolice
Rolice - koriste se kao zamjenski djelovi varijatora kako bi bolje izbalansirali raspored snage. lakša rolica - bolje ubrzanje, teža rolica - veća brzina. |
ZX auspuh
POLINI GLJIVE
jedni od najboljih rezonantnih auspuha
Polini kit
Giannelli silencers
Radilica
Polini remen
Remeni - koriste se za prijenos snaga od varijatora na kumplung - Polinijevi su najkvalitetniji, te postoje ojačani kevlarom koji se ne rastežu pri opterečenju. |
Kumplung
Kumplunzi i šalive kumplunga - zamjenjujemo ih kada želimo postići bolji i efikasniji prijenos snage na zadnji kotač. |
Varijomat
Kit
O auspusima
Ovisno o svrsi skutera dijelimo ih na skutere za svakodnevnu upotrebu, za duza putovanja i racing skutere. Kod skutera za svakodnevnu upotebu trebamo koristiti ispuh koji nije previse glasan i koji ne povecava potrosnju goriva.Kod skutera namjenjenih duzim putovanjima ne preporuca se mjenjanje originalnog ispuha nego koristenje ispuha slicnog originalnom. Kod racing skutera se, naravno, preporucuje se ispuh koji daje najbolje performanse, ne uzimajuci u obzir potrosnju i buku koju stvara. Pri tome moramo paziti na stupanj "friziranja" skutera koji zelimo ostvariti. Ako na pocetku samog "friziranja" zamijenimo ispuh mozda se taj ispuh ne pokaze dobrim u kasnijim fazama.Takoder morate paziti da ispuh odgovara vasem skuteru.Prepravljanja ispuha da odgovara vasem skuteru u 99% slucajeva vodi do unistenja ispuha. |
PM tunning Xtech
PM tunning Xtech Ispuh koji prema mnogima daje najbolje performanse na gileri runner180 sp. Takoder ga nije moguce kupiti u Hrvatskoj. |
Ixil twin
Jolli motto
Jolli motto Ispuh koji se preporucuje skuterima od 125 i 180 ccm. Ovaj ispuh daje dobre performanse kod skutera vece kubikaze. |
Gianelli
Arrow kompress
Arrow kompress Arrow kompress daje dobre performanse i kod "nefriziranih" skutera, s tim da se uvijek preporucuje povecanje kubikaze. Cijena 1500 kn |
Malossi racing ispuh
Malossi racing ispuh Ovaj ispuh zahtjeva najvecu razinu "friziranja" skutera da bi ispravno funkcionirao ali ujedno daje najbolje performanse.Cijena oko 2500kn za 70ccm te 3500 kn za 180 (172 ccm). |
Malossi power air filther on Derbi SM 50
|
RUN du 4/11/2007
|
scooter dragster course Italie 2 fast malossi mhr team pro r
|
derbi gp1 250 racing
derbi gp1
derbi gp1 open
derbi gp1 50 racing
muzika u sicu motora
aerox
aerox
aerox
isto runer
runner
nova runnerica od 125 kubika..i auspuhom
runnerica sa ZX-om
aerox
aerox
aprilia sr 50 racing
aerox
aprilia sr 50
gilera runner......
talijan,japanac,francuz.........
yamaha
27.07.2009., ponedjeljak
aeroxica
aeroxica
opet..yamaha
malguti firefox....
nexus 500..
runnerica
aerox..
yamaha..aerox..
yamaha aerox..predivno sredena..
aprilia sr
evo..dodatna oprema..to je arow auspuh..
runner
evo runnera..
aerox
evo jos tuninga
|
evo jean video o tuningu..
|
ee...pozz svima..
ee..pozam svih pogotovo obožavatelje skutera i tuninga..ja sam damjan sad sam zavrsio osmi razz i upisao sam pomorsku skolu u bakru..zivim u rijeci.pozzzzzz |