BIRAČIMA!!!! NEPOSREDNO PRIJE PARLAMENTARNIH IZBORA Politička stranka kao odraz interesne grupe pojedinaca . . . INTERESI za moralne vrijednosti i (ili samo) materijalne koristi Duhovne vrijednosti, prije svega, osnovni su uvjet za čovjeka, svojstva duše i razuma, temelj životu. Potom radeći čovjek ima koristi koliko zasluži i treba - drugo je sve višak, neugoda, težina koja opterećuje, privid, carstvo grube materije. Zapravo, čovjek je tako stvoren u zemaljskim uvjetima i odnosima od iskona, utoliko materijalne koristi pripadaju tjelesnoj tj. materijalnoj razini, po redu drugoj. Inverzijom lukavštine - što je odlika životinje, s mudrošću - što je odlika čovjeka, urušava se duševni život čovjeka. Životinjska lukavština je za golu egzistenciju, istoj je u osjetilnoj razini odlika i oruđe. Dok čovjeka kao razumno biće krasi mudrost, po duhovnoj snazi postaje i opstaje, životinju u njezinoj osjetilnoj razini vodi lukavstvo, što je životinji kao živom biću za golu egzistenciju dovoljno. Dakle, mudrost je svojstvo razuma, duhovna sfera, dok je lukavstvo svojstvo osjetilne životinje, puka materijalna sfera, a što čovjek treba stalno imati na umu. Čovjek po redu od iskona treba razumom sebe zastupati ili ga nema, što se na zemlji kroz vrijeme stalno potvrđuje. Kada čovjek po volji odluči živjeti sudbinu životinje po osjetilnosti i prividu, samo što se koristima osladi propadne, voljno se rukovodeći zastupa ono što nije pa postane ništa. Eto što su za čovjeka materijalne koristi bez moralnih vrijednosti. Vratimo se čovjeku koji se u momentu opredijeli za svoje propadanje, prateći ga po opredjeljenju ili se opredijelio za lukavstvo ili iz nekih drugih razloga nije odolio lukavstvu drugog čovjeka.U jednom i u drugom slučaju poharalo je lukavstvo i jednog i drugog – kao zajednička slabost pored mudrosti. U svakom slučaju izostala je mudrost čovjeka kao odraz razuma – pravila moralnih vrijednosti. Ako čovjek nije moralan, tj. ne djeluje po etičkim normama – u skladu sa životom, ne zna poticati na samoinicijativu, tj. angažiranje za navikavanje, naročito je opasan kao vođa. Imajući u vidu da je najveća čovjekova mana kao i vrlina što se može naviknuti da radi kako dobro tako i loše, dakle djelovanjem se navikava i stiče iskustvo na koje se nadovezuje dalje. Tako će samokritičan Hrvat kronološki kroz vrijeme konstatirati i svjedočiti o sebi, o svojoj zajednici u Hrvatskoj, kao uvjetima življenja. Što se pokazivalo o hrvatskom duhu kao takovom, koliko i kada Hrvatima je bila smisao gola egzistencija, što se na terenu pokazivalo i pokazuje koliko su narušene moralne vrijednosti? Alarmantno je opadanje nataliteta u Hrvatskoj, što pokazuje realno stanje života u Hrvatskoj, k tome i povećana emigracija što također govori samo za sebe, dakle budnost izostaje. Prije nego što istaknemo ostale razloge propadanja vrijednosti kod Hrvata, ističemo podneblje Hrvatske gdje Hrvati obitavaju sudbinski – (ako sudbina znači dograđivati sebe, onda Ličanin, Slavonac i dr. trebaju shvatiti da se čovjek sam, baš tu treba dokazati kao što se Švicarac, Austrijanac dokazuju u još grubljim planinama ili Amerikanac u Kaliforniji na svojim oranicama . . . ., ukoliko Ličanin poželi biti netko drugi čime po svojoj volji negira samoga sebe, stoga propadne kao Ličanin, dakle tvoreći svoju sudbinu morat će domišljati i angažirati se baš u Liki), što ne umanjuje krivnju Hrvatima zbog propadanja moralnih vrijednosti na kojima se temeljila hrvatska obitelj. Hrvatska područja po prividu privlače grabežljiva «čovjeka» (lukavu životinju) da zbog vlastite koristi okupira hrvatska područja. Doživljavajući i proživljavajući stvarnost stoljećima u takvom okruženju kao porobljeni narod navikom gubio se i osjećaj za moralne ljudske vrijednosti, što može onesvijestiti do propasti ukoliko se čovjek danas ne sjeti uzroka padu moralnih vrijednosti na hrvatskim ognjištima kroz stoljeća, a koje su svim okupatorima bile prepreka. Iz tog razloga lukavi eksploatatori raznim pisanim programima, šablonama i silom navikavali su Hrvate prema svojoj potrebi, a jasno se vidi kako i zašto su ih navikavali – što i danas čine. Hrvatima preostaje za spašavanje jedino spoznaja, spoznali su kroz prošlost kako su ih okupatori obezglavljivali, konkretno danas – eksploatatori u Hrvatskoj prisutni su adekvatno spoznaji Hrvata, i utoliko se mogu zaštititi hrvatske moralne vrijednosti koje su garancija života. Ipak, otkuda toliki nered u hrvatskoj zajednici sada? Da, imamo mi i danas lukavih «Hrvata» u političkim strankama produženih ruku potencijalnih okupatora, koji eksploatatorima širom otvaraju vrata (svrha sami sebi). Kao što je bilo u prošlosti i danas u Hrvatskoj stranke kao interesne grupe zbog vlasti ( isključivo zbog osobne koristi – moći ) kao modificirani mag iz sivih zgrada, stvorenom mašinom od poznatih dijelova: 1. birokracije, 2. jednog sloja svećenstva sklona materijalnim koristima kao «moralna» podrška, 3. pravnika i pravosuđa (sofista) zbog pretvaranja manjih argumenata u veće, 4. propaganda preko sredstava javnog priopćavanja kako to psihologija za mase nalaže. Koriste se razrađenom šablonom za pridobivanje glasova kao i vladanje narodom poslije izbora a sve plati masa, zašto i kome, ali uglavnom protiv sebe. Ukoliko se ne zamjećuje kod osoba interesne grupe za vlast ili na vlasti istinoljubivost, iskrenost, pravednost, solidarnost, dostojanstvo i pravilno poimanje slobode a glasovali ste za njih, pogriješili ste prilikom glasovanja na izborima. Zašto se to ponavlja u Hrvatskoj? Obična čovjeka, naročito u zemljama sličnima Hrvatskoj pomoću modificiranih stranačkih programa, prilagođenih vremenu, programiraju da funkcionira po njihovoj želji za njih, što su radili i faraoni umišljajući da su sami božanstva, naravno bez pokrića. Željom za materijalnom i drugim moćima puno puta vlastodršci malih država, iz kompleksa kao slabi i mali ne mogu nekog drugog eksploatirati, pa u vlastitoj zajednici – kroz povijest naviknuti po okupatorima, u podsvijesti su im i dalje samo koristi: nesvjesno devastiraju, kradu i uništavaju vrijednosti koje im smetaju. Zaslijepljeno programirani, svojim programima idu do propasti, ne mogu prepoznati zlo preko tih programa, jer nemaju moralnih vrijednosti za orijentaciju, koje su uništili. Eto modernih vladara u Hrvatskoj, kako kopirajući programe stoljetnih eksploatatora djeluju u vlastitoj zajednici. Zato i do sada stranke i udruge u Hrvatskoj nemaju rezultata jer im programi nisu odraz moralna čovjeka, odraz mudrosti, jer nosioci stranke kao interesne grupe koji pretendiraju na vlast - nemaju volje da u programima na prvom mjestu budu moralne vrijednosti – a sve ostalo bi po redu bilo poticanje za dobro tj. život. Uglavnom u Hrvatskoj baš stranačke vođe i istaknuti pojedinci pokazuju svu slabost preko interesnih grupa zbog materijalne koristi iz sivih zgrada pokazuju da su sami sebi svrha, što znači da se trebaju podvrći lustraciji. Evo prilike i biračima da se ubuduće vide kao suodgovorni za posrtanje vlastite zajednice, neka se ne zavaraju mrvicama od kredita kojima su ih zadužili i koje će s unucima sami otplaćivati. Još gore Hrvate žele naviknuti da ne razlikuju bitno od nebitnog, duhovne vrijednosti od materijalne koristi. Zar djedovi nisu mogli rasprodati vlastita ognjišta na kojima su rođeni unuci . . . .sada unuci okrenuti materijalnim koristima gube ognjišta, o moralnim vrijednostima da i ne govorimo kao garanciji životu. Dakle po moralnim vrijednostima spasit će Hrvata vjera u čovjeka što je uvjet zdravim međuljudskim odnosima. Čvrstom vjerom u etički sadržaj, može se kontrolirati materijalnu stranu, kanimo se diletanata i njihovih moći govora – koji se koriste lukavstvom, neznanjem naroda i sustavom mlade države. Narod koji želi budućnost za osnovu treba moralne vrijednosti. Pokret za preporod hrvatskog duha i poticanje nataliteta u Hrvatskoj - Život Dr. sc. Ilija Barjašić |