propovijedi

20.02.2014., četvrtak

SEDMA NEDJELJA KROZ GODINU a



N 23 SEDMA KROZ GODINU
P 24 Montan, Goran
U 25 Viktorin, Hrvoje
S 26 Sandra, Branimir
Č 27 Donat, Gabrijel
P 28 Teofil, Bogoljub
S 1 Albin, Hadrijan
N 2 OSMA KROZ GODINU

1. čitanje: Lev 19, 1-2. 17-18
Psalam: Ps 103, 1-4. 8. 10. 12-13
2. čitanje: 1Kor 3, 16-23
Evanđelje: Mt 5, 38-48

''Očisti Gospodine usta moja, da mogu dostojno navijestiti tvoju svetu Riječ''.
Tako moli svećenik, sagnute glave, okrenut prema svetohraništu, prije no što će krenuti prema ambonu da navijesti Božju riječ.
Usta su čista, kada je srce čisto, predano u službi Gospodnjoj, a ne svojoj, niti u službi svojih istomišljenika, da ne velim klana čiji korijeni ne niču iz Božje, nego iz ljudske riječi.
Jednako tako, usta su čista kada je navjestiteljeva savjest čista i kada ono što govori drugima, to isto i sam čini.
Lako je to reći, ali kada je Riječ Božja zahtjevna na način da se pred njezinim zahtjevom i navjestitelj i oni koji slušaju osjećaju manjima od makova zrna; kada, se uza svu dugogodišnju vjerničku praksu, osjećaju kao bespomoćni pripravnici?
Upravo je danas pred nas stavljen, možemo slobodno reći, nedostižan cilj koji je kao sažetak utkan u sva tri čitanja.
''Sveti budite! Jer sam svet ja, Gospodin, Bog vaš!'' Poručuje nam Gospodin u Prvom čitanju iz Levitskog zakonika, a apostol Pavao nam 'dovikuje' iz poslanice Korinčanima: ''Braćo! Ne znate li? Hram ste Božji i Duh Božji prebiva u vama.'' Dok nas Isus u evanđelju nagovara: ''Budite ... savršeni kao što je savršen Otac vaš nebeski.... Ljubite neprijatelje, molite za one koji vas progone da budete sinovi svoga Oca koji je na nebesima i koji daje da sunce njegovo izlazi nad zlima i dobrima i da kiša pada pravednicima i nepravednicima..''
Prečuti zahtjevne pozive Božje riječi koji odzvanjaju u sva tri čitanja, znači da je moja vjera na izdisaju. Neka me zbunjuju! Neka se osjećam premalenim i preslabim da to pokušam ostvariti, to je ipak znak da u meni ima Duha Božjega.
To je daleko bolje nego lekcionare i evanđelistare ukrašavati zlatnim slovima. Postavljati ih na uzvišena mjesta i kaditi ih tamjanom. Ljubiti ih i klanjati im se, a srcem biti daleko od te iste Božje riječi, pa se, dakako, ne mogu niti prestrašiti njegove zahtjevnosti, niti biti zbunjen zbog svoje nemoći.
Istina je da štujući Knjigu, štujemo i ono što je u njoj zapisano, ali ako njezin sadržaj ne odzvanja u srcu, onda je ono prvo, liturgijsko, suvišno i mrtvo.
Veličina Božjih zahtjeva uključuje, dakako, i naše padove, sumnje...., ali dok god nas ti zahtjevi privlače nismo izgubljeni.
Upitajmo se samo zašto smo danas ovdje u crkvi, na misi? Bez razlike u kojoj smo sredini. Živimo li na selu ili u gradu, mi smo brojčano u manjini. To nam nešto govori! Možemo biti ponosni, jer smo pozvani i kao takvi povlašteni da sudjelujemo u velikom otajstvu spasenja.
Otajstvo nije ništa drugo nego tajna. Nedokučiva Mudrost Božja treba učenike koji će širiti otajstveno Kraljevstvo Božje, koje je već među nama, ali ga mnogi ne vide i odmahuju glavom slijedeći svoje male zacrtane putove preživljavanja....
A ja? Evo tu sam Gospodine. Slušam što tražiš od mene. Slab sam, nemoćan, sapet koncima svojih strasti, koje ne idu zajedno sa svetošću. Nisu prikladne da budu sastavnica ''hrama Duha Svetoga''.
Ali ti si Gospodine moćan i jak. Sjaj tvoje svetosti odzvanja svemirom. Za početak ću otvoriti vrata i prozore svoga srca, na način da tvoja zahtjevna Riječ uđe i nastani se u mojoj duši. Ti ćeš zasaditi klicu svetosti u meni. Onako kako si nam to lijepo objasnio u prispodobi o ženi koja stavlja malo kvasca u tijesto, pa ono raste...ili kao o onoj prispodobi o gorušičinom zrnu....
Prvo moram naučiti slušati Riječ, kao nekada tvoji učenici. Kao Marija sjesti do tvojih nogu i slušati iz nedjelje u nedjelju. Klicu svetosti, koju si u meni zasadio zalijevati ću molitvom.
Pa kada se jednoga dana odlučim pobacati malo po malo što ne dolikuje skromnom hramu u koji se nastanio tvoj Duh i kada dobijem želju činiti dobra djela; tada ću s pravom moći izgovoriti pjesmu hvale iz psalma koji u današnjim zahtjevnim liturgijskim čitanjima odzvanja kao prekrasna simfonija tvoje dobrote i ljubavi Gospodine. Amen.

Blagoslivljaj, dušo moja, Gospodina,
i sve što je u meni, sveto ime njegovo!
Blagoslivljaj, dušo moja, Gospodina,
i ne zaboravi dobročinstava njegovih!

On ti otpušta sve grijehe tvoje,
on iscjeljuje sve slabosti tvoje;
on ti od propasti izbavlja život,
kruni te dobrotom i nježnošću....

Molitva vjernika

Ohrabreni tvojom dobrotom i milosrđem, svjesni svoje slabosti i grješnosti, iznosimo ove molitve, Gospodine; usliši nas i daj nam i ono što ne znamo ili se ne usuđujemo moliti.

1. Nadahnjuj Crkvu svojim Duhom da bude rasadište svetosti. – Molimo te.
2. Daj snagu svoga Duha poglavarima Crkve da odlučno naviještaju tvoju Riječ. – Molimo te.
3. Svjetlom svoje milosti obasjaj sve kršćane da ti radosna srca služe i svijetu naviještaju tvoja velika djela spasenja. – Molimo te.
4. Privuci srca mladih da te hvale svim srcem i idu putem spasenja. – Molimo te.
5. Probudi u nama plemenite odluke da pomažemo onima kojima je naša pomoć potrebna. – Molimo te.
6. Oslobodi tolike ljude ropstva zla i pohlepe, da u svijetu zavlada pravednost i mir. – Molimo te.
7. Našu pokojnu braću i sestre uvedi u svoje Kraljevstvo svjetlosti i mira. – Molimo te.

Usliši, Gospodine, naše molitve. Prosvijetli nas svjetlom vjere i daruj nam snagu evanđeoske ljubavi da nastojimo živjeti sve što te molimo. Po Kristu Gospodinu našemu.


<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.