propovijedi
23.01.2013., srijeda
TREĆA NEDJELJA KROZ GODINU C
27 N 3. KROZ GODINU, Julijan, Juljča 28 P Toma Akvinski, Tomislav, Tomek 29 U Valerije, Zdravko 30 S Martina, Hijacinta 31 Č Ivan Bosco, Ivek 1 P Brigita, Miroslav, Mirek 2 S PRIKAZANJE GOSPODINOVO, Svjećnica 3 N 4. KROZ GODINU, Sv. Blaž, Blažek Iz crkvenih običaja: 2. veljače na Svjećnicu obavlja se u crkvi blagoslov svijeća. 3. veljače na blagdan sv. Blaža biskupa i mučenika obavlja se blagoslov grla. Čitanja 1 čitanje: Neh 8, 2-4a. 5-6. 8-10 Pripjevni psalam: 19, 8. 9. 10. 15 2 čitanje: 1 Kor 12, 12-30 Evanđelje: Lk 4, 18-19 U misnom slavlju postoje dva stola: Euharistijski stol i stol Božje riječi. Euharistijski stol ili sveta Pričest u svijesti vjernika zauzima važno mjesto bilo da smo samo poklonici ili što je dakako najispravnije pričesnici. Manje je, na žalost, prisutna svijest o stolu Božje riječi kao izvoru spasenja. Stol Božje riječi – to je sveto Pismo. Objava Božja dana ljudima za spasenje. U današnjem prvom čitanju iz Knjige Nehemijine opisuje se radost Božjeg naroda, koji nakon što se konačno vratio i Babilonskog ropstva, sada ponovno sluša Božju riječ koju im je čitao svećenik Ezra od jutra do podneva. Sav je narod plakao od radosti i uzbuđenja što je ponovno imao priliku čuti knjigu Zakona kako su oni zvali Sv. pismo. U evanđelju, nakon što smo prošle nedjelje čitali o Isusovom prvom čudu u Kani Galilejskoj, danas čitamo o Isusovom prvom nastupu ili prvoj propovjedi koju je održao u svom Nazaretu, gdje je bio othranjen. Odlučio se za Knjigu proroka Izaije: ''Duh Gospodnji na meni je jer me pomaza! On me posla blagovijesnikom biti siromasima; proglasiti sužnjima oslobođenje, vid slijepima; na slobodu pustiti potlačene, proglasiti godinu milosti Gospodnje.'' (Lk 1, 18 – 19). Kad je vratio knjigu poslužitelju u sinagogi, prisutnima, čije su oči bile uprte unj' progovorio je: ''Danas se ispunilo ovo Pismo što vam još odzvanja u ušima.'' Ispunilo se ono što su proroci naviještali o Mesiji. Slijedom Isusovog razmišljanja trebamo si i mi postaviti pitanje: Što to konkretno danas znači za nas? Vrlo jednostavno; provoditi u život ono što se ispunilo u Isusu. Učiniti da se to ispunja i danas. Po tome ćemo biti njegovi svjedoci. Konačno, po tome će nas svijet prepoznati da pripadamo Kristu i na koncu će nas i on, Krist naš Gospodin prepoznati kada ga budemo gledali licem u lice. Svjedoci smo, ovih dana, kako se ponovno aktualizira stara, dobro nam poznata krilatica: 'Krist da Crkva ne'. Ljudi 'ovoga svijeta', kako ih imenuje Ivan evanđelist, liberalni su kada su u pitanju opće ljudske vrijednosti i zapovijedi. Skloni su ih tumačiti kako njima odgovara, ali postaju vrlo radikalni kada se dirne u njihove 'idole' ili 'svete krave'. Puna su im usta slobode i demokratičnosti, ali jao onomu tko bi im se suprotstavio. Mašu pojmom laička država, a da nisu niti pokušali pravilno razgraničiti pojam laički od klerikalnog. Kada bi se u nekoj državi donosili zakoni na temelju svetih knjiga i kada bi se sudilo po crkvenim zakonima, onda bi se moglo govoriti o klerikalnoj državi. Mi smo pak svjedoci jednom novom 'klerikalizmu', a to je da manjina zadrtih protucrkvenih bojovnika nameće svoju volju i svoj svjetonazor većini i to javnim poticanjem vlade i njima sklonim medijima. Tako smo došli do apsurda da u proklamiranoj liberalnoj i demokratskoj državi građani moraju šutjeti ako ne žele biti ismijavani i etiketirani kao zaostali..... Krinke su pale, pa se iza maske slobode i demokracije opet pokazao dobro nam poznati stari maksističko – ateistički svjetonazor u svom najradikalnijem elementu. A zašto onda Krist da kad već ne podnose Crkvu? Pa oni Krista nikada pravo nisu niti upoznali. Za njih je Krist 'dobričina' koji je govorio samo o ljubavi... Iz evanđelja ti mogu citirati tek pokoju rečenicu koja im odgovara. Cjelokupni nauk koji je povjerio Crkvi, svojoj zaručnici njih ne zanima. Krist odvojen od Crkve je mrtvi Krist. Stoga vjernik katolik upoznaje Krista preko Crkve i ljubi nebeskog Učitelja kroz odanu crkvenost. Prošla nedjelja nalazila se u Molitvenoj osmini za jedinstvo kršćana. Tada posebno cijela Crkva, a i ostale Crkve i crkvene zajednice mole u duhu Isusove Velikosvećeničke molitve –'' da svi budu jedno''. Molimo da razjedinjena Crkva zbog grijeha ljudi, snagom Duha Svetoga i našim slabim naporima ponovno bude jedna u Duhu Svetomu. Da zajednički molimo svima nama istog Oca i Svoritelja svega vidljivog i nevidljivog. Da zajednički slavimo Isusa Krista Sina njegova i našeg Otkupitelja. Te da se zajedno radujemo u Duhu Svetome Tješitelju žalosnih i da se zajedno nađemo u vječnoj domovini. Amen. Molitva vjernika Bože milosti, Stvoritelju naš, Bože milosrđa, koji znaš što nam je potrebno prije nego te i zatražimo, hvalimo te zbog tvojih stvorenja i zbog spasenja prema nama. 1. Izliječi nas, izliječi naše Crkve od njihove gluhoće, da bismo zajedno mogli jasnije čuti zvuk tvoga glasa u šutnji siromaha i patnika. – Molimo te. 2. Molimo za tvoju, još uvijek podijeljenu Crkvu, raširenu po čitavome svijetu i zaduženu za naviještanje Krista , svjetlosti naroda. – Molimo te. 3. Udahni u nas želju da radimo na kršćanskom jedinstvu i daj da ništa ne nadvlada našu potragu za onim jedinstvom za koje je Isus molio. – Molimo te. 4. Bože Stvoritelju, u svojoj si nas ljubavi stvorio za sebe, i naša srca ne će imati mira dok ne nađu svoj počinak u tebi. – Molimo te. 5. Bože Pastiru naš, pozvao si nas iz sjene u tvoje divno svjetlo. Učini da sjajimo kao djeca svjetlosti. – Molimo te. 6. Isuse prijatelju siromaha i stranaca, daj da oni koji se osjećaju kao stranci nađu utjehu i znakove tvoje prisutnosti u našim vjerskim zajednicama. – Molimo te. 7. Duše Sveti, koji nas vodiš jedinstvu, daj vođama naših vjerskih zajednica nepokolebljivu revnost u njihovim naporima za postizanje jedinstva. – Molim o te. 8. Naše pokojne pridruži zajednici Crkve proslavljene. – Molimo te. Milosrdni Bože ljubavi, koji vidiš sve stvari, i čija dobrota nadilazi svaku mjeru; koji si prekidajući šutnju, prišao nama prije nego li smo mi prišli k tebi. Uzdižemo svoje molitve tebi. Budi uz nas. Štiti nas od svakoga zla. Po Kristu Gospodinu našem. |