subota, 19.11.2005.

Predstavnici Google-a u Zagrebu

">

Očito je da i naša zemlja zna što je Google. Drugim riječima Google je počeo zarađivati dovoljno u našoj zemlji da bi čak poslao svoje predstavnike na nekoliko sastanaka i predstavio svoje nove usluge.

Prezentacija je započela u povijesnom tonu, odnosno govori o još jednoj klasičnoj priči iz Silikonske doline. Larry Page i Sergey Brin započeli su s idejom u garaži naravno. Prvi data centar bio je stol s nekoliko servera na njemu i ispod. Danas imaju data centre po cijelom svijetu. U početku su imali problema s realizacijom ideje zbog nedostatka početnog kapitala. Njihovu ideju je prepoznao Andy Bechtolsheim, jedan od osnivača Sun Microsystems-a i za pokretanje projekta im je napisao ček kojeg nisu mogli unovčiti, jer je bio naslovljen na Google Inc., kompaniju koja tada još nije bila osnovana.

Kako je Larry bio više programerski nastrojen, beta verzija Google-a bila je dizajnerski jako jednostavna. Tako nastoje da ostane i danas, vrlo jednostavni po pitanju dizajna.

Predstavnik Google-a nastavio je s pričom o načinu pretraživanja stranica. Rekao je da i skupina lingvista pomaže u razumijevanju hrvatskog jezika, te da se žele približiti ljudima na njihovom jeziku. Kako Google ide globalno, tako rade puno na osposobljavanju na hrvatski. Uz to je kolegica postavila zanimljivo pitanje: "Nemate madžarsku domenu, što sad?" Odgovor predstavnika: "Sretnik je onaj koji ju ima. Morat ćemo poslati naše odvjetnike da to srede."

Najisplatljivije tržište e-commerce-a u Hrvatskoj je dakako turizam, a jedno je od vrlo isplatljivih u svijetu. Spomenuta je činjenica kako samo u Njemačkoj danas ima oko 12 milijuna pretraga DNEVNO u tom smjeru. Činjenica je također da najveći postotak posjeta koji se pretvori u prodaju usluge također pripada tom području.

Kako bi ponuđači usluga mogli shvatiti zašto se neki posjetitelji vraćaju, a neki ne, te koji je uopće profil njihovih posjetitelja, veliki G je ponudio već spomenutu uslugu Google Analytics. Da li kao vlasnik kompanije želite otkriti jedan oblik Vaše privatnosti, a to je da svaki posjet na kojem ste zaradili otkrijte Google-u ili Vam je bitnija statistika koju Vam Google nudi, to je na Vama.

Koliko god posjeta imali, nikad nije dosta. Ponekad organski rezultati pretrage (prirodno pojavljivanje na vrhu rezultata tražilice uvijek je bitno) nisu dovoljni, stoga mnoge tvrtke koriste Google-ov AdWords. Iz Google-a kažu kako imaju najveću mrežu partnera za reklame. Postoje dva tipa pojavljivanja oglasa: automatski kad odgovaraju sadržaju i kada klijenti kažu da njihova kampanja odgovara tom i tom području (dakle prema ciljanim stranicama). Primjer drugoga bi bilo postavljanje ponude za golf na bankarskim/menadžerskim stranicama. Za prvo je postavljeno pitanje: "Koliko vremena treba proći ako se tada i tada objavi relevantan članak u Internet novinama koje pokrivaju sva opća područja? Da li dugo treba da crawleri uopće naiđu na relevantnost sadržaja i koliko treba da se prikaže članak?" Odgovor predstavnika je bio: "Sve je to nepredvidljivo. Ovisi o tome kad se stranica indeksira. Težimo da se približimo tome da to bude u istom trenutku. Budimo realni, sada je to nemoguće."
Što se tiče borbe protiv web spam-a i na tom području se konstantno radi. O tome govori i posljednjih nekoliko update Jaggera. Anegdota: Srijedom Google-ovi tehničari oblače crne majice i govore: "Again anti-spam day".
Ali u krajnjoj liniji, na neki način su sve stranice spamerske – jer sve žele biti na 1. mjestu. Tako da sretno vam svima indeksiranje stranica i neka vam crawleri obave dobar posao. Ili kako bi oni interno rekli: «Google's dance».

- 15:34 - Komentari (8) - Isprintaj - #