Tko je "kriv" za kvačice?

02.02.2020.

'Ajde priznajte da vam ponekad ide na živce gramatika. Kad pišemo ne razmišljamo toliko o gramatici već o onome što želimo reći. U biti pišemo već automatski...netko s greškama, netko bez njih (kako je tko naučio) i to je to. Postoje i tipfeleri iliti tiskarske pogreške.

Jan Hus



A znate li tko je "krivac" za kvačice? Češki teolog i reformator Jan Hus koji je bio spaljen na lomači ali ne zbog kvačica (heheheeh crni humor) već zbog toga što je uputio protest protiv pokvarenosti svećenika. Uh, koliko smo samo morali učiti o njemu u školi hehehehe ali sad mi nije krivo.

Ljudevit Gaj


Jan Hus, kao autor češkog pravopisa koji je kvačicu preuzeo iz glagoljičkog slova "ž" a u 19. stoljeću slova s kvačicama je od Čeha u hrvatski pravopis unio Ljudevit Gaj. Tako, zahvaljujući Česima, Hrvati nemaju problema s pisanjem glasova č, ž i š. Međutim, iznimka je slovo ć ali za to nisu krivi Česi već sami Hrvati.

P:S: Zaboravila sam se pohvaliti da sam jedino ja u srednjoj školi od svih Hrvata imala peticu iz hrvatskog jezika. Uostalom, imala sam u svakom razredu iz svih predmeta petice, nek se zna hehehehe.

h v a l a___n a___p o s j e t i

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.