Run

Špijuniranje iz zraka, odnosno svemira

petak, 21.09.2007. u 11:19

Tko još nije čuo za Google Earth i Google maps? Čitao sam da je u novoj verziji GE-a skriven simulator letenja pa sam radoznalosti radi išao to isprobati, i mogu reć za nekog amatera bi dojam bio: nije loše. Ali za čovjeka koji je letio Microsoftovim FSX-om nije bogznašto. FSX- radi se o simulatoru koji u najmanju ruku breathtaking.

Kada sam odustao od letenja naišao sam na ovaj prilično nevjerojatan prizor.
frankfurt avioni
Polijetanje sa jednog od većih aerodroma u Europi: Frankfurt na Majni. Ako kliknete na sliku ili ovaj link uvjerit ćete se i sami u ovaj zaniljiv prizor. Ako se još malo zumira na recimo visinu od 200 m iznad tla lijepo se vidi da se radi o 3 Lufthansina Boeinga 747 u nizu.

Malo sam tražio po drugim svjetskim aerodromima i ni blizu ovakvog prizora. Zanimljivo je naime, kako je moguće da su avioni tako blizu ako bi po pravilu drugi mogao krenuti sa piste tek kada je prvi već u zraku?! Pista je duga 4 kilometara, a ovako veliki avion se tek nakon negdje 2-2,5 km ubrzavanja digne u zrak. Tako da mi je taj razmak od 500 m između svakog aviona malo zagonetan jer su poletjeli sa iste piste, a visina na kojoj lete je približno ista. Malo su mi preblizu. Teoretski zadnji je mogao poletjeti dok su prethodna dva još bila na pisti, što bi u slučaju da se ovom prvom nešto dogodilo prouzročilo katastrofu.

Kad smo već kod katastrofe, kakve su to kamere koje će molim te čitati registarske pločice svih Zagrepčana i pratiti bespravno sagrađene objekte? Al priznajte, dobar je ovaj prizor s avionima....

P.S. Još sam malo proučavao one avione. Čini se sa kao logično rješenje ove pitalice nameće činjenica kako se ne može zanemariti visinska razlika među avionima, jer pri uzlijetanju povećanje visine odnosno vertikalna brzina je mnogo veća od horizontalne brzine kojom se avion udaljuje od piste. Tako da bi u tom slučaju ova horizontalna GE udaljenost između dva aviona bila samo jedna od kateta, a prava udaljenost hipotenuza koja je uvijek najdulja. Al opet su mi nekako blizu.