Informatička (ne)pismenost...

05.05.2013.

Što uopće znači informatička pismenost (ili nepismenost)??

Hm. Osobno, osjećam se informatički pismenom što ne znači da si sama čistim komp od virusa raznih vrsta, niti si rušim i podižem sustave upravljanja ili neke specijalističke programe....

Doduše, ja sam ona stara generacija koja se nekad služila (bolje rečeno - igrala) na ZX Spectrumu, radila izvještaje u nekoj vrsti preteće word programa što smo imali na nekoj Končar-ovoj kanti, kao i računala u Lotus-u. zubo

Sad se ovi mladi čude o čemu ja to... no, Informatičar će vam sve objasniti.... thumbup

Anyway, kod nas u preduzeću - osim radnika i čistačica - svi ostali se služe kompjutorima. Čak dapače, svatko ima svoje vlastito računalo, mail adresu (preko koje dobiva pozive na sastanke, obavijesti o isplati plaća i dr.), a bome i hrpu radnih zadataka koju dobije preko te kante... rolleyes

Da sad ne spominjemo operativne programe praćenja raznoraznih poslovnih zahvata koji se danonoćno prate od strane gorenavedenih radnika - operatera. Tako da se može reći da su i oni u određenoj mjeri informatički pismeni jer je potrebno u svakom trenutku provjeriti alarme, određene proizvodne parametre, "šaltati" iz operativne slike u sliku...

O tome da nam je dijete prije naučilo šetati miš po ekranu nego hodati uz starije brata koji se pak igrao edukativnim igricama (koje sam uspjela kupiti u Algoritmu)... smijeh

Možda je to razlog zbog kojeg sam bila totalno osupnuta nedostatkom te tzv. informatičke pismenosti kod većine doljesponetih cura s popisa pozvanih na godišnjicu mature.

Ima nekoliko falševa što rade:

- ne znaju odgovoriti na obični mail
- odgovor pošalju samo posljednjem nizu adresa, a ne potraže mail od osobe koja je još neke dodala na spisak
- neke sitne opaske (prema meni kao organizatoru), koji bi morao ostati između nas pošalju na "send to all"
- ne javljaju se na mail, pa sam pomalo skeptična koliko ih je pročitalo posljednje upute.

Doduše, kad im se obratiš telefonski uvrijede se do groba i tvrde kako su na kompu svaki dan i sve to one znaju... nut

Govorimo o osobama koje su završile tzv. gimnaziju, dio njih fakultete (doduše društvenog smjera) te čisto sumnjam da se kompjutorom ne služe barem službeno ako ne i privatno. Da ne spominjem mail adrese tipa "žmrlj@gmail.com" pa si ti misli o kojoj se osobi radi.

Anyway, osim borbe s šktim i sitničavim starim curama (komada dva) i nešto priljepaka što su stale na njihovu stranu, nekako sam skeptična o pravom prijenosu informacija putem maila.

Držite fige da dotično okupljanje bude na kraju i uspješno. Haug!

<< Arhiva >>