Odgajanjem ka slobodi - Pronađite djevojku

utorak , 01.01.2019.

Almanah 35-36










Click here: Odgajanjem ka slobodi






Za filozofsko razumijevanje istorijskog razvitka to je, naročito, od velikog značaja. Ljiljana Jojić, Zagreb: Školska knjiga, 2015.





Nakon odmora se odvija predmetna nastava, danas prvi razred ima ručni rad i njemački jezik. Suštinski, doživljaj straha, nije mnogo izmenjen. Pogled na rad koji su ostvarili dotadašnji moralisti, »čiji je broj legija«, izgleda mu da je osnov neodložne nužnosti: obraditi jedanput čistu moralnu filozofiju, pod čim Kant shvata takvu moralnu filozofiju koja je potpuno očišćena od svega što bi bilo samo esnpiričko i pripada antropologiji. Lečenje se svodi na procese samospoznavanja, sazrevanja ličnosti i sticanja uvida.





Kantovo i Hegelovo etičko učenje - Hegelova dijalektika teorija i metoda ima zapravo tri strane: apstraktno-razumsku, negativno-umsku i pozitivno-umsku spekulativnu.





U raspravi se prikazuje važnost odgoja i problem njegova zanemarivanja u postojećoj odgojno-obrazovnoj politici, odgojnim znanostima i školstvu. Izlažu se naravnopravni i međunarodnopravni razlozi prema kojima su nositelji odgoja roditelji, a supsidijarno škola i sami gojenci, koji svakim danom postaju sve odgovorniji za svoj odgoj. Donosi se četrdesetak određenja odgoja od Platona do suvremenih teoretičara kao i opće shvaćanje klasičnih pojmova paideía i educatio, kao i današnjih odgoj, Erziehung, education i éducation. Utvrđuje se da je odgoj u Hrvatskoj institucijsko siroče jer u zakonodavnoj i izvršnoj vlasti nema matični odbor ni resor. Predlažu se odlučni koraci zaokretnoga odnosa prema odgoju. O čemu je riječ? Harding, Anthology in Educology, Dubuque, Iowa: Brown, 1951. No, time se odgoj izjednačuje s učenjem, a svako učenje nije odgajanje. Učenje je duhovni psihološki postupak, vrijednosno neutralan, a odgoj to nije i ne može biti. Valja ga tumačiti i pojmiti iz teorije spoznaje epistemologije i teorije vrjednota aksiologije , a ne samo iz teorija učenja didaktike. Iako je u podnaslovu knjige iz 1999. Je li slučajno što je tu knjigu objavio Institut za društvena istraživanja, koji je presudno utjecao na Cjelovitu uputničnu reformu? Sve je usmjereno na osposobljavanje za uspješno snalaženje u životnom okruženju, tj. Međutim, performativnost nije dostatna, njezina je logika tehnološka; ona nas ne oprema pravilima za suđenje o istini, dobroti i ljepoti. Formalan izgon odgoj je doživio u Strategiji obrazovanja, znanosti i tehnologije 2014. Zanemaruje odgojne, vrijednosne sastavnice života, a previše ističe spoznajne i osposobljavajuće. Kako bi taj pothvat uopće mogao zadobiti potporu Nacionalnoga vijeća za odgoj i obrazovanje i vijeća roditelja? A Ustavni je sud u utvrdio da se ni jedan uputnik ne može donijeti bez njihova mišljenja. Starogrčki je umnik Platon Atenjanin 428. To su shvaćanje potvrdili svi idući grčki i rimski promišljatelji ljudskoga duha i zakonodavci kroz stoljeća, počevši od pravil: Educatio et disciplina mores faciunt Seneka Mlađi, 4. Takvo je shvaćanje u temeljima europske uljudbe i identiteta. Ono je dio samosvojnosti Staroga kontinenta, njegov prinos općemu čovječanstvu i čovječnosti. Ono je i jedna od vrijedećih europskih vrjednota. Grčki pojam za odgoj ističe vodstvo paid ó s agMg ó s, djetetov voditelj , a njemački Erziehung nastao je od glagola ziehen: vući, pritegnuti, izvlačiti, povlačiti. Taj prizvuk čuva i latinski dkcM, dkcere a po latinskom romanski jezici i engleski. Naime, dkcere znači: izvesti narod iz Egipta , izvući mač iz toka, vojsku u bojni red , pustiti tovara na pašu, vodu iz stijene , tjerati mladice, izdanke , rađati plod. To je metoda razgovora, dijaloga. Ona se prerađena danas nalazi u mnogim pojavama društvenoga života, pa i u odgoju i u nastavi. Nije li u samom tom izrazu označen i dvočlani ili dvopolan odnos, onoga koji izvlači i onoga iz kojega se izvlače snage, ili u kojemu se odjelovljuje mogućnost? Odgoj je potreban jer čovjek nije odgojen, nego je u mogućnosti biti odgojen. Obukom se nastoji vojnike naučiti nagonskim pokretima u borbi i obrani. Dresuru je postizanje silom izvana nametnuta cilja i primjenjuje se na životinjama. Dresirati znači stvarati takve sjetilne pobude, poglavito u vezi s prehranom ili zaštitom, da u njemu nastaju pokreti odgovora, uvjetovane kretnje kojima životinja ide prema određenom mjestu ili postupa kako se od nje traži. Sva odgojna nastojanja idu za tim da što brže i pravilnije postane samostalna i potpuna osoba, nositelj odgovornosti u osobnom i društvenom životu. Prvotno se tiče fizičkoga života i znači isto što i hraniti, njegovati, podizati čovjeka. Ako se odnosi na biljke, onda se gojiti pretvara u gajiti cvijeće, biljke, odatle gaj. U tvorbi glagola predmetak od- može imati tri značenja, a odgojiti pripada u skupinu takvih glagola gdje od- znači da je obavljena potpuna radnja osnovnoga glagola gojiti. Hrvatska klasična i srednjoeuropska tradicija Poimanje institucijskoga odgoja u Hrvatskoj pripada baštini srednjoeuropskoga kulturnoga kruga koja se razvijala pod prevladavajućim utjecajem pedagogijske teorije njemačkoga govornoga područja. Gojenac Zögling povijesni je naziv za dijete i pripadnika mladeži obuhvaćeno odgojem. Prema njemačkom filozofu Immanuelu Kantu 1724. Sveti Ivan Zlatousti 349. Niz umova čovječanstva nastojao je osmisliti i produbiti određenje, svrhu i metode odgoja. U hrvatskoj predaji, od prvoga domaćega udžbenika pedagogije i didaktike Stjepan Novotný, Gojitba i obća učba, 1867. Cjelovita uputnična reforma križanac je iz uvoza, inozemni namet koji ne poštuje hrvatsku predaju i u cijelosti je odbacuje. Pri određivanju zadataka odgojni su zadatci uopćeni u obliku općenitih fraza, a obrazovni su zadatci mnogo konkretniji. U službenim dokumentima, koji se odnose na odgojno-obrazovni proces programi, priručnici , mnogo su brojniji obrazovni zadatci. Nastavnici su u svom praktičnom radu gotovo isključivo orijentirani na ostvarivanje obrazovnih zadataka, a odgojne probleme doživljavaju kao incidentnu situaciju. Pri izboru sadržaja i aktivnosti prednost imaju obrazovni sadržaji. To je vidljivo i po područjima i predmetima zastupljenim u školama. Većinom su to obrazovni predmeti tzv. Metodski pristup se temelji na ostvarivanju obrazovnih postignuća, a odgojni se učinak podrazumijeva kao usputni proizvod. Nastavnik je više ili manje osposobljen da nauči učenika čitati, pisati, računati, da mu određene spoznaje prirodnih i društvenih znanosti učini dostupnima, ali nije osposobljen za pomoć učeniku s poremećajima u razvoju osobnosti, da mijenja nepovoljne socijalne odnose u učeničkom kolektivu ili pomaže djetetu u konfliktnim situacijama u obitelji. Odgojno-obrazovna ekologija koncipirana je prema potrebama obrazovanja, a ne odgoja. Školski su prostori uređeni i opremljeni za potrebe pojedinih predmeta i obrazovnih programa, u kojima djeca često nemaju ni svoje stalno mjesto, a kamoli prostore za druženje s djecom i odraslima, gdje bi se ugodno osjećala. Valorizacija se gotovo isključivo odnosi na obrazovna postignuća učenika. Najčešće se vrjednuju znanja, a nešto manje sposobnosti. Za nepostizanje očekivanih obrazovnih postignuća često slijede i vrlo rigorozne sankcije za učenika katkad i za nastavnika. U znanstvenoj monografiji Odgoj u školi ur. Siniša Opić, Vesna Bilić i Marko Jurčić, Zagreb: Učiteljski fakultet, 2015. Roditeljska poglavita uloga Dijete treba pomoć odraslih u ostvarenju puna očovječenja počovječivanja, hominizacije i u uljuđivanju humanizaciji , treba pomoć da bi ispravnom savješću moglo prosuđivati vrjednote i odlučiti se za njih, prihvatiti ih osobnom odlukom i prionuti uz njih. Ta se pomoć ustaljeno naziva odgojem. Roditelji su prvi i glavni odgojitelji vlastite djece i na tom području imaju temeljno pravo: odgojitelji su zato što su roditelji. Svoje odgojno poslanje oni dijele s drugim osobama i ustanovama, ali to se uvijek mora događati pravilnom primjenom načela supsidijarnosti rasporedbe odgovornosti svatko prema svomu stupnju i ulozi. Roditelji nisu moćni sami zadovoljiti sve zahtjeve cijeloga odgojnoga postupka, posebice kada je riječ o obrazovanju i širokom području uključivanja u društvo. A ima i roditelja čija odgojna uloga zakaže zbog nedjelovanja, tromosti, neznanja, neiskustva ili neprikladnosti. No, tim ne prestaje njihovo roditeljsko pravo. Namjesto da im se djeca oduzmu i da drugi odlučuju o njihovu odgoju i obrazovanju — zajednica, društvo i država trebaju takvim roditeljima pomoći savjetom, potporom i praćenjem da se vrate svojim obvezama. Oduzimanje roditeljske skrbi stroga je sudska procedura koju odgojno-obrazovna vlast nema pravo provoditi po kratkom postupku, kao što je učinila 2012. Zdravstvenoga odgoja, a zapravo ideologije. Za poteškoće s kojima se roditelji susreću u svojem djelokrugu, postoji pravo i obveza pružanja pomoći roditeljima, a ta je sloboda i dužnost ograničena prevladavajućim roditeljskim pravom. Supsidijarnost tako dopunjava očinsku i majčinsku ljubav potvrđujući im temeljni značaj , jer u odgojnom postupku svaki drugi sudionik može samo djelovati u ime roditelja i s njihovim pristankom i, u stanovitoj mjeri, po njihovoj ovlasti. To je ustaljeno u ustavnopravnom poretku i međunarodnom pravu. Budući da je odgoj odgovornost koju roditelji ne mogu zaboraviti, zanemariti ili u potpunosti prenijeti nekomu drugomu, ako i kada to učine ili pokušaju učiniti, dječji vrtić i škola trebaju predvidjeti i osigurati mehanizme pomoći i potpore takvim roditeljima da se ponovo prihvate svoje roditeljske odgojiteljske uloge. I taj je problem utvrđen, čak u samom Ministarstvu znanosti, obrazovanja i športa u ožujku 2011. Satovi razredne zajednici bili bi korisniji kao pojedinačni razgovori, u četiri oka, o problemima, jer bi učenik bio znatno otvoreniji, a razrednik imao prigodu upoznati njegove probleme ili samu osobu. Roditeljska vijeća, koja bi trebala biti pomoć školi u njezinu služenju odgoju i naobrazbi, nerijetko su golo ruglo. Njihovi članovi mahom nisu osposobljeni naučeni, poučeni, potaknuti obavljati zakonom određene zadaće vijeća roditelja. Naprotiv, prečesto djeluju kao biračka tijela za mandate fotelje ravnatelja pa potvrđuju dojam kako je sve režirano, jer ne postoji sustav nadzora niti ravnatelji ikomu odgovaraju za djelovanje odgojno-obrazovnoga postupka. Škole i učenički domovi tako otklizavaju u poprišta privatnih interesa. Rad škola s roditeljima vlastitih učenika, a ne samo s tim učenicima, pokazuje se nužnim u izradnji i promicanju mnogih ustavnih vrjednota. Zašto je institucijski odgoj važan i potreban? Škola postiže svoju svrhu oblikovanjem zrele osobnosti kroz ljudski, duhovni i umni odgoj. Kao ustanova koja pripada zajedničkoj baštini čovječanstva, pozvana je neumorno izgrađivati umne mogućnosti, razvijati sposobnost pravilna rasuđivanja, uvoditi u kulturnu baštinu primljenu od prošlih naraštaja, promicati smisao za vrjednote, pripremati za životno zvanje, uspostavljati prijateljski odnos među učenicima različnih nadarenosti i društvena položaja te stvarati sklonost boljemu međusobnomu razumijevanju. Zbog svega toga škola ne može postati isključivo obrazovna ustanova, nego mora ostati i odgojna ustanova. Ne može samo informirati one koji je pohađaju, nego ih mora i formirati. Odgojna uloga njezina je prva i osnovna zadaća. Škola se ne može odreći težnje da njezini učenici postanu zreli, potpuni, cjeloviti u poželjnim svojstvima i dobrim odlikama. A to se ne postiže obrazovanošću, nego odgojenošću. Škola je mjesto odgoja. Odgojna granica i bojišnica. U središtu školskoga pothvata jest i mora ostati oblikovanje svijesti polaznika o istini, dobru i ljepoti te njihovo slobodno prianjanje uz njih. Atenjaninov učenik, drugi veliki antički mudroslovac Aristotel Stagiranin 384. Suzdržavanje od odgoja rezultira njegovim napuštanjem, a to znači gubitkom vrjednota i ideala, unutarnje patnje, samoću, sebeljubivu zatvorenost, povođenje za nekom skupinom, strah od budućnosti, a može dovesti i do neobuzdane uporabe slobode. Mladež traži istinu, dobrotu i ljepotu, ali postoji opasnost da se izgubi u lažnim poimanjima sreće i slobode. Neodgajanjem joj se ne čini uslugu, nego zlo. U središtu je odgoja doživljavanje vrjednota, a u središtu naobrazbe njihovo razumijevanje. Stoga puka naobrazba ne siti dušu. Na žalost, može se reći da je danas iz obrazovanja nerijetko prognano i znanje, ako učenik bezobzirno teži ocjeni koja jamči uspjeh, a uspjeh moć u životu. To postaje naopaki slijed životnih vrjednota, namjesto da se uči radom i marljivošću, a ne samo shvaćanjem. Time se previše ističu znanje i naobrazba, a zapostavlja odgoj. Promiče se japajakanje, osobna korist, lagodan život, uživanje i iživljavanje, a obezvrjeđuju vrjednote solidarnosti, pravednosti, poštenja, marljivosti, dobronamjernosti, uljudnosti, upornosti, urednosti, strpljivosti, samokritičnosti, miroljubivosti. Nasuprot tomu ističu se prolazne i kratkotrajne želje, koje na kraju uzrokuju dosadu i neuspjeh. Sve to kao žalosnu posljedicu ima porast težnje da se obezvrijedi vrjednota samoga života traženjem utjehe u prekršajima, drogi i alkoholu, što se za neke pretvara u uvriježen običaj potkraj tjedna. Nakon raznovrsnih pustošenja Hrvatskoj je potrebna temeljita odgojna preobrazba, to jest odgajanje mladeži za kulturu ponašanja, obiteljski i društveni život. O sustavnosti i učinkovitosti toga ovisi gospodarski, društveni i kulturni napredak nacije. Razvijanje pozitivnih ljudskih osobina u djece naziva se odgojem za ljudsku zrelost. Ono teži otkrivanju i poticanju pozitivnih osobnih svojstava kao što su dobrota srca, vjernost, iskrenost, uravnoteženost, odgovornost, društvenost. Vedrina i postojanost, otvorenost prema svemu što je pozitivno ljudsko, osjetljivost za probleme suvremenika kao i sloboda od prepuštanja porocima, od suobličenja i izjednačenja sa zlom i pokvarenošću ne pripadaju ropotarnici povijesti, nego su snažan izazov i odgojni cilj svakomu suvremenom odgojitelju. A o tom u 55 isprava Cjelovite uputnične reforme na — nema spomena. Još kao posve suvremene odjekuju riječi iz 1929. Ako postoji sustav odgoja, kojemu resoru pripada? Prema tom određenju u razdoblju dječjega vrtića nema obrazovanja, a u razdoblju osnovne i srednje škole nema odgoja. Odgoj se nalazio u nazivu Zavoda za unaprjeđivanje odgoja i obrazovanja 1986. Čini se da su hrvatski zakonopisci ili nedomišljeno preuzimali strani pojam edukacije, pa ga nisu razradili ni proveli, ili su im nalogodavci razmišljali ili skicirali na engleskom, pa su onda na hrvatskom ostvarili šarolikost izraza, zaboravivši u svakom navesti razdvojbu značenja između četiri različita prijevoda riječi education. Dakle, očito je da engleska riječ više ne znači isto što i latinska imenica od koje je nastala. No, nije uvijek tako bilo. Potpuno sadašnje značenje riječi na engleskom opisano je u Websterovu rječniku v. Odgoj djeteta, upućivanje, napućivanje ili podučavanje; oblikovanje ponašanja. Education obuhvaća čitav niz poduke i stege kojima se kani prosvijetliti shvaćanje, ispraviti ćud, oblikovati držanje i navike mladeži te ih pripremiti za korisnost na njihovim budućim postajama. Engleski education dolazi od latinske imenice , koja znači odgajanje, odgoj, othranjivanje djece i životinja. Edukacija je temeljni uvjet postojanja i opstanka ljudske zajednice. Na individualnoj razini obuhvaća proces stjecanja znanja, umijeća i navika, razvijanje tjelesnih, intelektualnih, moralnih, estetskih i radnih sposobnosti i dr. Neki psiholozi određuju je kao širi rodni pojam za odgoj i obrazovanje. U poluslužbenom prijevodu na engleski iz 2010. A riječju educational prevode se dva pridjeva: odgojni i obrazovni. Prema Riznici francuskoga jezika, objavljenoj na mreži 2004. Hrvatskoj znanstvenoj zajednici značenje francuske riječi éducation približeno je još 1989. Neodređen zakonom Narodne novine, br. Dapače, te pojmove uopće ne rabi samostalno, nego uvijek u svezi s obrazovanjem. I to vodi rastakanju pojma odgoja, gubitku njegova određenja i — njegovu ukidanju. To je toliko proizvoljno da se pretvara ne samo u komediju situacije, nego u kazalište apsurda. Razrednik se može ponašati potpuno samovoljno i subjektivno. Opravdavanje golemoga broja neosnovanih izostanaka s nastave ruši ugled i roditelja i liječnika koji u tom sudjeluju, jer učeniku pruža potpuno pogrješnu sliku društvenih uloga i odgovornosti kojima će to dijete i samo uskoro postati nositeljem. A s takvim pristupom može postati nositeljem samo neodgovornosti. Izbačen iz enciklopedija i leksikona Primjerice, Enciklopedija likovnih umjetnosti 1—4, Zagreb, 1959. Isto tako, Filozofijski rječnik u redakciji Vladimira Filipovića Zagreb: Matica hrvatska, 11965. Šumarska enciklopedija prvo izdanje, 1—2, Zagreb: Zagreb: Leksikografski zavod, 1959. Pomorska enciklopedija prvo izdanje, 1—9, Zagreb: Leksikografski zavod, 1954. Poljoprivredna enciklopedija 1—3, Zagreb: Leksikografski zavod, 1967. Muzička enciklopedija drugo izdanje, 1—3, Zagreb: Zagreb: Leksikografski zavod, 1971. Enciklopedija fizičke kulture 1—2, Zagreb: Leksikografski zavod, 1975. Medicinska enciklopedija drugo izdanje, 1—8, Zagreb: Leksikografski zavod, 1967. Filmska enciklopedija 1—2, Zagreb: Leksikografski zavod, 1986. Religijsko-pedagoško katehetski leksikon Zagreb: Katehetski salezijanski centar, 1991. Medicinski leksikon Zagreb: Leksikografski zavod, 1992. Teološki rječnik Karla Rahnera i Herberta Vorgrimlera Đakovo: UPT, 11992. Tehnička enciklopedija 1—13, Zagreb: Zagreb: Leksikografski zavod, 1963. Statistički rječnik Vladimira Kolesarića i Borisa Petz. Jastrebarsko: Slap, 11999 i 22003. Politološki rječnik urednika Dietera Nohlena Osijek: Pan Liber, 2001. Opći religijski leksikon Zagreb: Leksikografski zavod, 2002. Psihologijski rječnik urednik Borisa Petza Jastrebarsko: Slap, 22005. Opći pravni rječnik Marte Vidaković Mukić Zagreb: Narodne novine, 2006. Pravni leksikon Zagreb: Leksikografski zavod, 2007. Tehnički leksikon Zagreb: Leksikografski zavod, 2007. Rječnik sociologije Nicholasa Abercrombija, Stephena Hilla i Bryana Stanleya Turnera Zagreb: Jesenski i Turk, 2008. Dakle, odgoj više ne pripada ni u temeljne čovjekoslovne pojmove! No, to nije sve! Specifične poteškoće učenja posebna su grana 5. Školska psihologija i psihologija obrazovanja posebna su grana 5. Kineziološka edukacija posebna je grana 4. Metodika nastavnih predmeta posebna je grana 5. Filozofija odgoja posebna je grana 6. Religiozna pedagogija i katehetika posebna su grana 6. Glazbena pedagogija posebna je grana 7. Likovna pedagogija posebna je grana 7. Konačno, obrazovne znanosti posebno su polje 8. Odgoj i obrazovanje predmet su istraživanja čak četiriju znanstvenih područja, 11 znanstvenih polja i 27 znanstvenih grana! Centripetalne sile su prevladale i sve više odvlače odgoj od osi. To rascjepkavanje slabi zajedničku snagu svih načelnih i provedbenih napora da se odgoj i obrazovanje oblikuju smisleno, dosljedno i učinkovito. U pripremi Pravilnika o znanstvenim i umjetničkim područjima, poljima i granama, Nacionalno vijeće za znanost na čelu s Krešimirom Pavelićem 8. Međutim, , u tadašnjem i još uvijek vrijedećem šestom izdanju iz 2002. To znači da Pravilnik o znanstvenim i umjetničkim područjima, poljima i granama do danas zapravo nije usklađen s međunarodnom standardnom sustavbom znanosti. Nacionalno vijeće za znanost i njegov pravni sljednik do danas nisu prihvatili ni proveli ni , koju je Organizacija za međunarodnu suradnju i razvoj OECD prihvatila i objavila 26. Dakle, jedno jedino područje, jedno jedino polje i ukupno sedam grana. Psihologija, edukacijska rehabilitacija, logopedija i socijalne djelatnosti za poslove iz djelokruga psihologije, edukacijsko-rehabilitacijskih znanosti, logopedije, demografije i socijalnih djelatnosti , XXI. I time se nastavlja rascjepkavanje odgoja. Zaključak Obrazovanje je dio odgoja, a ne obrnuto. Stoga već od djetinjstva treba promicati i uređivati dobre sklonosti, a ispravljati neuredne; prosvjetljivati razum i jačati volju. Nečovječno je puštati da odgajanik ostari u mani. Mijesi vosak dok je vruć. Usmjeruj biljku dok je mlada. Zanemarivanje institucijskoga odgoja nije u interesu djece, roditelja ni društva. Rascjepkavanje odgoja kao predmeta bavljenja čak 27 znanstvenih grana, 11 polja i četiriju područja besmisleno je i narušava vjerodostojnost odgojnih znanosti, a nije usklađeno ni s međunarodnim standardnim sustavbama znanosti. Država mora utvrditi strategiju odgoja i početi je provoditi. Potrebno je posvijestiti i odjelotvoriti kako je odgojno-obrazovnomu sustavu sržno odgajanje, a ne samo prenošenje znanja. Za odgoj u ustanovi ne može biti zadužen isključivo onaj tko je radnom mjestu pedagoga, nego je to zadaća svakoga učitelja. Učitelj je ponajprije onaj od koga se uči, komu se duguje neke životne spoznaje, a ne samo predavač svoje nastavne jedinice. Stručni su suradnici u školi pozvani na predaniji rad s većim izazovima i poteškoćama učenika i njihovih obitelji, ali njihovo postojanje ne oslobađa od supsidijarnosti prava i obveze da se u pomoć priteče na prvoj mogućoj razini , nego je potvrđuje i pretpostavlja njihovo uključenje kad su pojedinačna nastojanja neuspješna. Odgoj promatran kao oblikovanje, u francuskom se bilježi od 1495. Umijeće oblikovanja osobe, osobito djeteta, mladića ili djevojke, razvijajući njezine tjelesne, umne i ćudoredne osobine na način koji joj dopušta da svoj osobni i društveni život sučeli s dovoljno rastvorenom osobnošću; zamjenom imena: načini kojima se osigurava to oblikovanje; odgoj djece: oblikovanje ili vodstvo pojedinca; kuća odgoja: dom gdje dijete prima odgoj koristan za srce i duh. Sveze: kršćanski odgoj, liberalni odgoj, odgoj i obrazovanje, odgoj i navika; odgojni sustav, odgajati koga; popravni odgoj; odgoj čovječnosti. Kao bliskoznačnice: nauk, naukovanje, šegrtovanje, učenje, obrazovanje, izučavanje. Razvoj nekoga osjetila, tijela ili sposobnosti poletom i prikladnim vježbama, treningom. Odgoj volje; odgoj savjesti; odgoj vjere; odgoj nepca; odgoj oka; odgoj osjećaja: obuka trpnje, postavljanje čuvstava, dresura strasti. U seoskom gospodarstvu: umijeće uzgoja ili obuke domaćih životinja: uzgoj pčela, gajenje dudova svilca bilježi se od 1763. Odgoj promatran kao ponašanje: znanje i činjenje lijepoga društvenoga ponašanja, dobro držanje u društvu. Tekst se u wordu može preuzeti. Stevan Pataki, Marijan Tkalčić, Ante Defrančeški i Josip Demarin, Zagreb: Minerva, 1939. U općem, širem značenju odgoj obuhvaća sveukupnu pedagošku aktivnost, prema tome i obrazovanje i nastavu. U užem značenju predstavlja ukupnost mjera i postupaka na primjer u roditeljskom domu, u izvanškolskom životu uopće koji teže oblikovanju osobnosti. Odgoj pojedinaca uvjetovan je duhovnim, moralnim i tehničkim i tradicijom, sviješću odgovornih pojedinaca, odgojnim ustanovama, mnogim odgojnim mjerama i sredstvima te stilom pedagoškoga pristupa odgajaniku. Opće odgojne elemente sadržava, uz fizički, estetski i moralni odgoj, i intelektualno obrazovanje. Cjelovit intelektualni odgoj sastoji se ne samo od stjecanja znanja, vještina i navika, nego i od razvitka intelektualnih interesa težnja za objektivnom spoznajom, istinoljubivost, samostalnost mišljenja, kritičnost , izgrađivanja znanstvenoga pogleda na svijet i povezivanja teorije s praksom. Takav intelektualni razvitak nije uvjetovan jedino nekim uskim školskim znanjem; ne sadržava samo jednostrano obrazovne ciljeve: njegovi su ciljevi ujedno i odgojni. Marko Kostrenčić i Miljenko Protega, Zagreb: Leksikografski zavod, MCMLXI. Dragutin Franković, Zlatko Pregrad i Pero Šimleša, Zagreb: Matica hrvatska, 1963. Vladimir Filipović, Zagreb: Nakladni zavod Matice hrvatske, 11965. Vlatko Pavletić, Zagreb: Matica hrvatska, 1968. Josip Šentija, Zagreb: Leksikografski zavod, 1980. Nikola Potkonjak i Petar Šimleša, Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva; Zagreb: Školska knjiga…, 1989. August Kovačec, Zagreb: Leksikografski zavod, 1996. Tomislav Ladan, Zagreb: EPH i Leksikografski zavod, 2005. Mladen Klemenčić, Zagreb: Leksikografski zavod, 2012. Jure Šonje, Zagreb: Leksikografski zavod i Školska knjiga, 2000. Tomislav Ladan, Zagreb: Leksikografski zavod, 2002. Josip Šentija, Zagreb: Školska knjiga i Leksikon, 2003. Odgoj ima opće, društveno-povijesno i individualno značenje. Njime se trajno prenose društveno-povijesna iskustva čovječanstva, stečevine kulture i civilizacije na nove naraštaje. Na individualnoj razini obuhvaća čovjekov razvoj na tjelesnom, intelektualnom, moralnom, estetskom i radnom području; oblikovanje racionalne, emocionalne i voljne sfere; stjecanje potrebnih znanja, umijeća i navika, razvijanje intelektualnih snaga i sposobnosti, izgradnju karakternih crta i svih pozitivnih osobina ljudske osobnosti. Odgoj omogućuje ljudsko oblikovanje svakoga čovjeka, a tijekom povijesti omogućio je razvoj ljudske zajednice. U pedagoškom smislu, odgoj je svjesna, namjerna, društveno organizirana, pedagoški osmišljena djelatnost radi ostvarivanja ljudskih težnji postizanja ideala i odgojne svrhe — izgrađivanja potpunih i uljuđenih ljudskih osobnosti. Odgoj ima svrhu i zadaće, obrazovna dobra i odgojne vrijednosti, organizacijske oblike, metode i sredstva ostvarivanja. Provode ga odgojni čimbenici: obitelj, škole, Crkva, sve odgojne ustanove, a potpomažu kulturne ustanove i udruge, udruge mladeži, mediji. Što je više odgojnih čimbenika, ukupno je odgajanje učinkovitije. Odgojna su područja: , , , i S obzirom na dob odgajanika odgoj se dijeli na: , školski, visokoškolski i odgoj odraslih. Prema mjestu odgojnoga rada na: obiteljski, školski, domski i odgoj u slobodnom vremenu. Prema posebnim uvjetima rada na: specijalni, vojni i odgoj u proizvodnim uvjetima. Slaven Ravlić, Zagreb: Leksikografski zavod, 2006. U enciklopedijskoj natuknici izostavljeni su: religiozni odgoj i kao odgojna područja, a u podjeli prema mjestu odgojnoga rada izostavljen je crkveni odgoj. Oblikovanje racionalnoga, emocionalnoga i voljnoga područja ljudskoga duha, usvajanje potrebnih spoznaja, stjecanje umijeća i navika, razvijanje intelektualnih sposobnosti, izgrađivanje karakternih crta osobnosti i svih pozitivnih ljudskih osobina. Označuje utjecaj starijih naraštaja na mlađe sa svrhom prenošenja određenih načela važnih za osobni i društveni život. U užem značenju označava proces izgradnje osobnosti i značaja, pozitivnih ljudskih vrjednota. Antun Vujić, Zagreb: Proleksis i Večernji list, 2007. Aldo Starić, Zagreb: Kršćanska sadašnjost, 2009. Dunja Brozović Rončević, Zagreb: Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje, 2012. Ljiljana Jojić, Zagreb: Školska knjiga, 2015. Ladislav Bognar — Milan Matijević, Didaktika, Zagreb: Školska knjiga, 22002. Nikola Pastuović, Edukologija : integrativna znanost o sustavu cjeloživotnog obrazovanja i odgoja, Zagreb: Znamen, 1999. Vladimir Vujčić, Opća pedagogija : Novi pristup znanosti o odgoju, Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2013. Vladimir Vujčić, Opća pedagogija : Novi pristup znanosti o odgoju, Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2013. Josip Milat, Redefiniranje osnovnih pojmova : pretpostavka epistemološkog razvoja pedagogije, Napredak Zagreb , 142 2001. Isti je članak objavljen i u: Josip Milat, Redefiniranje osnovnih pojmova : pretpostavka epistemološkog razvoja pedagogije, Metodički ogledi, 8 2001. Na njega se osvrnuo Ante Vukasović, , Obnovljeni život Zagreb , 58 2003. No, autor je jednostavno ignorirao sve prigovore u: Josip Milat, Pedagogija — teorija osposobljavanja, Zagreb: Školska knjiga, 2005. Vladimir Vujčić, Opća pedagogija : Novi pristup znanosti o odgoju, Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2013. Zakona o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i državnih upravnih organizacija , koji je stupio na snagu 22. Ustavni sud ocjenjuje neprihvatljivim da stupanju na snagu propisa takva sadržaja i takve pravne snage nije prethodilo davanje mišljenja vijeća roditelja članak 137. Ante Vukasović, , Odgojne znanosti, 12 2010. Milan Žepić i Mišo Krkljuš, Zagreb, 1903. Platon, Zakoni, preveo Veljko Gortan, Zagreb: Naprijed, 21974. Platon, Država Državnik, preveo Martin Kuzmić, Zagreb: Matica hrvatska, 1942. Vladimir Vujčić Opća pedagogija : Novi pristup znanosti o odgoju, Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2013. Odgoj smatra navođenjem na otkrivanje istine i bitka. Za Platona on ne znači gomilanje informacija, nego preokretanje duše iz jedne vrste sumraka na istinsko dnevno svjetlo i prema dobru. Branimir Glavičić, Marulićev latinski rječnik, Split: Književni krug, 1997. Jordan Kuničić, Kršćanska pedagogija, Zagreb, 1967. Živan Bezić, , Obnovljeni život Zagreb , 32 1977. O postanku riječi odgoj usp. Petar Skok, Etimologijski rječnik hrvatskoga ili srpskoga jezika, knjiga prva, Zagreb: JAZU, 1971. Stjepan Babić, Tvorba riječi u hrvatskom književnom jeziku: Nacrt za gramatiku, drugo izdanje, Zagreb: HAZU, 1991. Usporedbe radi, u 11 svezaka Hrvatske enciklopedije 1999. Samo se spominju: represivni odgoj i slobodni odgoj. Ne spominju se: društveni, glazbeni, građanski, kršćanski, medijski, prometni, religijski, religiozni, umjetnički ni vjerski odgoj, kao ni odgoj o okolišu, odgoj osjećaja, odgoj osobnosti ili smjelosti. Naobrazba i izobrazba njemački su Bildung, obrazovanje Ausbildung, školovanje Schulung, a učenje je Lehre. Immanuel Kant, Spis o pedagogiji, Beograd: Rajković i Ćurković, 1922. Sanctus Ioannes Chrysostomus, In Matthaeum, homilia 59: Patrologia graeca, prir. Jacques Paul Migne, , Lutetiae Parisiorum, 1862. Antun Mijatović i dr. Riccardo Tonelli, , Kateheza Zagreb , 33 2011. Ladislav Bognar — Milan Matijević, Didaktika, Zagreb: Školska knjiga, 22002. Živan Bezić, , Crkva u svijetu Split , 23 1988. No person shall be denied the right to education. In the exercise of any functions which it assumes in relation to education and to teaching; the State shall respect the right of parents to ensure such education and teaching in conformity with their own religious and philosophical convictions. Odgojno-obrazovni sustav u javnim predškolskim ustanovama i školama, uključujući i visoka učilišta, uzimat će u obzir vrijednosti kršćanske etike. Ugovora između Svete Stolice i Republike Hrvatske o suradnji na području odgoja i kulture od 18. Jordan Kuničić, Zrnca životne mudrosti, Zagreb: Hrvatsko književno društvo, 1965. Vini Rakić, , Lađa Zagreb , 6 2011. Formacija, naprotiv, uključuje omogućivanje autonomnih sposobnosti i umnih radnji u subjekta, kao što su npr. Nije dovoljno da odgajanik bude dobro informiran, obaviješten. On mora znati i prosuđivati kako bi se mogao odgovorno opredijelti. Drugim riječima, nije dovoljno inzistirati na obogaćivanju umnim spoznajama, nego valja raditi i na sposobnostima koje će čovjeku omogućiti pravilan izbor. Ante Vukasović, , Odgojne znanosti, 12 2010. Stanovnik Stagire, ili osoba podrijetlom iz Stagire na hrvatskom je Stagiranin kako su zabilježili: Latinsko—hrvatski rječnik za škole, izdanje drugo, prir. Mirko Divković, U Zagrebu 1900. Milan Žepić, Zagreb: Hartman, 1902. Pravilo za tvorbu etnika u hrvatskom jeziku jest da se ime stanovnika izvodi od osnove imena naselja dometkom za tvorbu etnik, među kojima najveću čestotnost ima -anin. Edgar Morin, Odgoj za budućnost : sedam temeljnih spoznaja nužnih u odgoju za budućnost, Zagreb: Educa, 2002. Jacques Paul Migne, , Lutetiae Parisiorum, 1857. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi iz 2008. U Strategiji obrazovanja iz 2014. Dakle, naobrazba je temeljna i stalna ustavna kategorija. Prvi podsustav odgoja i naobrazbe ili njegovu prvu institucijsku razinu uređivali su: Zakon o društvenoj brizi o djeci predškolskoga uzrasta Narodne novine, br. Na prijedlog Željka Jovanovića Vlada Zorana Milanovića predložila je 31. Namjesto da se drže ustavnoga određenja ili, ako je ono pogrješno, da se njega promijeni. Zakon o predškolskom odgoju i obrazovanju iz godine 2013. U Hrvatskom državnom arhivu u Zagrebu čuvaju se zbirke isprava čiji su stvaratelji: Odjel za bogoštovlje i nastavu Kraljevske hrvatsko-slavonsko-dalmatinske zemaljske vlade 1869. Iz masno otisnutih pojmova vidljivo je kako se isti sustav u zadnjih 147 godina nazivao: nastavom, prosvjetom, školstvom, obrazovanjem, odgojem i obrazovanjem. Valja razlikovati sustav, tj. Stoga, ako se Ministarstvo zdravstva bavi sustavom zdravstva, a tek djelatnici toga sustava brigom o zdravlju pojedinih ljudi; ako se Ministarstvo pravosuđa bavi sustavom pravosuđa, a tek djelatnici toga sustava dijeljenjem pravde, onda se Ministarstvo na zagrebačkim Donjim Sveticama 38 bavi sustavom školstva, da bi se zaposlenici toga sustava bavili odgojem i obrazovanjem pojedinaca! Hrvatski zakonodavac nije do kraja proveo nazivoslovnu razliku između resora koji se neposredno bave svojim temeljnim pojmom financije, obrana, unutarnji poslovi, uprava, vanjski poslovi od resora koji samo skrbe o pojedinom sustavu, ali se neposredno njim ne bave. S jedne je strane to učinjeno gospodarstvo, graditeljstvo, poduzetništvo, pomorstvo, pravosuđe, šumarstvo , a s druge nije, pa postoje ministarstva obrta namjesto obrtništva, obrazovanja namjesto školstva,. Francis Aloysius Bogadek, Novi englesko-hrvatski i hrvatsko-engleski rječnik : New English-Croatian and Croatian-English dictionary, Pittsburgh, 1926. U prvom izdanju, Najveći hrvatsko-engleski i englesko-hrvatski riječnik, priredio Francis Aloysius Bogadek, Pittsburgh: Croatian Bookstore Joseph Marohnich, 1917. Englesko—hrvatski rječnik, sastavili Rudolf Filipović i drugi, Zagreb: Zora, 11955. Željko Bujas, Veliki englesko—hrvatski rječnik, Zagreb: Nakladni zavod Globus, 11999. Rječnik englesko—hrvatski, hrvatsko—engleski : s gramatikom, priredio Damir Božić, Split: Knjigotisak, 12000. Četverojezični rječnik prava Europske unije, ur. Maja Bratanić, Zagreb: HIDRA, 12003. Dakle, francuska riječ formation kao terminus technicus jednom je obrazovanje, a drugi put izobrazba. Noah Webster, A Dictionary of a English Language, New York, 1828. The bringing up, as of a child, instruction; formation of manners. Education comprehends all that series of instruction and discipline, which is intended to enlighten the understanding, correct the temper, and form the manners and habits of youth, and fit them for usefulness in their future stations. To give children a good education in manners, arts and science, is important; to give them a religious education is indispensable; and an immense responsibility rests on parents and guardians who neglect these duties. Sebastijan Žepić, U Zagrebu 1881. Mirko Divković, U Zagrebu 1900. Latinsko—hrvatski rječnik za škole, prir. Sebastijan Žepić, U Zagrebu 1881. Mirko Divković, U Zagrebu 1900. Jozo Marević, Latinsko —hrvatski enciklopedijski rječnik, Velika Gorica: Marka, 2000. Ognjen Prica, Rječnik stranih riječi, Zagreb, 1938. Branko Šeringer, Rječnik stranih riječi, Zagreb: Zadružna štampa, 1965. Bratoljub Klaić, Veliki rječnik stranih riječi, izraza i kratica, Zagreb: Zora, 11951. Željko Klaić, Zagreb: Nakladni zavod Matice hrvatske, 91978. Prepisuje ga: Vladimir Anić, Rječnik hrvatskoga jezika, Zagreb: Novi Liber, 11991. Enciklopedijski rječnik pedagogije, ur. Dragutin Franković, Zlatko Pregrad i Pero Šimleša, Zagreb: Matica hrvatska, 1963. Matica hrvatska — Matica srpska, Rječnik hrvatskosrpskoga književnog jezika, knjiga prva, ur. Ljudevit Jonke i dr. Osmojezični enciklopedijski rječnik: hrvatski, ruski, engleski, njemački, francuski, talijanski, španjolski, latinski, svezak I, gl. Tomislav Ladan, Zagreb: Leksikografski zavod, 1987. Opća enciklopedija, svezak 2, gl. Josip Šentija, Zagreb: Leksikografski zavod, 1977. Hrvatski opći leksikon, gl. August Kovačec, Zagreb: Leksikografski zavod, 1996. Rječnik hrvatskoga jezika, gl. Jure Šonje, Zagreb: Leksikografski zavod i Školska knjiga, 2000. Šime Anić — Nikola Klaić — Želimir Domović, Rječnik stranih riječi, Zagreb: Sani-plus, 2002. Ljiljana Jojić i Ranko Matasović, Zagreb: Novi Liber, 2003. Antun Vujić, Zagreb: Proleksis i Večernji list, 2005. Ivan Branko Šamija, Rječnik tuđica i hrvatskih riječi, Zagreb: Društvo Lovrećana, 2014. Ljiljana Jojić, Zagreb: Školska knjiga, 2015. Pravni sustav priznaje pravnu osobnost svakomu čovjeku od rođenja; a posmrčetu unatražno, i prije rođenja, u času smrti nekoga pretka, radi njegova nasljeđivanja, ako se rodi živo i ako je tada već bilo začeto. No, punu poslovnu sposobnost sva prava osobnosti pravni sustav priznaje tek punoljetnošću. Mise en Suvre de moyens propres ŕ développer méthodiquement une faculté, un organe : Éducation du goűt. Slično i: Le nouveau Petit Robert 1: dictionnaire alphabétique et analogique de la langue française, sous la direction de Josette Rey-Debove et Alain Rey, Paris: Dictionaires Le Robert, 1993. Connaissance et pratique des usages de la société. Ljubo Babić, Likovni odgoj, Enciklopedija likovnih umjetnosti, svezak 3, gl. Andre Mohorovičić, Zagreb: Leksikografski zavod, 1964. Marijan Petras, Odgoj, Filozofijski rječnik, gl. Vladimir Filipović, Zagreb: Nakladni zavod Matice hrvatske, 11965. Anita Sujoldžić, Zagreb: HAZU i Hrvatsko antropološko društvo, 2013. U samom Pravilniku sastavljači su obrojčavali područje, polje i granu tako da su nakon broja područja i polja uvijek pisali točku, ali ne i nakon broja grane. To je nedosljedno, a i nesukladno hrvatskomu pravopisu, jer su svi ti brojevi — redni brojevi područja, polja i grane , pa nakon svakoga treba pisati točku. Više o tom u raspravi: Kamo pripada religiozna pedagogija. Priručnik je nazvan prema talijanskom gradu Frascatiju gdje je u lipnju 1963. Philip Babcock Gove, Cologne: Könemann, 1993. La forte éducation puritaine par quoi mes parents avaient façonné mon enfance Gide, Journal, 1923, p. Éducation artistique, littéraire, professionnelle, religieuse, Quasi- synon. Je fais mon éducation parlementaire. Dumazedier, Ripert, Loisir et cult. Ensemble des exercices physiques et sportifs destinés ŕ assurer le développement harmonieux du corps. Développement donné ŕ un sens, au corps ou ŕ une faculté par un entraînement et des exercices appropriés. Éducation de la volonté. Éducation de la conscience. Éducation de la foi. Une éducation des sentiments, un dressage des passions Barrčs, Cahiers, t. Éducation des abeilles, des vers ŕ soie Ac. Ensemble des soins donnés ŕ une plante. Brave homme sans éducation, sans bonnes maničres Flaub. Homme ignorant et de basse éducation Hugo Misér. Le numéro 12 retint mon attention : « Avocat demande personne instruite, jeune, bonne éducation, célibataire, pour travaux de bureau. » Duhamel, Confession de minuit, 1920, p. Étymologie et Histoire A. Dassy, Peregrin, f o5 v ods Gdf. Fréquence absolue littérature : 4 484. Frequence relative littéraire : xix es. DÉR IVATION Éducationnel, elle, adjectif, rare. Variété des pratiques éducationnelles ou des soins donnés aux bébés, qui changent suivant les milieux, ruraux ou urbains, suivant les classes sociales ou les groupes professionnels Traité sociol. Mots ds le vent. Probleme der französischen Erziehung.



PUT KA SLOBODI I BEZBEDNOSTI DOKUMENTARNI FILM (TREJLER)
Bila je u izgubljena u svojim divnim sadašnjim momentima. U takvoj nakani nije nevažan detalj da se Bašagić, pored perfektnog znanja arapskog, turskog i perzijskog, služio francuskim i njemačkim jezikom. U ovoj komparaciji bitno je međutim markirati da movensom spajanja dviju poe- tika, dvaju svjetova duhovnosti — tom dominantnom estetičkom osi — Bašagićeva poezija nadilazi svoje srpske i hrvatske pandane, eventualne uzore. Razorna zloupotreba religije kroz kult egoizma nacionalnog i političkog vođstva od kršćanizacije i islamizacije do danas, bitan je razlog nesloge Bosanaca, kontaminacije bosanskoga kulturnoga i književnoga duha integralizma. El-Hasana el-Basrija je napustio nakon svoje izjave da je pocinilac velikog grijeha {al-kabirif na polozaju izmedu dva polozaja fi al-manzila bayna al-manzilatayri , tj. Početkom XVIII vijeka, tačnije 170119. Pomislite, primjerice, na raširen znanstveno-tehni č ki mentalitet koji zasjenjuje afektivnu dimenziju i ulogu osje ć aja, na pomanjkanje darežljivosti, na rašireni strah od darivanja života novim stvorenjima, na teško ć u uspostave me đ usobnih odnosa i prihva ć anja drugoga i druga č ijega. To se potpuno jasno ističe već u disertaciji iz godine 1770, koja je uopšte priznata kao pristup kritičkoj filozofiji, dok istovremene pismene Kantove izjave razjašnjavaju da su već tada njegova spoznajnoteoretska istraživanja bila praćena radovima na obnovi moralne nauke — u smislu, stroge podjele čistih i empiričkih principa.

[Sex sa kerom|Sex and the city movie online|Fakultet elektrotehnike i računarstva]






Oznake: predavanje, RUDOLF, stajner.docx

Pesme za srecno zaljubljene - Pronađite djevojku

Čestitke i SMS poruke za krsnu slavu










Click here: Pesme za srecno zaljubljene






POŠALJI: AUT na 5885. Primer 18: Znam da je glupo ljude podsećati na to da stare ali... Cena poruke je - 116.



pesme za srecno zaljubljene

Primer 3: Nikad ne reci volim te ako zaista ne hajes, Nikad ne pricaj o osecanjima ako ona ne postoje Nikad me nemoj uzeti za ruku ako kanis srce da mi slomis Nikad ne reci da hoces, ako stvarno nemas nameru Nikad me nemoj pogledati u oci, ako je sve sto radis laz Zato sto ja volim te i ne zelim da patim. Ono ne prati modu, ne dobija kredite i ne otplaćuje se na rate, ali i pored toga je NAJBOLJA investicija u mom životu!!! Prijatelj sluzi, da kad imas los dan, pokvaris i njegov.



pesme za srecno zaljubljene

Čestitke i SMS poruke za krsnu slavu - Nije mi toliko nedostajala naša muzička scena koliko dragi ljudi iz Srbije, prijatelji i kolege. Uživajte dok gledate kako se vaš maleni pupoljak razvijaja u najlepši cvet.



pesme za srecno zaljubljene

PORUKE ZA PRIJATELJSTVO 1. Budi tu, jer sam sita savrsenih ljudi sto prolaze ne dajuci nista, a tarzeci sve! Budi tu, jer nista na svetu nam nije ostalo osim prijateljstva!! Ako ikada dozivis poraz, ne dozvoli da ti u ocima zablistaju suze, jer ljudi su zli i na tvojim rusevinama sagradit ce sebi spomen uspjeha… 3. Hvala ti za srecu, radost i smeh, hvala ti za svaki sakriveni greh. Hvala ti za rec sto suze brise,takav se prijatelj ne nalazi vise! Seti se da imas nesto vaznije od zlata, nesto sladje od cokolade, seti se prijateljice da imas mene i da cu uvek biti tu uz tebe! Sta da ti poklonim za Novu godinu? Za prve dvije zelje pisi Deda Mrazu, a prijateljstvo cu ti pokloniti JA! Ako ti u zivotu tesko bude i sretnes zle ljude, ako ti srce duboko rane, ja necu dati da ono stane, necu ti reci zbogom, bicu drug i plakacu sa tobom! Zelim da tugu nikada ne vide tvoje oci. Zelim da ti sreca blista kao zvezde u noci, zelim da te dusa nikada ne zaboli, a svako kao ja da te ceni, postuje i voli. Teško je pronaći prave reči, jer pravih reči je toliko malo… I da li su uopšte potrebne reči, da shvatiš da mi je do tebe stalo…!? Drugarstvo je krho kao latica ruze,za oslonac u zivotu prijatelji sluze,zato hrabro i odlucno kroz zivot gazi jer te tvoja drugarica sa strane pazi!! Hvala ti što si tako dobra prema meni, sto si me naucila prave vrednosti da cenim, sto trpis kada sam dosadna i teška i sto za nase drugarstvo nikada necu reci da je greska! Hvala ti na svemu lepom sto si mi pruzila, i nikada ne pitaj kako ni zasto…Volim te, jer si to zasluzila! Kad te tuga snađe i oči su ti pune suza a neznaš kako to preboljeti i nasdtaviti dalje živjeti, obrat se meni koja če uvijek niti uz tebe u nsjtežim trenucima, davati ti savjete i tješiti te odjutra do mraky. Kad ptica poleti uz ponoć krila seti se da si mi uvek ko sestra bila!!!!!! Prijateljstvo je, kada se posvadjamo, i odlucimo da je kraj, jednom za svagda, ali onda ostavimo sa strane nas ego, uhvatimo se za ruke i kazemo TREBAS MI! Ja sam ti prijateljica kad ti lose krene,kad te svi napuste potrazi mene,svijetlo u mraku tvoja sam sijena vjerna prijateljica za sva vremena!! Ako nemas ono sto zelis ti voli ono sto imas, jer zivot je ono sto jeste a ne ono sto bi trebalo da bude. I samo gledaj napred, ne okreci se nazad, zaboravi proslost i uvek budi nasmejana, ne dozvoli drugima da uzivaju u tvojim padovima, i tek ponekad se seti da imas drugaricu koja ce biti uvek tu za tebe i koja te puno voli… 16. Naše prijateljstvo nije u trendu! Ono ne prati modu, ne dobija kredite i ne otplaćuje se na rate, ali i pored toga je NAJBOLJA investicija u mom životu!!! Kad munje i gromovi zavladaju nebom, kad kise opustose leto, kad se stope nebo i zemlja… Tek tad cu se rastati od tebe jer zivot nije nista bez prijatelja… Kao sto si ti. Nemoj nikad plakati ti si prekasno bice,svaka tvoja suza i mene ce taci,svaki tvoj tuzan pogled i mene zaboli jer ja sam drugarica koja te mnogo voli 25. Pravi prijatelj je onaj koji te drzi za ruku, a dotice tvoje srce!! Mi smo drugarice i ne znamo za zlo,mi smo vestice koje smehom pomeraju tlo,mi smo jedine drugarice koje znaju sta ljubav znaci,sa ovim drugaricama niko ne sme da se kaci. Mi cemo zauzeti celu planetu jer mi smo NAJBOLJE DRUGARICE na svetu! Kad Bog voli covjeka on mu podari prijatelja,pa mozes li zamisliti koliko je volio mene kad mi je za prijatelja dao tebe…… 28. Kad prodje nasa mladost,dani ludovanja, plakanja i srece, znaj da ces uvek imati mene, DRUGARICU KOJA TE NIKAD ZABORAVITI NECE!!! Pravi prijatelj je onaj koji ti samo jednom u zivotu nanese bol- kada umre! Hvala ti za sve…. Za pomoc,za radost,za prijateljstvo,osmjeh i srecu… 31. Mozda nisam uvek tu pored tebe,ali za nase prijateljstvo dajem sve od sebe… Jer vreme prolazi i shvatam da pravi prijatelji vrede! Godine ce i dalje teci,ali ja ti moram reci i kad budes daleko i u mislima ti bude drugi neko, volecu te kao sad: iskreno i jako, jer se NAJBOLJE DRUGARICE VOLE TAKO! Mozda u zivotu krenem drugim putem mozda tamo nadjem bolji zivot,ljubav,srecu,ali znam da tamo takvog prijatelja imati necu! Prijatelj je onaj koga zoves u nevolji, jer znas da ce stati uz tebe i kada si djubre od coveka, a napasti te kada je to poslednje sto jos moze da ucine za tebe! Prijatelj sluzi, da kad imas los dan, pokvaris i njegov. JedanCovjek nekad pozeli da prijatelju stavi glavu na rame, covjek ponekad pozeli da ga ne bole stare rane, i ne znam zasto me bole te kapi jesenje kise i zasto prijateljima zovemo one koji ne zele to vise! Nemoj me zaboraviti niti kada odeš daleko, kada sjecanja izblijede i kosa posijedi, sjeti se mene i moje recenice: SAMO PRIJATELJ COVJEKU NAJVIŠE VRIJEDI! Sunce moje volim kada sijash i kada se smejesh, svojim slatkim zracima prijatelje grejesh. Zelim da uvek budesh srecna i ostanesh prijatelj moj, da kada ti je teshko okrenesh moj broj… Da isprichash ljubavne jade i ruzne sne SVOJOJ DRUGARICI IZ OSNOVNE! Zelim ti da ostvarujuci snove ostavljas tragove, da proniknes tisinu i spoznas da si srecna osoba, da te krasi lepota, da te krug Sunceve svetlosti obasja, da budes korak ispred svojih uzora i da vreme ne meris godinama, vec ljubavlju i PRIJATELJIMA!! Kada te iznewere ljudi, kad wreme zhelish da wratish, kada te neko powredi, hocu da shwatish: Da bicu tu i u dobru i u zlu! Da te podignem iz prashine, da ti oswetlim ime, da ti na uwo kazhem da nikad, nikad necu da te slazhem! Da cu kad zaplachesh suze da ti brishem, znaj da imash drugaricu koja te 40. Plašim se da ti kažem da si mi stalno u glavi, da mi tvoj pogled u mislima kaos pravi, da si jos odavno moja ljubav i želja. Plašim se jer ne želim da izgubim nešto tako vrijedno - TEBE za prijatelja! Kada ti svi okrenu leđa, kada shvatiš da je život satkan od boli, okreni se, pružam ti ruke prijateljstva jer prijatelj nikad ne prestaje da voli! Ja nisam pauk i ne pletem mrežu, ali znaj da najljepše uspomene za tebe me vežu. U svakom prijatelju trazim sreću, ali tebe nikad zaboravit neću. Teško je voljeti nekoga tko nije tvoj. Prošla jedna ljubav povratka joj nema ostao jedan datum kao teška uspomena. Nitko ne zna što smo htjeli, nitko ne zna što smo bili. Ali ipak ostajemo dobri prijatelji. Ako ti u životu teško bude i sretneš zle ljude, ako ti srce duboko rane, ja neću dati da ono stane, neću ti reći zbogom, bit ću drug i plakaću sa tobom. Kad si mi bio prijatelj bio si mi prijatelj, kad smo se rastali zasto si mi posto Neprijatelj??? Život je put kojim treba trčati sa prijateljima koji će nam ponekad ćutanjem ili sećanjem pokazati da vredimo onoliko koliko znamo da volimo. Pobrini se da u ovim ledenim danima uzimaš dovoljno vitamina C. On se nalazi u namirnicama: prasenCE, sarmiCE, kobasiCE, slaniniCE, vešaliCE, kao i u napicima: pivCE, vinCE i razne rakijCE. Jedinose pazi da se ne predoziraš vitaminima, može da škodi... Saznajte šta vas čeka u budućnosti. Postavite pitanje astrologu - UŽIVO! Pošaljite SMS sa tekstom AUT pa vaše ime na broj 4345 i dobićete odgovor astrologa. Nakon toga, u sledećoj poruci, izaberite da li želite: - Horoskop SMS sa tekstom HOROSKOP na 4345 - Tarot SMS sa tekstom TAROT na 4345 - Numerologiju SMS sa tekstom NUMER na 4345 - Natalnu kartu SMS sa tekstom NATAL na 4345 - Sanovnik SMS sa tekstom SNOVI na 4345 Važi za sve mreže u Srbiji. Cena poruke je iskazana sa PDV-om - MTS: 38 din, Telenor: 38,94 din, VIP: 35,40 din Saznajte šta Vas čeka u budućnosti. Postavite pitanje astrologu - UŽIVO! Pošaljite SMS sa tekstom AUT pa vaše ime na broj 4345 i dobićete odgovor astrologa. Nakon toga, u sledećoj poruci, izaberite da li želite: - Horoskop SMS sa tekstom HOROSKOP na 4345 - Tarot SMS sa tekstom TAROT na 4345 - Numerologiju SMS sa tekstom NUMER na 4345 - Natalnu kartu SMS sa tekstom NATAL na 4345 - Sanovnik SMS sa tekstom SNOVI na 4345 Važi za sve mreže u Srbiji. Cena poruke je iskazana sa PDV-om - MTS: 44. Cena poruke je iskazana sa PDV-om - MTS, Telenor, VIP : 183. POŠALJI: AUT na 5886. Cena poruke je - 24 din. POŠALJI: AUT na 5885. Cena poruke je - 116.



Pesme za prvi ples
Neka ova moja pronađe put do tebe i kaže ti Sretan Božić, umesto mene! Zelim da uvek budesh srecna i ostanesh prijatelj moj, da kada ti je teshko okrenesh moj broj… Da isprichash ljubavne jade i ruzne sne SVOJOJ DRUGARICI IZ OSNOVNE! Ako dodate humora u cijelu priču nećete zvučati smrtno ozbiljno i mladenci će lakše zapamtiti i prihvatiti što ste im željeli poručiti. Neka uspomene ostanu zauvijek, a snove dijelite cijelim vašim zajedničkim putem. Želim vam oboje sve najbolje i neka vas sreća koju danas osjećate prati kroz cijeli život. Kad ptica poleti uz ponoć krila seti se da si mi uvek ko sestra bila!!!!!! PORUKE ZA PRIJATELJSTVO 1. Ne tugujte za svojim roditeljima.

[Svi hrvatski portali na jednome mjestu|Moj posao istra|Italian XXX Videos]






Oznake: SAD, sam, srećno, Zaljubljena

Najbolje aplikacije za upoznavanje u hrvatskoj - Stranica za upoznavanje

Tehnologija nam danas servira seks u troje kroz samo nekoliko klikova










Click here: Najbolje aplikacije za upoznavanje u hrvatskoj






Moguće je čak da i muškarci otvaraju svoje profile, postavljajući na njih svoje fotografije, a ženski dio publike ih zatim ocjenjuje. Najbolja igrica je u kojoj igrači grade automobile. Postoje domaći i strani chat servisi i sajtovi za upoznavanje.



najbolje aplikacije za upoznavanje u hrvatskoj

Ako kojim slučajem ne tražite srodnu dušu, već samo spoj za Valentinovo ili bilo koji drugi dan , prava opcija za vas je. Moguće je čak da i muškarci otvaraju svoje profile, postavljajući na njih svoje fotografije, a ženski dio publike ih zatim ocjenjuje. Link na početnu stranicu i link za.



najbolje aplikacije za upoznavanje u hrvatskoj

SPREMNI ZA CHAT?: TOP 5 najboljih aplikacija za upoznavanje partnera - Ako vas nešto takvo zanima, dostupne su osnovne i nešto bogatije mogućnosti za praćenje i bilježenje staza, kao i niza pozitivnih stvari koje planinarenje nosi. Možete birati između sedam različitih i jedinstvenih ruta; za kvalitetno pivo istražite obrt Zagreb, otkrijte grafite i ostalu urbanu umjetnost u uličnoj umjetnosti Zagreb.



najbolje aplikacije za upoznavanje u hrvatskoj

Mobilni telefoni su postali ekstenzija života i korisnici su navikli da uz pomoć njih završavaju veliki broj poslova. S druge strane, online dating odavno postoji, tako da je pojava aplikacija za upoznavanje samo nastavak evolucije muvanja. Kakvo god vaše mišljenje bilo o njima, svuda su oko nas i veoma su popularne. Skout Jedna od najvećih svetskih platformi za muvanje ima preko pet miliona korisnika. Ona omogućava pregled aktivnih korisnika u blizini i ukoliko se poklopite po interesovanjima, možete započeti dopisivanje. Postoji nekoliko načina za uspostavljanje komunikacije, a sama aplikacija pomaže onima koji su stidljivi. Ukoliko ste kreativni i zanimljivi, drugi korisnici mogu da se slože sa vašim predlogom i na taj način dalje nastavljate komunikaciju. OS: Android, iOS Veličina: 13 MB Tinder Veoma jednostavna aplikacija koja zahteva pristup vašem Facebooku samo uzima podatke o lokaciji i prijateljima, ne postavlja ništa. Skenira osobe suprotnog pola u vašoj blizini i daje mogućnost ocenjivanja. Ukoliko vam se dopadne neko, označite ga pozitivno i ukoliko ta osoba ima isto mišljenje o vama, dobićete mogućnost povezivanja OS: Android,iOS Veličina: 10 MB Bang with friends Poprilično direktna aplikacija koja omogućava korisnicima da provere ko bi od njihovih Facebook prijatelja želeo sa njima da spava. Ukoliko vam se poklope interesovanja dobićete notifikaciju, a onda je ostalo na vama. OS: Android Veličina: 7 MB Izvor:.



Kako prići simpatiji ? / thelazyWAVE
Čak i ako ste potpuni avanturist, u planinu se ne odlazi bez pripreme i nekoliko stvarčica koje bi mogle zatrebati. Prema tome kaka sada stvari stoje, koji god da je razlog zbog kojeg ljudi biraju ovaj način upoznavanja, može se sa sigurnošću reći da je online upoznavanje u svom zamahu i da postaje sve popularnije te da mu je zajamčena uspješna budućnost. Ipak, za one koji bi preskočili seks pri prvom susretu, dostupna je i opcija pozivanja na spoj. Specifikacije svih Android telefona i tableta. OS: Android, iOS Veličina: 13 MB Tinder Veoma jednostavna aplikacija koja zahteva pristup vašem Facebooku samo uzima podatke o lokaciji i prijateljima, ne postavlja ništa. Također s mogućnošću preuzimanja na uređaje na i , NP Paklenica posjetiteljima približava posebnosti toga nacionalnog parka. POF Plenty of Fish, u prijevodu, Mnogo Riba ima preko 100 milina korisnika sirom svijeta. Od domaćih portala Iskrice i Smokve do međunarodnih Badoo i Twoo, servisi za online upoznavanje u Hrvatskoj žive svoj život ponude i potražnje. No primjerice antivirusni programi nepoznatih programera ili preglednici s dodatnim značajkama traže pristup informacijama i imaju puno reklama.

[Osobni kontakti slavonija|Oglasi zene|Ljubav i veze forum]






Oznake: spremni, za, chat, top, 5, Najboljih, aplikacija, upoznavanje, partnera

Jane Feather Brak Iz Interesa - Lijepe djevojke

119302816-Jane-Feather[1]










Click here: Jane Feather Brak Iz Interesa






Pošla je za sestrom, prepuštajuci polubrata njegovoj tjeskobi i frustriranosti što ih je osjecao dok je jahao u Holborn s vijestima o Peninu sigurnom povratku. Pippa je s princezom Mary dijelila sklonost raskošnim materijalima i jarkim bojama, za razliku od Pen koja je slijedila majcin ukus za diskretniju eleganciju. Malo razdraženosti pomiješalo se s neţim drugim dok ju je nastavio promatrati s izrazom ciniţnog naga˙anja. Tiho je zatvorila vrata i ledima se naslonila na njih, promatrajuci prostoriju u kojoj su ona i Philip proveli tako mnogo zajednickih trenutaka.



Jane Feather Brak Iz Interesa

Što bi Owen d'Arcy mogao željeti od Pen? Znala je da joj je spasio život i bila mu je silno zahvalna, ali nešto u njemu i dalje ju je uznemiravalo. Evo, gotovo je, sad üu staviti zavoj, a kad stignete kuüi, lijeţnik može odluţiti treba li šivati ranu.



Jane Feather Brak Iz Interesa

E-katalog Knjižnice - Owen ju je iskosa pogledao dok je rezao još šunke. »Dobro smo se povaljali u sijenu.



Jane Feather Brak Iz Interesa

Chastity Duncan dilanda kebosanan karena harus mengurus sang ayah yang terus merasa bersalah karena telah menghabiskan kekayaan keluarga mereka. Untungnya, Chastity masih memiliki bisnis jasa perjodohan dan suratkabar, The Mayfair Lady, untuk Chastity Duncan dilanda kebosanan karena harus mengurus sang ayah yang terus merasa bersalah karena telah menghabiskan kekayaan keluarga mereka. Untungnya, Chastity masih memiliki bisnis jasa perjodohan dan suratkabar, The Mayfair Lady, untuk menyibukkan diri. Kebosanan Chastity berubah menjadi badai emosi yang membingungkan ketika ia menyamar sebagai Mayfair Lady menerima seorang dokter sebagai klien yang meminta dicarikan seorang istri. Douglas Farrel adalah seorang dokter yang baru membuka praktik di Harley Street. Ia menginginkan istri yang kaya sekaligus berpengaruh, seorang wanita yang dapat dimanfaatkan untuk memenuhi tujuannya. Saat mengajukan permintaannya, dengan blak-blakan ia mengatakan kepada Chastity bahwa ia mencari istri yang tidak membutuhkan kasih sayang dan rasa hormat dalam pernikahan. Ketika Chastity akhirnya menemukan wanita yang sesuai dengan permintaan Douglas, ia menyadari kalau ia malah menginginkan pria itu untuk dirinya sendiri. Ternyata Douglas bukanlah pria seperti dugaan Chastity sebelumnya. Sementara itu, Douglas yang tidak tahu kalau Chastity adalah sang Mayfair Lady, berusaha mengekang ketertarikannya kepada wanita itu. Ia tahu Chastity bukanlah istri yang ideal untuknya jika ia ingin cita-citanya terwujud. Sanggupkah Douglas membuang impiannya dan menukarnya untuk mendapatkan cinta yang selama ini ia hindari? Akankah Chastity membalas cinta Douglas saat ia mengetahui rahasia sang dokter yang sangat dingin dan penuh perhitungan itu?



Jane Feather: All The Queen's Players
Koliko sam shvatio, Edward je naredio da njegova sestra do˙e. Na kraju krajeva, vi ste spasili Penin život, a to znaci da možemo odbaciti svakojake formalnosti. Owen ju je iskosa pogledao dok je rezao još šunke. Dlanom je uhvatio njezinu podignutu bradu i hitro, prije nego je shvatila njegovu namjeru, lagano svojim usnama dotaknuo njezine. « Na njezinu joj je muku glas zadrhtao, ali je Ranulf bio dobre volje pa se samo nasmijao i rekao: »Ne... Hitro se zaputila prema stalku. Nekoliko je trenutaka šutio, a ona je ţula vlastito srce kako lupa. Ne želim bili doliţna i sputavana. Sad je znao, bez da mu to itko kaže, da ce mu veleposlanik uskoro dobaciti poslasticu. « Ispio je do dna i opet prasnuo u smijeh. Ali ja sam ga ţula kako plaţe.

[Larin chat mobile|Zene za sex slike|Dara bubamara video]






Oznake: brak, iz, interesa

Oglasi za posao u inostranstvu 2018 - Susretit će se u sredini

Posao u inostranstvu










Click here: Oglasi za posao u inostranstvu 2018






Razvijamo kulturu koju, prije svega, određuje poštivanje i uvažavanje svakog pojedinca kao osnovne pokretačke snage poslovanja. Takođe, oni nam omogućavaju da vam ponudimo poboljšane funkcije prilagođene vama, poput pamćenja vaših postavki. Izgradili smo kvalitetnu bazu talenata kako bismo našim klijentima omogućili što brži pronalazak traženih zaposlenika. Ukoliko ste poslodavac i u potrazi ste za novim zaposlenima, možete apsolutno besplatno na našem sajtu postaviti vaš oglas za posao.



oglasi za posao u inostranstvu 2018

Hrvatska je ušla u klub 28 zemalja Starog kontineta, ali nije iskoristila sve prilike koje nam je nudilo tržište veće od 500 milijuna stanovnika i danas smo iza Bugarske najsiromašnija članica Europske unije. Pored mnogih agencija koje pronalaze sezonske poslove preko leta za studente u Nemačkoj, sada je tu i DIMAK Serbia- Nemački informacioni centar za migracije, stručno obrazovanje i karijeru. U zavisnosti od toga koji internet preglednik koristite, kolačići se onemogućavaju na različite načine.



oglasi za posao u inostranstvu 2018

Posao u inostranstvu - Koristimo tehnologiju kolačica kako bismo vam ponudili bolju uslugu posete naše web stranice, u potpunosti prilagođenu vama.



oglasi za posao u inostranstvu 2018

Koristimo tehnologiju kolačica kako bismo vam ponudili bolju uslugu posete naše web stranice, u potpunosti prilagođenu vama. Podaci koji se čuvaju preko kolačica koji se koriste na web sajtu Posao. Kolačici takođe čine vaše interakcije sa internet stranicama sigurnijim i bržim jer pamte svoje postavke na primjer, prijavu i jezik tako što šalju podatke koji sadrže povratno na izvornu internet stranicu sa koje potiču kolačici prve strane ili drugoj internet stranici kojoj pripadaju kolačici trece strane kada ponovo posetite stranicu u pitanju koristeci iste krajnje uređaje. Možete blokirati ili ukloniti kolačice preko svog internet pretraživača ili pomocu softvera trecih strana, ali u tom slučaju može doci do problema pri korišćenju određenih delova web stranice. Na sa sajtu Posao. Ovi kolačići neophodni su za korišćenje naših web stranica. Takođe, oni nam omogućavaju da vam ponudimo poboljšane funkcije prilagođene vama, poput pamćenja vaših postavki. Ovi kolačići prikupljaju anonimne podatke i ne mogu pratiti vaše posete drugim internet stranicama. Rok trajanja ovih kolačića ne premašuje tri godine. Ovi kolačići nam omogućavaju prepoznavanje i prebrojavanje korisnika i drugih podataka, te prikupljanje podataka o tome kako se web stranice koriste npr. Takođe, to nam pomaže da unapredimo rad web stranica, kao npr, da vam osiguramo lako pronalaženje svega što tražite. Rok trajanja ovih kolačića je do jedne godine. Takođe, ove podatke možemo podeliti sa trećim osobama poput oglašivača u takve svrhe. Rok trajanja ovih kolačića je do godinu dana. Kako biste to učinili, molimo, pročitajte sledeće odredbe. Ukoliko želite izbrisati kolačiće koji se čuvaju na vašim uređajima i konfigurisati vaš internet preglednik tako da odbija kolačiće, možete to učiniti u podešavanjima vašeg internet preglednika. U zavisnosti od toga koji internet preglednik koristite, kolačići se onemogućavaju na različite načine. Za dodatne informacije posetite sajtove najpopularnijih pretraživača. Za sve dodatne koje želite saznati o kolačićima, molimo, posetite ili Ovi kolačići su obavezni kako bi prikazali traku sa obaveštenjima o kolačićima i kako bi zapamtili vaš izbor za izbor kolačića i primenile ovaj izbor. Ovi kolačići neophodni su za korišćenje naših web stranica. Takođe, oni nam omogućavaju da vam ponudimo poboljšane funkcije prilagođene vama, poput pamćenja vaših postavki. Ovi kolačići prikupljaju anonimne podatke i ne mogu pratiti vaše posete drugim internet stranicama. Rok trajanja ovih kolačića ne premašuje tri godine. Ovi kolačići nam omogućavaju prepoznavanje i prebrojavanje korisnika i drugih podataka, te prikupljanje podataka o tome kako se web stranice koriste npr. Takođe, to nam pomaže da unapredimo rad web stranica, kao npr, da vam osiguramo lako pronalaženje svega što tražite. Rok trajanja ovih kolačića je do jedne godine.



Sezonski poslovi u inostranstvu - od sna do razočarenja
Takođe, ove podatke možemo podeliti sa trećim osobama poput oglašivača u takve svrhe. Ukazivati na pozitivne strane posla ne znači zavaravati zaposlenike da je sve u redu i onda kad nije tako. Ovi kolačići prikupljaju anonimne podatke i ne mogu pratiti vaše posete drugim internet stranicama. Ovi kolačići prikupljaju anonimne podatke i ne mogu pratiti vaše posete drugim internet stranicama. U prvih pet mjeseci 2018. Smijeh vrijedi u svim situacijama. Možete blokirati ili ukloniti kolačice preko svog internet pretraživača ili pomocu softvera trecih strana, ali u tom slučaju može doci do problema pri korišćenju određenih delova web stranice. Takođe, to nam pomaže da unapredimo rad web stranica, kao npr, da vam osiguramo lako pronalaženje svega što tražite. Ukoliko ste poslodavac i u potrazi ste za novim zaposlenima, možete apsolutno besplatno na našem sajtu postaviti vaš oglas za posao.

[Facebook prijava login|Posao u crnoj gori gradjevina 2018|Dame za karanje]






Oznake: posao, u, inostranstvu

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.