Ratnik svjetlosti

02.07.2005., subota

CURASAO...

Prije desetak dana vratio sam se, sa cetverodnevnog posijeta Curasau. Sa tog
cudnovatog otoka, velikog 440 km2, sa oko 150 000 stanovnika, i punih 55
razlicitik narodnosti, bescarinske zone :-))), i potpuno nerealnog izgleda.
Zovu ga i Europa na Karibima. Otok, dijelom izgleda poput Amsterdama, a dijelom
poput nekog italianskog grada. Dva glavna centra (Punda i Otrabanda), razdvaja most,
gotovo identican Krckom, s malim pristanistem-brodogradilistem poput Viktor Lenca.
(...ili je to samo meni tako izgledalo...), a zatim i jos jednim manjim, pokretnim
mostom, koji kad se zatvori ili otvori (ovisno o tocki gledista), pjesaci prelaze
malim brodicem. Sredisnji i sjeverni dio otoka, koji je manje naseljen, izgleda poput
Texasa!
Pjesak, nisko raslinje, kaktusi i do po par metara visoki. Temperatura 2C visa
nego u Dominikani, sto znaci ravno paklu! Dobro je to sto je Curasao poznat i po
tome sto stalno puse lagan vijetar, tako da je lako izdrzljivo.
Posto sam stigao dosta kasno, jer je let kasnio neki 3 sata (krenuo je iz Dominikane,
znaci nije iznenadujuce), za prvi dan uspio sam samo pronaci dosta jeftin hotel i
otvoreni internet centar. Radno vrijeme gotovo svih javnih objekata, sem nekih
kafica, diskoteka i restorana, je do 6h. Sunce izlazi oko 5h ujutro, a zalazi oko 6h.
U sedam mrak!
Cilj mi je bilo da u sljedeca tri dana skupim sto vise informacija; kako funkcionira
sa skolom, sta s dokumentima- vizom, mogucnost zaposljavanja, naci home...
Pun klinac stvari za obaviti, ali kontam;”otok je mali da ga ni na karti nema, a vecinom nenaseljen, pa na noge cu sve prijeci”.
U tih par dana pribavio sam vise- manje sve potrebne informacije. Viza Hrvatima nije
potrebna, vec se prijavi u imigracioni centar i dobija se dozvola na tri ili sest mjeseci.
Nakon utvrdivanja mjesta boravka i provjere svjedodzbe skolska uprava odlucuje u koju skolu ce dijeca ici. Posto su klinci zavrsili internacionalnu skolu i to s odlicnim uspijehom, nece biti nikakvih problema. Posao, malo duza stavka, ali nakon razgovora s nekoliko advokata dobio sam i tu informaciju. Zelimo li nastaviti privatni job, potreban nam je socio
koji je vec rezidentiran tamo, kao i ispunjavanje koje kakvih uvjeta. Ali nista strasno. Sve izvedivo.Ako ne, posao mogu traziti i u struci. Mjesta za med. tehnicare su uvijek otvorena.
Postoji mogucnost zaposljavanja i u nekoj od mnogih industrija koje se nalaze na otoku...
Jedini problem je, sto nisam uspio naci adekvatnu kucu. Sto se tice agencija za rentu kuca,
ne moram niti razmisljati. Ako nemam stalno radno mjesto ne mogu mi pomoci, osim ako ne zelim platiti 12 mjeseci unaprijed + dva depozita+ jedan mjesec agenciji. Posto je tesko naci kucu ispod 800 USD mjesecno, pa ‘ko zeli neka racuna... Ta mogucnost i nije neki jak- pot!
Jedino sto sam mogao napraviti, je da ostavim kontakt i nadam se da ce mi netko pomoci pronaci ono sta mi treba, ili jednostavno zapaliti tamo nanovo i pronaci gajbu.
Posto smo family s cetri clana, dva psa i macka, za pocetak idemo samo mi bez zvijeri.
Zvijeri ostaju kod prijatelja, koji ih ionako ima punu kucu. Dvije-tri, vise- manje, ne vidim problem. Kad nademo home, posto u hotel ne mogu uci, stici ce nam avionom i pasilice i macka mala. (juuuj sto je mala i cupava)

...dosta tapkanja, za ovo mi je trebalo dva sata. Pasti cu u nesvijest!...








<< Arhiva >>