Riječanka&svijet

26.05.2005., četvrtak


Bioprognoza
Ovih posljednjih dana sam non-stop u nekom trku. Radila sam po cijele dane, a tek sam danas uspjela u neko normalno vrijeme (čitaj : oko 16 sati) otići s posla.
U gradu predpraznična euforija, trka i navala na dućane. Najprije mi je bilo čudno, pa ne radi se samo jedan dan, a onda sam se sjetila vijesti u novinama da će se 750.000 Hrvatica i Hrvata baciti u mostogradnju i premostiti taj nesretni radni petak, da bi dobili lijepi, četverodnevni vikend. E, pa ja nisam jedna od njih, tako da će meni sutrašnji praznik značiti samo nešto dulje spavanje, čišćenje stana, te ako mi se bude dalo, odlazak negdje na plažu, na sunčanje sat-dva. A u petak radim.

Poslije posla sam otišla do Konzuma po prašku šunku (rekla mi suradnica na poslu da je tamo našla jako finu), pa sam usput naletjela na akciju prodaje suncobrana. Naime, ja na balkonu koji je okrenut prema jugozapadu ljeti obavezno moram imati dva suncobrana, barem dok ne nabavim tendu, jer se inače na njega ne može pomoliti nos a kamo li pomisliti sjesti i popiti kavu. Suncobrani mi jedva «prežive» sezonu, jer ih sunce i vjetar brzo poderu. One skupe ne kupujem jer ću kada se malo financijski strukturiram (ma sam to lijepo sročila!) nabaviti tendu, pa uzmem one obične od oko stotinjak kuna komad. No, eto...danas sam ih našla po 24,99 kuna! Od nekakvog su sintetskog nepropusnog materijala, promjera 1,80 metara. Uzela sam plavo-žute, jer mi je fasada svjetloplava. Za te novce da traju 15 dana je dobro.

Kada sam već izašla iz dućana, sjetila sam se da mi trebaju lučice za mirisnu lampu i ulošci za osvježivače zraka, pa sam produžila do grada, do DM-a. Tamo sam srela prijateljicu koju nisam već dulje vidjela, upravo se vratila iz Buzeta kamo je odvela klince mami i tati za preko vikenda. Kako je imala vremena (živi sama sa djecom), a ni meni se nije žurilo, nas dvije smo lijepo zasjele na kavu.
Uglavnom, kada sam došla kući bilo je skoro 19 sati, a kada sam počela spremati kupljene stvari u hladnjak, sjetila sam se da nisam danas još ništa jela (a upravo sada sam se sjetila da nisam popila večenju tableticu za tlak). Pa sam si napravila sendvič od kruha sa sjemenkama lana, u koji sam stavila šunku i kisele šampinjone te klice kresa (Lepidium sativum, njemački Gartenkresse, engleski Garden cress, a hrvatski – to nisam prije znala – sjetvena grbica).
Na kres ili karse sam se «navukla» prije puno godina u Skandinaviji gdje se jede sa smorebrodom, a povreme no bih ga znala kupiti u Austriji, a sada se mogu kupiti i kod nas već proklijale klice u plastičnim kontejnerima koje proizvodi neka tvrtka iz Rijeke. Kres ima vrlo finu,delikatnu paprenasto-senfastu aromu i savršeno se slaže sa narescima i salatama. Jednostavno se «požanje»čuperak klica i posuje ih na sendvič ili u salatu.

Nakon što sam pojela, stavila sam prati perilicu rublja i nazvala mamu. Nakon razgovora, otišla sam samo pola sata prileći...kako da ne! Probudila sam se nakon dva sata, iscrpljena kao da sam prekopala oveće polje.
Ovih posljednjih dana nikako se nisam uspjela naspavati. Posla je bilo jako puno, no najviše od svega je bilo onog neplaniranog : raznih ozljeda, uslijed padova, prometnih, opekotina, porezotina. Ne pamtim kada sam u posljednjih nekoliko godina imala toliko hitnih pacijenata dnevno kao posljednja dva dana.
Nisu uzalud posljednjih dana preko raznih medija upoziravali na lošu biometeorološku situaciju, pojavu niskotlačne fronte u kombinaciji sa Punim Mjesecom.
Nisam baš praznovjerna, barem ne previše, no utjecaj Punog Mjeseca na život i ponašanje ljudi prvi su priznavali i stari Asirci, Platon je prepoznao utjecaj Mjeseca na plimu i oseku, a i u oficijelnoj medicini se zna da su neke pojave, poput poroda, akutnih psihoza i pokušaja samoubojstava učestalija u vrijeme Punog Mjeseca. U kombinaciji sa niskim atmosferskim pritiskom, koji inače ima lošeg efekta na kronične srčane i plućne bolesnike, Pun Mjesec zna činiti velikih smetnji, od nesanice, nervoze, agresivnosti , pada koncentracije koji dovodi do učestalijeih nastanka ozljeda,nadalje.
To sam imala prilike čuti i vidjeti i sama.
U ponedjeljak me na poslu ujutro dočekalo već desetak hitnih pacijenata koji su se za vikend ozlijedili – bilo ne nekoliko prijeloma ruku, šaka, prstiju, opekotina a jednog je pacijenta prignječio traktor te mu slomio mali prst i nagnječio mišiće natkoljenice. Uz njih imala sam i pacijente naručene na pregled i zahvate, a tijekom popodneva se prikazalo još desetak «friško» ozlijeđenih. Uglavnom, u 19 sati, kada sam trebala početi raditi Dopplere, bilo je još desetak pacijenata vani. Svi su mirno čekali, čak i oni naručeni, čak su i puštali preko reda one polomljene...u 19,02 sati, dok mi je na stolu ležala žena koja si je zalila vruću kavu u krilo, u ordinaciju je uletio bijesni lik i počeo vikati da je on naručen na Doppler krvnih žila vrata u 19 sati, da kada ja mislim njega uzeti, da on mene plaća i da hoće da se njega odmah primi. Ja sam malo ostala zatečena, no rekla sam mu..gospodine, meni je žao, no morati ćete malo sačekati ili ćemo vam dati drugi termin...a ovaj je na to krenuo urlati, da što sam mu rekla da dođe u 19 sati kada sam znala da neću moći ga primiti. E, tada je i meni pukao film, pa sam mu rekla da nisam znala da će se gospođa koja je samo zapanjeno gledala u lika, opeći, te da se neke stvari, nažalost ne planiraju. Ovaj se i dalje pjenušio, počeli su i pacijenti u čekaonici gunđati na njega...pa sam ga zamolila da izađe, na što je počeo urlati da će on otići negdje drugdje. Samo izvolite, sam mu rekla...a ovaj je demonstrativno odjurio (nije mogao zalupiti vratima jer su vrata «na guranje»). A onda me skoro grom spalio – u prolazu sam bacila oko na knjigu narudžbi (priznajem, da zapamtim kako se lik zove), a ono : lik je bio naručen za dan poslije, za UTORAK, 24.05.a ne ponedjeljak 23.05! Kao furija sam izašla van sa knjigom, i časna riječ, da je još bio tamo, raspalila bih ga knjigom po glavi! Pa makar me tužio! Kada sam to objavila ljudima u čekaonici, koji su bili zgroženi njegovim vikanjem, svi su udrili u smijeh...i ja na kraju. Do 21 sati sam svih obavila.
Jučer je bila slična gužva, a gnjevni lik se nije pojavio u svom terminu. Baš šteta, čuo bi jedno birano predavanje od mene....

Eto, sada mi je i druga perilica završila pranje, idem ovjesiti rublje sušiti, pa u kadu i u krpe...malo napuniti baterije.
Sutra ujutro spavam snom prevednika. Prethodno ću, naravno, isključiti sve telefone...


- 00:21 - Komentari (18) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>