Riječanka&svijet

16.01.2005., nedjelja


Nedjelja (izborna) i Cayennske papričice
Osvanuo je prekrasan sunčan, no hladan dan. Kada sam se probudila, sunce je već bilo visoko na horizontu i prodiralo je u moju spavaću sobu kroz rupice u roletama. Ostala sam još malo ležati u krevetu, prateći ples sitnih čestica prašine obasjanih zrakama sunca...ah, ne mogu ja biti poetična, to je stari, dobro poznat iz fizike, Tindallov fenomen, hehehe...
Nakon jutarnjeg obreda u svom privatnom hramu (čitaj : kupatilo), nahranila sam svoju osobnu boginju (u ovom slučaju boga) Bashtet iliti Silkya...i nimalo se kraljevski (bila sam jednom davno na regresiji, pa mi je rečeno da sam u jednom od bivših života bila egipatska kraljica, faraonova incestuozna, naravno, polusestra) spustila u papučama ( a to su one tople, sa psećom njuškom i ušima) i trenerci (staroj, zakrpanoj) do kioska ispred kuće po novine.

Skuhala sam si kavu, listala novine, malo telefonirala..standardna nedjeljna procedura.
Pa sam nakon toga krenula spremati si ručak. U petak sam kupila već meso. Dakle, danas radim juneće rolice sa Cayennskim paprom.
U biti, naziv Cayennski papar je kriv – naime, radi se o kajenskim papričicama (nisu one na slici uz post), vrsti vrlo ljutih chilli papričica, kojima se pripisuju mnoga ljekovita svojstva. Korisne su kod dispepsije, kod regulacije lučenja u gastrointestinalnom traktu, ali i za regulaciju rada srca i krvotoka. Bogate su kalcijem i kalijem, a smatra se da neka eterična ulja i druge aktivne supstance u kajenskim papričicama povoljno djeluju na opuštanje glatkih mišića u stjenci krvnih žila, snizujući rizik od koronarnih bolesti te smanjujući krvni tlak.
No, to je vrlo jaki začin, i treba biti doista pažljiv u doziranju.

Dakle, ovo jelo je jedna od kuhanih, odnosno pečenih verzija carpaccia...meso mi je mesar narezao na tanke odreske, pri čemu je bitno da to bude vrlo kvalitetni dio buta, bez žilica. Odreske sam još malo stukla, posolila, prelila limunovim sokom u koji sam na listiće narezala jedan režnjić češnjaka i ostavila stajati pola sata. Nakon toga sam ih izvadila iz ove marinade, osušila papirnatim ručnikom, posula cayennskim paprom, vrlo malom količinom, koju sam rukom utrljala u meso, pokapala maslinovim uljem te na to narezala parmezan a scaglie (tj.na listiće). Zarolala sam odreske poput palačinki i pričvrstila ih čačkalicama. Izvana sam te rolice premazala blagim, estragon senfom.
U malo dubljoj tavici sam pomiješala maslac i maslinovo ulje, i na tu smjesu, blago zagrijanu ali ne vruću stavila meso. Najprije sam ih sa svih strana malo zapekla, a nakon toga pustila da se pirjaju, podlijevajući ih smjesom vina i vode. Vino mora biti bijelo, ono koje se uz njih pije, ovdje se radilo o Ravalicovoj Malvaziji iz 2002.godine. Nakon dvadesetak minuta je bilo gotovo.
Uz rolice sam si napravila salatu putaricu sa maslinovim uljem i limunovim sokom.
Trebam li reći da je bilo mmmmm...finoooo...

Nakon ručka, prošetala sam do glasačkog mjesta. Danas mi se činilo da je bilo ipak više ljudi nego prošli puta. Tamo sam srela i nekolicinu poznatih, pale su i zakašnjele novogodišnje puse, bilo je i ovacija mojoj novoj frizuri...

Kada sam se vratila kući, onako lijepo zagrijana od ručka i šetnje, odlučila sam si popiti kavu na sunčanom balkonu...napravila sam si nescapuccino, stavila ga na stolić pored ležaljke i sjela..i tresss...zakačila stolić i prolila kavu po balkonu...grrrrrrrr. Nije mi preostalo drugo nego oprati balkon. Naravno, dok se balkon posušio, sunca je nestalo i postalo je hladno.
Pa sam prešla u dnevnu sobu, uzela laptop u krilo...i evo me tu.

Dakle, danas će napokon biti sve gotovo...uskoro ćemo znati što smo izabrali...
Moj je dojam, a njega su potvrdili mnogi sa kojima sam pričala, da je ljudima dosta izbora i biranja, da su sve iluzije i obećanja silnim TV i radijskim duelima predsjedničkih kandidata, raspršene...i da ovo neće biti izbor boljeg, već manje lošeg kandidata. Nitko više ne vjeruje u priče...kada ja budem predsjednik/ica biti će bolje, učiniti ću ovo, boriti ću se za ono... svi žele da cijeli cirkus već jednom bude gotov. Rezignacija...ima li čega goreg?
Naravno da ima...
Preostaje samo da se nadamo da to nećemo uskoro spoznati....




- 21:41 - Komentari (18) - Isprintaj - #
• Ovaj put sam i ja pristupila izboru vodećeg nam čovjeka države. Nekako sam uvjerena da će Mesić pobijediti. No, čujem kako u Mostaru ljudi u redu čekaju da bi glasali (blago njima?!), a znamo i za koga. Još će nam "dijaspora" odrediti sudbinu. Nadam se da ipak ne. (a 16.01.2005. 18:53)
• ja glasala, a kolko vidim prema prvim procjenama onaj kojeg sam zaokružila uvjerljivo vodi jeeeeeee :) (linadora 16.01.2005. 19:23)
• Počet ću printat tvoje recepte! Ovo što čitam je čisti užitak, mljaaac. Rekla bih ti "bolje od seksa", ali ipak ne. ;) (beštijica 16.01.2005. 19:27)
• @Beštijica - ništa nije bolje od seksa...osim seksa nakon božanske papice :)))) (Riječanka 16.01.2005. 19:31)
• To si ti na opasnoj dijeti ;))) zvuci vrlo zamamno, mislim da cu to uskoro napraviti :)) (Bugenvilija 16.01.2005. 19:40)
• jel ti igraš odbojku? (davor67 16.01.2005. 20:13)
• 70-30 :) dijaspore i mrtvih ipak nema dovoljno za nove čarobne preokrete :)) RI, sve možeš podvest pod fizikalne zakone al šta time dobijaš - jedno veliko ništa. nek je tindallov fenomen, svejedno je lijepi. uostalom, ima i lijepo ime: "tindallov fenomen" baš dobro zvuči, kad razmisliš :)))) (eviltwin 16.01.2005. 20:14)
• tako si dobro opisala ovo svoje spremanje jela, da cu morat isprobat recept :) (glorija 16.01.2005. 21:52)
• bogami znas kuhat!! svaka cast!! vadis te recepte iz kuharica ili jednostavno koristis mastu? Cayenne = cajun? cajunska kuhinja me dosta privlaci pa ako imas jos koji recept... ;) i da, stvarno super blog uredjujes...uvijek znam da me nes novog ceka kad gledam blogove :) pozdrav (Swiss 16.01.2005. 22:53)
• @a ---- u Mostaru su ljudi stajali u redu jer nije bilo dovoljno biračkih mjesta. A značajan broj ljudi misli kako imati državljanstvo određene države uključuje i određene dužnosti, među kojima je i pristupanje izborima, makar da se listić učini - nevažećim ;). Jer, ako imam državljanstvo određene zemlje, u njoj provedem četvrtinu godine (plaćam porez na promet, kao i porez na dohodak u obliku autorskog honorara) u vlastitoj imovini (plaćam porez na imovinu) valjda me zanima tko će joj biti na čelu. I nemojte misliti da u Hercegovini ljudi glasaju za nekoga po automatizmu - ne vjerujte predrasudama i baš svemu što čujete ;). @ Riječanka, sorry što sam ti na blogu odgovarala drugoj osobi, nadam se da se ne ljutiš. A u vezi kave .. jedini put u životu kad sam dobila kavu u krevet - prosula sam je u roku od 5 sekundi .. propala romantika, sad se fino ustanem ;)))) (maddie 16.01.2005. 22:55)
• @Swiss - nemam u kući ni jedne knjige recepata! Nešto vidim u restoranu, nešto čujem, većinu sama eksperimentiram. U stanu uopće nemam kuhinjsku vagu...stavim sve od oka, razmišljam, analiziram..igram se :))))) Ne volim kuhati da se najedem,radije pojedem sendvič kada sam jako gladna... kuham kada sam raspoložena, volim kuhati za one koje volim...a najviše volim kada je kuhanje nečeg finog forplay nečemu...mmmm...jaaaakooooo fiiinooommm, hehehehehe :)))) (Riječanka 16.01.2005. 23:19)
• Hmmmm...upravo mi je pala na pamet jedna ideja :a da ja napišem neku finu, seksi kuharicu??? Doduše, morala bih malo poraditi na potrazi za nekim tko bi me...hmmm...dodatno inspirirao, heheheheh :)))) (Riječanka 16.01.2005. 23:22)
• Vjeruj, ono sto se stvarno isplati napisati je kuharica za dijabeticare, ovih sexi vec ima sva sila i nepravda i prilicno su nemastovite, znam jer nemam ni jednu doma ;)) skupljam samo dobre kuharice a ove ne spadaju u tu kategoriju :)) (Bugenvilija 16.01.2005. 23:29)
• @Bugenvilija - bojim se da za to nisam dovoljno stručna. Ne bih se upuštala u nešto što ne poznajem dovoljno. No, što se seksi hrane i pića tiče...eeee, tu bi se moglo već razgovarati, hehehehe :))) (Riječanka 16.01.2005. 23:34)
• Joj, tuci cu te... kad god dodjem ti spomenes hranu, a ja je jako volim... i sda, bez obzira na to sto nikada ne jedem ljuto, ne volim, meni su pocele curiti sline i gladna sam, a skoro je 00:00! Sta mi napravi!! =o))) (eta 16.01.2005. 23:40)
• :))))) Možda bi trebala otvoriti restoran i zaposliti seksi konobarice! Bio bi jedan od stalnih gostiju! :)) (donk 17.01.2005. 00:06)
• @Donk - ipak imam ja birtaške gene, no njihova ekspresija se kod mene obrnula : volim biti gost u restoranima :)))) (Riječanka 17.01.2005. 00:26)
• Ja na kraju nisam ni izrazio svoje mišljenje glede državnog nam vođe. Shame on me! (frishki 17.01.2005. 13:43)


- 19:10 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>