25.09.2007., utorak

EUropa i kršćanske vrijednosti!


Rasprave i sadržaju europskog ustava samo su jedna od temi koje se govore o složenim odnosima religije i politike.
Nekada je religija imala veliki utjecaj na politička događanja u Europi. Danas je taj utjecaj smanjen zbog procesa sekularizacije. Drugim riječima, javna sfera života, a time i političko ustojstvo, ne počiva više na religijskim vrijednostima. To je politička tradicija prosvjetiteljstva, s počecima u Francuskoj revoluciji krajem 18. stoljeća. Time je stvorena ideologija pod nazivom liberalizam.
U to doba religija je bila sredstvo političke i društvene prisile nad slobodama pojedinaca, kao i cijelog poretka. Taj utjecaj je trebalo reducirati u ime ljudskih prava i sloboda. Iz religijske perspektive, tu pripada i tolerancija, bazirana na priznanju slobode savjesti. To je tradicija protestantske reformacije, premda različito interpretirana. Neki su to shvaćali kao slobodu u okvirima kršćanskih principa utemeljenih na autoritetu Biblije, a neki su tu slobodu šire shvaćali. Prema liberalnim principima, sloboda se odnosi na sve religijske skupine, što god to kroz prošlost značilo, u svakom slučaju, u mnogo užem opsegu nego danas. Tako je prema sekularnim principima kršćanstvo samo jedna od religija u nekoj državi, pa i Europi. Konzervativne opcije smatraju da je kršćanstvo tradicionalni temelj europske povijesti.
Ako objektivno gledamo, obje konstatacije su točne. I kršćanske i prosvjetiteljske vrijednosti su utjecale na izgradnju Europe. U tom pogledu, europski ustav, treba biti objektivan prikaz temeljnih vrijednosti na kojima je Europa bila izgrađivana. Uostalom, demokracija kojom se Europa ponosi kao okvirom političkog života, nije bazirana isključivo na jednoj opciji, već na pluralizmu opcija, koje istina zbog stabilnosti rebaju težiti političkom centru prije nego radikalizmu.
Odnos između sekularnog (lijevog) i tradicionalnog (desnog) uvijek i dalje će ostati jedan od rascjepa između političkih stranaka, kako u Europi, tako i u ostatku civiliziranog (demokratskog) svijeta. I Amerika ima takvu podjelu, s nekim razlikama u religijskoj kulturi. Zadaća ustava je predstaviti državu, a tako i Europsku Uniju, prije svega na temeljima religijskih sloboda, što je rezultat liberalizma, i eventualno protestantskog nemiješanja u tuđu savjest koju samo Bog može voditi i pravedno suditi. Rimokatolička crkva prihvaća princip slobode savjesti na Drugom vatikanskom koncilu u 1960-tima. Dakle, kršćanske konfesije su napravile velike promjene kako bi se prilagodile slobodi, premda sekularizam za neke kršćanske krugove i dalje ostaje nešto čemu treba pružati otpor. Ipak, kad pojedinac živi vjeru u skladu s kršćanskim principima, te aktivno djeluje u svojoj crkvenoj zajednici sa ostalima koji dijele te iste vrijednosti, to je veća vrijednost pred Bogom, nego te principe nametati cijelom društvu i državi.
Upravo zbog toga, premda se kršćanske vrijednosti mogu spomenuti u europskom ustavu, ili nekom nacionalnom ustavu, dovoljno je da svaki građani ima slobodu izbora i izražavanja ikoje vjere ili nevjere su svojem životu. Posebno je važna zaštita svih pripadnika manjina. Čak i kad su formalno zaštićeni, uvijek postoji mogućnost da društvo ili neki segmenti društva ne pokazuju dovoljno razumijevanja za takve ljude, samo zato što vjeruju na drugačji način od većine, ili ne vjeruju, što bi se čak moglo nazvati masovnom pojavom. Europa se ne treba stidjeti svojih kršćanskih vrijednosti, ali njezini građani trebaju učiti o negativnim događajima koji su bili producirani zlouporabom kršćanstva, ili neke druge religije.
Reformatus



Image Hosted by ImageShack.us


© 2005.-'10. Za ispis -PRITISNITE-
04.09.2007., utorak

Ekumenski susret u Rumunjskoj

Od 4. do 9. rujna u Sibinju (Sibiu), u Rumunjskoj, na temu "Svjetlo Kristovo sve prosvjetljuje. Nada u obnovu i jedinstvo u Europi" održava se treći ekumenski skup. Crkve iz Hrvatske, članice KEK-a i CCEE-a, su pozvane sudjelovati na Skupu, te zemlja i grad domaćin.
Rumunjska i Sibinj – koji će sa svojih 170.000 stanovnika i kao ovogodišnji Europski glavni grad kulture udomiti 2100 delegata iz Crkava članica dviju spomenutih krovnih ustanova europskih kršćana, među kojima će - na poziv CCEE-a - Hrvatsku biskupsku konferenciju predstavljati 15 delegata, i - na poziv KEK-a - po dva delegata iz ostalih pet Crkava u Hrvatskoj, ukupno 10 delegata.

Ekumenska povelja (Charta Oecumenica) je dokument koji daje smjernice zajedničke suradnje, razgovora, dijaloga i jedinstva kršćana.
Predložila ju je Konferencija europskih crkava (KEK) i Vijeće europskih biskupskih konferencija (CCEE) 22. travnja 2001. u Strasbourg to joj daje sve-kršćanski značaj. Charta Oecumenica je poticajni i smjerodavni okvir ekumenskog djelovanja, ona nije obvezujuća i nema učiteljski niti pravni učinak za one koji ju prihvaćaju.

Povelja je podijeljena na tri cjeline u kojima se daju praktične smjernice u obliku obvezivanja na koje se potiču oni koji ju prihvaćaju.
U prvoj se cjelini naglašava univerzalnost tj. katolicitet Kristove crkve. Katolicitet nije uokviren jednom konfesijom ili denominacijom. Naime svaki kršćanin koji prihvaća teološke postavke Apostolskog vjerovanja u svojoj je biti katolik, a svaka takva Crkva katolička i apostolska zato što je uspostavljena od Kristovih apostola, te nadilazi okvire jedne nacije ili države. Jedinstvo Crkve očituje su u duhovnoj dimenziji koju potiče i gradi Duh Sveti, ali i u izvanjskim aktivnostima koje grade i promiču zajedništvo, snošljivost i mir među ljudima.

Druga cjelina potiče na praktične korake zajedništva među kršćanima, daje poticaje vidljivom zajedništvu. Vidljivost toga zajedništva trebala bi se očitovati u zajedničkom navještaju evanđelja. Europa se sve više sekularizira dok je SAD pretežno materijalistički orijentiran. Oba svjetonazora potiču nevjeru, budući vječno spuštaju na razinu profanog i prolaznog. Zbog takovog je ozračja potrebno usaglašavanje i jedinstvo djelovanja. Jedinstvo djelovanja očitavalo bi se u zajedničkim projektima naviještanja Radosne vijesti, Evanđelja. Kako bi, uopće, moglo doći do djelovanja potrebno je poticati dijalog i zajedničku molitvu.
Treća je cjelina afirmativna i poticajna. Usmjerava pozornost na činjenicu kršćanske ukorijenjenosti u Europi. Kršćanska se etika temelji na nauku o pozitivnim promjenama. U tom smislu vjernici su pozvani graditi mostove suradnje i međusobnog povezivanja različitih vjerskih i političkih grupacija.
U tom procesu nemoguće je mimoići Izrael. Žalosna je činjenica što je tijekom povijesti postojala netrpeljivost prema tom narodu. Paradoks je veći jer je Gospodin Isus Krist po nacionalnosti bio Židov. Zbog toga je potrebno činiti sve kako bi se surađivalo i dijelilo zajedništvo s tim narodom.

Dijalog je usmjeren i prema Islamu. Iako ta religija drugačije, od kršćanstva, razumije pravdu, slobodu, ravnopravnost, a posebice demokraciju u sklopu društvene zajednice, nastojanje oko dijaloga i usaglašavanja stavova je potreban.

Za poveznicu na cijelu povelju: -PRITISNITE-

Reformatus


© 2005.-'10. Za ispis -PRITISNITE-

< rujan, 2007 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

myspace layouts

Reformirana kršćanska (kalvinska) crkva je povijesna vjerska zajednica i dio hrvatskog kulturnog nasljeđa.
U Hrvatskoj djeluje od 16.st., a prve su župe osnovane oko 1540.
Bila je rasprostranjena u:
Međimurju, okolici Zagreba, Slavoniji i posebno Baranji.
Crkva je samostojna u okviru države.
Ustrojena je po sinodalno-prezbiterijalnom načelu.
Između zasjedanja Sinode
(koje je vrhovno tijelo) Crkvu vodi Sinodalno vijeće na čelu koga je biskup koji se bira na mandat.
Crkvene općine su vođene od pastora i prezbiterija Crkvene općine.
U Hrvatskoj ima 4000 vjernika, organiziranih u dvadesete dvije Crkvene općine,
u svijetu više 80.000,000 aktivnih vjernika koji su dio naše Alijanse.


Reformirana crkva je dio krovne organizacije Reformirane, Prezbiterijanske, Kongregacijonalne, te Ujedinjene Crkve koja ima administrativno sjedište u Ženevi.



Članicom SARC-a mogu biti samo one Crkve koje nakon podnesene zamolbe mogu dokazati i pokazati da njeguju istinski reformatorski: kalvinski nauka, te prezbiterijalni sustav crkvene uprave.
________
Ukoliko želite saznati više o kršćanstvu: reformaciji i prezbiterijanizmu javite se, a pritiskom na adresu možete nam poslati elektroničku poštu:




Medulićeva 18,
10144 Zagreb, HR
tel/fax 01 4810696


________
Zalažemo se;
za promicanje kršćanskog nauka,
ekumenskog zajedništva, dijaloga, suživota različitosti
i tolerantnosti prema svima!
Protivimo se;
svim oblicima jednoumlja, fundamentalizma,
fanatizma i netolerancije!
______