Radio Purger

19.01.2010., utorak

Istina o Josipoviću

Svi su se, naravno, raspisali o novom predsjedniku. Pogotovo o tome što je agnostik. Pa onda o tome što je član SDP-a. Pa o tome što je glazbenik. Po staroj navici, svi su fulali pravu stvar.

Zaštitnik bogatih

Pričao sam s Josipovićem oko sat i pol na početku predizborne kampanje. Moj dojam je da laže. Kampanja mu se bazira na borbi protiv korupcije, a on niti je John Wayne po karakteru, niti ima ovlasti. I sam je korumpiran, odnosno preko ZAMP-a (Zaštita autorskih muzičkih prava), omogućava jednoj cijeloj ušljivoj partiji da krade ljudima novce iz džepa i da sami sebe kontroliraju kako i kome dijele taj novac. A radi se o milijunima. Znači, obrtnicima (glazbenicima) je dao način da preko politike dobivaju novac. I da formiraju pravu partiju gdje onaj koji je bliže oltaru dobiva više love.

Borac protiv korupcije

Što se borbe protiv korupcije tiče, on je, kao osoba bliska pravosuđu, bio blizu korupcije cijeli život. "Nije moj posao da prijavljujem korupciju", rekao mi je. Pravi borac protiv korupcije, ne? Ja sam osobno više djelovao na korupciju nego on, a gdje sam ja od Josipovića po utjecaju...

Odlična kampanja

Kasnije, kad je krenuo s pravom medijskom kampanjom, vidio sam da će pobijediti. Odličan marketing, atipičan za SDP. OK, pravda, pravedna zemlja, sve super. Ali predsjednik nema ovlasti ni za što od toga. Neće Hrvatska njegovim utjecajem postati zemlja u kojoj se rad plaća. Znači - marketinški trik.

Što je tu onda dobro?

Ovo je jako veliki korak za hrvatsku demokraciju. Izabrali smo predsjednika koji NIJE galamdžija, izabrali predsjednika koji NIJE crveni ili crni (Josipović je samo građanin), što znači da su birači pokazali kako im je dobar i čovjek čiji je moto "tiha voda brege dere". A takav bi političar i trebao biti. U službi građana, bez afera, pristojan, rječit, obrazovan, i da nije laktaš. A to Josipović nikako nije.

Takvoga su građani izabrali sada kada su imali šansu birati čovjeka imenom i prezimenom. Laktaši su rezervirani za onaj sustav u kojem politika bira tko će biti premijer, ministar, predsjednik mjesnog odbora...

I zato je ovo veliki korak, izabrati ovakvog čovjeka. Neće imati nikakve uspjehe kao predsjednik, ali će ostati zapamćen kao prekretnica. Napokon smo krenuli nekakvim normalnim tokom. Građani su također shvatili i da predsjednik nema zadatke svećenika, njegov zadatak je politika a ne vjera. Praktične stvari, praktični rezultati, bez velikih riječi i kopanja po nacionalnim / vjerskim osjećajima kako bi pridobio glasove.

I mislim da je ovo jedno jako dobro doba za Hrvatsku. Kosorka, koja je u kratkom roku postala i moja heroina (prisiljena je raditi pozitivne poteze za Hrvatsku da bi se održala - nema tu romantike), i Josipović, koji je simbol uglađene građanske Hrvatske.

Dosta je bilo bukača i galamdžija. Kosorka radi i hrabra je kao Chuck Norris, Josipović simbolizira građansku Hrvatsku. Sad idemo naprijed, ne nužno po financijama, ali po stupnju demokracije i stupnju razvoja političke svijesti svakako. Mi se još dobro moramo naučiti demokraciji, jer kao što je jedan čovjek na TV-u rekao, "napokon smjenjujemo predsjednika sami, zadnjih 50 godina su odlazili tek kad su umrli".

Još kad ljudi shvate da u politici nema slučajnosti i da Kosorka jednostavno MORA činiti ovo što čini da bi se izborila protiv unutarstranačke opozicije i da bi pridobila javnost na svoju stranu (a i popularnost joj se omilila), onda će potpuno nestati onakvi plahuteri i jebivjetri kao Sanader. Kosorka ima državnički gard i sve više podsjeća na Margaret Thatcher. Budimo iskreni, Kosorka je najgori politički ološ. Ali je jednostavno u takvoj situaciji da MORA raditi dobre poteze da bi preživjela. Kao što se žohar bori za život. Nadajmo se da će to potrajati dovoljno dugo da nas izvuče.

A gdje je tu moj dragi Zoran Milanović? Nije imao hrabrosti smijeniti Bandića, sitnu ribu, kad je trebalo. Kosorka u trenu izbrisala Sanadera, bivšeg premijera, iz članstva. Članovi SDP-a se sad masovno iščlanjuju iz stranke (nije ih smijenio Milanović, nema muda). Milanović se morao maknuti iz Josipovićeve kampanje da mu ne bi ugrozio izborni rezultat (stvari bi bile drugačije da se Miki pojavljivao). Nakon izbora smeće od Milanovića proglašava pobjedu stranke, SDP-a.

Ali ne, dragi Miki...nije pobijedila stranka. Pobijedio je pojedinac imenom Ivo Josipović. Milanoviću se samo poklopilo da se riješio Bandića i da je Josipović pobijedio na izborima.

"Mi bi prijevremene izbore". Daj ne seri. Kosorka ima 90-postotnu potporu. Pametan vođa stranke ne bi srljao u poraz.

<< Arhiva >>