02

petak

prosinac

2011

EU

Gledam TV i neki prilog o budućim zastupnicima, Hrvatima u parlamentu EU-a. Počele su se tu smiješiti neke face iz Sabora, vjerojatno misleći da ih tamo u Parlamentu EU-a čeka neka svjetlija budućnost. Svjetlija će biti, dakako, jer se mjesečna plaća vrti oko 10 000 eura. Matematika ide ovako: od 30- 40 mjesta s time da svaki od zastupnika će imati otprilike desetak pomoćnika. Znači, da će otprilike 400 najsretnijih Hrvata uletjeti u europski parlament.
Zbog toga bismo možda trebali ići u EU? Zbog 400-tinjak najsretnijih?
Sjećam se prošlogodišnjeg predavanja od jedne najaktivnije nevladine udruge, koju također financira vlada. Nevladina? Zanimljivo... Nitko mi ne može reći da to nema veze sa Vladom!
Predavanje se temeljilo na jednoj anketi među hrvatskim srednoškolcima i rezultati su bili poražavajući! Radi se o tome da djeca nisu imala pojma o EU, što je ona i kakva je njena svrha. Tako su ti mladi, zgodni i školovani predavači predavali nama starima, neiskusnima i neznalicama, kako treba djecu učiti da oni točno znaju što je EU i kakva svijetla budućnost čeka Hrvate njenim ulaskom u tu slavnu integraciju. Čekaj malo, da mi djecu koja su velikom većinom inteligentnija, načitanija i informiranija nego što smo mi bili njiihovih godina učimo kako da glasaju na budućem referendumu, prodavajući svoj obraz ukoliko dođe do mogućeg debakla?
Zadnje pitanje je postavljeno: Kažete da EU nama daje sve blagodati te integracije, ali što ona uzima za to, razmišljajući zdravorazumskom logikom trgovine?
Ups! Tišina....
Nek bu kak bu, ali moje DA neće vidjeti, a kako stvari stoje, mogla bi se prije raspasti prije nego mi uđemo.

PS. Prije...15- tak godina i sama sam napisala diplomski rad na temu europskih integracija pod pretpostavkom da će se ta slavna integracija jednog dana raspast. Ne mislim da sam neki prorok, ali sve u životu ima svoje faze: nastanak, rast i umiranje ili raspad. Opet, gledajući sa sociološkog stajališta, društvene promjene se stalno mijenjaju u etapama i izraženiji nacionalizam se najčešće pojavljuje nakon godina "gušenja i sotoniziranja" tog istog, kao što smo i sami iskusili. Stoga...

Kategorija: putovanja

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.