ČESTITKA ZA NOVU 2018. GODINU

31.12.2017.

DUHOVNI POGLED

29.12.2017.



slika: digital artist

Klanjati se treba živom,
a mrtve ostaviti da traju sa mirom,
zašto sam se ja klanjao
ženi toj tamnoj
i svjetini okrutnoj
niti sam sada ne znadem,
ali na tren nešto mi skrenu mis'o,
oči njene duboke od crnine
ne mogaše skriti ono drugo,
njenu patnju iz koje sam trg'o
svu tajnu ovoga svijeta
i moje biće pokleknu od težine,
lanci teški i okovi od željeza,
da sva naša istina
mukom zoriti treba,
tvoje oči - tvoja slava
samodovoljan unutrašnji život,
granica između tijela i svijeta
početak i kraj života
koji su međusobno neraskidivo povezani,
njene oči i njeni sni
dva crna oblaka koje sam anđeo ljubi
ili možda neko unutrašnje osjećanje,
molitva i čežnja
neko malo, majušno biće
koje pored surovosti
i sirovosti vremena
ima jedno prirodno duboko srce,
kozmičko srce u kojem se nahode
svi znakovi zodijaka
povezano sa Suncem i zvijezdama,
sobom sav svijet ispunjava
stopljeno sa planinama
rijekama, morima, otocima, kontinentima
i ugledah onda svijetlo vrelo
bijah uveden u središte tajanstvene prirode
i u svjetlost božanske biti,
draga, kažem ti to sada,
sve su forme duševnosti
zapravo naša borba,
a sadržaj te borbe je
najdublja ljubavi ideja,
jedna duševnost duboka
koja opći s onim najskrivenijim
i u njemu vježba
svoju moć i svoju snagu,
zato poslušaj:
ti moraš ovdje podignuti
svoj duhovni pogled
i promatrati kako cjelokupna priroda
sa svim silama koje u njoj postoje,
uz to kako prostranstvo,
dubina, visina, nebo, Zemlja
i sve što se nalazi u njima
i iznad neba,
da promatraš, velim,
kako sve to jest Božje tijelo
i sile zvijezda jesu
žile kucavice u prirodnom tijelu Boga
u svome svijetu,
rekoh joj tiho kao iz knjige,
a to je jezik bića koje plače
i sram me i užas spopade,
plačuć' Bog je u mene prst upir'o
od boli ja sam ljubav snio
svoje suze krvavim dlanovima bris'o


https://www.magicus.info/ostalo/poezija/duhovni-pogled-ii-

STUDENTSKA LJUBAV

23.12.2017.



slika: digital artist

Jesi li ti moja ljubav
ili si samo pak mašta
nespokojnoga ratnika,
jesi li ti moj san
ili realnost bez obala
i nikako da dospijem do kraja,
jer moja ljubav i dalje ostaje,
ona je kao božanski dar
Kupidova igra plamenih mačeva
ljubav drage i dragoga?

Ljubiti bez vrijednosti,
to je kao stati u potok,
a ne biti mokar,
ljubiti bez strasti,
to je kao pokušati letjeti sa jednim krilom,
ljubiti bez ljepote,
to je kao kušati sirove kestene.

Poljubi me,
daj da kušam sreću
sa tvojih usana,
poslušaj ovu pjesmu,
ja hoću ovu pjesmu
što je bila nježna kao ptica,
ja hoću ovu pjesmu
s usana što je poljubila
pjesmu u dubokoj noćnoj tami
dvoje zagrljenih na kolodvorskoj strani.


https://www.magicus.info/ostalo/poezija/studentska-ljubav

ČESTITKA ZA BOŽIĆ

18.12.2017.

NEKE NEPOZNATE STVARI

15.12.2017.


Image and video hosting by TinyPic
slika: digital artist

Ne može se reći,
da nisam znao
što je stvarnost Balkana,
ali ipak neke stvari nisam znao,
da je majka protiv oca,
da je otac protiv djeteta,
da je majka protiv kćerke
i kćerka protiv brata
to mi nikako
nije bilo znano
tako da ne znam točno
što su učinili od nas,
jer u prijašnjim vremenima
uglavnom je
brat protiv brata,
ali nikako da je majka
protiv sina kao snaša mala
ili da je otac
sinu kao kolac,
tako da ne znam točno
što su učinili od nas.

ČOVJEK - Ivanu Sergejeviču Turgenjevu

13.12.2017.



slika: digital artist

On je briga starih majki
bez vlastitoga kreveta
i bez vlastitoga imetka
borac protiv smrti i nereda.

On bdije nad malim plotom
i svakim novim trenutkom
ruku staruške svoje miluje
i svagda kaže: "Staruška, baš tako.".

On i suze lije nad dobrodušnošću
braneći ljudsku slobodu
i proklinje nečovječnost
ljudsku prokletu sudbu
potom s dušom svojom krasnom
ne savlađujući se
on staje ljubit' ljubavnom strasti
sve blijede djevojke,
a kada je sazreo od dobi
počinje pisati
o stradanjima naroda i ljudi
pamteći datume i ćudi.

Potom družina je smijenila ljubav
on je postao umoran drugar
i prihvatio je službu i posao
sa velikom strasti,
a onda se oženio
svojom susjedom
i dobio dvoje djece
koje svako jutro vodi u školu
i dugo je tako živio
slavan ovjenčan dobrotom
sa spoznajom da vrijeme
tisučljećima ništa promijenilo nije.


2011.

https://www.magicus.info/alternativci-i-korisnici/predstavite-sebe-i-svoj-rad/covjek-12

TKO NAD NEBOM TVOJIM SADA STOJI?

07.12.2017.


Image and video hosting by TinyPic

Na Istoku moćnom jutarnja je svjetlost preobilna
kao božanske Istine iskra
tako da mogu jasno spoznati i razlučiti
tko nad Nebom tvojim sada vlada,
je li muževljeva navada blaga
ili plam ljubavnika mlada,
koji vidi samo pjega lice bijelo
što se pod sferom nevino smije,
dok žarko Sunce veliko u zenit stiže
da su sve ljubavnika sjene
kratke i kao male datule meke.

Tko, dakle, nad Nebom tvojim sada stoji,
je li nada što ljubavnike svlada
ili tvoja Duša bezutješna,
kojoj pomoći nikako ne mogu,
jer je i u mene dan kao datulja kratak,
da posred mojih grudi bol ljuta kruli
i sve je od velika, prevelika jada.

Tko nad Nebom tvojim sada stoji,
je li silna zvijezda
što cijelim Nebom danju vlada
kao vrući oganj smjeli,
a noću je Luna svijetla smijeni
kao vladara luda
što božanski zakon kao korov shvaća
ili je opet tvoja Duša bezutješna,
da i ja onda sav svijet bijeli
za sobom vučem
kao tamni hrđavi lanac
što se niz moje hlače suče
i rane bolne za moje gležnjeve veže,
jer ja od slobode te svijetle
vidim danas samo tvoje male, nježne pjege.


BOŽIĆNO DRVCE

04.12.2017.


Image and video hosting by TinyPic


Zahvalan sam ti, Maja,
na ovako lijepom
božićnom drvcu
u prosincu hladnom
kada smo letjeli
i kada smo umirali
kada se svjetla grada u noći
čine kao svjetlosti tvoga drvca,
Bože moj,
zvijezda na njegovom vrhu
još jednom pjesmom sahranih ljubav davnu
i opet sam onemoć'o u prosincu hladnom
ja, bijednik, što skuc'o je solad
koji nije pošteđen prostog glasa
baš kao odraz božićnog svjetla,
gorak sladkor i slad
kao svijetli žuti ukras
tvoga božićnog drvca.

Daleko je sada naše nježno,
naše smjerno,
naše blagotvorno,
sve dalje i dalje
pale se svijeće
za naš kraj,
za našu ljubav
i sada nam je pod suncem spavat'
noći prostirat'
pod suncem letjet'
noćima ljubovat'
i trgne se glas govora pustog,
Bože moj,
umjesto o svjetlosti božićna drvca
govori tiho
o patnji pod zvijezdama.


http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=72436

TKO TE BUDI RANIM JUTROM?

03.12.2017.



slika: digital artist

ranim jutrom
budi te muž
pa te bude djeca
koja idu u školu

ranim jutrom
budi te sat
kojeg si navila prethodne noći
pa te budi televizija
pa te ranim jutrom
budi radio

a mene je pri Kuležima
budio djetlić
tup, tup, tup, tup
pa opet
tup, tup, tup
kroz šumski muk
odzvanjao je
djetlićev kljun
o hrastovo deblo
tup, tup, tup


https://www.magicus.info/alternativci-i-korisnici/predstavite-sebe-i-svoj-rad/tko-te-budi-ranim-jutrom

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.