OSVRT NA KNJIGU "KOZMOLOGIJA ZLATNOG PRSTENA", piše Sandra Vulin Petković
Veliki mislioci i znanstvenici su od davnina bili zaintrigirani raspravom o pojmu sile i njezine svrhe u prostoru i vremenu pa, ipak, nisu se uspjeli potpuno složiti ili donijeti konačnu definiciju, koja bi na globalnoj sferi zadovoljila sve empirijski iznesene tvrdnje.
Iako su tvrdnje bez greške dokazima potkrijepljene, jasnu istinu, koja bi zadovoljavala svačije stajaliste, još nismo dokučili.
Je li energija u svemiru identična energiji u svakom živom biću?
Odakle ova energija izvire?
Ovo je, zasigurno, tema o kojoj bi bilo hvale vrijedno malo više promišljati.
Knjiga "Kozmologija zlatnog prstena" dr. Zlatana Gavrilović-Kovač, govori nam upravo o ovoj vjekovjekovno neiscrpnoj interakciji izmedju mikro i makro svemira.
Stajališta ove filozofske diskusije su različita: matematičke jednadžbe su nepogrešive u svom dokazivanju postojanja univerzalnog zakona gravitacije ili, rekli bismo, ranije spomenute, univerzalne sile, te sveprisutne energije, o kojoj sve ovisi, koja sve jeste i koja sve pokreće i kao takova je čvrsto upletena u jedan fluid, poznatiji pod pojmom život.
Analitičke definicije velikih umova kroz povijest nam na različite načine zorno i na svojstven prikaz iznose sliku o nastanku života.
Kao rezultat toga, čvrstog smo stajališta, da život započinje začećem i konačno rođenjem te da taj isti život završava smrću.
No, što ako griješimo u ovoj pretpostavci i pronađemo sebe u Sokratovoj izjavi, da ustvari ništa ne znamo, (jer ništa nije onako kako izgleda) te na kraju života shvatimo kako upravo odlaskom sa ovog svijeta život započinje u onostranoj vječnosti, čineći pri tom ovozemaljski život tek jednim običnim snom, koji sanjamo, iluzijom, koju samo mislimo da živimo?
On, život, se odvija na razini elemenata u kojima se ta sila neprekidno odvija, a to su zrak, voda i zemlja.
Zlatan nam na vrlo zanimljiv način interpretira svoje potkrijepljeno znanstveno gledište, uz vrlo detaljno objašnjenje, da se u svakom čovjeku nalazi mikro-svemir pa tako svaki čovjek ili bolje rečeno svaka duša, koja je ovdje sa svrhom, sačinjava šaroliki i Božanstveni dizajn jednog velikog tkanja makro-svemira.
Ako se na trenutak zamislimo, ne možemo, a da si ne postavimo pitanje: kako je uopće nešto postalo i gdje je prvobitni početak svih početaka?
Dakle, ovim pitanjem se nalazimo na pragu sinergije vrlo usko povezane prirodnim znanostima, teologijom i poviješću.
Prije svega, moramo ostati vjerni sebi: tko smo?, kuda idemo?, odakle dolazimo?
Zapisi teološkog sadržaja nam opisuju velikog Kreatora svemira, Boga što stvara svijet, kojeg danas poznajemo iz prvobitnog ništavila, dajući mu pri tom svijetlost, zvuk, raznolikost živih bića, šarolikost i sadržajnu različitost od koje se sastoji plavi Planet i naposljetku čovjeka, kao krunu stvaralaštva, stvorenja sa kojim se Bog neizmjerno ponosi, jer u svakom čovjeku nalazi se Božji duh, odnosno, duša iskrojena po planu Božje Svete Providnosti.
Čak i ateisti, koji se ne slažu sa ovom tvrdnjom, također ne mogu negirati postojanje više sile, koja nas na jedan nevidljiv, a ipak zavodljiv način tako vjerno vodi naprijed.
Na ovaj način cijelo čovječanstvo, sva stvorenja sa svojim Božanskim Stvoriteljem čine jednu veliku neraskidivu zajednicu.
Ovo istraživanje može ići u nedogled, jer uvijek će nedostajati jedna bitna esencija u obliku pravog ključa, koji otvara zlatna vrata, da bi se konačno zatvorio krug.
No, može li čovječanstvo doista sve razumjeti i, takoreći, ukalupiti sve spoznaje u jednu metafizičku jednadžbu, prikazujući pri tom brojevnu kalkulaciju jedinim i pravim univerzalnim rjesenjem?
Ili postoji nešto ili netko iznad toga?
Zasigurno postoji.
Zlatanova knjiga nam, nesumnjivo, govori upravo o toj nezaobilaznoj Božanskoj Providnosti od koje je, naposljetku, sve postalo i jeste te nam svojim bogatim doprinosom u težnji shvaćanja vječnih tajni odškrinjuje vrata u jedan svijet zlatne spoznaje o značenju neprolaznosti, kao i o samom bogatstvu čovjekovog postojanja.
Sandra Vulin Petković, 28.04.2015., Leonberg
http://digitalne-knjige.com/oxwall/blogs/post/1859
http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=116307
LAKMUS PAPIR
Mislim da je Australija
prilično nježna,
nježna i emotivna,
a meni to odgovara,
tako da sam sa vremenom
i ja postao takav,
kao da sam od lakmus papira,
tanak i sa svakim trunom
dižem se sa bunom.
I svoj mojoj djeci
sve pođe prilično lako
kada oslobodismo se zavičaja,
ugledasmo Južna mora,
koja bijahu za nas tamna,
kao dva majčina oka.
Mislim da je Australija
jako nježna i duboka,
kao tamna Južna mora,
kojem plićine jesu ova gora,
da na svakoj hridi
po jedan galeb sidi
što krumpirić zoba,
a ja kao da sam od lakmusa
i svaka moja mijena
svoje tkanje preda,
da na ćilimu crvenom
svo mnoštvo sjeda.
http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=66398
IZAŠLA JE MOJA NOVA KNJIGA: "SLAVENSKO PITANJE"
''Drago nam je da vas možemo obavijestiti da je na portalu www.digitalne-knjige.com objavljena još jedna nova digitalna knjiga.
Digitalnu knjigu "Slavensko pitanje", Zlatana Gavrilovića Kovača, predstaviti ćemo vam uz pomoć manjeg dijela predgovora knjige: ''
RIJEČ AUTORA
Ova knjižica, koja se predstavlja hrvatskom čitateljstvu, ima naslov ''Slavensko pitanje'' i prvi puta je objavljena na informativnom portalu
http://www.magicus.info/hr/magicus/index.php
negdje prije tri godine, jer je autor bio mišljenja, da bi ova mala knjižica trebala ugledati danje svijetlo baš kao i druge kako bi se dobila cjelina opusa, koji je sustavno izlagan kroz period od oko četri godine dana.
Sam naslov jasno govori, da je ovdje riječ o Slavenima i kako nas drugi vide u stranom svijetu koji, mogli bismo to sasvim otvoreno reći, nije uvijek prijateljski i kojega često karakteriziraju silne zablude baš kada je riječ o Slavenima ili onima, koji se tako osjećaju.
Naime, istina je da smo mi malo drugačiji od ostalih etničkih skupina u australskoj migraciji, a trebalo je onda pokazati po čemu se to razlikujemo u odnosu na ostale.
Pri tome je autoru bio od neobičnog značaja tekst mladog povjesničara Danijela Đine, koji je objavljen u našoj znanstvenoj periodici, kako bi ukazao na te prijeporne momente u ovoj problematici, koja i danas pobuđuje iznimno zanimanje svjetskih znanstvenih stručnjaka, a koliko smo u tome ukazivanju uspjeli prosudit će samo čitateljstvo.
Drugi, jako značajan moment sastojao se u tome, da se prikaže karakter nezavisnog kreativnog rada naše filozofije, koja se vezuje za ime našeg velikog prosvjetitelja Miroslava Krleže.
Nezavisan kreativan rad u području filozofije ili radije prvih pojava ovog rada pojavio se u nas prije gotovo tisuću godina, a u dva ili tri posljednja stoljeća postoji period intenzivnog i rapidnog porasta filozofske aktivnosti, koja unekoliko definira karijeru filozofije u Hrvata.
Međutim, kao što već rekosmo, bilo bi sasvim pogrešno zaključiti, da prije pojave Boškovića, na primjer, nije u nas postojala filozofija ili pak da je bila strana hrvatskom duhu.
Ona je gotovo svagda i u svakom slučaju jedan religijski pogled na svijet, međutim, u svojoj osnovi, ona je ipak antropocentričko filozofsko mišljenje.
Naša filozofija nije teocentrička bez obzira što postoje u njoj mnoga duboka i esencijalno religijska pitanja, ona također nije niti kosmocentrička, iako su problemi filozofije prirode prilično rano okupirali hrvatsku filozofiju.
Ona je izad svega okupirana temama čovjeka, njegove sudbine i njegovih djela i sa značenjem i svrhom povijesti. U tom smislu mi se malo razlikujemo od ostalih slavenskih naroda.
Ova činjenica je posebno evidentna u predominantnoj moralnoj orijentaciji čak i sasvim apstraktnih problema.
Ova moralna orijentacija u sebi sadrži izniman interes za socijalne teme i socijalne probleme. Odatle naš emocionalizam. I, kao takva, predstavlja unekoliko historiosofsko mišljenje, koje je konstantno usmjereno na značenje povijesti i na kraj povijesti.
Odatle su ove eshatološke koncepcije proizvele i obilje socijalnih
utopija 19. i 20. stoljeća u historiosofskim refleksijama najveće većine naših filozofa. Međutim, i kao takvo, ono je uglavnom ostalo religijski pogled na svijet, koji nije doveo intelektualnu aktivnost do točke gdje je ona nezavisno filozofsko mišljenje.
Sekularizacija filozofije i njeno odvajanje od religijske svijeti i religijskoga pogleda na svijet uzelo je svoje mjesto mnogo kasnije, nego je to slučaj u Zapadnoj Europi i bilo je mnogo drugačije po svom karakteru. Ova sekularizacija sa eklezianističkom svijesti odvijala se izvan nje, razvijala se izvan Crkve, ali ne u opoziciji prema njoj kao borba protiv Crkve kao što je to slučaj na zapadu. U tom smislu mi smo svagda unekoliko bili ovisni od religije i religijskoga pogleda na svijet.
Ali on je bio i ostao karakteristika perioda akumulacije duhovnih energija, koje su se sporo razvijale u nezavisno mišljenje i mnogi naši filozofi u posljedanja dva ili tri stoljeća svjedoče o buđenju i nezavisnom razvoju domaćih prirodnih kreativnih snaga.
Od tud i asketizam, koji je bio vrlo značajnim uticajem južnih Slavena na ostale slavenske narode, koji ne odbacuje svijet niti odustaje od tjelesnosti, nego koji znači radije nešto sasvim drugačije, naime, viziju nebeske istine i ljepote, koja čini sasvim jasnom i prezentnom opću nepravdu, koja vlada svijetom i naš napor, da se emancipiramo od svjetskih ograničenja.
Međutim, pored našega emocionalizma, koji predstavlja potku ovom asketizmu i viziji svjetske ljepote postoji i naš maksimalizam, koji nije religijskog porijekla, nego je povezan sa nekim neobičnostima slavenske duše, koja se formirala tijekom dugog historijskog perioda. Zenkovski, jedan ruski filozof i teolog, koji je djelovao u
Parizu, to je objašnjavao nepreglednom velikom ravnicom na kojima obitava ruski narod ili nedostatkom visokih planina kao i geopolitičkim utjecajima, koji su determinirali ove neobičnosti.
Odatle bi svakako proizilazilo, da je naša pradomovina isto tako bila neka velika nepregledna ravnica, međutim to su nagađanja, a s istinama ćemo se vrlo vjerojatno još boriti jako dugo vremena.
Sama knjiga ''Slavensko pitanje'' nije postavila pitanja sasvim oštro niti precizno, da bismo dobili sasvim jasne odgovore. Autor se prije zadovoljio činjenicom, da ukaže kako takvi problemi postoje u našem svijetu, koji se još uvijek nije oslobodilo blokovske podjele niti sfera utjecaja, koji danas predstavljaju osnovu političkog
djelovanja i nastupanja na Zapadu, iako smo dugo vremena bili uvjereni, da je takav način mišljenja prevladan i da je stvar prošlosti. Odatle je sasvim prirodno, da se postavljaju pitanja koja nas tište, pitanja o našem porijeklu, o našoj povijesti, o našem karakteru, o našem mjestu u svijetu, kojeg pokušavamo razumjeti i na ovaj ili onaj način prevladati konstruktivnim doprinosom društvu u cjelini.
Jedan pokušaj, da se ukratko nazru ta pitanja i ti odgovori predstavlja i ova mala knjiga, koja se prilaže hrvatskom čitateljstvu kao svjedočanstvo osobnih napora u rasvijetljvanju spomenute problematike.
Autor, Adelaide 3.1.2015.
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic26.php
u nastavku, gospodin Nenad Grbac piše:
''Onako usput ćemo spomenuti da je knjiga "Slavensko pitanje", Zlatana Gavrilovića Kovača, dostupna i u Epub formatu (format namijenjen čitanju knjiga na tabletima i mobitelima).
Tu knjigu, baš kao i sve naše ostale dosad objavljene digitalne knjige, moći ćete preuzeti s našeg portala tako da svojim mišem kliknete na link:
http://www.digitalne-knjige.com/gavrilovic26.php
te pažljivo slijedite daljnje upute o uvjetima preuzimanja digitalnih knjiga.
Posebno ćemo spomenuti i činjenicu da su sve digitalne knjige objavljene na našem portalu uključene u sustav ISBN (International Standard Book Number ili međunarodni standardni knjižni broj).
Time se te knjige i pravno izjednačuju s tiskanim knjigama što je posebno važno za sve autore knjiga objavljenih na našem portalu, jer se time i digitalne knjige objavljene u našoj nakladi, odnosno na portal
http://www.digitalne-knjige.com/naslovna.php
priznaju kao objavljena djela.
Nadamo se da ćete posjetiti stranice našeg portala te da ćete biti zadovoljni kvalitetom i atraktivnošću materijala, koji vam nudimo.
Srdačan pozdrav
Uredništvo portala
http://www.digitalne-knjige.com/naslovna.php
Kontakt:
Mobilni telefon: 095 / 853-03-40
Naša E-mail adresa:
digitalne.knjige@gmail.com