Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/novac

Marketing

Google

Vlasnici su postali milijarderi - nedavno;) No on zaista "nemaju" sve te miljarde na računu u cashu. Oni imaju toliko dionica koje kad se pomnože sa trenutnom cijenom dionice na burzi ispada da imaju toliko love.

Ono što je najljepše u cijeloj priči je što su to postigli za vrlo kratko vrijeme - manje od 10 godina!

Ovdje možete pročitati više o tehnologiji i
povijesti kompanije. Vrlo zanimljivo.

Međutim ono najzanimljivije je od kuda i zašto tolika lova? Prava tajna nije u gornjim linkovima nego u ovome (budući poduzetnici - pročitajte): 10 principa. Kao prvo google se fokusirao maximalno na korisnika. Ništa novoga - kupac je uvijek u pravu što bi rekli. Ok. Mnoge firme se furaju da su im kupci najvažniji no da li je to istina tako? Da li one zarađuju ili vrijede kao google? U koliko ste se firmi ZAISTA osjećali da im je stalo do vas i vaših potreba? Ja još ni u jednoj. Možda ste vi bolje sreće - slobodno mi napišite komentare ako naletite na takvu;)
Google se fokusirao samo na jednu stvar i u tome postao najbolji na svijetu. Ima milijune posjeta dnevno. Ostali su dodavali razne usluge, ali su time samo sve razvodnili. Mislim Nokia je pojam za mobitele - kakvog ima smisla da proizvodi monitore? Boss je bio pojam za mušku odjeću - kakvog ima smisla Boss woman? Amazon je bio pojam za knjige - sad prodaje sve živo, Mercedes je bio pojam za luksuzni auto - koji im je kurac trebala ova serija A? I sad još i BMW ide istim stopama? Užas. To je tak kad se kompanija polakomi i neki menađerčić želi kratkoročno još malo povećati prodaju i onda gura firmu u neke stvari kojima se firma inače ne bavi. Proširuju ponudu. Na kraju žele postati sve za svakoga odnosno ništa za nikoga. Ja više volim kad se firma specijalizira za nešto i u tome je najbolja. Ako hoće još nešto dodati neka ide pod drugim imenom.

U današnje vrijeme kada smo izloženi tolikim reklamama i kada je toliko teško doći do kupca i pozicionirati se u njegovoj glavi mislim da je glupo to riskirati i izgubiti iako mi je jasna i njihova filozofija. Žele iskoristiti svoje "jako ime" i na druge stvari, ali po meni onda upravo gube to jako ime. Zamislimo si sad da Ferrari počne proizvoditi obiteljske monovolumene. Ne kažem da ga nitko ne bi kupio, ali kako bi se osjećale muškarčine koje su godinama kupovale Ferrari baš zbog onoga što on predstavlja?

No vratimo se lovi, Google zarađuje od reklama i to jako, jako puno love. Naime kad upišete neku riječ on s desne strane nudi sponzorirane linkove i dobiva lovu svaki put kada netko klikne na taj link. Očigledno to funkcionira iako ja nikad nisam kliknuo;))) Na ovom linkuProspekt za burzu lijepo piše koliko je to para kroz godine poslovanja, a na kraju linka je i odličan Playboyev intervju s osnivačima.

Dakle 1999 prihodi su bili 220 tis $ i završili su godinu s GUBITKOM od 6 milijuna $.
2000 - prihodi su 19 milijuna $, a sada je gubitak 14,7 milijuna $.
2001 - prihod je 86 milijuna $ - i konačno ostvarena dobit od 6,9 milijuna $
2002 - prihod je 439,5 milijuna $, a dobit je 99,6 milijuna $
2003 - prihod je fantastičnih 1,46 MILJARDI dolara! a dobit je 105 milijuna $
Ok. priznajem da u Hrvatskoj ne bi nikad postigli ovakav uspjeh. Mislim tko bi im dao početnih milijun $ na temelju dobre ideje? A upravo su toliko skupili kad su krenuli.
Ono što je jako zanimljivo je da iako je Google tehnološka firma u prodaju i marketing je ulagao više novaca nego u istraživanje i razvoj! To sam tek sad skužio kad sam prepisivao podatke. Prodaja je ipak najvažnija:)

www.blog.hr ima stotine tisuća posjeta dnevno - hoće li se pretvoriti u novi google? Neće ako ne nagovori firme da se oglašavaju, a koliko čujem marketing na internetu u Hrvatskoj je još u povojima. Šmrc.

No možda vi dobijete neku novu ideju ili inspiraciju od cijele ove priče. Sve se vrti oko prodaje na ovaj ili onaj način.

Post je objavljen 01.09.2004. u 19:30 sati.